Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Gry Demolish & Build są najbardziej wartościowym zasobem naszej spółki” - relacja z czatu z prezesem zarządu Demolish Games

Udostępnij

We wtorek, 23 lutego 2021 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Demolish Games, Pawłem Dywelskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o szczegółach oferty publicznej akcji. Inwestorzy zadawali również pytania o model biznesowy spółki, debiut na rynku NewConnect oraz produkcję gier Demolish&Build.

W spotkaniu wzięło udział blisko 400 osób, a prezes zarządu odpowiedział na około 50 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Demolish Games, Pawłem Dywelskim. Porozmawiamy o szczegółach publicznej oferty akcji oraz planach rozwoju spółki na rynku gier.

 

Spotkanie rozpocznie się we wtorek, 23 lutego 2021 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Dzień dobry Państwu,
witam na czacie inwestorskim. Zachęcam do zadawania pytań.
Jestem do Państwa dyspozycji do godz. 12.00.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Na jakie gry chcecie pozyskać środki z emisji?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Środki chcemy przeznaczyć na nowe, jeszcze nieogłoszone produkcje. Mamy ciekawe pomysły, które moim zdaniem mają duży potencjał sprzedażowy i spore szanse, aby odnieść znaczący sukces komercyjny. O szczegółach tych projektów będziemy informować na bieżąco.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Grupa Ultimate Games jest bardzo silna, jak Pan ocenia pozycję Demolish na tle innych spółek z grupy? Czym się wyróżniacie?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Jesteśmy jedyną spółką w Grupie Ultimate Game, którą zarządza osoba z doświadczeniem w tworzeniu gier wideo od początku do końca. Osobiście jako lider projektu, angażuję się w produkcje tworzonych przez nas tytułów. Wykorzystuję moją wiedzę i wspieram także studia zewnętrzne, których gry wydajemy. Doświadczenie w projektach gamedev przekłada się na możliwie jak najlepszy końcowy efekt tytułów, które wydajemy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaki jest model studia? Ile gier rocznie chcecie wydawać? W jakich budżetach? Ile potrwa produkcja jednej gry?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Planujemy wydawać 3-5 gier rocznie, z czego 2 tworzone przez własne zespoły. Budżet jaki planujemy przeznaczyć na jedną produkcję to 100-200 tys. zł. Produkcja pojedynczego tytułu trwa mniej więcej 1-1,5 roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Skąd nazwa spółki?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Gry Demolish & Build są najbardziej wartościowym zasobem naszej spółki. Wybranie takiej nazwy pozwala łatwo identyfikować studio z sukcesem, który osiągnęliśmy w zakresie tytułów z tej serii.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Czy będziecie tworzyć głównie symulatory? Jesli nie, jakie jeszcze projekty?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Chcemy przede wszystkim tworzyć gry symulacyjne, gdyż są to tytuły, w których jako twórca mam największe doświadczenie. Nie są to jednak jedyne gry, jakie planujemy wydawać. W naszym portfolio jest chociażby podpisana umowa na preprodukcję gry platformowo-logicznej Malone In Nightmares.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Na jakie platformy będziecie wydawać swoje gry?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Wszystkie nowe tytuły będą wydawane na PC na platformie Steam. Gry będą też portowane na konsole Nintendo Switch, PlayStation 5 i Xbox One Series S/X, oraz – w ramach możliwości będą też wydawane wersje VR.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ile aktualnie osób liczy zespół?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Zespół liczy 5 osób, które aktualnie pracują nad Demolish and Build 2022. Jesteśmy również na etapie rekrutacji do drugiego zespołu, który będzie produkował kolejną grę.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie jest Pana doświadczenie w branży w zakresie wydanych tytułów?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Jako twórca zrealizowałem trzy tytuły, które następnie zostały wydane. Orbital Racer z grudnia 2017 r., jest pierwszą stworzoną przeze mnie grą, którą także w całości wykonałem samodzielnie.
Drugim stworzonym przeze mnie tytułem był Plane Mechanic Simulator. Przy produkcji gry pełniłem funkcję lidera 3-osobowego zespołu oraz odpowiadałem za jej design, programowanie i udźwiękowienie. Tytuł został wydany w lutym 2019 r. przez Movie Games S.A. Gra była najlepiej sprzedającą się polską produkcją w I kw. 2019 r. Prace nad tytułem kontynuuje obecnie inny zespół.
W moim portfolio jest również gra Accident, wydana w październiku 2020 roku przez Duality Games SA. Tak, jak w przypadku poprzedniego tytułu, również przy tym pełniłem funkcję lidera, programisty i designera, zajmując się także dźwiękiem. Obecnie prowadzę zespół pracujący nad Demolish and Build 2022.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy planujecie powiększyć zespół?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Tak, docelowo do końca roku chcemy mieć dwa zespoły, każdy pracujący nad jednym tytułem.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ile może wynieść maksymalny zapis na akcje DG?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Maksymalny poziom jednorazowego zapisu w pierwszej transzy to 2500 akcji, czyli równowartość 50 tys. zł.
W drugiej transzy, która rozpocznie się 2 marca, maksymalny poziom jednorazowego zapisu to 750 akcji, czyli 15 tys. zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Gdzie można składać zapisy na akcje?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Zapisy na akcje odbywają się na naszej stronie internetowej: https://emisja.demolish-games.com/

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Spółka jest wydawcą gier z serii Demolish a nie producentem (wg. steam)
Ile % zysku trafia do spółki?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Po odjęciu marży platformy Steam 100% zysków ze sprzedaży trafia do Demolish Games.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Gdzieś widziałem, że pracujecie nad Demolish and Build 2021, a teraz widzę 2022, czy to inna gra, czy zmieniliście nazwę?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

W związku z tym, że gra będzie wydana na początku 2022 r. postanowiliśmy zmienić nazwę na bardziej odpowiadającą premierze.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy planujecie zadebiutować na NC?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Wstępnie planujemy debiut pod koniec br.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Co świadczy o popularności serii Demolish and Buid? Może podac Pan jakieś liczby?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Od premiery w 2018 gra sprzedała się w ponad 110 tys. egzemplarzy na PC i 24 tys. na konsole Xbox i Nintendo Switch (premiery w I kw. 2020). Przed nami jeszcze, planowana w I połowie br., premiera gry na konsoli PlayStation.
Demolish and Build 2017 od premiery w październiku 2017 r. sprzedano w liczbie 40 tys. szt.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak będzie wyglądała D&B2022? Czym zaskoczycie graczy?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Chcemy unowocześnić grę, skupiając się przede wszystkim na mechanice wyburzania i budowania. Chcemy też uczynić rozgrywkę ciekawszą m.in. poprzez dodanie bezpośrednich zagrożeń dla gracza w postaci prądu czy gazu. Oprócz tego tytuł będzie wydany w nowej oprawie graficznej. Pracujemy też nad stroną wizualną, ale również udoskonaleniem dźwięku.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy Demolish and Build 2022 pojawi się w trybie early access?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Na chwilę obecną planujemy wydać grę Demolish and Build 2022 jako skończony produkt i nie uwzględniamy trybu early access.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Na jakich nośnikach dystrybucji przewidujecie największą sprzedaż Demolish and Build 2022?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Przewidujemy, że największa sprzedaż gry będzie dotyczyć platformy Steam.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ile osób jest zaangażowanych w pracę przy produkcji Demolish and Build 2022?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Obecnie nad Demolish and Build 2022 pracuje 5 osób.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czym będzie wyróżniać się tytuł Demolish and Build 2022 na tle pozostałych produkcji z tej serii?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

W Demolish and Build 2022 chcemy skupić się na symulacyjnych aspektach gry, m.in. ulepszeniu fizyki wyburzeń i obsłudze maszyn. Rozgrywka zostanie wzbogacona o zagrożenia - instalacje elektryczne, gazowe czy wodne w budynkach. Chcemy także rozbudować aspekt zarządzania w zakresie prowadzenia firmy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy do tej pory wydane produkcje z serii Demolish and Build pojawią się w wersji na konsole?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Tak. Już teraz gra Demolish and Build 2018 jest dostępna na konsolach Switch i Xbox. Przygotowywana jest też wersja na PlayStation i VR. Oprócz tego zleciliśmy port gry Demolish and Build 2017 na wszystkie konsole. Tytuł Car Demolition Clicker w grudniu miał premierę na konsoli Xbox. Przygotowywane są też jego porty na pozostałe konsole.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak wygląda sprzedaz waszych dotychczasowych gier? Znane są już wishlisty nowych projektów?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Demolish and Build 2018 - od premiery w 2018 gra sprzedała się w ponad 110 tys. egzemplarzy na PC i 24 tys. na konsole Xbox i Nintendo Switch (premiery w I kw. 2020).

 

Demolish and Build 2017 – PC: od premiery w 2017 – sprzedaż ponad 40 tys. egzemplarzy.

 

Car Demolition Clicker – PC: od premiery w 2018 ponad 7 tys. sprzedanych egzemplarzy, Xbox: od premiery w grudniu 2020 – ponad tysiąc egzemplarzy.

Obrazek użytkownika Anonim
inw111

Czy wiadomo w jakich przedziałach cenowych będzie można kupić Wasze gry?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Cena każdej gry będzie ustalana indywidualnie, ale nie powinna ona odbiegać za bardzo od cen obecnych tytułów, tj. do 100 zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy możemy spodziewać się zwiastunów gier, które aktualnie są w preprodukcji?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

W przypadku tytułów Malone In Nightmares i WW2: Underground pierwsze zwiastuny planujemy udostępnić do końca I kwartału br.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

W jaki sposób spółka chce wydawać 5 gier rocznie ? Jedną gre produkuje sie 2-4 lata przez kilku - kilkunastoosobowy zespół. Spółka musiała by zatrudniać ze 100 osób. Niektóre studia playway założone w 2016 - 2018 nie wydały do tej pory jeszcze ani jednej gry. Plan wydaje się nierealny.

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Czas produkcji zależy od rodzaju gry, w przypadku naszych produkcji będzie to od około roku do dwóch lat. Dla przykładu, Plane Mechanic Simulator został przygotowany przez 3-osobowy zespół w 8 miesięcy.

 

W tej chwili pracujemy już nad jednym tytułem, którego premierę planujemy pod koniec tego roku lub na początku następnego. Prowadzimy także rekrutację do kolejnego projektu. Pozostałe gry, które wydajemy, będą wykonywane przez zewnętrzne studia.

 

Warto też zaznaczyć, że plan wydawania 3-5 nowych gier rocznie należy liczyć od momentu pierwszych premier.

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Jak jest możliwe tworzenie gier o tak małych budżetach?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Najlepszym sposobem na stworzenie gry niskobudżetowej jest zatrudnienie małego zespołu składającego się ze zdolnych i zaangażowanych osób o szerokiej gamie umiejętności. Oprócz tego dokładamy wszelkich starań, aby sam proces tworzenia gry był jak najbardziej zoptymalizowany.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Na jakich platformach będą dostępne tytuły Explosive Simulator i WWII ?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Wszystkie nasze gry będą wydawane na PC, na platformie Steam, a później portowane na konsole i w ramach możliwości (zależnie od gatunku gry i rodzaju rozgrywki) na VR.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy spółka planuje wypłacać dywidendę?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Planujemy wypłaty dywidendy po pierwszych premierach nowych gier.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Które gry z portfolio Demolish Games najlepiej się sprzedają?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Zdecydowanie najlepiej sprzedającym się tytułem z naszego portfolio jest Demolish & Build 2018. Od czasu premiery, gra sprzedała się w liczbie ponad 110 tys. egzemplarzy (na samej platformie Steam), a jej wersje na konsole – w samym 2020 roku – nabyło ponad 24 tys. graczy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Na jakim jesteście etapie w związku z planem debiutu na GPW?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Wspólnie z Domem Maklerskim INC przygotowujemy się do debiutu. Debiut na NewConnect planujemy pod koniec br.

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Kiedy debiut na Newconnect?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Debiut na giełdzie Newconnect planujemy do końca tego roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy będzie kolejna emisja przed debiutem?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Na dziś nie mamy w planach kolejnej emisji.

Obrazek użytkownika Anonim
zenek

Panie Prezesie, jak wygląda sytuacja finansowa spółki? Macie juz jakieś przychody?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Tak, generujemy przychody z obecnie posiadanych tytułów (PC i porty na konsole). Ponadto w tym roku odbędzie się premiera pozostałych portów tych gier, tzn. Demolish and Build 2018 na PlayStation, Demolish and Build 2017 na wszystkie trzy konsole i Car Demolision Clicker na Switch i później PlayStation. Mamy środki, żeby dokończyć te projekty.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy przewidujecie osiągnięcie największych zysków?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Na tą chwilę największe zyski przewidujemy na 2022 rok. Wtedy też odbędzie się premiera gry Demolish and Build 2022 na PC. W obecnym roku planujemy wydać kolejne produkowane lub finansowane przez nas gry (np. Malone In Nightmares).

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Jak wyglądają lockupy?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Akcje obecnej emisji nie są objęte lockup’em.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Panie Prezesie, jak układa się współpraca z ULG?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Ultimate Games, który jest też głównym udziałowcem spółki, wspiera nas w zakresie pomocy prawnej, marketingowej i wydawniczej. Ponadto, współpracujemy na korzystnych warunkach z pozostałymi spółkami grupy kapitałowej ULG.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ile średnio kosztuje Wasza gra?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Nowe gry będą dostępne w przedziale 30-100 zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Czy milion to wystarczająca kwota na realizację kilku gier? Jak wygląda ich harmonogram? Kiedy będzie pierwsza wydana za środki z emisji?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

W naszym planie przewidujemy produkcję i wydawnictwo gier niskobudżetowych. Wliczając koszty marketingu - budżet jednej produkcji nie powinien przekroczyć 300 tys. zł. Przy takim założeniu 1 mln zł wystarczy na produkcję kilku tytułów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry Panie Pawle,
Już jestem po zapisie, życzę sukcesu. Dobrze się bawiłem na Pańskich grach.
Pozdrawiam

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Dziękuję bardzo i pozdrawiam.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Trudno znaleźć stronę Demolish, można ją jakoś wyżej wypozycjonować?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Nasza strona internetowa dopiero niedawno została założona. Już wkrótce powinna być widoczna we wszystkich wyszukiwarkach.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Spółka istnieje od kliku miesięcy. Czy plan, który Pan realizuje jest zgodny z przyjętymi założeniami strategicznymi?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Jak najbardziej. Już teraz mamy jeden zespół pracujący nad grą Demolish and Build 2022 i trzy gry w preprodukcji. Oprócz tego do końca roku chcemy utworzyć jeszcze jeden zespół, którego zadaniem będzie produkcja kolejnej gry.

Obrazek użytkownika Anonim
anna

Panie Prezesie, jakie najważniejsze wyzwania stoją przed spółką w tym roku?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Najważniejszym wyzwaniem w 2021 roku będzie bez wątpienia debiut na NewConnect. Oprócz tego chcemy skupić się na produkcji nowych gier, m.in. nad najnowszą odsłoną serii Demolish & Build, której premierę planujemy na początku 2022 r.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy spółka będzie prowadziła systematyczną komunikację z inwestorami? W jaki sposób?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Tak oczywiście - współpracujemy z Agencją Relacji Inwestorskich, za której pośrednictwem będziemy przekazywali do mediów i inwestorów najważniejsze wydarzenia z życia spółki. Ponadto – przy okazji większych newsów, będziemy organizowali czaty inwestorskie, czy webinary. Dodatkowo, na stronie Strona główna - Demolish Games S.A. (demolish-games.com) zamieszczamy najważniejsze informacje dot. naszych projektów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Car Demolition Clicker - proszę napisać coś więcej o tym tytule.

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Jak sama nazwa wskazuje jest to gra typu "clicker", w której zarabiamy niszcząc różnego rodzaju pojazdy. W tym roku odbędzie się premiera gry na konsoli Nintendo Switch - prace nad grą są już na ostatnim etapie. Wiążemy z tą premierą duże nadzieje, ponieważ gra tego typu doskonale - moim zdaniem - nadaje się na urządzenia przenośne.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Tu też jakaś nowość - Explosive Demolition Simulator - kto będzie wydawcą i na czym ta gra polega?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Grę na platformie Steam będziemy wydawać sami. Jest to gra o bardzo podobnej tematyce do Demolish and Build, z tą różnicą, że będzie skupiać się na wyburzaniu większych konstrukcji za pomocą ładunków wybuchowych. Będzie to połączenie gry symulacyjnej i logicznej.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Gdzie widzi Pan spółkę za dwa lata?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

W 2023 portfolio spółki powinno obejmować już ok. trzy nowe tytuły wydane na PC oraz porty przynajmniej części z nich na konsole. Jeszcze w br. planujemy także powiększyć kadrę pracowniczą spółki o drugi zespół pracujący nad kolejnym tytułem. Dalsze plany w dużej mierze zależą są od sukcesu nowych gier.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Gdzie chcecie być za dwa, trzy lata? Na kim się wzorujecie?

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Głównym długoterminowym celem spółki jest zbudowanie bogatego portfolio Własności Intelektualnych. Skupiamy się przede wszystkim na grach symulacyjnych, gdyż widzimy potencjał w ich późniejszym portowaniu oraz produkcji kolejnych wersji, co wiąże się z zyskami. W przypadku sukcesów obecnych tytułów nie wykluczamy możliwości stworzenia kolejnych wewnętrznych zespołów wykonujących gry wg. naszego standardu.

Obrazek użytkownika Paweł Dywelski
Paweł Dywelski

Bardzo dziękuję za udział w czacie inwestorskim i liczne pytania. Dostałem informacje, że złożono już zapisy na wszystkie akcje w ramach pierwszej transzy. Bardzo dziękuję inwestorom. Zapraszam także do udziału w drugiej transzy, która rozpocznie się 2 marca o godz. 10:00. Zachęcam Państwa do zapoznania się z materiałami o Demolish Games na stronie Demolish Games (demolish-games.com).

Udostępnij