Relacja czatu z przedstawicielem Red Carpet Media Group: Red Carpet i Red TOP to dwa kanały, które oferują filmy i seriale w modelu bezpłatnym
Obrazek użytkownika Czaty
12 lut 2021, 10:15

„Red Carpet i Red TOP to dwa kanały, które oferują filmy i seriale w modelu bezpłatnym” - relacja czatu z przedstawicielem Red Carpet Media Group

W czwartek, 11 lutego 2021 r. odbył się czat inwestorski z przedstawicielem Red Carpet Media Group, Leszkiem Kułakiem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o publicznej ofercie akcji. Inwestorzy zadawali również pytania o debiut na NewConnect, przewagę konkurencyjną spółki oraz podatek od reklam.

W spotkaniu wzięło udział ponad 450 osób, a przedstawiciel spółki odpowiedział na 23 pytania. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Więcej informacji na temat publicznej oferty akcji można znaleźć TUTAJ.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z głównym akcjonariuszem i menedżerem mediów elektronicznych Red Carpet Media Group, Leszkiem Kułakiem. Porozmawiamy o publicznej emisji akcji oraz strategii rozwoju spółki.

 

Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 11 lutego 2021 r. o godz. 9:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak idą zapisy i zainteresowanie inwestorów?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Nie mam najnowszych informacji z Prosper Capital. Ale sądząc po intensywności komunikacji z inwestorami wydaje się że zainteresowanie jest duże

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy nie wydaje się Panu że linearna tv się będzie kończyć w perspektywie kilkunastu lat i internet wszystko wypchnie? Jak w takiej sytuacji będzie działać Red Carpet?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Jeśli chodzi o płatne kanały telewizji linearnej to pełna zgoda. Natomiast model bezpłatnej telewizji + płatne VOD zdecydowanie jest przyszłością tego rynku. Kwestia sposobu dostarczania telewizji czy też VOD do odbiorcy, czy poprzez tradycyjne Platformy czy przez otwarty internet to raczej kwestia technologiczna. Ważne jest to kto dysponuje kontentem . Nie widzimy zagrożenia dla BEZPŁATNIE OFEROWANYCH KANAŁÓW TV (Life style + filmy /seriale + komercyjna Platforma VOD ). Proszę spojrzeć na dane rynkowe np z USA

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy jest planowany debiut na NC?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

tak jak najbardziej. Wniosek składamy natychmiast po rejestracji podniesienia kapitału.

Obrazek użytkownika Anonim
GS

Jaka jest wycena spółki i ile udziałów jest oferowane??

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Wycena Spółki to ok 20 mln zł . oferowane jest 24,5% (135 tys nowych akcji)

Obrazek użytkownika Anonim
DM

Jakie są źródła głównych przychodow, jak są zdywersyfikowane, jaka jest dynamiks

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Główne źródła przychodów to dziś sprzedaż czasu reklamowego (reklama ) realizowana za pomocą brokera Reklamowego TVN Media, a drugie źródło to sprzedaż subskrypcji VOD (po starcie platformy ) w naszej strukturze to są główne drivery wzrostu

Obrazek użytkownika Anonim
DM

Jaka jest Przewaga konkurencyjna spolki?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Red Carpet i Red TOP to dwa kanały które oferują filmy i seriale w modelu bezpłatnym (utrzymują się z reklam) . Na rynku w tym modelu funkcjonuje tylko STOPKLATKA. Pozostałe kanały filmowo serialowe są płatne.
Poza tym ten sam kontent FILMY + SERIALE wykorzystamy na Platformie VOD jako bazę. Platforma VOD (amerykańska technologia ) z audytowanym DRM + systemem bilingu i rozliczeń wejdzie do dystrybucji oferty PREMIUM w modelu T-VOD. Mamy te akcenty równo rozłożone. Nie ma takiej drugie j Spółki o takiej strukturze biznesu

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jeśli popatrzy się na dane z rynku amerykańskiego, to można zobaczyć, że od wybuchu pandemii płatne telewizje kablowe traciły popularność na rzecz platform vod, głównie Netflixa. Wydaje mi się, że to niekorzystny trend dla Red Carpet. Proszę mnie poprawić albo przekonać, że się mylę i powiedzieć jaka jest strategia w tym zakresie?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Tak płatne telewizje tracą na rzecz Platform streamingowych już od kilku lat. Ale zyskują telewizje BEZPŁATNE to jest naturalne....Skoro mam płacić za treści telewizyjne, to chce je oglądać kiedy chcę , co chcę i na urządzeniu które akurat mam pod ręką. Te zmiany na rynku były dla nas impulsem, że trzeba wejść w pojawiającą się niszę (dodatkowo zamknięte kina ) i zaproponować odbiorcy model który one akceptuje...Ma bezpłatną telewizję + płatne VOD. Akurat model dystrybucji treści via VOD jest najbardziej wzrostowym biznesem w obszarze mediów od 2019 do 2027 wartość rynku wzrośnie 3 krotnie. To jedyny model który się dziś broni i gwarantuje sukces oraz wzrost. Proszę pamiętać że VOD jest biznesem który łatwo wprowadzać na ościenne rynki poza granicami. ważne jest tylko posiadanie odpowiedniego kontentu (filmy/seriale )

Obrazek użytkownika Anonim
KLUDO

Czy konkurencją dla tego rodzaju "informacji o celebrytach" nie jest rosnąca popularność mediów społecznościowych, szczegółlnie Instagram, Tiktok? Po co chodzić do tv, skoro można w 3 minuty mieć większą audiencję niż niejeden tv show?? Jaki to ma wpływ na red carpet i na tworzenie treści do tv?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Rynek celebrytów w mediach społecznościowych jest dla nas znakomitą pożywką przyciągania zainteresowania widzów. Tylko żeby zaistnieć w mediach społecznościowych trzeba najpierw zaistnieć w mediach tradycyjnych.
Przykłady pokazują że gwiazdy które znikają z TV szybko giną również w social mediach (np ostatnie gwiazdy które zniknęły z TVN ). My staramy się równoważyć ofertę LIFE STYLE + filmy i seriale........ Widzowie lubią oglądać swoje gwiazdy. W świecie gdzie internet opanował tak wiele wydawane są jeszcze gazety z programem TV i wywiadami z gwiazdami....... Na dziś korzystamy z popularności i zainteresowania widzów gwiazdami i nie sądzimy że to zainteresowanie się skończyło

Obrazek użytkownika Anonim
DM

Jak wyliczona została cena ofertowa i jak sie ma do wskazniów firmy? jak cena i wskazniki maja sie do rynku i podmiotów konkurencyjnych?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Bazowaliśmy na przygotowanej wycenie Spółki sporządzonej przez prof Marka Panfila, uwzględniającej fakt , że część przedsięwzięć jest w sferze przygotowawczej . Cena i wskaźniki odnosiły się do podobnych podmiotów na rynku. Aczkolwiek nasz model bezpłatne filmowe kanały TV + Filmowo serialowa platforma VOD ma oczywiste drivery wzrostu wartości w stosunku np do KINO POLSKA która bazuje na przychodach z płatnych kanałów TV (tylko stopklatka jest bezpłatna ) co ogranicza im wzrost w obszarze przychdów z reklamy. i nie posiadają oferty VOD . 4Fun TV to znów kanały muzyczne też bez driverów wzrostu z uwagi na migrację całej muzyki do sieci internetowej. Nasze wskaźniki wpisują się w to co charakteryzowało konkurencję kilka lat wcześniej, kiedy nie było zagrożenia w postaci konkurencyjnych obszarów. My przyjęliśmy strategię wejścia w niszę która się wytworzyła wraz z globalną ekspansją NETFLIXA i naturalnym spadkiem zainteresowania kanałami płatnej TV na rzecz VOD oraz telewizji bezpłatnej. COVID tylko spotęgował proces zamykając dodatkowo KINA

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak wpłynie na działalność nowy podatek od reklam. Proszę o szczegóły w jaki sposób zmniejszyć to może zyski

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

To jest rzeczywiście problem . Analizujemy jego potencjalne skutki. Na razie nie wiemy jak będzie liczony, bo są progi, oraz kategorie produktów o innym opodatkowaniu. Bez wątpienia podniesie on cenę reklamy telewizyjnej i w znacznym stopniu to może złagodzić jego skutki. Chociaż po wczorajszej bezprecedensowej akcji wierzę , że jeśli ten podatek w ogóle wejdzie to w bardzo okrojonej formie i jego skutki po stronie utraty zysków będą minimalne.

Obrazek użytkownika Anonim
Jan

Dzień dobry
Proszę o opisanie wyników finansowych za trzy ostatnie lata. Czy przychody rosły, w jakim tempie i czy są zyski i jak się zachowywały w ostatnim roku wyniki

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Dzień Dobry. Komercyjnie telewizja zaczęła zarabiać począwszy od lutego 2019, więc mam tak naprawdę niecałe dwa lata działalności. Oczywiście wyniki mają cały czas tendencję mocno wzrostową bo sa wynikiem dwóch rosnących czynników zasięgu technicznego (czyli do jakiej populacji kanał teoretycznie dociera ) oraz wyników oglądalności. Takie liczenie wynika z faktu dość statystycznego sposobu pomiaru oglądalności TV w Polsce ale i na całym świecie przez AGB Nielsen. Pomiar oparty jest o 2500 testowych dekoderów rozmieszczonych w gospodarstwach domowych (mamy ich prawie 13 mln w Polsce ). W pierwszym kwartale 2020 (COVID ) mieliśmy skoki w oglądalności TV i w przychodach ale generalnie również poprzez COVID oglądalność rosła. Musieliśmy co prawda szybko dokonać zmian w programie, Brak Czerwonych Dywanów i relacji z nich zastąpliśmy oferta filmową. Widzowie to akceptują w pełnej rozciągłości

Obrazek użytkownika Anonim
SL

Jaki jest pomysł na platformę vod, przy tak dużej konkurencji netflixa, disneya, amazona, hbo etc.?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Netflix, Amazon Disney to platformy Globalne i zwykle zajmują tylko część rynku i jest to oferta Premium która nie każdemu odpowiada główne cenowo. Netflix w Polsce ma tylko ok 1 mln płacących subskrybentów. na całym świecie to zaledwie 200 mln . Disney według szacunków wyprzedzi Netflixa do 2025 , ale wszystkie globalne serwisy mają szklany sufit wzrostu (cena + globalna oferta oraz wielka niechęć do pokazywania produkcji licencyjnych gdzie trzeba podzielić się przychodami z producentem) . Poza tym na każdym rynku jest grupa serwisów lokalnych zwykle należących do stacji telewizyjnych i realizujących ich politykę np. Player, IPLA a nawet HBO GO. albo należących do portali internetowych ale mających inne zadanie. Platforma VOD zupełnie niezależnych otwartych na pokazywanie produkcji licencyjnych jest niewiele. CDA ? W kolejce na premierę czeka 60 filmów kinowych. Bez VOD dziś rynek fimowy się załamie. Musi być miejsce do pokazywania nowych produkcji. Wbrew pozorom ta konkurencja jest niewielka. Ona jest tylko w ofercie Globalnej PREMIUM, ale tam nawet najnowszy BOND sieę nie zmieścił

Obrazek użytkownika Anonim
DM

Jakie są plany spółlki na przyszłość które przekonałyby inwestorów do zainwestowanie w spółkę?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Optymalny model biznesowy w najbardziej pożądanym przez odbiorcę obszarze (VOD + bezpłatna Telewizja Filmowo serialowa ) bazująca w dużej części na tych samych treściach. Platforma VOD która obok oferty classic wchodzi w ofertę PREMIUM (Premiery filmowe) przy zmianach jakie dzieją się na rynku . Złamany monopol KIN na premiery FILMOWE i wprowadzenie PREMIER do Platform VOD zmieni na zawsze model z uwagi też na przyzwyczajenia widzów. Oferujemy możliwość zainwestowania w bezpieczny BIZNES z pokazanymi driverami wzrostu (w pierwszej kolejności reklama w kolejnej wpływy z subskrypcji VOD) w zrównoważonym modelu. Spółka na pewno będzie się starała o rozszerzenie nadawania za pośrednictwem DVB-T 2 w 2022 roku (obecnie też zgłosiliśmy się w konkursie na miejsce po ATM Rozrywka ) planujemy też wejść w produkcję filmowo serialową oraz wprowadzić naszą Platformę VOD "RED GO" na ościenne rynki

Obrazek użytkownika Anonim
KLUDO

Proszę mnie przekonać, dlaczego miałbym zainwestować w spółkę? Jakie są Wasze mocne strony i szanse w najbliższych 2-3 latach?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Model biznesowy wkomponowuje się w najbardziej wzrostowy segment biznesu medialnego. Wg amerykańskich szacunków wzrost VOD +OTT (TV) w okresie 2019-2027 to 300%..Dla Gemingu to niecałe 200%. więc to pierwszy powód - rynek na którym działamy. Kolejny to nasz model Biznesowy. Łączymy dwa kanały Bezpłatnej telewizji z ofertą FILMOWO Serialową (łatwe zbudowanie zasięgu w sieciach TVK i na platformach satelitarnych =OTT) z Płatną Platformą VOD bazującą w części na tym samym kontencie. Wykorzystujemy więc maksymalnie okresy licencyjne dla filmów i seriali (podobnie do innych nadawców) i zarabiamy dodatkowo na subskrypcji z VOD. Umiarkowane wydatki w CAPEX, natomiast maksymalizujemy wydatki na kontent który przynosi nam bezpośrednie przychody finansowe. Kolejny argument to moment na tego typu biznes COVID przemodelował dystrybucję filmową i VOD uzyskał status KIN w dostępie do ofert PREMIEROWYCH. I ten model zostanie prawdopodobnie na stałe z uwagi również na przyzwyczajenia widzów. Platformy VOD staną się naturalnym elementem dystrybucji FILMOWEJ na stałe. dziś przy mało zajętym rynku można jeszcze "wejść do gry" która na stałe ten rynek zmienia aktualnie. Kanały TV zapewniają nam dotarcie do zwykłego WIDZA a VOD do tego który ma określone preferencje i poszukuje konkretnych treści. Biznes nasz działa wiec nie jest to inwestowanie w pomysł tylko już konkretne przedsięwzięcie. Jeden kanał już nadaje drugi posiada już koncesję i wystartuje w ciągu kilku tygodni podobnie do Platformy VOD. 2-3 lat pozwoli nam na osiągnięcie maksimum dotarcia oraz wyceny

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Na jakiej podstawie dokonano wyceny?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Wycenę Spółki przygotował Prof Mark Panfil. Oceniając konkurencję model biznesowy perspektywy rynku biorąc poprawkę na Covidową sytuację

Obrazek użytkownika Anonim
Jan

Do jakiej spółki notowanej na GPW możecie się porównać chociaż w przybliżeniu, bo wiadomo, że każda spółka jest unikalna na swój sposób

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

KINO POLSKA , i 4FUN ale one obie są w ślepej uliczne ze względu na wypalone strategie i brak w tej chwili driverów wzrostu. Kino Polska działa w obszarze płatnych kanałów TV które tracą widzów bo Ci odchodzą do Platform VOD. Wpływy reklamowe z uwagi na fakt płatnych kanałów stanowią tylko niewielki kawałek ich przychodów. Nie mają VOD i słabo o tym myślą bo nie chcą kanibalizować swojego biznesu telewizyjnego
4FUN to telewizja muzyczna która dawno przestała być interesująca dla widza bo on muzyki słucha w Internecie. Inwestycje w agencje reklamową i Outdoor okazują się ryzykowne z powodu utrzymania powtarzalności przychodów . Jeden utracony duży kontrakt reklamowy ??
My oferujemy model biznesu zrównoważony (TV+VOD) czyli bezpieczny fundament + silne drivery wzrostu

Obrazek użytkownika Anonim
Filip S.

Kiedy może być debiut, czy jest jeszcze możliwy w marcu?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

marzec to chyba zbyt optymistycznie . Ale wniosek pójdzie natychmiast po zarejestrowaniu podniesienia kapitału. Ale na pewno zdążymy w Q1/Q2

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kto jest w akcjonariacie w Red?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Aktualnie tylko jedna Spółka (pośrednio należąca do mnie Red Carpet Technlologies ) i kilka prywatnych osób ok 6% kapitału

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy może Pan bardziej przybliżyć ile i na co zostaną wydane środki z emisji? Czy wystarczy tych pieniędzy na stworzenie platformy VOD?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Tak. Zakupy Filmów i seriali, promocja i dystrybucja kanałów oraz Platforma VOD. Nie kupujemy Platformy na tym etapie. Dzierżawimy rozwiązanie technologiczne od Globalnego gracza z USA ( chcemy mieć audytowany DRM oraz system bilingowo rozliczeniowy żeby ubiegać się o Premiery produkcji Hollywoodzkich. Będziemy płacić opłaty miesięczne. Własna technologia będzie opłacalna po osiągnięciu 120-150 tys subskrybentów

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ile będzie kosztował dostęp do Waszego VOD?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Na tą chwilę szacujemy żeby brutto nie przekraczał 10 zł w subskrypcji , a jeśli chodzi o T-VOD to dostęp czasowy do oferty Premium zależeć będzie od ceny jaką podyktuje producent lub dystrybutor Filmu

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Pisze pan dużo o tym jak ważny jest kontent. Proszę więc powiedzieć jak wygląda sprawa z tworzeniem własnego kontentu i czy spółka tworzy też własne seriale i filmy lub przymierza się do tego

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Na obecną chwilę tworzymy tylko ofertę programów LIFE STYLE ( około 12 formatów ). Filmy i seriale to plany na przyszłość w perspektywie 2-3 lata, ale tu również tworzy się luka i zamierzamy w nią wejść

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego ktoś ma kupić dostęp do RedCarpet a nie Netflixa? Przecież w filmach czy serialach nie będziecie z nimi konkurencyjni?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Oferta Filmów i seriali jest tak ogromna że nie zmieści się na wielu wielu platformach. dziś na polskim rynku operuje około 20 Platform (player, IPLA, CDA , HBO GO ) wszystkie mają subskrybentów.
Tu chodzi o ofertę i cenę. Netflix opiera się na własnej produkcji, W obszarze oferty licencyjnej korzysta też z filmów 20-30 letnich które lubimy oglądać. jest miejsce dla każdego

Obrazek użytkownika Anonim
D.

Czy spółka spodziewa się że w przyszłości będzie tyle warta na giełdzie co CDA (277 mln) ?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Mamy taką nadzieję, i wierzymy że uda się nam to osiągnąć w krótszym okresie czasu ze względu na sprzyjające aktualnie warunki zewnętrzne oraz nasz model

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

czy są jeszcze jakieś pytania od Państwa ?

Obrazek użytkownika Leszek Kułak
Leszek Kułak

Bardzo Państwu dziękuję za udział w czacie oraz wiele cennych uwag i pytań.
Mam nadzieję , że udało mi się rozwiać Państwa wątpliwości i udzielić wyczerpujących odpowiedzi.

 

Bardzo dziękuję

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.