Relacja czatu z zarządem Grupy Ambra: Na wszystkich rynkach osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki sprzedaży
Obrazek użytkownika Czaty
16 wrz 2021, 16:00

„Na wszystkich rynkach osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki sprzedaży” - relacja czatu z zarządem Grupy Ambra

W czwartek, 16 września 2021 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy AMBRA, Robertem Ogórem oraz wiceprezesem, Piotrem Kaźmierczakiem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za 2020/2021 rok. Inwestorzy zadawali również pytania o sytuację na rynku wina, budowę farmy fotowoltaicznej, działalność na rynkach zagranicznych oraz politykę dywidendową.

W spotkaniu wzięło udział 500 osób, a zarząd odpowiedział na wszystkie zadane pytania. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z zarządem Grupy Ambra - prezesem, Robertem Ogórem oraz wiceprezesem, Piotrem Kaźmierczakiem. Podczas spotkania porozmawiamy o wynikach finansowych spółki za 2020/2021 rok.

 

Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 16 września 2021 r. o godz. 14:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Witamy serdecznie na czacie podsumowującym nasze wyniki roczne 2020/2021, które opublikowaliśmy wczoraj i zapraszamy do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry,

 

Na wstępie, gratuluję dowiezienia świetnego wyniku za ostatni rok obrotowy.

 

Temat, z którym sie zwracam, dotyczy planowanego otwarcia farmy fotowoltaicznej w Woli Dużej. Oprócz kwestii przemian cywilizacyjnych i dążenia do zeroemisyjności, czy ten projekt, uwzględniając poniesione nakłady i przyszłe koszty odtworzeniowe, przyczyni się także w jakiś sposób do obniżenia kosztow stałych w przedsiębiorstwie, w dłuższej, np. 5-10 letniej perspektywie czasu? Przyszłość(ceny brudnej i czystej/zielonej energii) nie jest tu, rzecz jasna, w pełni znana. Chodzi mi więc raczej o szacunki spółki w tym zakresie, jeśli tylko mogą i chcą Panowie je ujawnić.

 

Z poważaniem
Radosław Drzazga

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Dzień dobry, dziękujemy za dobre słowo. Już w oparciu o krótkoterminowe kalkulacje kosztów energii w zestawieniu z wydatkami inwestycyjnymi projekt farmy fotowoltaicznej zwróci się w okresie 7-8 lat.

Obrazek użytkownika Anonim
Jakub

Z czego wynikają tak dobre wyniki za IV Q 2020?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Na wszystkich rynkach osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki sprzedaży. Szczególnie dobre wyniki miały nasze główne marki takie jak FRESCO, PORTADA, MUCHA SEKT, ZAREA. Ożywiła się sprzedaż do gastronomii, a także dynamicznie rosła sprzedaż w sklepach CENTRUM WINA / DISTILLERS LIMITED. Nasze marki zwiększały udziały rynkowe na rosnącym rynku. Jednocześnie bazą był pierwszy pełny kwartał pandemii, w którym sprzedaż spadła. Stąd wysokie tempo wzrostu wyników.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Patrząc na wyniki ostatniego kwartału zwraca uwagę bardzo wysoka pierwsza marża brutto na sprzedaży. Jakie były powody procentowego wzrostu rentowności na tym poziomie i czy są one do utrzymania w kolejnych kwartałach?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Wysokie marże to efekt wprowadzania i zwiększania udziałów przez najbardziej marżowe produkty i marki. W perspektywie kolejnych kwartałów będą jednak oddziaływać silne czynniki wzrostu większości kosztów, w tym wina czy opakowań, co może w pewnym stopniu osłabić marżę.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Jak w ostatnim roku obrotowym wyglądały zmiany w horeca z punktu widzenia Ambry i jak mogą wyglądać następne kwartały?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Załamanie rynku HoReCa oczywiście odbiło się na naszej sprzedaży w tym obszarze. Obserwujemy silne odbicie w tym rynku od czerwca, wiemy jednak, że branża odbudowuje się z dużo większymi trudnościami niż popyt konsumencki. W okresie letnim korzystały przede wszystkim lokale w mniejszych miejscowościach oraz te wyposażone w ogródki. Sytuacja gastronomii po powrocie z wakacji nadal jest niepewna. Popyt ze strony klientów biznesowych zapewne nadal będzie niższy niż przed pandemią.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

W ostatnich dwóch kwartałach dynamika r/r sprzedaży na rynku rumuńskim przekroczyła 50%. Skąd ten wzrost, czy to efekt niskiej bazy i jakie są oczekiwania na kolejne dwa kwartały?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

W Rumunii dynamicznie rosła sprzedaż i udziały rynkowe dwóch najważniejszych na tym rynku marek: ZAREA i SANGE DE TAUR. Tak spektakularne wzrosty mogą być trudne do osiągnięcia, szczególnie w sytuacji, kiedy obydwie marki osiągnęły już pozycje liderów w swoich segmentach produktowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry, gratuluję na wstępie wyników i proszę o trochę update'u ws. nowych linii produktowych i konceptów:

 

1. Jak wygląda koncept Distillers Limited - jak wyglądają postępy (pandemia chyba to trochę wyhamowała), czy będziecie to Państwo dalej rozwijać?
2. Co się dzieje z Winiarnią Zamojską - produkt jest bardzo smaczny, ale czy konsumenci to doceniają i sprzedaż rośnie? Jakie plany w tym zakresie?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Distillers Limited rozwija się zgodnie z planem. Zwiększamy stopniowo ofertę, a sprzedaż z naszych sklepów pomimo pandemii rosła. Winiarnia Zamojska rośnie dynamicznie; oczekujemy przekroczenia granicy 1 mln butelek sprzedaży w bieżącym roku obrotowym. Podobnie jak Pani/Pan wina z Winiarni konsumentom bardzo smakują i sukcesywnie zwiększa się liczba ich wiernych "wyznawców".

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Większość spółek produkcyjnych zmaga się obecnie z podwyżkami cen surowców. jak wygląda u Was ta sytuacja i jakie surowce/materiały są najbardziej problematyczne w tym zakresie?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Wina i opakowania drożeją w największym stopniu, co zmusi nas i innych producentów do podwyżek cen sprzedaży.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy można przybliżyć inwestycje, które przeprowadzacie i zamierzacie przeprowadzać w swoich zakładach produkcyjnych w Biłgoraju i Bukareszcie?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Będziemy inwestować w nowoczesne maszyny i urządzenia, zarówno w celu zwiększenia jakości produkcji, jej automatyzacji, oferowania nowych produktów premium, jak i w celu zmniejszenia energochłonności, zużycia wody i emisji dwutlenku węgla.

Obrazek użytkownika Anonim
Maciej

Jak oceniają państwo ryzyka związane ze zmianami klimatu, jakie będą miały przełożenie na spółkę Ambra, a jakie, szerzej, na branżę winiarską?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Nieprzewidywalne zjawiska pogodowe spowodowały już w tym roku znaczące szkody w uprawach winorośli we Włoszech, Francji i Hiszpanii. Trwałe zmiany klimatyczne mają już negatywny wpływ na jakość zbiorów w najbardziej na południe wysuniętych regionach np. w Hiszpanii czy na Sycylii. Północne regiony przejściowo na tym korzystają. Ogólnie branża narażona jest na zwiększone ryzyko zbiorów w związku ze zmianą klimatu.

Obrazek użytkownika Anonim
Robert Sobieraj

Jak kształtowały się wydatki inwestycyjne w tym roku i jakiego poziomu capexu mozemy oczekiwć w kokejnym roku obrotowym?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Wydatki inwestycyjne wyniosły niecałe 17 mln zł. W kolejnych pięciu latach chcemy wydawać średniorocznie około 25 mln zł na inwestycje.

Obrazek użytkownika Anonim
Maciej

Czy planują państwo poszerzenie swojego biznesu o inne typy alkoholi?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Sukcesywnie powiększamy obszar naszej działalności o kolejne wartościowe segmenty rynku alkoholi - wódki premium, whisky, import alkoholi premium, regionalne wina z owoców. Ten proces będzie się nadal rozwijał.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Nawiązując jeszcze do bardzo dobrych osiągniętych marż w roku obrotowym 2020/21. Czy rentowność EBIT w ujęciu procentowym jest do powtórzenia w roku 2021/22 czy też jednak bardziej realnym jest oczekiwanie wzrosty zysków jako wartości?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Wzrost kosztów może utrudnić utrzymanie rentowności. Będziemy temu przeciwdziałać przekładając wzrost kosztów na ceny sprzedaży.

Obrazek użytkownika Anonim
Maciej

Jaką część państwa asortymentu stanowią wina wegańskie i organiczne? Czy planują państwo poszerzanie tego segmentu?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Aktualnie wina te stanowią jeszcze niewielką część oferty, ale udział ich systematycznie rośnie, również dlatego, że nasi dostawcy przechodzą na uprawy i produkcję organiczną.

Obrazek użytkownika Anonim
Jakub

Czy rezygnacji Pana Horst Hillesheim z funkcji członka Rady Nadzorczej będzie miała jakikolwiek wpływ na przyszłość firmy?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Rezygnacja związana była z zakończeniem pracy Pana Hillesheim u największego akcjonariusza. Obecny skład Rady Nadzorczej zapewnia nadzór korporacyjny na wysokim poziomie, stąd rezygnacja nie wpłynie negatywnie na przyszłość firmy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry, mam pytanie o rynek prosecco w Polsce. W zeszłym roku spółka informowała, że jej udział w tym rynku jest niski, jak wygląda ten udział na dzisiaj i perspektywy na przyszłość?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Prosecco jest obecnie największą grupą, a w pewnym sensie "marką" wśród win musujących w Polsce z udziałem wartościowym przekraczającym 40%. Obok CIN&CIN Prosecco z powodzeniem w rynku prosecco uczestniczy nasza spółka VINEX z marką Terra Serena oraz spółka TIM z własnymi produktami.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakiego poziomu kosztów marketingowych i dystrybucyjnych można się spodziewać w perspektywie kolejnych lat w relacji do sprzedaży? Czy pozytywny trend jest do utrzymania?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

W minionym roku obrotowym wydatki marketingowe stanowiły ok. 2% przychodów Grupy. Sądzimy, że średnioterminowo ich udział może nieznacznie rosnąć.

Obrazek użytkownika Anonim
Robert Sobieraj

W ostanich kwaratłach zmniejszył się wskaźnik rotacji zapasów z czego wynika takie podejście do zapasów i czy możemy oczekiwać kontynuacji tego trendu?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Poziom zapasów jest w dużym stopniu związany z harmonogramem produkcji i zakupów. W roku obrotowym 2019/2020 zapasy były wyższe, ponieważ zbudowaliśmy większy bufor wyrobów przed przerwą produkcyjną i inwestycyjną. W tym roku nie było potrzeby gromadzenia tak dużych zapasów, stąd ich spadek. Zakładamy, że ich poziom jest obecnie optymalny w stosunku do obrotów i będzie rósł równolegle do wzrostu obrotów.

Obrazek użytkownika Anonim
Winiary

Większość waszych opakowań to szkło, a czy myśleliście o wprowadzeniu opakowań kartonowych? Czy jest to tańsza opcja? Czy nie chcecie zmieniać modelu, bo opakowania się źle kojarzą?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Nie rozważamy wprowadzenia win w opakowaniach kartonowych z uwagi na raczej aspiracyjną funkcję kategorii na naszych rynkach, gdzie w odróżnieniu od krajów winiarskich wino nie jest produktem masowej codziennej konsumpcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy możecie opisać Panowie szerzej ka wygląda sytuacja prawno-biznesowa sprzedaży alkoholu przez internet. Wydaje się, ze to powinien być naturalny „rezerwowy” kanał w takiej sytuacji jak pandemia. Ale chyba uwarunkowania prawne skutecznie minimalizują jego znaczenie?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Obecne przepisy prawne pochodzą z lat 80, kiedy nie było jeszcze internetu. Restrykcyjne podejście organów administracji do tej kwestii skutecznie uniemożliwiają prowadzenie takiej działalności.

Obrazek użytkownika Anonim
Matematyk

Średnia cena butelki na głównych rynkach wzrosła wg moich obliczeń o 2,6 % rdr. Co jest głównym powodem takiego wzrostu - inflacja czy przesunięcie konsumpcji w stronę droższych trunków?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Głównym źródłem wzrostu średniej ceny sprzedaży był korzystny mix produktów. Po stronie konsumenta odpowiada temu tendencja przechodzenia do droższych, lepszych win i alkoholi.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy opłata od małych pojemności alkoholi (tzw. małpki) w jakiś sposób wyhamowała sprzedaż tej wielkości produktów?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Takie produkty nie stanowiły nigdy znaczącej części sprzedaży, dlatego spadek ich sprzedaży nie miał istotnego wpływu na naszą sprzedaż.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Spółka rozpoczęła budowę farmy fotowoltaicznej. Proszę o przedstawienia parametrów tej inwestycji takich jak moc, koszt, termin ukończenia, docelowy jej udział w pokryciu zapotrzebowania na energię spółki.

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Budowa farmy zakończy się w roku finansowym 2021/2022. Jej moc to 1MW, a docelowo 2MW, co pozwoli pokryć ponad połowę zapotrzebowania w energię elektryczną naszej winiarni.

Obrazek użytkownika Anonim
Loki

Ambra w Polsce uważa się z lidera w produkcji i sprzedaży win. Ostatnio oferta w sklepach detalicznych ogranicza się do Fresco i Winiarni Zamojskiej, które są niemal liderami w swoich segmentach. Ale co dalej planujecie w winach, poza musującymi? Czy planujecie wyłącznie sprzedaż ograniczoną do dwóch marek, czy planujecie nowe wprowadzenia, bo inaczej ciężko Was nazywać liderem.

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Nasza pozycja lidera opiera się w Polsce na działalności trzech spółek: AMBRA to z jednej strony wymienione powyżej główne wiodące marki oraz kilka mniejszych jak np. El Sol, a z drugiej strony operacja Centrum Wina będąca z ofertą ok. 1000 win zdecydowanym liderem własnej sprzedaży detalicznej oraz do gastronomii. Spółki VINEX i TIM to czołowi importerzy i dystrybutorzy win do sklepów spożywczych z ofertą obejmującą kilkaset pozycji, w tym wiodące w swoich segmentach marki jak COTE, PORTADA, CONO SUR, ISLA NEGRA i inne.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie największe zagrożenia w najblizszych latach mogą zagrozić wynikom spółki?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Głównym zagrożeniem jest inflacja - będzie ona podwyższać koszty, a w dłuższej perspektywie może przełożyć się na pogorszenie nastrojów konsumenckich, osłabienia złotego i dalszy wzrost kosztów zakupu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy Państwa zdaniem jest szansa, na dalszy wzrost w segmencie napojów bezalkoholowych?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Nasz projekt "bezalkoholowych alkoholi", czyli bezalkoholowego wina musującego oraz win pod marką CIN&CIN Free odpowiada na duże potrzeby konsumentów związane z uczestnictwem w wielu sytuacjach społecznych i towarzyskich przy jednoczesnej konieczności bądź chęci rezygnacji lub ograniczenia konsumpcji alkoholi. Piwo bezalkoholowe częściowo tylko odpowiada na te potrzeby nie "obsługując" wielu bardziej uroczystych bądź eleganckich sytuacji. Widzimy dla segmentu bezalkoholowych alkoholi duży potencjał rozwoju.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Biorąc pod uwagę coraz lepszą sytuację finansową spółki (spadek zadłużenia, wzrost pozycji gotówkowej), czy zarząd chce wrócić do intensywniejszych prac nad jakimiś przjęciami na rynku?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Po zakupie marek brandy PLISKA i SŁONECZNY BRZEG, wina SANGE DE TAUR w Rumunii oraz spółek fine wines w Czechach dalej się rozglądamy.

Obrazek użytkownika Anonim
Robert Sobieraj

W minionym roku obrotowym wzrost pzrychdów znacznie przewyższał wzorst rynku. Co było głowną pzryvzyną i czy w następnym roku też mogą Państwo utrzymać tempo wrzostu przwyższające rynek?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Nasze marki dynamicznie zwiększały udziały - szczególnie widoczne było to na rynkach zagranicznych Czech, Słowacji (MUCHA SEKT) i Rumunii (ZAREA, SANGE DE TAUR), gdzie nasze udziały są niższe niż w Polsce i mamy większy potencjał ich wzrostu. Zamierzamy rosnąć przynajmniej w tempie wzrostu rynku.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Sprzedaż na rynku polskim wzrosła w ostatnim kwartale o ponad 23 proc. Jakiego wzrostu całego krajowego rynku spodziewacie się Panowie w 2021 roku?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Rynek wina w Polsce rósł w roku obrotowym 2020/2021 w tempie 12% wartościowo. W miesiącach wakacyjnych zauważamy, że ta dynamika obniża się. Nasze oczekiwania średnioterminowe to minimum 5% wzrost wartości rynku wina.

Obrazek użytkownika Anonim
Akcjon

Gratuluję postępów na rynkach zagranicznych, szczególnie w Rumunii. Czy myślicie Państwo o tym, aby spróbować kolejnych etapów rozwoju w ten sposób, być może nawet gdzieś na zachodzie?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

W ostatnich latach wypracowaliśmy w Grupie portfolio oryginalnych autentycznych produktów i marek z krajów naszej działalności. CYDR LUBELSKI, WINIARNIA ZAMOJSKA, PLISKA, MUCHA czy BACZEWSKI tworzą naszą ofertę eksportową, którą zamierzamy aktywniej wprowadzać na rynki krajów rozwiniętych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Zastanawiamy się ze szwagrem, czy rozważają Państwo wprowadzenie bardziej ekonomicznych opakowań Baczewskiego - pojemność 3L lub 5L

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Zastanawiamy się w Zarządzie jak tu pomóc. Wódkę BACZEWSKI sprzedajemy również w pojemności 1 litra. Może to będzie jakieś rozwiązanie przejściowe?

Obrazek użytkownika Anonim
Piotrek

Czy możecie szerzej Panwie opisać jak wyglądała sprzedaż szampanów bezalkoholowych oraz Cydru (alkoholowego :)) w ostatnim kwartale? I jak zapatrujecie sie w tych segmentach na najbliższą przyszłość?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Napoje bezalkoholowe były najbardziej dynamiczną kategorią w ostatnim kwartale. Rosła, ale wolniej, sprzedaż cydru. Zarówno PICCOLO, jak i CYDR LUBELSKI to produkty wysokiej jakości, cieszymy się, że konsumenci je doceniają i wierzymy w ich dalszy rozwój.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotrek

Czy zamierzacie Panowie kontynuować pomysł otwierania sklepó w średnich miejscowościach, czy też pandemia wstrzymała i postawiła pod znakiem zapytania ten pomysł?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Pandemia chwilowo zatrzymała otwarcia w średnich miastach. Planujemy wychodzić poza największe aglomeracje - miasta powyżej 200 tys. mieszkańców.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

Czy planujecie Państwo wprowadzenie nowych produktów do swojej oferty ?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Każdego roku wprowadzamy nowe produkty w ramach posiadanych marek. Najważniejsze nowości wprowadzone w ostatnich dwóch latach nadal mają duży potencjał wzrostu.

Obrazek użytkownika Anonim
Jakub

W jaki sposób osłabienie się złotówki wpłynie na wyniki spółki? Czy macie Państwo jakieś instrumenty finansowe zabezpieczające przed ryzykiem kursowym?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Osłabienie złotego, obok innych czynników, negatywnie wpływa na marże. Stosujemy krótkoterminowe zabezpieczenia walutowe, natomiast w dłuższej perspektywie zmuszenie jesteśmy, podobnie jak inni importerzy podwyższać ceny sprzedaży.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy wyciągnęliście i jakie wnioski popandemiczne związane z sklepami własnymi w dużych galeriach handlowych. Czy pandemia zmieni tutaj coś w Waszej strategii czy niekoniecznie?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Dzięki posiadaniu programu Kocham Wino z ponad 230 tys. klientów nasze sklepy w galeriach handlowych wyszły z pandemii obronną ręką notując wzrosty sprzedaży. Obserwujemy sytuację i będziemy podejmować decyzje indywidualnie w momencie wygasania umowy najmu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak podatek cukrowy wpłynął na zyski spółki?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Dążymy do zmniejszania udziału cukru w składzie naszych produktów, dlatego wpływ podatku cukrowego nie był znaczący.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotrek

Wciąż rośnie udział dyskontów w całym rynku alkoholi, co jednak zaostrza konkurencję. Czy nie skończy się tak, że wzrost znaczenia tego kanału w całym rynku spowoduje, ze oprócz marek własnych będzie Wam trudniej docierać do klientów detalicznych poprzez dyskonty czy małe sklepy?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

W selektywny sposób i z zachowaniem opłacalności rozwijamy współpracę z sieciami dyskontowymi, które zainteresowane są - obok marek własnych - w ofercie znanych i lubianych marek dla swoich klientów. Sieci dyskontowe dzisiaj to już nie sklepy oparte jedynie na tanim produkcie (hard dyskont), ale bardziej rodzaj smart supermarket. Nie widzimy w rozwoju sieci dyskontowych zagrożenia dla naszego biznesu.

Obrazek użytkownika Anonim
Robert Sobieraj

Czy w następnych latach należy oczekiwać podobnego wskaźnika wypłaty dywidendy jak za rok ubiegły?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Przy planowej realizacji naszych inwestycji i rozwoju biznesu możliwe będzie utrzymanie tego wskaźnika na obecnym poziomie. Natomiast, jeżeli dokonamy znaczących dodatkowych inwestycji, np. akwizycji wskaźnik ten może się zmienić.

Obrazek użytkownika Anonim
Damian

Czy przewidują Państwo w następnych latach konsekwentne zwiększanie kwoty dywidendy?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Tak, powinna ona rosnąć równolegle do wyników firmy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy liczba sklepów Centrum Wina będzie rosła? Jeśli tak, to jakim tempie rocznie?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

W bieżącym roku koncentrujemy się na wzroście sprzedaży w istniejących lokalizacjach. W kolejnych latach sukcesywnie będziemy otwierać do kilku sklepów rocznie.

Obrazek użytkownika Anonim
Robert Sobieraj

Czy obserwują Państwo jakieś zmiany jeśli chodzi o "sezonowość" spożycia wina na poszczególnych rynkach?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Wina musujące, szczególnie prosecco stały się bardzo popularne również w miesiącach letnich. Trend ten widoczny był we wszystkich krajach.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy widzą Panowie potencjał rynku w Polsce dla rieslingów i innych białych win z rejonu Mozeli i zaoferowania ich w przystępnych cenach?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Mamy szeroki wybór rieslingów i innych win reńskich i mozelskich w naszych sklepach Centrum Wina.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy w ofercie dystrybucyjnej Ambry jest może absynt?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Na absynt zapraszamy do naszych nowych sklepów w Pradze.

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Serdecznie dziękujemy za liczną obecność i udział w naszym cyklicznym spotkaniu. Życzymy Wam dużo zdrowia i cieszymy się na kolejne spotkanie po I kwartale.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.