Relacja czatu z prezesem Strategy Forge: W tej chwili koncentrujemy się przede wszystkim na produkcji Punk Wars
Obrazek użytkownika Czaty
29 kwi 2021, 12:00

„W tej chwili koncentrujemy się przede wszystkim na produkcji Punk Wars” - relacja czatu z prezesem Strategy Forge

We wtorek, 27 kwietnia 2021 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Strategy Forge, Michałem Stępniem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o planach rozwoju studia. Inwestorzy zadawali również pytania o produkcję gier strategicznych, plan premier oraz współpracę z Jujubee.

W spotkaniu wzięło udział ponad 400 osób, a prezes zarządu odpowiedział na około 25 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu. Zainteresowane osoby mogą również skontaktować się ze spółką za pośrednictwem maila - relacje[at]strategyforge[dot]eu.
 

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Strategy Forge, Michałem Stępniem. Podczas spotkania porozmawiamy o planach rozwoju nowej spółki zależnej Jujubee.

 

Spotkanie rozpocznie się we wtorek, 27 kwietnia 2021 r. o godz. 13:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Dzień dobry, witam na czacie inwestorskim Jujubee S.A. i Strategy Forge S.A., zapraszam do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jujube sprzdało Strategy Forge prawa do gry PUNK WARS. Jak dużego dofinansowanie potrzebować będzie spółka by móc zrealizawać PUNK WARS i czy w związku z nim Jujubee nie będzie potrzebny zastrzyk gotówki.

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Strategy Forge zostało założone przez Jujubee S.A. i grupę inwestorów i posiada środki, które zapewniają spółce realizację tego projektu i w pełni zabezpieczają jego finansowanie. Za produkcję gry odpowiedzialne jest wyłącznie Strategy Forge, zaś Jujubee jest wydawcą tego tytułu, tym samym nie jest zaangażowane w produkcję. Co za tym idzie wydatki związane z produkcją gry ponosi Strategy Forge.

Obrazek użytkownika Anonim
wolny

Dark Moon czy Punk Wars maja ogromny potencjał sprzedażowy jednak bez wcześniejszego marketingu i budowania społeczności wokół tych gier ten potencjał może być zmarnowany .W
związku z czym mam pytanie czy zrobicie Kickstarter na gry Dark Moon i Punk Wars??Czy będą publikacje dem tych gier na Steam?

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

W tej chwili koncentrujemy się przede wszystkim na produkcji Punk Wars z racji na fakt, że gra będzie uczestniczyć w najbliższym Festiwalu Gier Steam. W ramach tego wydarzenia udostępnione zostanie graczom grywalne demo Punk Wars. Również dostrzegamy duży potencjał sprzedażowy w przypadku obu tych tytułów i planujemy cały szereg działań marketingowych, w przypadku Punk Wars mamy już wyłonione zagraniczne agencje marketingowe, które będą odpowiadać za istotne działania promocyjne. Jeśli chodzi o Punk Wars zwiastun gry chcemy mieć gotowy w ciągu kilku najbliższych tygodni, prace nad nim już trwają i są zaawansowane. Natomiast Dark Moon po premierze Realpolitiks II będzie głównym przedmiotem prac w Jujubee.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy rozważacie w dniu premiery Realpolitiks 2 rozesłać kupony rabatowe do posiadaczy Real 1 i innych gier strategicznych waszych i wydawcy na Steam?Tak robi od dawna PLWu i to z dobrymi efektami. Taki ruch mógłby znacznie poprawić peak w dniu premiery.

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Tak mamy takie plany i zostało to uzgodnione z naszym wydawcą niemniej należy pamiętać, że za marketing tego tytułu na platformie PC jest w pełni odpowiedzialny nasz wydawca 1C Entertainment, zatem to nie Jujubee podejmuje ostateczne decyzje w tym względzie.

Obrazek użytkownika Anonim
technol

Czy możecie informować inwestorów o nowych trailerach i nowych grach w komunikatach Espi? Ostanie pokazanie karty gry Punk Wars bez Espi tylko na FB spowodowało ,że info o tym dotarło do niewielu osób.

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Komunikaty ESPI nie pełnią roli marketingowej i Spółka nie może ich wykorzystywać do celów promocyjnych. Stąd też tego rodzaju informacje nie są podawane do opinii publicznej w ramach systemu ESPI, co wynika z wymogów GPW ściśle określonych przepisami.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaka jest sprzedaż do tej pory w EA gry Realpolitiks 2?Czy to jest ok 15 tys jak pokazuje w przybliżeniu Steam ?Jeśli tak to zwrot kosztów za grę jest bliski? Kiedy możemy się spodziewać komunikatu i zwrocie kosztow?

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Informacje dotyczące sprzedaży będą podawane przez Spółkę w stosownych komunikatach. Niemniej należy mieć na uwadze fakt, że gra była i jest realizowana z jednej strony w oparciu o rozwijaną przez nas technologię edytora do gier strategicznych, którego rozwój odbywał się w ramach dofinansowania z GameInn, z drugiej zaś strony produkcja wersji na PC była realizowana w oparciu o umowę z wydawcą 1C Entertainment, który uczestniczył w finansowaniu produkcji. W konsekwencji realny koszt realizacji od strony księgowej nie był wysoki, a umowa z 1C obejmuje tylko wersję na PC. Dlatego też Spółka jest spokojna jeśli chodzi o perspektywę zwrotu i spodziewa się zwrotu poniesionych nakładów bardzo szybko, szczególnie gdy gra pojawi się na innych platformach niż PC, co już teraz jest realizowane.

Obrazek użytkownika Anonim
wolny

Czy po premierze Real2 Jujubee zajmie się jeszcze jakimś nowym 2-gim tytułem poza Dark Moonem?

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Spółka zawsze realizowała kilka gier równolegle. W momencie kiedy zostaną ukończone prace nad Realpolitiks II z pewnością będziemy myśleli o grze, która będzie powstawać równolegle do Dark Moon. Zakładamy, że nowy projekt nie będzie grą strategiczną, tylko survival-horrorem, ale będziemy jeszcze o tym informować w stosownych komunikatach gdy zapadną już ostateczne decyzje.

Obrazek użytkownika Anonim
real

Czy obecna wycena Jujubee na 18-20 mil zł jest adekwatna do potencjału wielu premier w 2021 r?? Są spolki gamingiwe jak Kool2Play z zyskiem 200 tys zł (przychody tylko dzięki spółce zależnej), która ma 37 mimo wyceny...

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Od dłuższego czasu w Spółce prowadzone są działania zmierzające do znacznej poprawy finansowej, co znalazło odzwierciedlenie w wynikach za ostatnie kwartały i za ostatni rok, które charakteryzowały się wygenerowaniem zysku netto. W najbliższych miesiącach czeka naszą grupę sporo premier, które znacząco powinny zwiększyć przychody i poprawić wyniki. Dlatego również uważamy, że kapitalizacja powinna rosnąć.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy wyjdzie obiecany duży patch do Realpolitiks2?

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Aktualnie prowadzone są zewnętrzne działania związane z QA, jest to dla nas ostatni etap przed przygotowaniem finalnej wersji gry, chcemy mieć pewność, że tytuł nie zawiera żadnych istotnych błędów. Premiera dużego patcha nastąpi z pewnością przed finalną premierą gry i będzie on zawierał sporo zauważalnych zmian.

Obrazek użytkownika Anonim
slawek

Nowa treść post- apo w Realpolitiks 2 dlaczego nie jako odrębny dodatek a część gry ma wyjść?

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Od początku zakładaliśmy, że scenariusz post-apo będzie udostępniony za darmo w ramach premierowej wersji gry. Ma to na celu ukazanie graczom możliwości jakie otwiera przed nimi nasz modtool, czyli narzędzie do tworzenia własnych scenariuszy. Chcemy by wszyscy odbiorcy Realpolitiks II mogli się przekonać na własne oczy jak rozbudowane jest to narzędzie i jak duże daje możliwości w kontekście tworzenia własnego contentu. Nie oznacza to jednak, że w przyszłości nie pojawią się płatne DLC do gry, z pewnością będziemy to wraz z naszym wydawcą rozważać.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Na jakie platformy wyjdzie Realpolitiks 2 poza PC?Na ,która z nich może wyjść najszybciej?

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Gra ukaże się również na konsolach i na urządzeniach mobilnych. Nasze doświadczenie z pierwszą odsłoną pokazuje, że każda z tych platform może generować podobne przychody co platforma PC, więc od początku zakładaliśmy, że gra będzie dostępna na jak największej liczbie sprzętów. Spółka posiada już podpisane umowy związane z adaptacją i wydaniem gry na konsole, co mamy nadzieję nastąpi w ciągu kilku miesięcy od premiery wersji na PC. Równolegle rozwijana jest wersja mobilna gry, tj. dedykowana urządzeniom z systemami iOS i Android. Chcemy by jak najszybciej wszystkie te wersje były dostępne na rynku.

Obrazek użytkownika Anonim
winolog

Czy planujecie utworzenie jeszcze jakiejś spółki zależnej poza Strategy Forge?

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

W tej chwili jesteśmy w pełni skoncentrowani na rozwoju Strategy Forge i nad pracami nad Punk Wars, którego perspektywy rynkowe oceniamy bardzo wysoko. Niemniej w przyszłości nie wykluczamy powiększenia grupy kapitałowej.

Obrazek użytkownika Anonim
Jakub

Witam,
Czy premiera REALPOLITIKS 2 odbędzie się planowo 12 maja 2021 czy istnieje ryzyko kolejnego przesunięcia premiery?

 

Pozdrawiam

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Jest to ostateczna data premiery ustalona wspólnie z wydawcą. Nie zakładamy, żeby coś mogło się jeszcze zmienić, pomimo że to do 1C należy ostateczna decyzja o tym, kiedy gra ukaże się na rynku. Z naszej perspektywy gra jest jednak już ukończona, aktualnie wdrażane są drobne poprawki wynikające z QA, ale nie mające wpływu na kwestię premiery, dlatego jesteśmy spokojni, że już tym razem nie zostaniemy zaskoczeni przez naszego wydawcę i tytuł ukaże się w podanym terminie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Punk Wars Kiedy zostanie założony serwer na Discord?

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Discord zostanie uruchomiony wraz z rozpoczęciem właściwych działań marketingowych związanych z promocją tego tytułu. Należy zwrócić uwagę, że uruchomienia strony na Steam nie traktujemy jako rozpoczęcia tych działań - one były niezbędne do tego, byśmy mogli zaprezentować grywalne demo w ramach Festiwalu Gier Steam. Właściwe działania marketingowe rozpoczną się wraz z premierą zwiastuna, co będzie także wzmocnione współpracą z zagranicznymi agencjami marketingowymi i całym szeregiem innych działań w mediach społecznościowych - w tym oczywiście będzie się wiązało również z uruchomieniem serwera na Discord. Ale działania te będą oczywiście znacznie szersze.

Obrazek użytkownika Anonim
Minifund

Czy Strategy Forge byłaby zainteresowana produkcja znanego IP gdyby otrzymała propozycję od innego podmiotu? Czy będziecie Państwo realizować wyłącznie własne pomysły?

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Jeśli otrzymamy propozycję realizacji ciekawego pomysłu na korzystnych dla Strategy Forge warunkach i pomysł ten będzie pasował do charakteru spółki, to oczywiście go rozważymy. Na ten moment jednak realizujemy własne pomysły.

Obrazek użytkownika Anonim
Investor

Jaki budżet gry ma Punk Wars, jak długo zajmnie development gry, kiedy gra zadebiutuje i jak oceniacie atrakcyjność gier strategicznych pod względem komercyjnym.

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Dzięki temu, że Punk Wars bazuje na rozwiniętej przez Jujubee technologii, tj. edytorze do tworzenia gier strategicznych, budżet Punk Wars nie będzie duży i wraz z marketingiem nie przekroczy miliona złotych. Oczywiście jeżeli gra byłaby tworzona od podstaw, tj. bez wykorzystania naszego zaawansowanego edytora, to budżet produkcyjny byłby kilka razy większy i czas dewelopmentu by się znacząco wydłużył. Natomiast gra zadebiutuje na pewno w tym roku, taki jest zresztą wymóg by móc uczestniczyć w Festiwalu Gier Steam. Chcielibyśmy by był to jeszcze trzeci kwartał 2021.

Obrazek użytkownika Anonim
JJ

Czy planujecie kontynuację jakiejkolwiek wydanej do tej pory gry? Będzie Flashout 3?

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Jedną z takich kontynuacji jest oczywiście Realpolitiks II i uważamy, że dobrym kierunkiem jest rozwijanie kontynuacji tytułów, które spotkały się z ciepłym przyjęciem na rynku. Dlatego też jak najbardziej rozważamy powstanie Flashouta 3, tak naprawdę tytuł był już w początkowej fazie realizacji, ale produkcja została zawieszona ze względu na inne projekty. Niemniej chcielibyśmy do tej gry wrócić, tak samo jak nie wykluczamy np. powstania Realpolitiks 3 w przyszłości. Na ten moment jednak koncentrujemy się na obecnych projektach i gdy zostaną one ukończone to będziemy podejmować decyzje o tym, jakie tytuły będą następnie przez naszą grupę realizowane.

Obrazek użytkownika Anonim
Zeluś

Czy gra Dark Moon będzie miała premierę w tym roku czy w 2022?

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Do Dark Moon wracamy od razu po premierze Realpolitiks II czyli jeszcze w maju tego roku i chcielibyśmy by tytuł ten ukazał się jeszcze w 2021. Zobaczymy jak te prace będą przebiegać i będziemy rynek informować. Widzimy bardzo duży potencjał w tym tytule i nie chcemy się spieszyć, chcemy przede wszystkim by była to bardzo dobra gra i to jest nasz główny priorytet. Musimy też pamietać, że dalej pracujemy w trybie zdalnym ze względu na pandemię, co wprawdzie ma niewielki wpływ na tempo produkcji, ale także jest czynnikiem, który musimy wziąć pod uwagę, bo nie wiemy jak sytuacja epidemiologiczna będzie się zmieniać w dłuższej perspektywie. Na pewno jakość jest wartością nadrzędną w przypadku tej produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Gry strategiczne są bardzo popularne na telefon.

 

Planujecie małe darmowe gry strategiczne na telefon z systemem Android ?

 

Kilka razy podkreślał Pan że narzędzie pozwala w szybkim czasie zrobić grę strategiczna.

 

Covid the outbreak zrobiliście w około trzy miesiące a grze nic nie brakuje i jest pozytywnie oceniana.

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Nie widzimy potencjału w tzw. "darmowych" grach czyli w segmencie free-to-play. Na ten moment nie jest to obszar naszych zainteresowań. Oczywiście są popularne gry strategiczne dystrybuowane za darmo na platformach mobilnych, ale pewnie tylko ułamek z nich generuje należyte przychody i jest to w dużej mierze spowodowane olbrzymimi budżetami marketingowymi przeznaczonymi na zdobywanie nowych użytkowników. Nasza grupa chce się koncentrować na produkcjach płatnych, gdzie aspekt rozgrywki ma duże znaczenie. Zresztą pierwszy Realpolitiks jest dostępny na platformach iOS i Android i jest grą płatną i wciąż znajduje grono odbiorców. Dlatego też choć z pewnością nasze produkcje będą trafiać na urządzenia mobilne, to będą to produkcje płatne. Oczywiście cały czas monitorujemy rynek, więc w przyszłości może się to zmienić jeśli znacząco zmienią się zachowania graczy.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

prosze opowiedziec na czym polega gameplay Punk Wars?

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Jeśli chodzi o model rozgrywki to przypomina on słynną serię "Cywilizacja". Różnica tkwi rzecz jasna w przedstawieniu świata, znacznie bardziej koncentrujemy się na aspektach fabularnych jak i konfrontacji militarnej pomiędzy frakcjami. Tytuł ma się tematycznie wpisywać w aktualne trendy społeczne i nie tylko - dużo się mówi np. o nowej erze, nowym ładzie, itd. i są to tematy do których chcemy w grze nawiązać. Można powiedzieć, że Punk Wars to będzie gra z pogranicza segmentu gier 4X z dużym naciskiem na klimat i fabułę. W samym tytule zaś chodzi o to, by technologia danej frakcji/korporacji wygrała, tj. stała się wiodącą technologią dla przyszłych pokoleń. Będzie to tytuł na bardzo wysokim poziomie graficznym, już teraz jesteśmy bardzo zadowoleni jako cały zespół z efektów i z tego w jakim kierunku zmierza ta gra.

Obrazek użytkownika Anonim
JJ

Proszę opowiedzieć nieco więcej o grze Dark Moon. Będzie to bardziej RTS czy większy nacisk położony będzie na opowiedzenie historii? Możemy go przyrównać do Frostpunka jeśli chodzi o rozgrywkę i narrację?

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Nie do końca można grę przyrównać do Frostpunka, choć sporo takich porównań się pojawia. Frostpunk było strategią, w której akcja odbywała się tak naprawdę w jednej lokacji, tj. w dużym kraterze. W Dark Moon tych lokacji będzie bardzo wiele i gracz się będzie między nimi przemieszczał. Co więcej u nas swoboda odnośnie podejścia strategicznego, rozmieszczenia swoich konstrukcji, itd., będzie znacznie większa, zaś nieliniowa fabuła będzie także odgrywać znaczącą rolę. Podobieństwo z Frostpunkiem można znaleźć chyba przede wszystkim w tym aspekcie, że obie gry bazują na wątkach katastroficznych i charakteryzują się atrakcyjną oprawą graficzną, niemniej od strony rozgrywki gry będą się dość mocno różnić.

Obrazek użytkownika Anonim
PRO

Stretegy Forge nie wydało jeszcze gry wiec nie ma strumienia przychodow. czy nie bedziecie panstwo potrzebowac kapitalow jeszcze w tym roku?

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Strategy Forge ma zapewnione finansowanie na poziomie wystarczającym do wyprodukowania Punk Wars czy nawet drugiego tytułu i plan finansowania jest już przez nas ustalony. Oczywiście zawsze jesteśmy otwarci na rozmowy mające na celu zwiększenie kapitalizacji grupy.

Obrazek użytkownika Anonim
kilosera

Czy to prawda ,że oceny gry na Seam z trybu EA znikają z momentem pełnej premiery gry?Pytam pod kątem wciąż słabych ocen EA ? Nowy duży patch powinien to poprawić?

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Oceny wynikające z Early Access nie są po premierze wliczane do średniej ocen, ale pozostają widoczne.

Obrazek użytkownika Anonim
JJ

Jakie są plany na rok 2022. Czy skupicie cię na rozbudowie istniejących tytułów (DLC, multiplayer, portowanie na urządzenia mobilne), czy będą to nowe produkcje? np. Była kiedyś wzmianka o grze w klimacie survival-horror.

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Tak naprawdę plany skupiają się na obu tych aspektach, tj. będą to zarówno nowe produkcje, jak i wykorzystanie potencjału już istniejących. Wg naszych obserwacji jeśli chodzi o nasze tytuły to sprzedają się one na porównywalnych poziomach na wszystkich platformach, choć są też wyjątki - np. Deep Diving Adventures cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem na platformie Nintendo Switch, znacząco większym niż na PC. Dlatego uważamy, że nasze gry powinny się ukazywać na tak dużej liczbie platform jak to tylko możliwe. Często realizujemy to ze wsparciem podmiotów zewnętrznych, tak aby nie angażować Jujubee bezpośrednio w proces konwersji i móc zająć się nowymi projektami - stąd np. umowy wydawnicze z Foreverem. Niemniej będziemy chcieli w większym stopniu robić to wewnętrznie i spodziewamy się, że nasze działania będą miały dalszy pozytywny wpływ na wyniki. Nie wykluczamy także znów realizacji produkcji na zlecenie, tak jak to miało miejsce z niemieckim Astragonem. Z pewnością jednak w 2022 roku będą nas czekać także premiery nowych gier i faktycznie jako Jujubee nie chcemy się koncentrować tylko na grach strategicznych - grami strategicznymi zajmować się ma przede wszystkim Strategy Forge, natomiast w Jujubee chcemy się zaangażować także w tworzenie gier z innych segmentów, w tym faktycznie planujemy wkrótce rozpoczęcie prac nad grą w klimacie survival-horror.

Obrazek użytkownika Michał Stępień
Michał Stępień

Bardzo dziękujemy za wszystkie pytania - czas naszego czatu dobiegł końca. W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu ze Spółkami. Pozdrawiamy.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.