Relacja czatu z zarządem WeirdFish: Naszą spółkę wyróżnia przede wszystkim duże doświadczenie zespołu, który pracował wcześniej przy dużych, popularnych tytułach
Obrazek użytkownika Czaty
27 lip 2021, 12:11

„Naszą spółkę wyróżnia przede wszystkim duże doświadczenie zespołu, który pracował wcześniej przy dużych, popularnych tytułach” - relacja czatu z zarządem WeirdFish

We wtorek 27 lipca 2021 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu WeirdFish, Markiem Sobólem oraz head of studio/designer, Wiktorem Szymańskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o szczegółach trwającej oferty publicznej akcji. Inwestorzy zadawali również pytania o debiut na rynku NewConnect, model biznesowy firmy oraz produkcję gry Oddyssey: Your Space, Your Way.

W spotkaniu wzięło udział blisko 300 osób, a zarząd odpowiedział na ponad 40 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z przedstawicielami spółki WeirdFish - prezesem zarządu, Markiem Sobólem oraz head of studio/designer, Wiktorem Szymańskim. Podczas spotkania porozmawiamy o szczegółach oferty publicznej akcji oraz planach rozwoju spółki.

 

Spotkanie rozpocznie się we wtorek, 27 lipca 2021 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Dzień dobry,

 

witamy Państwa na czacie naszej spółki. Zachęcamy do zadawania pytań. Postaramy się udzielić odpowiedzi na większość z nich. Jesteśmy do Państwa dyspozycji do godziny 11:00.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Skąd nazwa spółki?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Nazwę wymyśliłem sam, słuchając muzyki. W jednym z utworów pojawiło się coś podobnego.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Ile aktualnie osób liczy zespół?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

W tym momencie mamy 15 oraz osoby na pół etatu i pracujące na outsource.

Obrazek użytkownika Anonim
Damian

Aktualnie prowadzicie kampanię crowdinvestingową. Jaki jest cel emisji publicznej?

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Pozyskane środki planujemy przeznaczyć na dwa cele – finalizację produkcji gry Oddyssey: Your Space, Your Way! i rozpoczęcie pre-produkcji drugiej gry. W ostatnim czasie otrzymywaliśmy wiele pytań dotyczących możliwości zakupu akcji naszej spółki. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom inwestorów i zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie emisji publicznej.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Czy planujecie powiększyć zespół?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Cały czas powiększamy zespół, właśnie zatrudniliśmy czwartego programistę oraz jednego na pół etatu. Niedawno zatrudniliśmy producenta i dźwiękowca oraz osobę odpowiedzialną za efekty wizualne.

Obrazek użytkownika Anonim
Marek

Gdzie można składać zapisy na akcje?

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Zapisy na akcje mogą składać wszyscy zainteresowani Inwestorzy na stronie emisji Navigator Crowd Emisja (weirdfish.studio)

Obrazek użytkownika Anonim
Robert

Jakie działania marketingowe tytułu Odyssey: Your Space, Your Way planujecie zrealizować ze środków pozyskanych w ramach emisji?

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Środki planujemy przeznaczyć na dwa cele – finalizację produkcji gry Oddyssey: Your Space, Your Way! i rozpoczęcie pre-produkcji drugiej gry. Część marketingu realizuje wydawca gry – 505 Games, i to on decyduje kiedy i z jaką kampanią startujemy. Chcemy też działać we własnym zakresie, jednak działania te muszą współgrać z planami 505.

Obrazek użytkownika Anonim
Kacper

Kiedy planujecie premierę Odyssey: Your Space, Your Way w trybie early access?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Przełom września i października.

Obrazek użytkownika Anonim
Kacper

Kiedy planujecie premierę pełnej wersji gry Odyssey: Your Space, Your Way?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Nie dłużej niż rok po Early Access.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Czy gry sandbox, w których się specjalizujecie, mają potencjał na rynku polskim?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Gry sandbox mają potencjał na całym świecie więc i na polskim też.

Obrazek użytkownika Anonim
Filip

Ile wynosi budżet na grę Odyssey: Your Space, Your Way?

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Budżet na realizację gry wynosi około 8 mln zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Jarosław

Czym wyróżniać się będzie Wasza kosmiczna propozycja Odyssey: Your Space, Your Way?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Połączenie wizuali, coop, humoru. Poza tym gdy zaczęliśmy robić grę nie było innych o rozbudowie statku kosmicznego. Teraz niedawno pojawił się Space Heaven.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Jaka jest mechanika gry Odyssey: Your Space, Your Way?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Główna mechanika gry to budowanie.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Co wyróżnia WeirdFish spośród innych spółek?

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Naszą spółkę wyróżnia przede wszystkim duże doświadczenie zespołu, który pracował wcześniej przy dużych, popularnych tytułach, takich jak m.in. Dying Light, Dead Island, Green Hell, czy Call of Juarez. Ponadto kierujemy się przemyślanym podejściem do biznesu i od początku dokładnie wiedzieliśmy, jaką firmę chcemy stworzyć.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Kto będzie wydawcą Odyssey: Your Space, Your Way? W jaki sposób został wybrany wydawca?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

505 Games, dostali nasze demo gry i się w nim zakochali.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Ile gier rocznie planujecie produkować? W jakich budżetach?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Nie robimy kilku gier rocznie. Produkcja gry trwa dwa lata lub trochę ponad.

Obrazek użytkownika Anonim
Filip

Czy kolejne tytuły spółki również będą mieć tryb sandbox?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Na pewno te następne. Na razie chcemy robić sandboxy.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Skąd czerpiecie inspiracje do produkcji gier?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Zawsze książki, komiksy, filmy, seriale, życie i inne gry :)

Obrazek użytkownika Anonim
Bartosz

Jak wygląda obecnie sytuacja finansowa spółki?

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Jak można dowiedzieć się z dokumentów udostępnionych na stronie emisji, spółka już w roku 2020 odnotowała pierwsze zyski. Otrzymujemy środki z tytułu umowy wydawniczej, a w dalszej kolejności będą to też wpływy ze sprzedaży na Steam.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Kiedy gracze mogą spodziewać się zapowiedzi kolejnego tytułu?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Nie podajemy terminu. Najpierw Oddyssey.

Obrazek użytkownika Anonim
Bartosz

WeirdFish tworzy doświadczony zespół. W produkcji jakich tytułów braliście udział?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Painkiller nawet, ale też Dying Light, gry Techlandu i City.

Obrazek użytkownika Anonim
Maciej

Na jakie platformy będziecie wydawać swoje gry?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

PlayStation, Xbox, PC i Switch. Na początku PC mimo, że gra jest od razu przygotowywana do obsługi pada.

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil

Jak przebiegają prace nad Dokumentem Informacyjnym spółki?

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Dokument Informacyjny jest już opublikowany na stronie kampanii.

Obrazek użytkownika Anonim
Damian

Jakie są długofalowe plany spółki?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Robienie gier w podobnym modelu. Chcemy na grę poświęcać 2/2.5 roku i podobny budżet.

Obrazek użytkownika Anonim
Damian

Kiedy planujecie zadebiutować na rynku NewConnect?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Wrzesień tego roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego decydujecie się na wydanie Oddyssey: Your Space, Your Way we wczesnym dostępie? Ile będzie trwać early access gry?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Nie dłużej niż rok, a decydujemy się, bo ciekawi nas odbiór graczy i możliwość wrzucenia do gry ich feedbacku.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy Wasze kolejne projekty również będą udostępniane najpierw w formule wczesnego dostępu?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Nie jestem w stanie teraz tego powiedzieć.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Swoją produkcję porównujecie do Minecrafta... co łączy Wasz tytuł z grą, w którą gra kilkadziesiąt milionów osób?

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Minecraft jest książkowym sandboxem, wszyscy powinni brać przykład z tej gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy przy kolejnych projektach chcecie kontynuować swoją współpracę z 505 Games?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Nie wiem. Oczywiście w tej chwili jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy, ale nie wiadomo, czy nie będzie czegoś jeszcze lepszego lub zdecydujemy się wydawać sami.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Na jakich nośnikach dystrybucji dostępna będzie gra Odyssey: Your Space, Your Way?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Chodzi o platformy? Czy o to czy na dyskietkach? :). Gra będzie w dystrybucji cyfrowej.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Ile osób jest zaangażowanych w pracę przy produkcji Odyssey: Your Space, Your Way?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Około 30 osób.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Jaki jest model biznesowy spółki?

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Nasz model biznesowy obejmuje produkcję gier na komputery osobiste i konsole. Specjalizujemy się w tworzeniu wysokiej jakości projektów typu Sandbox. Obecnie pracujemy nad naszą pierwszą autorską grą Odyssey: Your Space, Your Way. Tytuł w pierwszej kolejności zadebiutuje na PC, docelowo gra będzie dostępna także na konsolach.

Obrazek użytkownika Anonim
Twardziel

Witam

 

Jaki gatunek gier są w pipelien np horrory ?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Trochę nie rozumiem, czy chcielibyśmy robić horrory? Mam spisane 3 pomysły na horrory (uśmiech). Zawsze coś wychodzi takiego, że nie mogę ich zacząć projektować dokładniej. Chce zrobić horror multi, na razie to jednak jest tylko moje marzenie, chcemy kontynuować sanboxy.

Obrazek użytkownika Anonim
magicHENDRIX

Kiedy planują Państwo debiut na NewConnect?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Wrzesień tego roku

Obrazek użytkownika Anonim
Jarosław

Jakie najważniejsze wyzwania stoją przed spółką w tym roku?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Obecnie pracujemy nad Early Access naszego pierwszego autorskiego projektu Oddyssey: Your Space, Your Way. Pokładamy duże nadzieje w tym tytule. Liczymy, że współpraca z globalnym wydawcą 505 Games zwiększy zainteresowanie grą na arenie międzynarodowej. W tym roku planujemy także debiut na rynku NewConnect, który liczymy, że przyczyni się do zwiększenia rozpoznawalności spółki wśród Inwestorów w kraju i za granicą.

Obrazek użytkownika Anonim
tom69

120 mln kapitalizacja przy zerowym stażu produkcyjnym a co za tym idzie zerowych sukcesach. Czy to nie za wysoko?

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Nie nazwalibyśmy tego zerowym stażem produkcyjnym, gdyż jako zespół mamy doświadczenie w prowadzeniu produkcji bardzo wielu gier, w tym światowych bestsellerów. Dodatkowo umowa wydawnicza, którą mamy z 505 Games gwarantuje nam zarówno przychody, jak i duży ‘zasięg’ marketingu.

Obrazek użytkownika Anonim
tom69

Wśród dziesiątek tysięcy gier na Steam Wasza produkcja „nie przejdzie nie zauważona”. Co ją zatem wyróżnia od innych tytułów? Proszę o konkrety a nie ogólniki.

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Od początku projektując grę Oddyssey: Your Space, Your Way chciałem, aby całość była spójna pod względem designu. Oczywiście są gry buildery, gry w kosmosie, gry z grafiką stylizowaną na lata 80-te oraz gry w coop i komiksowe. My łączymy wszystkie te elementy w jednej, spójnej i ciekawej produkcji. Nie chcę silić się na oryginalność i nie będę mówić, że mamy coś, czego nikt inny nie ma. My proponujemy grę spójną i dobrze działającą, i taki był nasz cel od początku. Nie ukrywam też, że planujemy prowadzić aktywną kampanię marketingową tytułu, liczymy, że ta przyczyni się do wzrostu popularności gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Skąd taka wycena spółki? Jakie jest uzasadnienie dla inwestorów? Czy spółka ma szansę podwoić tą wycenę w przeciągu roku?

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Zdecydowanie tak. Obserwowaliśmy wszyscy rozwój wycen innych gamedevowych debiutantów i 100% wzrostu ceny akcji, zwłaszcza przy tych solidnych spółkach nie jest niczym niezwykłym.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaki jest podział zysków pomiędzy Weirdfish a 505?

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Takich szczegółów nie możemy zdradzić, gdyż obie strony zobowiązały się do zachowania poufności warunków umowy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ile do tej pory otrzymaliście środków od 505 na produkcję?

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Zachęcamy do lektury Dokumentu Informacyjnego, tam przedstawione jest szczegółowe sprawozdanie finansowe za rok 2020.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Na co są potrzebne spółce te 2 mln zł z emisji? Co jeśli uda się pozyskać tylko np. połowę tej kwoty?

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Jak wspomnieliśmy, część przeznaczymy na dokończenie Oddyssey, a część na rozpoczęcie produkcji kolejnego tytułu.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciech

Przy jakich wycenach i kiedy były przeprowadzone poprzednie rundy finansowania?

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Ponownie odsyłamy do Dokumentu Informacyjnego. Można tam zobaczyć warunki i daty emisji. Podkreślamy natomiast, że żadna z tych emisji nie była emisją publiczną. Wszystkie poprzednie były skierowane do określonego grona Inwestorów, którzy w większości współpracują z nami.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak przebiega budowa wishlisty? Czy zamierzacie prowadzić wkrótce jakieś działania marketingowe, żeby promować grę?

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Szczegóły planu marketingowego są, podobnie jak warunki umowy, objęte klauzulami poufności w naszej umowie z 505 Games, dlatego informacje te będą udostępniane w porozumieniu z wydawcą, w późniejszym terminie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gamer88

Z jakimi produkcjami planujecie rywalizować/wygrać rynek? Czy może będziecie chcieli robić coś unikalnego na globalną skalę?

Obrazek użytkownika Wiktor Szymański
Wiktor Szymański

Na razie nie myślę o niczym unikalnym, jeżeli chodzi o mechanikę gry. Chcę robić stabilne i dobre produkcje. Tak, jak napisałem wcześniej, jesteśmy nastawieni na sandoboxy i chciałbym kiedyś zrealizować projekt w skali gry Minecraft. Na ten moment chciałbym, żeby ktoś mógł porównać naszą grę do RimWorld w coop i w kosmosie.

Obrazek użytkownika Marek Soból
Marek Soból

Bardzo dziękujemy za udział w czacie inwestorskim naszej spółki i liczne pytania. Starliśmy się odpowiedzieć na większość z nich. W przypadku dodatkowych kwestii zachęcamy do kontaktu z nami pod adresem: ir[at]weirdfish[dot]studio. Pozdrawiamy.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.