Relacja z czatu z prezesem zarządu Ultimate Games: „Ultimate Hunting znajduje się od kilku miesięcy w zaawansowanej produkcji, pracę idą bardzo dobrze”
Obrazek użytkownika Czaty
24 wrz 2021, 16:56

„Ultimate Hunting znajduje się od kilku miesięcy w zaawansowanej produkcji, pracę idą bardzo dobrze" – relacja z czatu z prezesem zarządu Ultimate Games

W piątek, 24 września 2021 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Ultimate Games, Mateuszem Zawadzkim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za I półrocze 2021 roku. Inwestorzy zadawali również pytania plany wydawnicze, spółki zależne, czy politykę dywidendową.

W spotkaniu wzięło udział blisko 850 inwestorów, a prezes zarządu odpowiedział na prawie 70 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Ultimate Games, Mateuszem Zawadzkim. Podczas spotkania porozmawiamy o wynikach finansowych spółki za I półrocze 2021 roku.

 

Spotkanie rozpocznie się w piątek, 24 września 2021 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Dzień dobry,
witam wszystkich uczestników czatu. Jestem do Państwa dyspozycji przez najbliższą godzinę. W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu: Kontakt - ULTIMATE GAMES S.A. (ultimate-games.com)

Obrazek użytkownika Anonim
BIG_SHORT

Panie Prezesie, chciałbym zapytać o relacje z Forever Entertainment. Duże tytuły jakie jak Drug Dealer, Thief 1 i 2, Cooking przechodzą przez FE. Dodatkowo większość portów robionych jest przez spółki FE (Dev4Play, Black Rose). Dlaczego sam Ultimate i spółki z grupy się tym nie zajmują tylko oddają pracę FE?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Wedle mojej wiedzy FE nie ma żadnego powiązania kapitałowego z Dev4Play i Black Rose. Z publicznie dostępnych danych wynika, że Dev4Play to spółka z grupy PlayWay a Black Rose z grupy Gaming Factory. Oba studia plasują się wśród głównych podwykonawców ULG. Relacje z FE są więcej niż bardzo dobre, mamy wspólną spółkę UF Games i mocno współpracujemy przy wydawnictwie gier na konsole, czego potwierdzeniem jest skala wzrostów (I półrocze 2020 r. vs I półrocze 2021 r., to ponad 100%) przychodów w segmencie konsolowym. Tak, jak wielokrotnie podkreślałem każda gra jest szczegółowo analizowana, a finalna decyzja dotycząca wydania jej z danego konta uwzględnia możliwości maksymalizacji przychodów per tytuł. Dla mnie kluczowe znaczenie ma wpływ w EUR/USD per tytuł, a nie to z jakiego konta gra została wydana, co nie znaczy jednak, że ULG sam nie wydaje dużych gier, bo np. HF, CMS, TSR, Prepper czy BOA jest/ będzie wydany z naszych kont.

Obrazek użytkownika Anonim
BIG_SHORT

Panie Prezesie, kiedy możemy się spodziewać pierwszych debiutów spółek z grupy na NC, i które to będą spółki?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Wszystko zależy od czasu procedowania przed GPW, przykład UF Games opisałem powyżej. W trakcie procesu są także spółki Demolish Games, Manager Games i ConsoleWay (wszystkie w DM INC) oraz GAMES BOX (BLUE OAK). Golden Eggs przekształciło się w SA i obecnie jest na etapie wyboru AD.

Obrazek użytkownika Anonim
Kse

Czy ULT w przyszłości planuje odciąć się od PLAYWAY?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Pytanie jest bardzo ogólne i nie bardzo rozumiem na czym to odcięcie miałoby polegać. Niewątpliwie już od dawna ULG jest w pełni samodzielnym podmiotem. Spółka tworzy grupę kapitałową, która jest w pełni samowystarczalna. Mamy bowiem firmy/ zespoły od portów, od testingu czy reklamy. Z PlayWay mocno współpracujemy w zakresie know how i promocji/ marketingu gier na PC .
PLW pomaga nam także w pozyskiwaniu licencji na porting większych gier czy to w ramach grupy PLW, czy też od podmiotów trzecich.
Z tego, co się też orientuję, mimo wielu ofert składanych od lat do PLW, spółka nie ma w planie sprzedaży choćby 1 szt. akcji ULG.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Panie Mateuszu, czy są plany na zaangażowanie większej ilości osób nad projektami? Strasznie są przeciągane gry. Wiele z nich miało być pubilkowane w I kwartale... Nadal nie widać efektów publikacji. Pozdrawiam

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Tematyka jest bardziej złożona niż wielkość zespołu, po pierwsze to zespoły niechętnie podchodzą do zwiększania zasobów i dokładania im osób i zwiększania budżetu - to wynika z przyjętego modelu, większy koszt = więcej do zwrotu aby był wypłacane revshare dla dewa. Po drugie proces produkcyjny często wymaga zmian w trakcie, z różnych przyczyn. Po trzecie deweloperzy nie lubią pracować pod presją czasu. I po czwarte - tutaj robi się ponad 100 gier jednocześnie - wiele firm robi 1 grę i nie umie jej zrobić w zapowiedzianym terminie.
Proszę po prostu przyjąć, że daty są orientacyjne i będą opóźnienia.

Obrazek użytkownika Anonim
UFGamer

Nad jakimi projektami pracuje obecnie UF Games S.A.?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Najbliżej do wydania są Pro Fishing na wszystkie konsole, UFS na PS5.

Obrazek użytkownika Anonim
BIG_SHORT

Panie Prezesie, skąd poślizg z UF games na debiut oraz wydanie DDS na switcha?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

W przypadku UF Games 19.02.2021 r. DI został wysłany przez autoryzowanego doradcę tj. BLUE OAK do GPW celem zaopiniowania, następnie 24.03.2021 r. wpłynęły uwagi od GPW, dotyczące m.in. konieczności zmian zapisów w statucie. Następnie Zarząd zwołał Zwyczajne Walne Zgromadzenie zg. z przepisami prawa w Monitorze Sądowym i Gospodarczym na dzień 19.05.2021 r., które uchwala m.in. ww. zmiany w statucie. Kolejnym etapem było złożenie wniosku do KRS o rejestrację tych zmian w KRS. W dniu 11.08.2021 r. KRS zarejestrował ww. zmiany. 20.08.2021 r. został wysłany do GPW poprawiony DI, uwzględniający uwagi GPW. Obecnie spółka oczekuje na odpowiedź.
DDS na Switch - jest to skomplikowany temat, bardziej niż się spodziewaliśmy, którego nie ułatwia też tematyka gry, niemniej jednak czynimy starania, aby premiera odbyła się w Q4 21.

Obrazek użytkownika Anonim
Tom

Jak to jest możliwe że prezes spółki z GPW nie wie kiedy będą wyniki kwartale, nie wie w jakim stadium produkcji są gry które miały być wydawane już w 2020 roku i dalej ich nie ma.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Wyniki kwartalne Spółka przekazuje w terminach określonych w raporcie już w styczniu na rok z góry: https://biznes.pap.pl/espi/pl/reports/view/2,462856, więc są one dostępne nie tylko dla Prezesa, ale i każdego zainteresowanego.
Wszystkie komunikaty związane ze spółką i grami są publikowane w raportach ESPI lub na naszej stronie internetowej.

 

Co do projektów, które miały być wydane w 2020 r., w przypadku kilku z nich doszło do zmiany dewelopera lub przedłużenia dewelopmentu, aby dopracować grę. Gamdev słynie z tego, że harmonogramy produkcji ulegają częstym zmianom i nie inaczej jest u nas. Opóźnienia będą zawsze.

Obrazek użytkownika Anonim
Bartek

Proszę opowoedziec na jakim etapie znajduje się obecnie Ultimate Hunting i jakie są plany na premierę tej gry. Czy macie też w planach kolejne gry o podobnej wielkości i budżecie oraz kiedy można spodziewać się więcej informacji na ich temat.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Ultimate Hunting znajduje się od kilku miesięcy w zaawansowanej produkcji. Pomijając fakt, że nie opublikowaliśmy jeszcze trailera ani strony Steam, pracę idą bardzo dobrze. Intensywnie działamy nad marketingiem tytułu. Niedawno pozyskaliśmy pierwszą licencję i prowadzimy rozmowy z kolejnymi firmami. Ultimate Hunting będzie wydany w formie long-seller/long-support, tzn. przystępnej cenowo podstawowej wersji gry, a następnie regularnie wydawanych płatnych dodatków. Analizując rynek gier fishing/hunting stwierdziliśmy, że taka strategia sprawdza się najlepiej.
Jeżeli chodzi o wysokobudżetowe produkcje, mamy w planach następne gry, jednak więcej szczegółów będziemy zdradzać na bieżąco.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Dzień Dobry. Mamy już końcówkę 3 kwartału, a spółka nie wydała żadnego wielkiego tytułu. Czy możemy spodziewać się tego, że terminy na duże tytuły będą dotrzymane, chodzi mi o takie tytuły jak: Builders of Egypt, The Dealer Simulator (Drug Dealer Simulator), Mr. Prepper. Czy te gry będą wydane w tym roku?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Rok się jeszcze nie skończył. Do tej pory udało się wydać Castle Flippera oraz TSR i Rover Mechanic Simulator na konsole. W najbliższym czasie kolejno planowane są premiery: 18.10 Farming Life, następnie w listopadzie Bakery Simulator i w dalszej perspektywie CMS 18 na Nintendo, UFS 2 w EA. Być może pojawi się również któraś z konsol Mr. Preppera.
W przypadku Builders of Egypt, nie było jeszcze premiery na PC, więc konsole z uwagi na brak finalnego kodu źródłowego są nierealne.
UBOAT w wersji na konsole dostępna będzie po finalnej wersji PC i upgradzie kodu źródłowego.
Nawet jeśli coś się przesunie, to jest naturalna sytuacja w branży gier. Na rynku są spółki, które po kilka lat robią jedną grę i nie są w stanie jej wydać w zakładanym terminie. My prowadzimy obecnie ponad 100 projektów jednocześnie. Jeżeli rok do roku (półrocze 2020 r. vs półrocze 2021 r.) następuje wzrost przychodów w każdym segmencie (PC, konsole, mobile), to znaczy, że obrany kierunek jest dobry.
Oczywiście chciałbym , aby nasze tytuły osiągnęły sukces w skali HF czy GSS. Skoki przychodu i zysku ULTIMATE GAMES na razie nie są tak spektakularne, jakbyśmy wszyscy chcieli. Liczymy jednak, że poprzez zaangażowanie w pracę, będą one coraz wyższe.

 

Tabela przychodów R/R w tys. zł dla zobrazowania:
Produkty (przychód): H1 21/ H1 20
Segment gier na PC: 3 328/ 2 393
Segment gier mobilnych: 524/ 369
Sprzedaż gier na konsole: 7 913 / 3 789
Razem: 11 765 / 6 551

Obrazek użytkownika Anonim
Tom

Dlaczego mimo licznych zapowiedzi i zbliżającego się końca roku spółka nadal nie wydała żadnej znaczącej gry

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Opóźnienia wynikają z wielu czynników. Jakiś czas temu zapowiadaliśmy, że chcemy bardziej skupić się na jakości naszych gier i portowanych tytułów. Dokładniejsze prace nad grami wymagają większego nakładu pracy, a co za tym idzie - wydłuża się czas ich realizacji.

Obrazek użytkownika Anonim
InwestorULG

Witam Panie Prezesie, czy może Pan powiedzieć na jakim etapie jest gra Riot Simulator i czy wiadomo kiedy będzie premiera ?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Z informacji, jakie posiadam, to prace nad produkcją idą sprawnie, plan wydania to II półrocze 2022 r.

Obrazek użytkownika Anonim
InwestorULG

Jak ocenia Pan rozwój spółki I kluczowych projektów m.in Ultimate Hunting ? Czy notowania akcji odzwierciedlają sytuację w spółce- status quo ? Co dobrego czeka graczy i inwestorów w najbliższych kwartałach ?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Status prac nad UH był już omawiany wyżej. Co do notowań, nie wypowiadam się. Czeka nas na pewno wiele premier i jeszcze więcej pracy.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

W 2020r. w okresie styczeń-sierpień ULG zrealizował 66 projektów, w 2021r. w tym samym czasie 65 projektów (wg danych z planu premier na stronie spółki). Co więcej, wśród ubiegłorocznych tytułów było wyraźnie więcej hitów sprzedażowych, m.in. HF, CS, TMS, CMS Classic, Demolish2018 na NS, podczas gdy w tym roku mieliśmy tylko TSR na NS, a reszta to jeszcze większa drobnica. Wyniki finansowe opierają się obecnie na starych projektach, a wiadomo, że cykl życia gier komputerowych jest dość krótki. Czy w obliczu tych faktów jest Pan w stanie wykazać, że spółka wciąż się rozwija i jest w stanie dalej zwiększać przychody i zyski?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Jeżeli rok do roku (półrocze 2020 r. vs półrocze 2021 r.) jest wzrost przychodów w każdym segmencie (PC, konsole, mobile), to oceniam to pozytywnie.
Produkty (przychód): H1 21/ H1 20
Segment gier na PC: 3 328/ 2 393
Segment gier mobilnych: 524/ 369
Sprzedaż gier na konsole: 7 913 /3 789
Razem: 11 765 / 6 551
HF zgodzę się - nie ma dyskusji. W tym roku wydaliśmy jednak kilka gier, które notują lepsze przychody niż ww.: DB18, CMS15, TMS.

Obrazek użytkownika Anonim
InwestorULG

ULG opuści indeks SWIG 80 czy to wynik małego zainteresowania spółką przez większe podmioty ? C/Z na poziomie 4,4 powinno skłaniać do inwestycji, a jak widać nic się większego nie dzieje wokół spółki oprócz bardzo dobrej dywidendy, czy oprócz pokrycia analitycznego spółka będzie starała się jakoś wybić pośród dużego grona spółek GameDEV

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Przynależność do indeksu, z tego co się orientuje, zależy od obrotów, a te w ostatnim czasie nie były wielkie, stąd też pewnie korekta indeksu dokonana przez GPW.

Obrazek użytkownika Anonim
Dss

Panie Prezesie, na ostatnim czasie dla inwestorów wskazał Pan, że najciekawsze pod względem nowych premier będą Q3-Q4. Mamy obecnie wrzesień 2021, a więc w zasadzie koniec Q3, a wciąż w planie premier nie ma pokazanych żadnych większych produkcji. Gdzie leży problem? Czemu żadna większa produkcja nie została dotychczas pokazana?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Rok się jeszcze nie skończył. Do tej pory udało się wydać Castle Flippera oraz TSR i Rover Mechanic Simulator na konsole. W najbliższym czasie kolejno planowane są premiery: 18.10 Farming Life, następnie w listopadzie Bakery Simulator, liczę też na CMS 18 na Nintendo, UFS 2 w EA. Być może pojawi się również któraś z konsol Mr. Preppera.
Nawet jeśli coś się przesunie, to jest naturalna sytuacja w branży gier. Na rynku są spółki, które po kilka lat robią jedną grę i nie są w stanie jej wydać w zakładanym terminie, my prowadzimy obecnie ponad 100 projektów jednocześnie. Jeżeli rok do roku (półrocze 2020 vs półrocze 2021) następuje wzrost przychodów w każdym segmencie (PC, konsole, mobile), to znaczy, że kierunek jest poprawny.

Obrazek użytkownika Anonim
Gruby2

Jak przebieg development thief simulator 2?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Demo na ukończeniu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy zaczną się premiery większych gier jak np. Priest Simulator, które są ciągle przekładane?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

W przypadku gry Priest Simulator, szczegóły nie zostały jeszcze ustalone. Demo tytułu zostanie pokazane na nadchodzącym festiwalu gier Stea, a wkrótce potem opublikowany Prolog. Po tym będziemy mogli podjąć decyzję czy gra nadaje się do wydania, czy należy kontynuować jej rozwój.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Na czym dokładnie polega różnica między wishlist outstanding i wishlist additions?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Outstanding - gracze “netto”, którzy ciągle oczekują na zakup gry.
Additions - gracze “brutto” - każdy kto się zapisał, w tym Ci, którzy kupili grę lub cofnęli zapis z wishilsty.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Ipopema w swojej rekomendacji założyła, że w 2022 ULG wyda jedną grę o potencjale sprzedażowym 150k szt. w 12M, dwie gry z potencjałem 50k i 102 mniejsze gry. Prognoza na 2023 jest tylko minimalnie wyższa. Jak Pan postrzega te liczby? Jako mocno konserwatywne, mocno optymistyczne, a może zbieżne z planami spółki?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Co do zasady nie komentuję rekomendacji analitycznych, a przepowiadanie czegokolwiek w gamingu jest ryzykowne.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Jak Pan ocenia premierę Castle Flipper? Czy nakłady poniesione przez ULG zostały już zwrócone? Jakie są dalsze plany dla tej gry?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Peak gry (ponad 1000) przy niezbyt dużej WL (ok. 40k) należy ocenić pozytywnie. Niestety, gra szybko weszła na oceny mixed, co zahamowało dalszą, dobrą sprzedaż. Przy lepszej jakości byłby longseller, który daje kilka mln przychodu rocznie. Przy obecnych ocenach scenariusz nie będzie taki kolorowy. Koszty gry dawno się zwróciły, a wersja na konsole jest w drodze.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Jakie największe tytuły udało się pozyskać do portowania w ciągu minionego kwartału? Jak ich liczba i potencjał sprzedażowy prezentują się na tle gier pozyskiwanych we wcześniejszych kwartałach?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Potencjału nie oceniam od dawna. Obecnie trzy duże projekty są w toku w negocjacjach, a liczba mniejszych produkcji jest tak duża, że trudno wymienić wszystkie tytuły. Informacje o premierach są dostępne w aktualnościach.

Obrazek użytkownika Anonim
radeek07

Na jaką premierę gry Prezes liczy najbardziej?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Moje życzenia nie zawsze pokrywają się z rzeczywistością, więc lepiej na nic nie liczyć i pozytywnie się zaskoczyć.

Obrazek użytkownika Anonim
Gruby2

Dzień dobry,
jak miewają się sprawy ipbox?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

W toku.

Obrazek użytkownika Anonim
Gruby2

Czy nagrywanych aktualności na youtube jak kiedyś już nie będzie?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Aktualności prezentowane w formie video powstają na bazie pytań akcjonariuszy, których w ostatnim czasie jest niewiele. Jak tylko liczba pytań zwiększy się, przygotujemy materiał.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotrek

Dzień dobry, z czego wynika stabilizacja zysku netto w pierwszym półroczu w ujęciu rocznym przy ponad 80% wzroście przychodów ze sprzedaży (11,8 mln wobec 6,5 mln)? Czy zanotowano jakiś ponadnormatywny wzrost kosztów/nakładów na inwestycje lub marketing?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Porównując H1 20 i H1 21, to skonsolidowane wyniki nie pokazują rzeczywistości. W przypadku H1 20 wyniki jednostkowe pokrywały się praktycznie ze skonsolidowanymi, ale na poziomie jednostkowym jest wzrost z 4,4 mln na prawie 7 mln zysku netto r/r.
Wzrost przychodów i dane z podziałem przychodów z produkcji gier pokazują, że realizowany model biznesowy jest właściwy.
Planuję odchodzić od konsolidacji - wtedy wyniki będą bardziej przejrzyste.

Obrazek użytkownika Anonim
Ojczyn

Proszę o komentarz na temat tego, że ULT wydał 72 gry do dnia dzisiejszego, a według planu premier zaktualizowanego w dn. 21.09.2021 spółka wyda 173 gier do końca 2021 r.
Czy jest to wynik jakiś opóźnień czy planowane działanie wydawania gier w okresie większego popytu? Piękne dzięki, wierny inwestor

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Plan premier - jak wielokrotnie podkreślałem, ma charakter orientacyjny, dopiero jak jest data ustalona to gra jest pewna wydania. Planujemy ok. 100 premier w tym roku, oceniam poprawnie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gruby2

Czy jakieś wnioski/nauczki zostały wyciągnięte odnośnie castle flippera? Czy będzie próba zrobienia czegoś z nim jeszcze czy to już zamknięty temat?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Patche są robione na bieżąco, a konsole są w drodze. Pamiętajmy, że nawet przy dobrym marketingu, wsparcie PLW/ HF bundle etc. przy ocenach poniżej 70%, nie zwiększy się diametralnie sprzedaży. Wnioski są wyciągane po każdej premierze.

Obrazek użytkownika Anonim
Gruby2

Jak się Pan czuje jako prezes ULG gdy ipopema w rekomendacji zestawia spółkę z takimi jak: activision blizzard, capcom, EA czy square enix?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

To jest kwestia opinii analityków sporządzających rekomendację, a ja co do zasady ani rekomendacji ani kwestii kursu nie komentuję. Grupa docelowa chyba nie jest jednak najgorsza.

Obrazek użytkownika Anonim
Gruby2

Jak kwestia CMS21?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

W grę wchodzi jedynie Nintendo Switch, pozostałe konsole są już wydane. Mam nadzieję, że uda nam się pozyskać ten tytuł do portfolio Ultimate Games. Temat jest otwarty.

Obrazek użytkownika Anonim
Gruby2

Czy jest Pan zadowolony z kierunku, w którym idzie Priest Simulator? rozpocznie się niedlugo marketing?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Myślę, że po festiwalu dem i publikacji Prologu na Steam będzie można powiedzieć coś więcej.

Obrazek użytkownika Anonim
Gruby2

Jak się ma spółka Ultimate VR, coś nowego do niej trafia?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Jest to pytanie głównie do Prezesa Ultimate VR, z jego informacji wynika, że:
Nowe Umowy: współpraca z LMG na port TSR do VR - jeśli port przebiegnie pomyślnie, przewidywana jest kontynuacja współpracy przy innych tytułach od LMG.
2 gry do skończenia w tym roku, tzn. Demolish + Fishing Adventure
W planie wejście do Oculus Quest Store.

Obrazek użytkownika Anonim
Gruby2

Spółka Forever Entertainment ma współpracę z nintendo, czy przez spółkę UF games też ultimate games może czerpać z tego korzyści? jakąś pośrednią wspołpracą?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Dokładnie, będziemy czerpać z tego korzyści.

Obrazek użytkownika Anonim
Dss

Panie Prezesie, czy własne produkcje o większym budżecie (UFS2, Thief 2 oraz pozostałe takie jak City Eye itd) są nastawione na szybki zwrot poprzez budowanie dużej społeczności i działań marketingowych (w ślad za ostatnim sukcesem Gas Station Simulator), czy raczej gry mają być long-sellerami, bez demo czy prologów?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Powinny być nastawione na jedno i drugie. UFS2 miał demo, City Eye – prolog, EA to też budowanie społeczności. Obecnie demo Thief 2 jest na ukończeniu.

Obrazek użytkownika Anonim
Rafał

Panie Prezesie co z grami, które utknęły w martwym punkcie. Chodzi mi o DDS oraz Ironsmith Medieval Simulator.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

DDS - wyjaśniałem już. IRONSMITH jest już gotowy do wydania, jednak pojawił się chętny na zakup praw do gry, z którym aktualnie prowadzimy negocjacje.

Obrazek użytkownika Anonim
Rafał

Dlaczego dzieje się tak, że robimy dopiero port CMS18, a już wyszedł na konsole CMS21. Czy nie zmniejsza to potencjału sprzedażowego. I czy będziemy portować CMSa21 na Switcha ?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Jakikolwiek CMS to trudny temat do negocjacji i następnie realizacji. Udało nam pozyskać CMS 18, pracujemy nad CMS 21. W grę wchodzi od początku port tylko na NS, bo tytuł już dawno został wydany na innych platformach.

Obrazek użytkownika Anonim
Rafał

Ultimate Games jest w tej chwili prawdopodobnie największym wydawcą gier na Switcha. To czemu nie uczestniczy w lukratywnych projektach na Nintendo tak jak Forever Entertainment ???

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Nie znam szczegółów finansowych współpracy FE-NS, więc nie mogę się wypowiadać.
Jesteśmy zadowoleni. Mamy wiele gier na konsole z grupy PLW, pracujemy też nad dużymi zewnętrznymi projektami.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Witam, czy w związku z niesamowicie udaną premierą gas station simulator, ULG zamierza prowadzic rozmowy przy potencjalnych portach konsolowych(switch zdaje sie miec duze szanse powtorzyc sukces PC-towy).

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Ten temat był już nieaktualny dawno temu, z uwagi na to, że konsole są robione w ramach grupy Movie Games.

Obrazek użytkownika Anonim
Boss1337

Witam, czy w związku z niesamowicie udaną premierą gas station simulator, ULG zamierza prowadzic rozmowy przy potencjalnych portach konsolowych(switch zdaje sie miec duze szanse powtorzyc sukces PC-towy). To samo tyczy się do CMS21 (port switch chyba nadal wolny) Tenatsa, i nowych ciekawych trendujacych gier w grupie PLW, poniewaz dawno zadnego duzego portu nie dostalismy, co moze wynikac tez z tego ze jest co robic, co za tym idzie nie chcecie wrzucac na barki wiekszej ilosci projektow.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

GSS – tak, jak wspomniałem już wcześniej, dawno jest nieaktualny
CMS 21- na etapie rozmów
dodatki do HF/ Tenats - w toku

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Dzień dobry. Czy jest możliwość że do końca bieżącego roku będzie premiera Priest Simulator?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Wątpię, decyzje podejmiemy po festiwalu Steam i premierze prologu, który powinien mieć premierę kilka tygodni po zakończeniu festiwalu Steam.

Obrazek użytkownika Anonim
Rafał

Panie Prezesie.
Czy coś wiadomo w sprawie dopuszczenia gry UFS w Chinach.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Tak, przesłane zostały ostatnie poprawki, wynikające ze zmian prawa w Chinach (ograniczenie gry przez nieletnich), dalszy proces jest w rękach wydawcy.

Obrazek użytkownika Anonim
Dss

Panie Prezesie, z czego wynika fakt, że prologi gier takich jak City Eye czy Ironsmith Sim zostały opublikowane w połowie 2020 roku, a teraz mamy już prawie koniec Q3 2021 i wciąż nie ma pełnych wersji? Czy Spółka nie obawia się, że takie obsuwy powodują, że gracze zapomniają o prologach i gra traci efekt promocji?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Gra City Eye jest gotowe do wydania. Tutaj liczymy głównie na wsparcie marketingowe Games Operators - cross promo, banery, bundle (z grami 112 i 911) i tutaj szukamy okna wydawniczego, co nie jest łatwe.

Obrazek użytkownika Anonim
Anna

Witam Panie Mateuszu. Przeglądając plan premier można zauważyć, że za porty największych gier odpowiada UF Games oraz ConsoleWay. Jak wygląda podział zysków między tymi spółkami a ULT? Czy ConsoleWay ( oraz inne nowo powstałe spółki, które tworzą grupę kapitałową) pójdą drogą UF Games i będą dzieliły się wypracowanym zyskiem z akcjonariuszami (dywidenda) w tym z ULT?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Podział zysków to kwestia tajemnicy handlowej, docelowo plan zakłada, że jak jest zysk, to wypłacana jest dywidenda. Spółki powstają i mają cel zapisany w statucie, aby zarabiać.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Przychód i zysk netto stoją w miejscu bo nie ma większych premier. Kiedy to się w końcu zmieni?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Uzasadniłem wyżej, że to stwierdzenie nie jest prawdą. Przychód R/R wzrósł ponad 100%, zysk skonsolidowany może nie ma wielkich zmian, ale jednostkowo są duże wzrosty.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Ostatnie polskie premiery pokazały, że nowe gry najlepiej sprzedają się w bundlach nie z innymi grami, tylko z dodatkami do nowej gry (np. soundtruck, fabularne DLC). Dobrze to widać na przykładzie paczek CMS21 vs GSS. Czy największe gry, nad którymi pracuje ULG będą debiutować w takich pakietach jak CMS?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Bierzemy to pod uwagę.

Obrazek użytkownika Anonim
spekulant

Czy Ultimate Games zamierza pozostać spółką dywidendową?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Tak, proszę zerknąć na uchwaloną politykę dywidendową: https://biznes.pap.pl/espi/pl/reports/view/2,470067

Obrazek użytkownika Anonim
dociekliwy inwestor

Czy grupa Ultimate zamierza zintensyfikować aktywność w segmencie coraz bardziej popularnych gier VR?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Już to robi, m.in. przy udziale spółki z grupy Ultimate Games VR.

Obrazek użytkownika Anonim
pytający

Witam, z jakich przyczyn gra Farming Life będzie miała dwóch wydawców (Ultimate Games i Gaming Factory)? Jak będzie się kształtował udział w zyskach wyżej wymienionych spółek?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

To efekt umowy sprzed lat. Obie spółki współpracują ze sobą, ale obecnie już coraz więcej projektów robią samodzielnie. Udział w zyskach to tajemnica handlowa.

Obrazek użytkownika Anonim
Marcin C.

Dzień dobry, czy grupa pracuje nad nowym tytułem/tytułami czy skupia się na rozwinięciu/aktualizacji gier z obecnego portfolio?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

W tym biznesie należy robić obie rzeczy jednocześnie. Serwis popremierowy jest istotny, szczególnie w przypadku większych gier.

Obrazek użytkownika Anonim
Belmondo

Jak ocenia Pan szansę na wypłatę dywidendy za rok 2021 w wysokości 2zł na akcję lub większej?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Na razie za wcześnie na ocenę, dokonam jej w maju 2022. Wiele zależy od tego, ile będzie pieniędzy na koncie, jak pójdą premiery, jakie będą przepływy i nowe inwestycje. Możliwe, że będzie więcej, możliwe że mniej.

Obrazek użytkownika Anonim
Belmondo

Czy możemy spodziewać się w 4q 2021 komunikatów o pozyskaniu nowych istotnych tytułów do wydania lub portowania przez spółki stowarzyszone/zależne?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Pracujemy nad tym.

Obrazek użytkownika Anonim
Belmondo

Czy analitycy Ipopemy kontaktowali się ze spółką przed wydaniem rekomendacji?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Tak, odbyliśmy dwie rozmowy telefoniczne.

Obrazek użytkownika Anonim
Belmondo

Czy przewiduje Pan sprzedaż udziałów/akcji w spółkach zależnych lub stowarzyszonych w 4q 2021?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Jeśli będzie zainteresowanie to przemyślę temat, na razie nie przewiduję.

Obrazek użytkownika Anonim
Janusz

Witam, czy po wprowadzeniu Ultimate Fishing Simulator na rynek chiński pod koniec I kwartału spółka planuje podobną ekspansję dla innych tytułów? Jak sprzedaż w Chinach wpłynęła na przychody generowane przez UFS?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Wydajmy najpierw Ultimate Fishing Simulator i zobaczmy co dalej, na razie nikt nie dysponuje wiarygodnymi danymi, żeby robić jakiekolwiek prognozy.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Z czego wynika tak mała ilość nowo podpisywanych umów? Czy spółka już nie ma mocy przerobowych na nowe porty, czy coraz trudniej o nowe umowy?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Mamy wystarczająco dużo zakontraktowanych małych portów obecnie jednak skupiamy się na większych portach i na nie kierujemy moce produkcyjne. Negocjacje dużych gier (np. CMS 21, DLC do HF, zewnętrzne zagraniczne) są w toku i trwają o wiele dłużej niż małych. Przy małych grach, to głównie deweloperzy zgłaszają się sami. W przypadku, gdy ktoś ma wielki sukces, to należy iść do niego. O umowy będzie coraz łatwiej, szczególnie w kontekście możliwości promocyjnych w Nintendo E-SHOP. Nasze relacje z NS są bardzo dobre i bliskie.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Na jakim etapie są pracę nad trailerem Ultimate Hunting i z czego wynika tak duże opóźnienie? Rozumiem, że opóźnienia w gamedev się zdarzają, ale to tylko krótki trailer a późnienie zaraz będzie prawie pół roczne.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Prace nad trailerem trwają dłużej niż zakładaliśmy i wynika to głównie z chęci dopracowania trailera pod każdym względem. Trzeba pamiętać, że to nie jest kolejny trailer preprodukcji, tylko zwiastun najdroższej, jak do tej pory gry w grupie ULG. Nie możemy tutaj pokazać niskiej jakości ani zaliczyć wpadek tematycznych, dlatego wiele elementów do trailera powstało specjalnie na jego potrzeby. Mam nadzieję, że trailer wraz ze stroną Steam pojawi się w ciągu kilku tygodni. Prezes Jelonek osobiście pilnuje tematu pod względem tematycznym, a jak już mogliśmy zauważyć, społeczność, która buduje się wokół gry jest bardzo wyczulona na detale i niedociągnięcia, dlatego staramy się dopracować trailer pod każdym względem.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Jak Pan Prezes ocenia potencjał sprzedażowy UFS2? Biorąc pod uwagę poziom zaawansowania prac nad tytułem i orientacyjną odległość terminu premiery - czy zainteresowanie graczy jest wyższe czy niższe w porównaniu do najważniejszych gier już wydanych przez ULG?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Wishilsta UFS 2 będzie jakieś 3 razy wyższa niż UFS 1 - sprzedaż zależy głównie od ocen. Zazwyczaj zakłada się, że kontynuacja serii będzie mieć większą sprzedaż niż poprzedniczka, jednak musi być te 80% plus.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Ile docelowo wyniosą nakłady na UFS2 do dnia premiery oraz jak będzie wyglądał podział przychodów ze sprzedaży?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Do 500 tys. zł, podział jest bardzo podobny, jak w przypadku pierwszej części, gdzie ULG zachowuje większość, podział nastąpi po zwrocie nakładów.

Obrazek użytkownika Anonim
Egon

Czy wszystkie gry zaplanowane na ten rok będą w tym roku wydane. Jeśli nie to jakie będą przesunięte na 2022?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Oczywiście że nie będą wydane wszystkie, przy takiej liczbie gier trudno wymienić które, prośba obserwować plan premier, koło 100 premier powinno być, o tych większych była już mowa.

Obrazek użytkownika Anonim
CMSfan

Czy spółka prowadzi obecnie negocjacje w zakresie pozyskania na Nintendo CMS21 (przeportowania)?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Tak. Wspominałem już o tym.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Dzień dobry,

 

moim zdaniem w ostatnim czasie znacznie pogorszyła się komunikacja na linii spółka-akcjonariat. Nie ma konkretnych informacji o terminach lub przesunięciach dla kluczowych gier, są podawane zdawkowe informacje odnośnie premier i działań spółki. W planie premier wiele gier które były zaplanowane na rok 2021 nie zostało wydanych. Czy mógłby Prezes się do tego odnieść?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Dziękuje za opinię, będziemy pracować nad polepszeniem komunikacji. U nas jednak konkrety są kiedy daty są pewne, a działania spółki oceniam z perspektywy wzrostu przychodów, a nie ilości zapowiedzi czy obietnic.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Proszę o podanie ramowego harmonogramu prac nad Ultimate Hunting i etapu jego realizacji. Jak w perspektywie wszystkich opóźnień mających miejsce przy produkcji tytułów ze stajni Playway ocenia Pan możliwość premiery UH w early access w 2022 roku? Dziękuję

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Oceniam EA na 22 na realny termin. Opis prac był omawiany wyżej.

Obrazek użytkownika Anonim
Artur

Witam. Ostatnio na czacie mówił Pan, że trwają rozmowy na temat 2 dużych umów. Czy coś się wyjaśnilo w tej sprawie i czy możemy liczyć w razie czego na szczegóły niebawem? Dziękuję

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Pierwsza z umów jest w podpisie, szczegóły podamy na dniach.

Obrazek użytkownika Anonim
don_Alfonso

Dzień dobry.
Z czego wynika wzrost usług obcych o 4.81mln w stosunku do I półrocza 2020? Bardzo to ciąży na wyniki za 2021

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Głównie prowizje dla deweloperów Cooking i HF, które są w tej pozycji księgowane.

Obrazek użytkownika sebapos
sebapos

Dzień dobry,
pytanie nieco prowokacyjne, może wręcz aroganckie - tym niemniej jako akcjonariusz uzurpuję sobie do tego pewne prawo - wyniki spółki na przestrzeni ostatniego roku noszą znamiona stagnacji. Idzie za tym ugrzęźniecie kursu. Jakie są perspektywy na zmianę tego stanu rzeczy (oczywiście na lepsze) w najbliższych kwartałach ?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Przychody rosną o czym była mowa, a konsolidacja zaburza obraz sytuacji. Gamedev to na tyle ciekawa branża, że tutaj nie zawsze wyniki mają przełożenie na kurs akcji.

Obrazek użytkownika Anonim
pivovarit

Kiedy możliwy debiut Ultimate VR?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

W 2022.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr77

W ostatnich miesiącach w spółkach Console Way oraz UF Games znaczenie zmniejszyła się ilość wydawanych portów. Czy jest to związane planowanym debiutem spółek na giełdzie, wakacyjnym przestojem, odejściem kluczowych pracowników, a może jest jakiś inny powód?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Przejście w kierunku większych gier.

Obrazek użytkownika Anonim
BIG_SHORT

Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Jeszcze jedno pytanie ode mnie: w wywiadzie dla polskigamedev wspomniał Pan, że w trakcie negocjacji są dwa duże deale. Czy negocjacje dalej trwają czy niestety się nie udało?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Jeden deal w podpisie, drugi w toku.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Dziękuję za wszystkie zadane pytania oraz liczną obecność na czacie. Pozdrawiam.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.