Relacja czatu z prezesem zarządu Console Labs: Naszymi największymi projektami w obecnym pipeline to oczywiście Succubus oraz Contraband Police
Obrazek użytkownika Czaty
13 wrz 2021, 15:24

„Naszymi największymi projektami w obecnym pipeline to oczywiście Succubus oraz Contraband Police” - relacja czatu z prezesem zarządu Console Labs

W poniedziałek, 13 września 2021 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Console Labs, Marcinem Wesołowskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o planach rozwoju spółki. Inwestorzy zadawali również pytania o portowanie gier na konsole, autorskie produkcje oraz debiut na rynku NewConnect.

W spotkaniu wzięło udział 200 osób, a prezes zarządu odpowiedział na wszystkie zadane pytania. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Console Labs, Marcinem Wesołowskim. Podczas spotkania porozmawiamy o planach rozwoju spółki z grupy PlayWay, po debiucie na rynku NewConnect.

 

Spotkanie rozpocznie się w poniedziałek, 13 września 2021 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Witam wszystkich uczestników czatu. Serdecznie zapraszam do zadawania pytań na temat spółki Console Labs.

Obrazek użytkownika Anonim
Marek Krajewski

Jaki jest wasz model biznesowy? Czy macie zysk również ze sprzedaży gier, które portujecie?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Nasz model biznesowy opiera się na portowaniu gier, gdzie zamiast stałego “fixed fee” mamy podział zysków ze sprzedaży gry. Dzięki tego rodzaju umowom każdy port to kolejny przychód dla spółki, który nie jest jednorazowy, a ciągły.

Obrazek użytkownika Anonim
ZetX

Czy portowanie gier jest dochodowym biznesem?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Jak najbardziej, jednak trzeba spełniać parę warunków, by samo portowanie było dochodowe. W przypadku Console Labs jest to doświadczony zespół dzięki, któremu porty są robione szybko i relatywnie tanio.

Obrazek użytkownika Anonim
KarMar

Jaka jest wasza przewaga nad konkurencją?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Tutaj mógłbym wskazać dwie najważniejsze przewagi. Pierwszą niewątpliwie jest doświadczony zespół dzięki, któremu sam proces portowania oraz certyfikacji jest krótszy, a co za tym idzie tańszy. Kolejną rzeczą jest kompleksowość spółki. Console Labs nie tylko portuje, ale też tworzy i wydaje gry dzięki czemu potencjalni kontrahenci mają wszystko w jednym miejscu.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Ile projektów wykonacie w tym roku?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Łącznie w tym roku planujemy wydać 12 projektów

Obrazek użytkownika Anonim
HR

Ile osób liczy wasz zespół?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Obecnie współpracujemy z 35 deweloperami na zasadzie różnych umów (Umowa o Pracę/Dzieło, B2B)

Obrazek użytkownika Anonim
Marcin

W ramach spółki zależnej tworzycie również gry autorskie. Jakie są wasze plany rozwoju w tym sektorze?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Plany rozwoju dla naszej spółki zależnej w tym momencie to powiększenie swojego portfolio gier. Jeżeli chodzi o samo Console Labs to wraz z zespołami wewnętrznymi chcemy wydawać gry bezpośrednio spod szyldu naszej spółki. Oczywiście nie wykluczamy też pozyskiwania kolejnych zespołów z możliwością tworzenia kolejnych spółek zależnych.

Obrazek użytkownika Anonim
To ja tak

Kiedy Succubus pojawi się w wersji konsolowej oraz jak wygląda podział zysków przy tej grze?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Liczymy na pierwszą połowę 2022. Niestety nie mogę wyjawiać tak konkretnych informacji (MadMind jest również spółką notowaną)

Obrazek użytkownika Anonim
Ambasador

Czy robicie porty tylko dla polskich poducentów czy otwieracie się na zagranicę?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Oczywiście otwieramy się również na zagranicę. Aktualnie jesteśmy w trakcie rozmów z różnymi zagranicznymi kontrahentami.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy planujecie w najbliższym czasie powiększyć zespół?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Ze względu na ilość projektów, które aktualnie mamy chcemy powiększyć nasz zespół jeszcze o kilka osób w tym roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Marcin

Ile jednocześnie projektów możecie prowadzić?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Aktualnie nasze moce przerobowe pozwalają nam na prowadzenie od 1 do 2 projektów na każdą platformę jednocześnie co daje przedział od 3 do 6 portów. Wiadomo, dużo tutaj zależy od wielkości oraz skomplikowania danej gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Deton

Czy jesteście w stanie portować gry AAA?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Tak jak wspominałem mamy doświadczony zespół. Pośród nich są osoby pracujące wcześniej w takich studiach jak Jujubee, Reality Pump, Bloober Team czy też Paradox Interactive co pozwala nam na portowanie również gier AAA z tym, że w aktualnym momencie gra musiałaby być na ogólnodostępnym silniku takim jak Unreal Engine, czy Unity.

Obrazek użytkownika Anonim
Regis

Jakie duże projekty macie w pipeline i jakich przychodów z realizacji ich portów można się spodziewać w 2021 i 2022 roku? Czy można w przybliżeniu szacować przychody na bazie dużych projektów, które już raportujecie (np. Thief czy TMS)?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Naszymi największymi projektami w obecnym pipeline to oczywiście Succubus oraz Contraband Police. Oczywiście trudno tutaj mówić o konkretnych liczbach jeżeli chodzi o przychody jednak myślimy, że będą one pomiędzy przychodami z Thief Simulatora, a Tank Mechanica, oba porty zadebiutują w 2022. Do tego jesteśmy w trakcie rozmów o kolejne duże projekty.

Obrazek użytkownika Anonim
Max

Jaka jest Wasza sytuacja finansowa?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Sytuacja finansowa spółki jest stabilna i co najważniejsze przychody sukcesywnie są coraz większe. I półroczu 2021 osiągnęliśmy zysk netto na poziomie 0,4 mln zł oraz zwiększyliśmy swoje przychody netto o 77 proc. r/r do poziomu 1,6 mln zł.

Obrazek użytkownika Anonim
GPB

Jak emocje po debiucie? Poproszę o komentarz dotyczący kursu.

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Emocje są pozytywne. Sam debiut jest niejako podkreśleniem zakończenia jednego z kamieni milowych w rozwoju spółki. Jeżeli chodzi o kurs to przede wszystkim chciałbym zaprosić do śledzenia poczynań spółki, gdyż w przyszłości mamy jeszcze wiele rzeczy do pokazania.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy swoją strategię opieracie głównie na współpracy z PlayWay?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Aktualnie PlayWay jest naszym głównym partnerem jednak nie zamykamy się na tytuły spoza grupy, zarówno Polskich jak i zagranicznych studiów.Współpraca z PlayWay daje nam jednak stabilizację projektów i ciągły rozwój.

Obrazek użytkownika Anonim
Gracz

Czy macie już podpisane umowy na przyszły rok?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Mamy umowy, których realizacja nastąpi w przyszłym roku jak i jesteśmy w trakcie rozmów z różnymi firmami, więc to za wcześnie, żeby o tym otwarcie komunikować.

Obrazek użytkownika Anonim
Zapyt

Z których portowania były dla was najbardziej wymagające?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Najbardziej wymagające dotychczas były Thief Simulator oraz Tank Mechanic SImulator. Były to największe i najbardziej rozbudowane tytuły, na których też najwięcej zarobiliśmy.

Obrazek użytkownika Anonim
Barbara

Ile trwa średnio wykonanie portowania na konsole?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Oczywiście tutaj zależy od wielkości gry, ale średnio jest to przedział od 3 do 6 miesięcy łącznie z certyfikacją. Dzięki naszemu doświadczeniu jesteśmy w stanie zoptymalizować cały proces portowania i relatywnie skrócić ten czas.

Obrazek użytkownika Anonim
Giełdziarz

Czy debiut był dla was udany?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Sam debiut oceniam za udany choć jeszcze przed nami wiele pracy. Teraz musimy skupić się na kolejnych wyzwaniach oraz projektach. Działamy jednak według określonego planu by osiągnąć wyznaczone cele.

Obrazek użytkownika Anonim
Giełdziarz

Czy wyniki w drugim półroczu będą lepsze niż w pierwszym?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

W drugim półroczu planowana jest duża aktualizacja Thief Simulatora oraz DLC. Do tego dochodzi dodatkowa zawartość dla Tank Mechanic Simulator. Zwiększy to przychód z obu tytułów, a mamy też kolejne gry do wydania dlatego jak najbardziej wynik będzie jeszcze lepszy.

Obrazek użytkownika Anonim
XBOX

Czy macie jakieś ograniczenia w portowaniu na konsole?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Patrząc przez pryzmat samych konsol to nie mamy ograniczeń. Mamy dostęp do wszystkich konsol, które aktualnie są na rynku. Jedynym ograniczeniem są silniki gier. Aktualnie portujemy gry stworzone na Unreal Engine oraz Unity. Jednak w przyszłości chcemy też portować gry stworzone na silnikach autorskich.

Obrazek użytkownika Anonim
Money

jaki jest średni budżet portów?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Średni budżet waha się od 30 tys. zł do 75 tys. zł w zależności od tytułu. Najdroższe porty mają wartość ponad 100 tys. zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil G.

Jaką pozycję zajmujecie obecnie wśród firm przenoszących gry?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Nasza pozycja jest wysoka. Wskazuje na to fakt, że dużo tytułów z grupy PlayWay trafia do nas. W przyszłości chcemy tą pozycję umocnić oraz polepszyć zarówno poprzez tytuły z Polski jak i z zagranicy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy spółka zamierza stawiać również na autorskie produkcje?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Tak, zamierzamy wydawać własne produkcje zarówno ze spółki zależnej jak i bezpośrednio z Console Labs.

Obrazek użytkownika Anonim
MAXX

Kiedy planujecie wypuścić wasze autorskie gry?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Ze spółki zależnej pierwsza gra w postaci Animal Rivals Up In The Air pojawi się jeszcze w tym roku. Jeżeli zaś chodzi o sam Console Labs to mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli podać więcej informacji.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor_11

Jak ocenia pan sentyment branży gier? Ma to na was wpływ?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Myślę, ze sentymenty są coraz lepsze. Trudno powiedzieć jak to wpłynie bezpośrednio na naszą spółkę z racji tego, że główną naszą działalnością jest portowanie gier, ale jestem pozytywnej myśli.

Obrazek użytkownika Anonim
ciech

Czy dostajecie duże wsparcie z PlayWaya?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Głównym wsparciem od PlayWay jest sama grupa, z której mamy napływ kolejnych obiecujących tytułów do portowania, ale tak jak wspominałem prowadzimy rozmowy również z developerami spoza grupy.

Obrazek użytkownika Anonim
Regis

W trakcie trwania oferty Prezes Playwaya pozycjonował Was jako podmiot preferowany do portowania dużych tytułów Grupy. Czy nic tutaj się nie zmieniło? Czy trwające rozmowy w zakresie dużych projektów dotyczą właśnie tytułów spółek powiązanych z PLW czy także gier spoza Grupy?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

W tym temacie nic się nie zmieniło i dalej jesteśmy spółką preferowaną. Aktualne rozmowy na większe tytuły toczą się zarówno z grupą PlayWay jak i ze spółkami spoza grupy i podmiotami zagranicznymi.

Obrazek użytkownika Anonim
doc

Czy przewidujecie jakieś opóźnienia w nadchodzących portach?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Jest wiele czynników, które może spowodować opóźnienie w portowaniu, pochodzących czy to od dewelopera, czy też samej certyfikacji. Aktualnie nie przewidujemy opóźnień związanych z bezpośrednio z działalnością Console Labs.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak duży odsetek zleceń pochodzi spoza grupy PlayWay i jak to się rozkłada w przychodach?

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Aktualnie najwięcej portów jest z grupy PlayWay co również ma swoje odzwierciedlenie w przychodach spółki. Jednak w przyszłości może się to zmienić.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł Ewertowski

Domyślam się, że nie publikujecie prognoz, ale proszę o informację jaki wzrost działalności r/r (przychody / zyski) w perspektywie załóżmy 3 lat byłby dla Pana satysfakcjonujący. Z góry dziękuję za informację

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Ostatnie półrocze pod względem przychodów wzrosło o 77% r/r i to co dla nas będzie najważniejsze w najbliższym czasie to to by te wyniki ciągle zwiększać. Trudno mówić mi o konkretnych liczbach, które by mnie satysfakcjonowały, ale mówiąc krótko. Im większe tym oczywiście lepiej.

Obrazek użytkownika Marcin Wesołowski
Marcin Wesołowski

Bardzo dziękuję za wszystkie zadane pytania oraz liczną obecność na czacie. Zapraszam również do śledzenia naszych działań.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.