Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Od momentu powstania Gaming Factory w 2017 roku zawsze dzieliliśmy się z akcjonariuszami dywidendą” - relacja czatu z prezesem, Mateuszem Adamkiewiczem

Udostępnij

W czwartek, 1 kwietnia 2021 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Gaming Factory, Mateuszem Adamkiewiczem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za 2020 rok. Inwestorzy zadawali również pytania o politykę dywidendową, plan premier na 2021 rok, rozwój grupy kapitałowej oraz inwestycje w VR.

W spotkaniu wzięło udział około 600 osób, a prezes zarządu odpowiedział na ponad 50 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Gaming Factory, Mateuszem Adamkiewiczem. Porozmawiamy o wynikach finansowych spółki za 2020 rok oraz planach rozwoju na rynku gier.

 

Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 1 kwietnia 2021 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Dzień dobry,

 

witam wszystkich na czacie inwestorskim. Zachęcam do zadawania pytań, postaram się odpowiedzieć na jak najwięcej z nich. Jestem do Państwa dyspozycji do godz. 12:00.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak Pan ocenia wyniki finansowe Gaming Factory w 2020 roku? Czy spodziewa się Pan kolejnych wzrostów w 2021?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie publikujemy oficjalnych prognoz finansowych, ale mogę powiedzieć, że spodziewam się 7-10 premier gier z własnego portfela, a jest to dużo bardziej rentowny obszar niż działalność portingowa dla studiów zewnętrznych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Podjęliście uchwałę w sprawie przyjęcia polityki dywidendowej, świetna wiadomość. Proszę o szczegóły.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Od momentu powstania Gaming Factory w 2017 roku zawsze dzieliliśmy się z Akcjonariuszami dywidendą i chcieliśmy podtrzymać tę nieprzerwaną passę. Jako spółka giełdowa dodatkowo musieliśmy sformalizować nasze działania w tym obszarze. Polityka zakłada wypłatę od 30 do 75 proc. zysku netto, zarząd wkrótce poda swoje rekomendacje w tej sprawie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy chcecie być bardziej producentem, czy wydawcą?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Jesteśmy zarówno producentem, jak i wydawcą. Finansujemy cały proces produkcji i marketingu gry, natomiast w polu "producent" na Steam zazwyczaj widnieje inna nazwa zespołu, ponieważ korzystamy z zewnętrznych zespołów deweloperskich.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Od debiutu Gaming Factory na GPW minęło już kilka miesięcy, jak podsumujecie ten okres?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

To okres bardzo intensywnej pracy i zmian. Napotkaliśmy na swojej drodze problemy niezależne od nas, jak rejestracja akcji w KRS, byliśmy zmuszeni przesunąć kilka istotnych premier w związku z koniecznością wydłużenia procesu produkcji. Z drugiej strony wewnątrz spółki dużo się zmieniło - jesteśmy w zupełnie innym miejscu niż pół roku temu, chociaż rynek wydaje się tego nie dostrzegać. Mamy dobrą pozycję finansową, lepszą organizację, do zespołu dołączyło sporo doświadczonych osób i przede wszystkim mamy w portfolio nowe, większe projekty. To wszystko było możliwe dzięki przeprowadzeniu IPO i dołączeniu do grona spółek publicznych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakich premier od Gaming Factory może się spodziewać w 2021 roku?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

W pierwszej kolejności należy spodziewać się premier Castle Flipper, Foodtruck Arena, Farming Life, ZooKeeper, Lost Viking: Kingdom of Women, Woodzone, czy Bakery Simulator. Chodzi o II-III kwartał tego roku. W dalszej kolejności liczymy na wydanie 2-3 projektów, gdzie jesteśmy współwydawcą z Ultimate Games. Oczywiście mam tu na myśli wersje PC, do tego dojdą porty na konsole.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Który projekt w portfolio Gaming Factory jest największy?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Aktualnie naszą największą produkcją jest Dinos Reborn, to tytuł, który ma szanse na duży sukces rynkowy. Obecnie produkcja jest na wczesnym etapie, myślę, że kolejne materiały produkcyjne pokażemy za ok. pół roku i wtedy gracze będą mieli szanse zobaczyć w jakim kierunku zmierza ten projekt.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak przebiegają prace nad grą Human Farm?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Zainteresowanie grą spowodowało, że musieliśmy rozszerzyć zespół i plan produkcji. Aktualnie wszystko jest na właściwych torach i jesteśmy zadowoleni z postępu prac. Myślę, że będziemy w stanie wydać projekt w pierwszej połowie 2022 roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Wito

Które tytuły z Waszego portfolio wyglądają najbardziej obiecująco?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Jeśli chodzi o premiery krótkoterminowe to z pewnością Castle Flipper i Bakery Simulator. W dalszej kolejności liczę na Human Farm, We Are Legion: Rome, a także Dreamhosue: The Game i Dinos Reborn. Niewykluczone jednak, że zaskoczy nas inny tytuł.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak idzie Wam wydatkowanie środków z Oferty?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Środki z oferty są już w użyciu, bez nich nie bylibyśmy w stanie podpisać umów na gry o budżetach produkcyjnych w okolicy miliona. Środki te pozwolą nam także na ukończenie kilku istniejących wcześniej produkcji i na realizację kampanii marketingowych. Oceniam, że zakontraktowaliśmy już ok. 1/3 środków z IPO, ale mówimy tu o dwuletnim okresie wydatkowania.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Jak układa się współpraca z Black Rose Projects?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Bardzo dobrze, spółka na tym etapie jest już właściwie samodzielna i pozyskuje głównie projekty niezależnie od nas. Dla nas jest to natomiast wewnętrzny zespół do portowania gier. Wszystkie projekty Gaming Factory na konsole będą portowane przez BRP.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Panie Prezesie, niedawno powołaliscie spółkę zależną - Vision Edge Entertainment - jakie są jej zadania? Czy w perspektywie roku planujecie dalszy rozwój Grupy GF?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Spółka została powołana przede wszystkim w celach odróżnienia produkcji o wyższych budżetach i lepszych jakościowo od portfolio Gaming Factory. Jest to ważne przede wszystkim dla zagranicznych mediów i graczy, nie było to spowodowane chęcią budowy grupy kapitałowej, koncentrujemy się na produkcji gier.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy spółka Vision Edge Entertainment planuje wejść na giełdę?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie ma takich planów, chcemy zachować nad nią pełną kontrolę. Tak jak już wspomniałem spółka została powołania w celach brandingowych, aby odróżnić lepsze jakościowo tytuły z naszego portfolio.

Obrazek użytkownika Anonim
Expert

Czy firma planuje nawiązanie współpracy z innym studiem gamingowym w kwestii produkcji bardziej złożonych gier?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Systematycznie nawiązujemy współpracę z różnymi studiami, natomiast najlepiej pracuje się nam z niezależnymi deweloperami tworzącymi zespół. Tego rodzaju zespoły są bardziej podatne na nasze sugestie i wsparcie niż typowe firmy tworzące produkty na zlecenie.

Obrazek użytkownika Anonim
Maciej

Czy Black Rose Project rozważa debiut na giełdzie. Kiedy to może nastąpić i czy zakładane jest podwyższenie kapitału przez spółkę?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Spółka jest aktualnie na etapie przekształcania w spółkę akcyjną. Zarząd BRP jest zdeterminowany, aby zadebiutować na NewConnect jak najszybciej i my oczywiście będziemy wspierać te działania. Nie mam wątpliwości, że spółka jest do tego gotowa, posiada stabilne przychody, generuje zyski, a dodatkowo – poza działalnością portignową – zaczyna tworzyć własne produkcje. Co do potencjalnej emisji – na razie nie zapadły żadne decyzje w tym zakresie, podwyższenie kapitału wydaje się logiczne, jeśli spółka chce inwestować w produkcje własne, natomiast to, na jakich zasadach do tego dojdzie, nie zostało jeszcze ustalone.

Obrazek użytkownika Anonim
pawel

Która z gier w porfolio jest aktualnie najbliżej wydania ?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

W Foodtruck Arena jesteśmy na etapie lokalizacji i certyfikacji na Nintendo Switch, ponieważ była to gra tworzona głównie z myślą o tej konsoli. Jeśli chodzi natomiast o gry na PC to najbliżej wydania jest Castle Flipper.

Obrazek użytkownika Anonim
pawel

Umowa z VRAAR S.A, wg komunikatu, przewiduje stworzenie 6 gier za 0.5 mln PLN+
Daje to circa 85 tysięcy na jeden tytuł.
IMHO, poza prostym demem, podana ww kwota wydaje mi sie zaniżona.
Da sie w ogole stworzyć coś grywalnego za taką sumę? Przeciez to pensja 4 seniorów w IT na miesiac

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Faktycznie inwestycja jest niewielka, natomiast świadomie chcemy w pierwszej kolejności stworzyć kilka prostych gier, dedykowanych typowo pod VR. Musimy najpierw sprawdzić co będzie dobrze sprawdzało się na tym rynku. Podana w umowie kwota jest także kwotą minimalną i niewykluczone, że przy dobrej współpracy budżet ulegnie zmianie.

Obrazek użytkownika Anonim
Expert

Do tej pory zostało wydanych kilka niewielkich gier, które dość słabo zostało przyjęte. Czy firma nadal będzie produkowała tego typu gry? Czy zostały wysunięte z tego jakieś wnioski?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Zdecydowanie wyciągamy wnioski z dotychczasowych premier i rezygnujemy z tego typu produkcji w przyszłości. Aktualnie konkurencja na Steam i na innych platformach jest olbrzymia i niezwykle ciężko przebić się z małymi produkcjami. Stąd nasza chęć tworzenia gier większych. Oczywiście nadal mamy do wydania sporo mniejszych produkcji, ale tutaj również planujemy nieco inne działania marketingowe niż dotychczas, a poza tym gry będą sprawdzane jeszcze bardziej intensywnie przez zespół testerski.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Panie Prezesie, spółka wydaje gry, ma plan na rozwój, wyniki finansowe, a kurs wciąż akcji nie zachwyca. Jak Pan to ocenia? Jest szansa, żeby to zmienic?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Jest to temat do długiej dyskusji i sam jako prezes oraz główny akcjonariusz zastanawiam się nad tym w zasadzie każdego dnia. Zdaję sobie sprawę, że naszym głównym problemem jest brak znaczącego sukcesu chociażby jednej gry. Jeśli udowodnimy Inwestorom, że potrafimy osiągnąć spory sukces komercyjny, to postrzeganie naszej firmy powinno zmienić się w sposób diametralny. Nie wydaje mi się, że jest inny podmiot tworzący tyle gier pod jednym brandem i nie poprzez spółki zależne, to jest nasz olbrzymi kapitał na przyszłość, który prędzej czy później zostanie dostrzeżony. Mam nadzieję, że najbliższe miesiące zmienią coś w tej kwestii, ponieważ czeka nas sporo premier i wierzę, że kilka z nich przyniesie spółce sukces.

 

Co do notowań, aktualnie jesteśmy na takim samym poziomie co w momencie IPO, przed którym spółka miała może 2 miliony na koncie, a obecnie ma ponad 15. Mamy też nieporównywalnie lepszy zespół, obiecujące projekty, wyższe przychody. Ja tego do końca nie rozumiem, ale widząc taką okazję dokupowałem już akcje GIF i nie wykluczam, że będę to robił ponownie.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Spółka współpracuje z wieloma zewnętrznymi zespołami deweloperskimi. Czy Gaming Factory ma tworzy swój wewnętrzny zespół programistów, który będą pracować nad grami?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie zatrudniamy osób do jednego biura na umowę o pracę, natomiast wiele zespołów jest tworzonych przez nas i traktujemy je jak zespoły wewnętrzne.

Obrazek użytkownika andrzej smolinski
andrzej smolinski

Proszę powiedzieć dlaczego nie podajecie miesięcznych danych o sprzedaży gier tak to robi np. Ultimate. Właściwe komunikowanie się z rynkiem jest podstawą budowania wiarygodności. Czy zamierzacie to zmienić?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Jest to ciekawa sugestia, którą na pewno rozważymy. Wydaje mi się, że jest szansa na publikację takich danych, ale początkowo raczej myślałbym o podawaniu takich zestawień w raportach kwartalnych. Proszę zwrócić uwagę, że Ultimate Games jest sam wydawcą dla swoich gier, natomiast my mamy rozliczenia zewnętrzne i nie zawsze spływają one do nas w sposób regularny.

Obrazek użytkownika Anonim
gość

Spółka zdecydowała się na inwestycję w wirtualną rzeczywistość. Czy planujecie wydanie swoich najważniejszych projektów na gogle VR?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Wchodzimy na ten rynek dwutorowo - z jednej strony chcemy dostosować część naszych produkcji do urządzeń VR poprzez naszą spółkę stowarzyszoną, Ultimate VR, z drugiej strony podpisaliśmy umowę na minimum 6 autorskich projektów tworzonych od podstaw z myślą o VR. Nie spodziewam się, aby w tym roku było to dla nas znaczące źródło przychodów, ale pod koniec roku powinny ukazać się pierwsze gry w technologii VR od Gaming Factory.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ile akcji Gaming Factory posiada w Red Dev Studio?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Zero.

Obrazek użytkownika Anonim
Expert

Jaki jest szacowany zysk albo przychod z własnych gier w 2021 roku? 100 tys, 1 mln, 10 mln, 100 mln...?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie publikujemy prognoz finansowych, zatem nie mogę odpowiedzieć na to pytanie. Skrajne opcje natomiast, raczej wykluczam.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie plany ma Gaming Factory względem Red Dev Studio?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie mamy planów odnośnie tej spółki, byliśmy w niej nieznaczącym udziałowcem jeszcze w zeszłym roku i mieliśmy zagwarantowane prawo do zmian w Radzie Nadzorczej, które dalej nam przysługuje. Na prośbę spółki zaakceptowaliśmy zmiany w RN, natomiast nie łączy nas nic z RDS.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Szanowni Państwo, z uwagi na dużą liczbę pytań przedłużamy czat, aby odpowiedzieć na większość z nich.

Obrazek użytkownika Anonim
Expert

Czy w dłuższej perspektywie (kilku lat) firma planuje wydanie gry typu AAA?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Na razie nie ma takich planów, chcemy wejść na poziom gier AA z Dinos Reborn i to będzie już dla nas spore wyzwanie, ale również frajda z tworzenia większego projektu o dużym potencjale sprzedażowym.

Obrazek użytkownika Anonim
PanPiekarzs

Co się dzieje z Castle Flipperem? Został do was oddany miesiąc temu, a daty premiery brak.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie do końca wiem skąd taka informacja, projekt jest jeszcze szlifowany. Gdybym miał na dysku finalny build to z pewnością ogłaszałbym już premierę.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaki jest plan długoterminowy Gaming Factory w kontekście rodzaju produkcji, sprzedaży, spółek zależnych?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie będziemy tworzyć spółek zależnych, chcemy tworzyć wartość jednej spółki i zachować nasze najlepsze licencje w ramach Gaming Factory i Vision Edge Entertainment, nad którym mamy pełną kontrolę. Jeśli chodzi o produkcje to zgodnie z naszą strategią i tym co pisałem wcześniej, chcemy tworzyć mniej gier, za to lepszych jakościowo.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor D

Jak jest kwota dywidendy na akcję czy zostało to już określone? Kiedy nastąpi wypłata?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Zarząd poda wkrótce swoje rekomendacje w tej kwestii.

Obrazek użytkownika Anonim
Staszek

Czy planujecie w przyszłości pozyskanie zewnętrznych marek jak przykładowo uczyniło CFG z Postal i Było Sobie Życie?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie wykluczamy takiej możliwości, ale obecnie nie są prowadzone żadne rozmowy w tej sprawie.

Obrazek użytkownika Anonim
pawel

Dostaliście już devkit Switch Pro? ;)

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Musiałbym zapytać kolegów z Black Rose Projects :)

Obrazek użytkownika Anonim
Maciej

Z czego wynika zysk netto spółki dwukrotnie przewyższający przychody?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Jeśli chodzi o wynik skonsolidowany to istotną pozycją jest zysk na utracie kontroli w spółce Black Rose Projects, jest to zdarzenie jednorazowe.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy planujecie kolejne debiuty na giełdzie mniejszych spółek ?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Jeśli chodzi o nasze spółki zależne i stowarzyszone to plany giełdowe mają Asmodev i Black Rose Projects. Chciałbym, żeby obie firmy zadebiutowały jeszcze w tym roku na NewConnect.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy planujecie przejecia/akwizycje małych studiów developerskich? A może dalej będziecie Państwo kontunuować model gdzie zlecacie wykonanie gry innym zewn firmom/zespolom ?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie planujemy żadnych akwizycji, zdecydowanie wolimy płacić za produkcję gier niż przejmowanie firm. Akwizycje prawdopodobnie mają sens, ale w skali dużo większych podmiotów niż nasz.

Obrazek użytkownika Anonim
Email

Czy przy wypłacie dywidendy brany jest pod uwagę zysk spółki czy całej grupy?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Przy wypłacie dywidendy brany jest pod uwagę zysk jednostkowy.

Obrazek użytkownika Anonim
maingano

Czy w miesiącu kwietniu będą ogłoszone jakieś daty premier gier

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Myślę, że jest bardzo duża szansa na ogłoszenie dat premier Castle Flipper i Foodtruck Arena na przełomie kwietnia i maja.

Obrazek użytkownika Anonim
Expert

Czy nie lepiej jest zatrzymać cały zysk za 2021 i przeznaczyć go na szybszy rozwój niż wypłacić dywidende? Np. Przeznaczenie większej kwoty na marketing, lub nowa grę.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Tak jak wspominałem wcześniej chcemy podtrzymać tradycję bycia spółką dywidendową i chcemy, aby nasi akcjonariusze mogli na nas liczyć w tym zakresie. Oczywiście nie należy spodziewać się wysokiej stopy dywidendy, natomiast chcemy się w pewnym zakresie podzielić wypracowanym zyskiem. Co do potrzeb inwestycyjnych – aktualnie są one zabezpieczone. Jeśli chodzi o możliwość realizacji kolejnych projektów, to widzę jeszcze przestrzeń na jeden duży projekt i ewentualnie kilka mniejszych, aktualnie jednak priorytetem jest dla nas ukończenie i wydanie obecnie tworzonych gier. Tego oczekują od nas inwestorzy i gracze.

Obrazek użytkownika Anonim
Expert

Kiedy poznamy konkretne daty premier gier, które mają wyjść w tym polroczu?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Daty premier poszczególnych gier będą podawane na bieżąco, po ukończeniu każdej produkcji. Nie ma sensu zapowiadać w tym momencie, że wydamy np. Castle Flipper 1 maja, a później przesuwać to o miesiąc. Chcemy ogłosić premierę raz a dobrze i wtedy przeprowadzić również intensywną kampanię marketingową.

Obrazek użytkownika Anonim
maingano

Czy w przypadku uruchomienia polityki dywidendowej zastanawiają się Państwo nad wprowadzeniem wypłat w postaci kwartalnej do dodatkowej motywacji gromadzenia akcji?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Jest to rozwiązanie stosunkowo mało popularne na naszym rynku, wymagające także dodatkowej pracy i nakładów finansowych od spółki. Obecnie nie przewiduję takiej możliwości.

Obrazek użytkownika Anonim
Expert

Jakie są prognozy dla firmy w kwestii portowania gier na rok 2021? Można oczekiwać skokowego wzrostu przychodów z tego tytułu?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Spodziewamy się stabilnej sprzedaży w tym obszarze, z tym, że od pewnego czasu nie pozyskujemy nowych projektów zewnętrznych jako Gamign Factory i zostawiliśmy ten obszar działalności dla BRP. Warto podkreślić, że coraz więcej naszych produktów będzie portowane na konsole, a to z kolei jest dużo bardziej rentowny biznes dla GIF.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Panie Prezesie kiedy premiery? Miało być 10 gier na kwartał, a wszystkie lepsze tytuły zostały przesunięte....

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Proszę pamiętać, że jesteśmy wydawcą tych gier i po prostu nie jesteśmy w stanie wydać produktu, który nie został ukończony. Terminy, które były podawane w prospekcie były tworzone w oparciu o umowy, a nie nasze domysły. Gaming jest jednak branżą wymagającą elastyczności, musimy maksymalnie dopracować produkt przed wydaniem.

Obrazek użytkownika Anonim
pw

Panie Mateuszu,
Czemu strona z harmonogramem premier jest pusta ?
https://gamingfactory.pl/harmonogram-premier-pc/

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Strona działa.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Co Pan myśli o nowej strategii CD Projektu?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Tak jak wspominałem nie wypada mi komentować strategii dużo większej i bardziej doświadczonej spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość2

Jak ocenia Pan nabór nowych firm developerskich? Liquid Engine, Hardcode czy firma która będzie tworzyła gry virtual reality? Wiązana jest z nimi dłuższa współpraca czy to tylko pojedyncze zlecenia? Miło się patrzy na to jak Gaming Factory powiększa się o nowe studia, dotychczas większość gier wydawana była od studia DeSand.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Współpraca z nowymi studiami układa się dobrze, tym bardziej że są to właśnie niezależne zespoły, a nie firmy tworzące na zlecenie. Oczywiście trzeba pamiętać, że początek produkcji zazwyczaj przebiega gładko, a wraz z rozwojem projektu zaczynają się schody, ale póki co widzę zaangażowanie nowych zespołów i jestem pełen optymizmu.

Obrazek użytkownika Anonim
Wito

Jak Pan ocenia premierę Cyberpunka? jakie to ma przełożenie na branżę?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie wypada mi oceniać działań tak doświadczonego studia, chociaż wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że oczekiwania były bardzo duże. Faktycznie działamy w tej samej branży, natomiast w zupełnie innym segmencie rynkowym, dlatego premiera Cyberpunk 2077 nie ma żadnego wpływu na nasze gry. Jeśli chodzi o sentyment giełdowy, to wydaje mi się, że aktualnie na GPW znajduje się na tyle dużo dobrze rozwiniętych spółek z branży gamedev, że to, co dzieje się w CD Projekt, z czasem nie będzie już miało kluczowego wpływu na notowania w całym sektorze.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak wygląda Wasza współpraca z Ultimate Games? Powołujecie nowe wspólne spółki?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Działamy w obszarze produkcji gier i powoływanie nowych spółek nie jest naszym priorytetem. Co do samej współpracy z Ultimate Games w obszarze gamingu to współpraca układa się bardzo dobrze. Od dłuższego czasu nie podpisujemy już nowych umów, natomiast w realizacji nadal mamy około 10 wspólnych projektów. Dodatkowo Ultimate Games pozostanie wydawcą naszych gier na wszystkie konsole.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kto jest dziś największa konkurencją Gaming Factory?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Trudno w gamedevie mówić o konkurencyjnych firmach, natomiast jeśli chodzi o poszczególne gry to często pojawiają się projekty zbliżone do naszych. Czasem bywa również tak, że dwa zespoły wpadają na podobny pomysł i publikują swoje koncepcje w podobnym czasie. Z tego co kojarzę tak było, gdy opublikowaliśmy Pizza Simulator, a dosłownie kilka dni później pojawił się dodatek do Cooking Simulator o przygotowywaniu pizzy. Jest to natomiast przypadek, a same gry są różne w swoich założeniach, dlatego myślę, że celujemy jednak w nieco innych graczy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Grałem w wersję demo Lost Viking: Kingdom of Women i uważam, że ta gra może mieć potencjał. Jednak jest ona bardzo źle zoptymalizowana (działa wolno). Mógłby Pan przybliżyć, jak idą pracę nad tą produkcją?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Dotychczas dostępne było demo, aktualnie gra jest na dużo bardziej zaawansowanym etapie. Właściwie mamy gotowe wszystkie mechaniki, mapę i aktualnie wszystko jest implementowane i optymalizowane. Zakładam, że projekt będzie ukończony do końca maja, ale nie wykluczam opóźnienia. Warto wspomnieć, że w celach promocyjnych zamierzamy przeprowadzić kampanię tej gry w serwisie Kickstarter.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Jakiś czas temu "przejęliście" grę "Buried in Ice". Z tego co widać, temat jest bardzo nośny (mnóstwo mediów o tym pisało), jednak na tą chwilę zainteresowanie graczy jest raczej małe. Czemu akurat podpisał Pan z nimi umowę (jak pamiętam chyba na 500k zł - przepraszam ale mogę się mylić)? To chyba pierwsze takie działanie w Gaming Factory, że spółka przejmuje projekt indie developera.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Przejęliśmy również Dreamhouse: The Game, która początkowo była tworzona niezależnie przez znany nam DeSand. Przejęliśmy projekt, ponieważ widzimy w nim potencjał, a zespół jest zaangażowany. Aktualnie gra wskoczyła już na dużo wyższy poziom jakościowy niż w pierwszym trailerze, mamy pomysły na jej promowanie, ale w pierwszej kolejności musimy mieć do pokazania graczom więcej z gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Jakie będę najważniejsze wydarzenia dla Gaming Factory w najbliższych 2 kwrtałach?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Zdecydowanie premiery naszych gier. Aktualnie w zespole mamy nawet pół żartem, pół serio zakaz rozmowy o nowych projektach, wszystkie koncepcje, na które wpada zespół są odkładane w specjalnym folderze i czekają na dyskusje po wypuszczeniu przynajmniej 3-4 gier.

Obrazek użytkownika Anonim
Akcjonariuszka

Dlaczego Ironsmith Medieval Simulator nie został jeszcze wydany ?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Napotkaliśmy na spore problemy natury produkcyjnej i wspólnie z Ultimate Games podjęliśmy decyzję o przesunięciu premiery, zresztą w aktualnym stanie gry o premierze po prostu nie ma mowy. Szukamy możliwości ukończenia projektu i będziemy informować o postępach prac na bieżąco.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Zaktualizowali Państwo harmonogram gier, czy jest to realne wydać 8 gier do końca czerwca?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Generalnie do końca czerwca powinniśmy mieć wszystkie te gry gotowe, natomiast być może w przypadku jakiejś produkcji będziemy chcieli pokazać ją najpierw na czerwcowym Festiwalu Steam i zobaczyć jakie są opinie graczy. Myślę tu przede wszystkim o Bakery Simulator. Dodatkowo oczywiście nie będziemy robić 6 premier w miesiąc, dlatego kalendarz wydawniczy zostanie jeszcze ostatecznie przygotowany, kiedy otrzymamy finalne buildy.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Bardzo dziękuję za liczne pytania, starałem się udzielić wyczerpujących odpowiedzi. Korzystając z okazji życzę Państwu na nadchodzące Święta dużo zdrowia, spokoju i rodzinnej atmosfery. Pozdrawiam serdecznie.

Udostępnij