Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Obecnie koncentrujemy się na procesie wejścia na NewConnect” - relacja czatu z prezesem Live Motion Games

Udostępnij

W środę, 3 marca 2021 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Live Motion Games, Michałem Kaczmarkiem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o szczegółach oferty publicznej akcji. Inwestorzy zadawali również pytania o model biznesowy spółki, debiut na rynku NewConnect, współpracę z Grupą PlayWay oraz plan premier.

W spotkaniu wzięło udział około 600 osób, a prezes zarządu odpowiedział na 60 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Live Motion Games, Michałem Kaczmarkiem. Porozmawiamy o publicznej emisji akcji, debiucie na NewConnect oraz planach rozwoju na rynku gier.

 

Spotkanie rozpocznie się w środę, 3 marca 2021 r. o godz. 12:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Dzień dobry, miło mi Państwa powitać na czacie inwestorskim. Jestem dyspozycyjny do godz. 13:00. Na wstępie chciałem poinformować, że jutro rozpoczyna się Publiczna Oferta Akcji Live Motion Games, o wartości 4,7 mln zł. Na naszej stronie www. jest już dostępne Memorandum Informacyjne. Zapraszam do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
Madzik

Panie Prezesie, kiedy rozpocznie się oferta publiczna akcji? Jaką kwotę chcecie Państwo pozyskać? Kiedy będzie można zapoznać się z dokumentami ofertowymi?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Ofertę Publiczną Akcji o wartości 4,7 mln zł rozpoczniemy jutro - 4 marca. Dziś opublikowaliśmy Memorandum Informacyjne, które wraz z harmonogramem są dostępne na stronie emisja.livemotiongames.com. Środki pozyskane z Oferty przeznaczymy na produkcję i marketing nowych gier z gatunku symulator, survival i city builder oraz marketing pre-produkcji nowych tytułów.

Obrazek użytkownika Anonim
Rafał

Kiedy planowana jest publiczna emisja akcji? Czy debiut na NC będzie jeszcze w tym roku i na jakim etapie w tej kwestii jest spółka?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Tak jak wspomniałem, emisja startuje jutro.
Aktualnie finalizujemy prace nad Dokumentem Informacyjnym, który następnie złożymy do GPW w trybie roboczym, nie czekając na podwyższenie kapitału przez sąd, co powinno usprawnić ten proces.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Jaka będzie kapitalizacja spółki po wejściu na NewConnect?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Tego nie wiemy - to zależy od popytu i podaży akcji po rozpoczęciu notowań. Kapitalizacja po emisji (post money) będzie wynosiła 65,5 mln zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Ninja

Czy zapisy na akcje mogą składać tylko klienci Domu Maklerskiego BDM?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Wszyscy mogą zapisać się na akcje. Zapisy, od 4 marca, przyjmuje DM BDM S.A. bezpośrednio w Punktach Obsługi Klienta oraz za pośrednictwem kanałów internetowych. Rolę Autoryzowanego Doradcy pełni Blue Oak Advisory. Wsparcie prawne zapewnia nam Kancelaria Lewczuk Łyszczarek i Wspólnicy.

Obrazek użytkownika Anonim
Stefan

Ile spółka planuje pozyskać w ramach oferty publicznej?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Z Oferty chcemy pozyskać 4 mln zł na produkcję i marketing nowych gier z gatunku symulator, survival i city builder oraz marketing pre-produkcji nowych tytułów.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy w przyszłości planujecie wejść na rynek główny GPW?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Obecnie koncentrujemy się na procesie wejścia na NewConnect. Chcemy na bieżąco się rozwijać. W przyszłości nie wykluczamy więc przeniesienia akcji na GPW.

Obrazek użytkownika Anonim
Sebastian

Jak wygląda strategia spółki?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Nasza strategia zakłada tworzenie kilku gier rocznie o średnim budżecie. Strategia jest szczegółowo opisana w memorandum oraz prezentacji inwestorskiej.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Dzień dobry. Gratuluję sukcesu dema Builder Simulator. Jakie są plany na dalszy rozwój tej gry ? Co Pan myśli o trybie coop, o który prosiła część graczy ? Kiedy będzie demo czarnobyla festiwal w czerwcu ? Jak na dzień dzisiejszy ocenia Pan potencjał supermarket ? Jak idą prace nad builder of china ? Czy emisja publiczna w marcu nie opóźni debiutu giełdowego ?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Dziękuję. Przed nami prolog, testy, testy i jeszcze więcej testów. Jak już przetestujemy ten projekt, wówczas trafi on do sprzedaży (Na jesieni).
Coop, multiplayer to temat który jest dla nas bardzo interesujący. Pracujemy już nad modułem do obsługi rozgrywek sieciowych. Obecne gry nie będą go zawierały - są to gry dla trybu jednego gracza.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Kiedy premiera Chernobyl Liquidator? Może to być dobry projekt

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

To jest dobry projekt! Premiera nastąpi jak gra będzie w 100 proc. ukończona. Celujemy w końcówkę roku. Rozpoczynamy już Play Testy gry. Demo gry będzie dostępne na festiwalu w czerwcu.

Obrazek użytkownika Anonim
Marcel

Jaki jest model biznesowy LMG? Jak wygląda Wasza zależność od PlayWay?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Należy nas postrzegać jak dorosłe dziecko PlayWay. Korzystamy z doświadczenia PW, natomiast jesteśmy całkowicie osobnym podmiotem który idzie swoją drogą. W Memorandum oraz prezentacji inwestorskiej opisaliśmy szczegółowo jak wygląda nasza współpraca z PlayWay.

Obrazek użytkownika Anonim
Mardoniusz

Ile premier planujecie w tym roku?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Od 2 do 5 własnych gier oraz 3 gry, który zrobiliśmy lub kończymy jako podwykonawca.

Obrazek użytkownika Anonim
Konrad1

Ile wynoszą wishlisty Waszych tytułów?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Suma naszych Wishlist Outstanding na dzień 28 lutego br., wynosi 376,8 tysięcy.

Obrazek użytkownika Anonim
InwestorXYZ

Jaka będzie wycena spółki po emisji?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Kapitalizacja Live Motion Games po emisji będzie wynosiłą 65,5 mln zł

Obrazek użytkownika Anonim
Konrad1

Kto jest Waszym głównym konkurentem na polskim rynku? Planujecie ekspansję zagraniczną?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Konkurujemy nie tylko z producentami innych gier, ale także z całą branżą rozrywkową - konkurujemy o wolny czas użytkownika i chcielibyśmy aby na czas relaksu wybrał nasze gry, nie tylko zamiast innych gier, ale też zamiast np. VOD, czy podcastu.

Obrazek użytkownika Anonim
Sebastian

Jaki jest średni budżet Waszej autorskiej produkcji?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Tworzymy gry o bardzo różnych budżetach, trudno podać średnią cenę naszych produkcji. Rozrzut jest bardzo duży - mówimy o przedziale między 100 tys. zł, a 1 mln zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Hubert 666

Planujecie debiut na NewConnect. Kiedy złożycie dokumenty do GPW?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Aktualnie finalizujemy prace nad Dokumentem. Po jego skompletowaniu, następnie złożymy go do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Nastąpi to zaraz po emisji - czyli jeszcze w marcu.

Obrazek użytkownika Anonim
Albert

Czy korzystacie ze wspólnych testów z PlayWayem?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Tak - dział testerski PlayWay jest jednym ze sposobów na weryfikowanie jakości produkcji. Szukam szybkiego i szczerego zderzenia z opinią graczy. Ufam eksperckiej opinii testerów PlayWay.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Jak wygląda Wasza współpraca z Gaming Factory?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Tworzymy dla Gaming Factory 4 projekty w roli podwykonawcy. GF pokrywa koszty produkcji, dodatkowo mamy w nich rev share w formie % od zysku.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Na co liczycie wchodząc na rynek NewConnect?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Czujemy się gotowi na dołączenie do grona spółek publicznych. Liczymy na to, że debiut na NewConnect podniesie wiarygodność Live Motion Games w oczach inwestorów, kontrahentów i przyszłych partnerów biznesowych.

Obrazek użytkownika Anonim
KatarzynaS

Jak wygląda akcjonariat LMG?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Większościowym akcjonariuszem spółki jest PlayWay. Ja oraz Marcin Bednarski, nasz CTO, posiadamy razem 8% akcji. Szczegóły akcjonariatu można znaleźć w prezentacji spółki oraz w Memorandum Informacyjnym.

Obrazek użytkownika Anonim
Olga

Z jakiego tytułu jesteście najbardziej zadowoleni? Który tytuł osiągnął największy sukces?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Jestem zadowolony z każdego projektu, który wypuściłem na rynek. Projekty, które nie rokowały, nie zostały podjęte. Natomiast sukces jest dopiero przed nami - Builder Simulator i reszta naszych gier mają potencjał na duży sukces. Teraz czeka nas ciężka praca, aby ten sukces osiągnąć - jakością, społecznością.

Obrazek użytkownika Anonim
Bartosz

Na co przeznaczyliście środki z emisji prywatnych?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Live Motion Games S.A. w listopadzie pozyskało z emisji prywatnej prawie 1.2 mln zł. Środki te zostały przeznaczone na produkcję naszych autorskich, średnio-budżetowych gier, preprodukcje nowych pomysłów oraz marketing gier w produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Monika

Jaka jest Wasza przewaga konkurencyjna?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Zespół. Live Motion Games składa się z wielu talentów, którzy jednocześnie są pasjonatami gier. To nasza przewaga.

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Jakie są planowane daty debiutu gier
Czarnobyl, House Builder, Builders of China?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Chernobyl Liquidators oraz Builder Simulator (nie house builder, to nie nasza gra) będą dostępny pod koniec roku. Builders of China, Supermarket Manager oraz Uboat Mechanic planujemy wydać w przyszłym roku. Demo BoC będzie dostępne na festiwalu Steam w czerwcu.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Zapowiedzieliście symulator winiarni. Co to za projekt?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

W grze Winery Simulator gracz będzie mógł zarządzać procesem produkcji wina we własnej winiarni. Jest to nasz autorski projekt.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor_5

Jakie są perspektywy dla branży gier po zakończeniu pandemii?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Rynek gier będzie kontynuował wzrost, tak jak przed pandemią. Moim zdaniem gry to przyszłość rozrywki i chcę mieć swój wkład w tę przyszłość.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy spółka pracuje nad kolejną dużą produkcją, która jeszcze nie została oficjalnie zapowiedziana ?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Prowadzimy różne ciekawe rozmowy, natomiast jeżeli zaczniemy pracę nad nową produkcją to dopiero wtedy to zakomunikuje. LMG nie będzie komunikować “rozmów” “negocjacji”, raczej rzeczy które są pewne.

Obrazek użytkownika Anonim
Mikołaj2

Czy realnym jest debiut spółki na NewConnect w pierwszym półroczu?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Tak - celujemy w pierwszą połowę. Jeżeli to się obsunie z jakiegoś powodu (zawsze jest taka możliwość) to nieznacznie. Rok temu celowałem w przełom Q1 i Q2, czyli marzec/kwiecień. Im bliżej debiutu tym ten termin powinien być pewniejszy (trochę jak z premierą gry).

Obrazek użytkownika Anonim
Tymoteusz

Czy planujecie kolejną grę typu survival?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Tak, badamy sporo tematów survivalowych. O tym poinformujemy jak zdecydujemy się na produkcję i będę mógł powiedzieć “Robimy teraz taką grę”.

Obrazek użytkownika Anonim
Tymoteusz

Czy Chernobyl Liquidators to typowy symulator?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Chernobyl Liquidators to survival simulator, czyli gra w której można zginąć, przegrać. Już wkrótce zaprosimy graczy do play testów. Jeśli ktoś sam nie gra to na pewno będzie mógł zobaczyć rozgrywkę na youtube.

Obrazek użytkownika Anonim
RobertW

Czy tworzenie gier typu symulator się opłaca?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Opłaca się tworzenie gier, które gracze chcą kupić. Rynek głosuje portfelem i jeśli gracze będą grać w symulatory, deweloperzy będą robić symulatory. Jeśli nagle pojawi się nowy gatunek lub eksploduje moda np. na bijatyki, to firmy będą podążać za tym trendem. To rynek dyktuje co jest opłacalne, a co nie.

Obrazek użytkownika Anonim
Konrad

Jaki był odbiór Builder Sumulator na Festiwalu Steam? Czy będziecie brać udział w kolejnej edycji festiwalu?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Builder Sim został pobrany 100 000 razy w trakcie festiwalu, a gracze dodali grę do swoich wishlist 42 000 razy w tym czasie. Wishlista gry przekroczyła już 100 000 zapisów.
Będziemy stale obecni na festiwalach i innych wydarzeniach steam.

Obrazek użytkownika Anonim
Remi

W jaki sposób budujecie swoje wishlisty, czy uczestniczycie w akcjach typu giveway (nagroda za zapis na WL)?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Proces budowy WL dla naszych gier w pierwszej kolejności opisałbym dwoma przymiotnikami: profesjonalnie i organicznie. Rozumiem przez to, że z jednej strony WL są budowane w możliwie naturalny, uczciwy sposób. Choćby dlatego, że są dla nas jednym z najważniejszych wyznaczników jakości planowanej gry. Jeśli mają być rzetelnym wskaźnikiem muszą być rzetelnie budowane, oparte o deklaracje osób faktycznie zainteresowanych danym tytułem. To pozwala na końcu procesu spieniężyć taką WL, bo realne zainteresowanie przekłada się na faktyczne zakupy. Napompowana sztucznie WL nie wnosi żadnej wartości biznesowej, a dodatkowo traktujemy takie działanie jako nieuczciwe wobec graczy - na to nie możemy sobie pozwolić.
Mówiąc o tym, że WL budowane są profesjonalnie mam na myśli stale rozbudowywany zespół ekspertów od community i marketingu. Budowanie tych kompetencji i ich rozwój wewnątrz firmy jest jednym z kluczowych kierunków naszego rozwoju.

Obrazek użytkownika Anonim
Artur

Kiedy będzie pokazany trailer lub inna prezentacja z Builders of China?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

BoC jest trudnym i ambitnym projektem. Jest to gra, która uczy nasz nadspodziewanie dużo i mamy świadomość, że do ukończenia jej potrzebujemy jeszcze trochę czasu. Premiera jest planowana na 2022, ale na czerwcowym festiwalu STEAM planujemy pokazać już demo.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Ile obecnie pracowników / zespołów zatrudnia firma ?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Z firmą związanych stałą współpracą jest ok 80 osób. Blisko 60 z nich jest zatrudnionych bezpośrednio przez Live Motion Games, pozostałe zespoły to partnerzy na regularnej współpracy B2B. Obecnie trwa u nas rekrutacja, w najbliższym roku planujemy wzrost zatrudnienia.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Z jakimi grami będzie crosspromocja buildera i czarnobyla ?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Gry są cały czas w cross-promocji, natomiast regularnie ulega ona modyfikacji. Generalna zasada jest taka, aby gry promowane pasowały do gier promujących, inaczej to nie ma sensu.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Jak Pan widzi spółkę za kilka lat ?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

LMG dopiero się zaczyna. Za 5 lat widzę nas jako developera, który tworzy i samodzielnie wydaje bardzo dobre jakościowo gry na wszystkie platformy.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek23

Od kiedy ruszają zapisy w ofercie?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Zapisy trwają w dniach 4-17 marca. 19 marca nastąpi przydział akcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek23

Witam, przez jaki podmiot będzie można kupić akcje? i przy jakiej wycenie?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Zapisy na Akcje Spółki przyjmowane będą wyłącznie przez DM BDM S.A. bezpośrednio w Punktach Obsługi Klienta oraz za pośrednictwem Internetu. Cena akcji to 45 zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Patrząc na obecne produkcje mamy symulatory, city buildera, manager, fpp / survival. Czy studio myśli nad produkcją gier z innych gstunków ?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Będziemy robić gry, które mają perspektywę na zarabianie pięniędzy. Istotnym elementem jest fakt, że mamy swoje community, czyli graczy którzy już nam zaufali i oczekują czegoś dla siebie. Musimy o nich pamiętać, ale jednocześnie nie możemy się zamykać na nowych graczy, z innych gatunków.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Train Station szybko zwrócił koszty. Panie Prezesie, czy przewiduje Pan podobny sukces przy innym Waszym autorskim tytule?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Przewiduje że każda gra, nad którą obecnie pracujemy ma szanse zarobić. Czy tak się stanie, zależy od wielu czynników. Natomiast my robimy tylko te gry na które jest popyt.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy planujecie dywersyfikację poprzez stworzenie spółek zależnych?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Na tym etapie rozwoju skupiamy się na budowaniu spółki jako podmiotu z silnymi kompetencjami w swojej branży. Jeśli chodzi o spółki zależne jest to scenariusz, którego nie można wykluczyć w dalszej przyszłości, ale na tym etapie rozwoju biznesu jeszcze o tym nie myślimy.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy planowana jest kolejna gra FPP, która mogła by skorzystać z silnika czarnobyla ?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

W skrócie tak. Gry tworzone na jednym silniku (np. Unity) są przez nas tak tworzone, aby można je było wykorzystywać przy kolejnych produkcjach.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek23

Jakich premier gier możemy oczekiwać w tym roku?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Tytuły, których można spodziewać się w tym roku to:
z naszych gier: Builder Simulator, Chernobyl Liquidators
Gry dla partnera: Saper - defuse the bomb, Bakery Simulator
oraz FatEX

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek23

Wiele podmiotów z branży gamedev jest notowanych na giełdzie a sporo jeszcze planuje zadebiutować, jak Pan widzisz przyszłość branży?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Myślę że nastąpi podział na spółki “dobre” i “złe”. Dobre będą się rozwijać, osiągać zyski na sprzedaży gier, a złe nie.

Obrazek użytkownika Anonim
Marcin

Jaka jest wartość Oferty Publicznej oraz jakie są cele emisji publicznej?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Tak jak informowałem, wartość oferty to 4,7 mln zł. Z Oferty chcemy pozyskać 4 mln zł na produkcję i marketing nowych gier z gatunku symulator, survival i city builder oraz marketing pre-produkcji nowych tytułów.

Obrazek użytkownika Anonim
Ktoś

Witam, kiedy zostanie wydane demo Chernobyl liquidators Simulator?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Tutaj słowo wyjaśnienia - demo gry jest już gotowe. Zdecydowaliśmy o wstrzymaniu publikacji na festiwal w lutym, ponieważ gra nie była dostatecznie zoptymalizowana na słabsze sprzęty. To jest już poprawione, natomiast samo demo wydamy na następny festiwal aby skorzystać z promocji jaką to daje. Poniewaz gracze czekają na gre i chcą grać, uruchomiliśmy zapisy do play testów, gdzie 17 tys graczy już się zapisało. Same testy ruszają lada moment i nastąpi zderzenie gry z rynkiem, na czym bardzo mi zależy.

Obrazek użytkownika Anonim
rekin

jaka jest obecnie wish lista Builder Simulator?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Wishlista tytułu wynosi obecnie ponad 120 tys. zapisów.

Obrazek użytkownika Anonim
Remi

Jak się sprzedają dotychczas wydane gry, czy mają szanse zostać long-sellerami?
Z jakimi grami w produkcji wiąże Pan największe nadzieje na sukces i kiedy ich premiery będą miały miejsce?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Na 28.02.2021 Train Station Renovation sprzedał się w liczbie 62,5 tys kopii a Car Trader Simulator 15,6 tys. Mówię oczywiście o sprzedaży pełnych wersji, w pełnej cenie.

Obrazek użytkownika Anonim
Bogdan

Ile osób odpowiedzialnych za produkcję gier pracuje w spółce?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Spółka zatrudnia ok 80 osób z czego blisko 60 bezpośrednio. Osoby nieprodukcyjne - mój tzw. sztab - liczy 7 osób. Praca tych osób to wsparcie osób produkcyjnych, tak aby mogły one produkować. Moim zadaniem jest umożliwić ludziom w firmie pracę na pełnym zaangażowaniu umysłowym, emocjonalnym i fizycznym.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy zamierzacie wypłacać dywidendę w przyszłości?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Tak, wypłacanie zysku zarobionego na sprzedaży gier w formie dywidendy jest długoterminowym celem spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Jak została skalkulowana wycena LMG? Inne studio z grupy PLW które przeprowadza obecnie emisję, Demolish Games, wyceniło się prawie na 50 mln zł, a jest to o wiele mniejsze studio mające w zasadzie tylko jedną grę w produkcji z serii Demolish & Build.

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Nasza wycena została skalkulowana przez Dom Maklerski BDM.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Czy w przyszłości planujecie skupić się tylko na własnych grach, czy nadal chcecie wykonywać gry na zlecenie?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Skupiamy się na własnych grach. Nie chcemy dalej być podwykonawcą. Jednym z wielu powodów takiej decyzji jest zaangażowanie ludzi. Zespoły chcą pracować nad “swoim”, a ich zaangażowanie przekłada się na najważniejszy parametr gier - jakość.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy w przyszłości studio będzie samo portować gry na konsole ?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Train Station Renovation i Car Trader Simulator są w trakcie portowania przez partnera. Chcemy portować wszystkie nasze gry - trudniej jest grę wymyślić i zrobić niż sprzedać. Obecnie najwygodniej nam jest korzystać z partnerów, docelowo będziemy to robić sami.

Obrazek użytkownika Anonim
Remi

Podpisaliście umowę na promocję Train Station Renovation na rynku chińskim (Heart Beat). Jak oceniacie efekty i czy pozostałe gry też pójdą tą drogą?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Ocenimy po efektach, ale rynek chiński jest dla nas bardzo ważny i znajdę najlepsze rozwiązanie.

Obrazek użytkownika Anonim
Mario

Kto będzie miał lock-up na sprzedaż akcji od dnia debiutu?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Około ⅔ kapitału jest na lock-up. Wszystkie osoby pracujące w spółce i ze spółką, największy akcjonariusz oraz część akcjonariuszy drobnych.

Obrazek użytkownika Anonim
Krzysztof

Jakie są prognozowane przychody z gier będących obecnie w procesie produkcyjnym?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Przychodami z gier będę się dzielił, ale po ich premierze. Sugerowanie dzisiaj że “ja myślę że gra x zarobi y” może wprowadzać w błąd i myślę, że nie wypada. Dodam że wszystkie gry w produkcji mają potencjał do odniesienia sukcesu finansowego.

Obrazek użytkownika Anonim
Krzysztof

W okresie kolejnych kilku lat rozważana jest zmiana na gry AAA lub aspirujące do tej kategorii, czy raczej planowane jest pozostanie w obecnym segmencie?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

AAA to za duży skok na kilka lat. Będziemy zwiększać jakość gier proporcjonalnie do ich potencjału i etapu rozwoju spółki, natomiast nie będziemy robić drogich gier niskobudżetowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Bogdan

Dużo ostatnio się mówi o banowanych preprodukcjach przez platformę steam, czy spółka obawia się podobnego sprawdzenia przez steam tworzonych preprodukcji, a co gorsza zbanowania którejś z nich?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Preprodukcja to naturalny proces badania rynku, nie tylko growego. Oczywiście, w celu rozwiania jakichkolwiek wątpliwości, jako spółka zapytaliśmy wprost Steam, czy to jest działanie legalne - odpowiedź oczywiście była pozytywna. Jeżeli ktoś chce robić grę bez badania czy ma to sens - ma do tego prawo. My natomiast mamy inny proces.

Obrazek użytkownika Jarosław Wolak
Jarosław Wolak

czy planujecie jeszcze jakąś emisje przed samym debiutem?

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Poza emisją, która rozpoczyna się jutro, nie planujemy dodatkowej emisji przed debiutem.

Obrazek użytkownika Michał Kaczmarek
Michał Kaczmarek

Dziękuję za Państwa obecność na czacie i mnóstwo zadanych pytań. Starałem się odpowiedzieć na jak najwięcej z nich. Osoby zainteresowane kontaktem z Live Motion Games zapraszam do kontaktu za pośrednictwem naszej strony internetowej: https://livemotiongames.com (link is external). Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia.

Udostępnij