Relacja czatu z prezesem zarządu Legimi: Debiut jest elementem naszej długofalowej strategii prowadzenia relacji inwestorskich i budowania wartości spółki
Obrazek użytkownika Czaty
12 kwi 2021, 15:27

„Debiut jest elementem naszej długofalowej strategii prowadzenia relacji inwestorskich i budowania wartości spółki” - relacja czatu z prezesem zarządu Legimi

W poniedziałek, 12 kwietnia 2021 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Legimi, Mikołajem Małaczyńskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o debiucie na rynku NewConnect. Inwestorzy zadawali również pytania o rozwój na rynku niemieckim, ekspansję zagraniczną oraz ewentualne emisje obligacji.

W spotkaniu wzięło udział 500 osób, a prezes zarządu odpowiedział na blisko 20 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Legimi, Mikołajem Małaczyńskim. Porozmawiamy o debiucie na rynku NewConnect oraz planach rozwoju spółki.

 

Spotkanie rozpocznie się w poniedziałek, 12 kwietnia 2021 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Dzień dobry,
chciałbym powitać wszystkich uczestników czatu. Przez najbliższą godzinę postaram odpowiedzieć się na wszystkie zadane pytania.
Przypominam, że jesteśmy w przededniu debiutu na NewConnect. W najbliższą środę odbędzie się nasz debiut. Wszystkich zapraszamy do oglądania transmisji z uroczystości w kanałach social media GPW.

Obrazek użytkownika Anonim
Cezary

Jaki jest cel debiutu na NC, czy spółka pozyskuje kapitał?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Spółka realizuje swoje zobowiązania względem inwestorów serii B, C i G, którzy obejmowali akcje w ramach tzw. małych emisji publicznych - crowdfundingu. Przypomnijmy, że w ramach debiutu ze swoich akcji nie sprzedają założyciele spółki, będący jednocześnie członkami zarządu. Debiut jest elementem naszej długofalowej strategii prowadzenia relacji inwestorskich i budowania wartości spółki.

Obrazek użytkownika MaciejBdg
MaciejBdg

Kiedy Legimi zadubiutuje na New Connect? Słyszeliśmy już o kilku terminach i żaden z wcześniejszych niestety nie doszedł do skutku.

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

14 kwietnia.

Obrazek użytkownika Anonim
Marcin P.

Czy Spółka planuje w najbliższym czasie emisję nowych akcji w celu pozyskania kapitału na sfinansowanie planów rozwojowych?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Tak, obecnie nie przedstawiamy planów na nowe emisje. W przewidywalnej perspektywie nie spodziewamy się, że będą emitowane nowe akcje.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

Ile akcji i z jaką ceną emisyjną wejdzie na NC?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Wprowadzonych zostanie 1 005 996 akcji po cenie emisyjnej 24,00 zł.

Obrazek użytkownika Anonim
annon

Jaki jest stopień zadłużenia? Czy spółka będzie emitować obligacje?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Odsyłamy do prezentacji znajdującej się na stronie relacji inwestorskich Legimi: https://www.legimi.pl/relacje-inwestorskie/raporty-legimi/, gdzie na 27 slajdzie w raporcie pokazujemy obecny wskaźnik zadłużenia, wynosi on obecnie dług netto/EBITDA = 1,0 w porównaniu 3,8 z poprzedniego roku. Na ten moment nie zapowiadamy dalszej emisji obligacji, w dalszej perspektywie czasowej planujemy pracować z długiem bankowym.

Obrazek użytkownika Maciej Wrotniak
Maciej Wrotniak

czy spółka zamierza wypłacać dywidendę? czy zyski będą szły na inwestycje, jeśli tak to jakie są plany spółki?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Spółka inwestuje w ekspansje zagraniczną na rynku niemieckim, zgodnie z opublikowanym dokumentem strategii z 2019 r. Nie zapowiadamy zatem wypłat dywidendy, tylko długotrwałe budowanie wartości na perspektywicznym rynku publikacji cyfrowych w tej części Europy.

Obrazek użytkownika Mateusz.J.
Mateusz.J.

Czy rozważacie wejście na kolejny zagraniczny rynek?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Obecnie nie zapowiadamy konkretnych planów wejścia na kolejny rynek, jednak zgodnie z przyjętą przez nas strategią oczywistym jest, że taka ekspansja z biegiem czasu nastąpi. Aktualnie nasza platforma dostępna pod adresem legimi.de oferuje bazę 140 tysięcy tytułów niemieckojęzycznych na trzecim co do wielkości rynku książki na świecie, na którym notujemy duże dynamiki wzrostu, choć jeszcze skala ekspansji wciąż jest rozwojowa. Uważamy jednak, że już teraz potwierdziliśmy dopasowanie rynkowe tzw. market fit. Dalsze inwestycje w pozyskiwanie klienta są zatem uzasadnione i powinny się przełożyć na dynamiczny wzrost.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy spółka planuje rozszerzyć działalność o rynek wydawniczy (w róznej formie, chociażby przez wspieranie self publishingu)?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Budujemy relacje z branżą wydawnicza w oparciu o równoprawny dostęp do naszego marketplace. Stąd też inwestowanie we własne treści i produkcje ocenialibyśmy jako antagonizujące. Obecnie rozproszenie zainteresowania ofertą wydawców jest na tyle duże, że korzyść płynąca z posiadania własnych treści nie jest oczywista. Obserwujemy, że również na innych rynkach trend inwestycji w treści oryginalne trochę wyhamowuje. Wydawcy doceniają obrót realizowany przez platformę Legimi - w ubiegłym roku sprzedaliśmy milion książek.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam Sikorski

Witam. 32mln przychodów i tylko 2,1 mln zysku??! Jesteście firmą internetową i w związku z tym niskim C/W. Oświećcie Nas skąd takie koszty??

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Panie Adamie, dziękujemy za to pytanie. Koszty firmy internetowej nie są małe, ponieważ wciąż inwestujemy w rozwój technologiczny, choć ma Pan rację są to wydatki CAPEXowe. Legimi jest firmą technologiczną wobec czego rozwój naszej platformy pochłania sporą część środków. W ubiegłym roku zaprezentowaliśmy Legimi 3.0 - zaprojektowane od podstaw serwis internetowy i aplikacja mobilna, które notują bardzo dobre poziomy satysfakcji klienta. Pamiętajmy jednak, że gross naszych kosztów bezpośrednich to opłaty licencyjne dla wydawców. Jest to kluczowe by nasi partnerzy byli również beneficjentami dynamicznego rozwoju Legimi.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

Te 1 005 996. Jaka to jest część wszystkich akcji spółki? Z ceną emisyjną 24 złotych jaką to daje kapitalizacje?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

71% wszystkich akcji jest wprowadzane na NewConnect, a całkowita kapitalizacja daje niecałe 34 mln zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Jak spolka obecnie ocenia sytuacje na rynku? Czy trendy rynkowe pokazane w szacunkowym raporcie za 2020 utrzymuja sie w 2021 (zwiekszajaca sie baza uzytkownikow przy stabilnym poziomie kosztowym)?

 

Czy spolka planuje zwiekszenie dzialan i kosztow marketingowych w zwiazku z ekspansja na rynku niemieckim?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Legimi prezentuje dane historyczne z ostatnich lat, które wskazują na stabilny trend wzrostowy. Nawet zdarzenia takie jak pandemia nie spowodowały zachwiania naszego tempa rozwoju, które jest pochodną oczekiwań rynkowych, rosnącej bazy użytkowników formatów elektronicznych czy też popularności systemów subskrypcyjnych. Z tego względu postanowiliśmy pozostawić inwestorom zaprojektowanie naszego tempa rozwoju na przyszłe okresy, bazując na danych historycznych.

 

Owszem planujemy zwiększać inwestycje w marketing na rynku niemieckim, adekwatnie do pojawiania się nadwyżek finansowych.

Obrazek użytkownika Anonim
annon

proszę opowiedzieć o dofinansowanym projekcie, co to będzie?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Wniosek Legimi S.A. otrzymał dofinansowanie z NCBiR w wysokości 3,7 mln zł w ramach programu "Szybka ścieżka". Celem projektu będzie zbudowanie systemów rekomendacyjnych w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji, które przełożą się na lepsze parametry operacyjne platformy tj. lojalność, satysfakcja czy koszt pozyskania. Implementacja tych rozwiązań przeniesie nas na kolejny poziom technologiczny w stosunku do naszej konkurencji. Skorzystają na tym również wydawcy, którzy zyskają dostęp do analityki niedostępnej gdzie indziej.

Obrazek użytkownika Anonim
MK

W przeszłości akcjonariusze Legimi byli beneficjentami darmowych abonamentów, czy w przyszłości również planują Państwo jakieś dodatkowe korzyści dla swoich akcjonariuszy, np. coś podobnego do programu "Orlen w portfelu"?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Przygotowujemy taki program, o szczegółach będziemy informować w naszym serwisie relacji inwestorskich. Już teraz zapraszamy do skorzystania z promocji dla inwestorów z okazji debiutu.

 

- Wejdź na www.legimi.pl/kod i wpisz kod "gpw" (masz czas do 18.04.2021 r.).
- Zarejestruj się lub zaloguj, jeśli już masz konto w Legimi.
- Wybierz interesujący Cię pakiet.
- Aktywuj dostęp i czytaj przez 30 dni za darmo.

Obrazek użytkownika Anonim
MK

Czy planują Państwo rozszerzenie oferty Legimi o inne formaty, jak np. komiksy / manga?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Obecnie formaty komiksowe nie są planowane, natomiast przypominamy, że w Legimi istnieje możliwość korzystania z książek w najszerszej na rynku formule. Poza modelem abonamentowym, Legimi współpracuje z bibliotekami publicznymi, co zwłaszcza w okresie lockdown'u okazało się bardzo wartościowym dodatkiem do oferty tych placówek. Ponadto, użytkownicy czytający mniej książek mogą wybrać pakiety z limitem stron, których cena zaczyna się już od 6,99 zł. Jako, że nie wszystkie pozycje mogą znaleźć się w ofercie abonamentowej, oferujemy także sprzedaż książek na sztuki zarówno elektronicznych jak i drukowanych. Obecnie Legimi najbardziej znane jest z abonamentu, ale pozostałe obszary wymienione powyżej dają również duże polu do wzrostu sprzedaży, i na tym będziemy się koncentrować.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor77

Czy i kiedy Spółka opublikuje bardziej szczegółowe dane pozwalające na rzetelną ocenę jej sytuacji finansowej, które są standardem w ocenie biznesów subskrypcyjnych: MRR (przychód powtarzający się), CAC (koszt pozyskania klienta), LTV (wartość klienta), marża brutto na sprzedaży itd. Inna firma z branży - Storytel podaje te dane w sprawozdaniu.

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

W naszej ocenie dane przedstawiane w raportach są obszerne i wyczerpujące, szczególnie zwracamy uwagę na fakt, że nie prezentujemy liczby klientów nieodpłatnie korzystających z naszych usług, co pojawia się w raportach firm subskrypcyjnych. Wiele z metryk o jakie Pan pyta można ustalić w oparciu o informacje o bazie klientów i dane ze sprawozdań. Szczególną wartość mają dane historyczne Legimi, które pokazują tendencję w dłuższym okresie. Z biegiem czasu planujemy prezentować skonsolidowane dane finansowe, do których na ten moment nie jesteśmy zobligowani, ale pracujemy nad tym by od przyszłego roku były one dostępne.

Obrazek użytkownika Maciej Wrotniak
Maciej Wrotniak

w nawiązaniu do planów inwestycyjnych:
- czy jakieś inne rynki są brane pod uwagę, w szczególności kraje niemiecko języczne (Austria, Szwajcaria)
- do którego roku obowiązuje przyjęta strategia?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Panie Macieju, rynki tzw. DACH obejmujemy obecnie w ramach naszego serwisu Legimi.de. Strategia obowiązuje od 2019 r. do czasu zmaterializowania się przesłanek ekspansji na kolejne rynki. Mamy nadzieję, że będziemy mogli taki krok uczynić w przyszłym roku. Można przyjąć, że finansowy krok w stronę znacznego zwiększenia zaangażowania kapitałowego w ekspansję zbiegnie się w czasie z potencjalnym przeniesieniem notowań spółki na duży parkiet w przyszłości.

Obrazek użytkownika tapczan
tapczan

Jakie największe wyzwania widzicie jeśli chodzi o zwiększenie sprzedaży w PL/DE? Jaka jest konkurencja na rynku?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Pamiętajmy, że mamy do czynienia z młodymi, dynamicznie rozwijającymi się rynkami w których nawyki konsumenta ulegają stopniowemu przemodelowaniu. Obecnie inwestujemy w technologię, która ma zapewnić jak największy poziom satysfakcji użytkownika. Chcemy podążać za klientem, docierać do użytkowników w takich formatach i na takich urządzeniach, które są dla nich najwygodniejsze. W tym względzie jesteśmy najbardziej rozbudowaną platformą w Polsce, i dorównujemy najważniejszym konkurentom w Niemczech. Spodziewamy się także, że baza klientów usług abonamentowych będzie rosła organicznie - obecnie według badań 40 proc. nabywców w internecie posiada co najmniej jedną aktywną subskrypcję. Rynek ten zatem będzie się rozwijał i utrzymanie czołowej pozycji będzie dla nas priorytetem i wyzwaniem.

Obrazek użytkownika Anonim
xp

Z uwagi na ograniczenie COVIDowe i naukę zdalną - tu segment edukacyjny, grupa klientów typu uczeń/student jest w Państwa zainteresowaniu ?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Można wskazać wiele segmentów rynku o wysokim potencjale rozwoju, przykładowo w okresie pandemii szczególnym zainteresowaniem cieszyły się książki z kategorii dziecięcych. Legimi zwiększyło swoje zaangażowanie w ten segment konsumentów. Dostrzegamy następne podobne nisze, natomiast nie chcielibyśmy przesądzać czy dołączą do nich treści edukacyjne.

Obrazek użytkownika Anonim
annon

wow, jako akcjonariusz jestem pod wrażeniem poprawy wyników i liczę na super debiut!

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Serdecznie dziękuję za zaufanie i zaangażowanie w rozwój spółki, wierzymy, że Legimi wzmocni NCINDEX i przyniesie inwestorom zadowalające stopy zwrotu. Zapraszamy na inauguracyjną sesję o godzinie 11:00 w najbliższą środę, 14 kwietnia.

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zadane pytania. Myślę, że odpowiedziałem na większość z pytań. W razie dodatkowych pytań zapraszamy na nasz adres mailowy: ir[at]legimi[dot]pl. Odsyłamy również na naszą stronę relacji inwestorskich - legimi.pl/relacje-inwestorskie.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.