Relacja czatu z prezesem zarządu SFD: Utrzymujemy nasze plany w zakresie dwucyfrowej dynamiki wzrostów za 2021 rok
Obrazek użytkownika Czaty
28 wrz 2021, 10:04

„Utrzymujemy nasze plany w zakresie dwucyfrowej dynamiki wzrostów za 2021 rok” - relacja czatu z prezesem zarządu SFD

W poniedziałek, 27 września 2021 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu SFD, Mateuszem Pazdanem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za I półrocze 2021 roku. Inwestorzy zadawali również pytania o przeniesienie notowań na Główny Rynek GPW, ekspansję zagraniczną, rozwój oferty produktowej oraz politykę dywidendową.

W spotkaniu wzięło udział 420 inwestorów, a prezes zarządu odpowiedział na 35 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu SFD Mateuszem Pazdanem, Przemysławem Kwiatkowskim, wiceprezesem zarządu ds finansowych i administracyjnych oraz Bartoszem Kogutem. Podczas spotkania porozmawiamy o wynikach finansowych spółki za I półrocze 2021 roku.

 

Spotkanie rozpocznie się w poniedziałek, 27 września 2021 r. o godz. 13:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Witam wszystkich serdecznie !

Obrazek użytkownika Anonim
Endrjiu

Witam serdecznie,
Chciałbym dowiedzieć się jaki obecnie udział w wynikach stanowią rynki zagraniczne oraz jakie kraje są kolejnym celem ekspansji firmy ?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Na chwilę obecną nie ujawniamy dokładnych danych sprzedażowych na tak szczegółowym poziomie. Eksport stanowi ok 15% naszej sprzedaży. Jeżeli chodzi o dalszą ekspansję ecommerce, skupiamy się na krajach do których będziemy w stanie zorganizować sprawną logistykę z naszego magazynu w Opolu.

Obrazek użytkownika Anonim
Endrjiu

Jak wyglądają inwestycje związane z budową magazynu, czy firma nabyła już ziemie pod budowę ?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Spółka nie nabyła jeszcze ziemi pod budowę obiektu magazynowo-biurowego. Aktualnie nadal prowadzimy rozmowy w niniejszym zakresie z Urzędem Miasta Opole. O szczegółach oraz dalszych krokach dot. inwestycji poinformujemy do końca listopada 2021 roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Jaki mniej więcej procent sprzedaży ogólnej stanowi sprzedaż w Czechach? Jaki jest przyrost z tej sprzedaży z miesiąca na miesiąc?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Na chwilę obecną nie ujawniamy dokładnych danych sprzedażowych na tak szczegółowym poziomie, natomiast sprzedaż w Czechach jest powyżej naszych oczekiwań.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Poproszę o komentarze do kilku wniosków, które pojawiły się w ostatnio przedstawionym omówieniu sprawozdania finansowego SFD po II kw. 2021 r. na jednym z serwisów branżowych, a mianowicie:

 

1. "Od jakiegoś roku widoczny jest spory dysonans między rosnącymi wynikami spółki a spadającymi przepływami pieniężnymi. Biorąc pod uwagę narastające wartości za ostatnie dwanaście miesięcy widzimy, że spółka notuje już nawet odpływ gotówki."
2. "Wyższe zapasy są normalnym następstwem rozwoju biznesu, ale trzeba brać pod uwagę, że spółka handluje przecież produktami żywnościowymi, które bądź co bądź mają ograniczoną przydatność do spożycia. Istnieje więc ryzyko, że SFD będzie w pewnym momencie zmuszone do szybkiej wyprzedaży co obniży rentowność. Tym bardziej, że wskaźnik rotacji zapasów systematycznie rośnie, co oznacza spadek efektywności sprzedaży."
3. "Ma problemy ze spadającą efektywnością gospodarowania zapasami przez co nie generuje w tym momencie gotówki operacyjnej."

 

Sądzę, że poniższe „zastrzeżenia” wynikają z przygotowywania się / realizowania sporej ekspansji, jednak dla mnie jako inwestora wiele wyjaśniłyby Państwa komentarze.

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Ad 1. Spowodowane jest to przede wszystkim mocnym wzrostem stanu zapasów, które było celowe z uwagi na rosnące ceny materiałów, w kolejnych okresach ten poziom powinien spadać. Dodatkowo rozpoczęcie współpracy z sieciami handlowymi jest powodem wzrostu stanu należności, mającego wpływ na przepływy z działalności operacyjnej.
Ad 2. Nasze produkty posiadają daty przydatności 1-2 lata, natomiast stale monitorujemy i wyprzedajemy towary z krótką datą jeżeli takie się pojawiają. Gorszy wskaźnik rotacji zapasów był efektem celowego zatowarowania i powinien się poprawić w kolejnych okresach.
Ad 3. Nasza ekspansja to oczywiście jeden z powodów, natomiast głównym było zwiększone zatowarowanie, które będzie trwało krótkookresowo.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy ostatnie częstrze promocje (-20-25%) na produkty marek własnych są wynikiem negatywnych czynników związanych z gospodarowaniem zapasami, czy też ma to inne podłoże, a jeśli tak to jakie i czy efekt jest dla Państwa i akcjonariuszy zadowalający?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Staramy się jak najefektywniej zarządzać naszą siatką influencerów. Zauważyliśmy, że tego typu promocje dobrze działają przy wykorzystaniu tego kanału marketingowego

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak układa się współpraca i generowanie obrotów z FIT Cookie UK i jakie są perspektywy tej współpracy?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Na dzień dzisiejszy FIT Cookie UK jest strategicznym partnerem Spółki na rynku w UK. Dotychczasowa współpraca układa się pomyślnie i liczymy na jej dalszy rozwój.

Obrazek użytkownika Anonim
Endrjiu

Spółka informowała o umowie zakupu zorganizowanej części przedsiębiorstwa PAFOSCAN-SPORT od Marioli Rozbickiej. Na jakim etapie są rozmowy ? Oraz z czego wynika cena kupna ? Czy sklepy jest to własność prywatna czy jedynie są one wynajmowane od galerii handlowej itp?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Aktualnie prowadzone są rozmowy z galeriami handlowymi w zakresie przejmowanych umów najmu. Cena sprzedaży została ustalona w procesie negocjacji i w naszej ocenie jest atrakcyjna. Wszystkie lokale są przedmiotem najmu w topowych galeriach handlowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy planowane są kolejne przejęcia (przykład ostatniego przejęcia 11 sklepów konkurencji)?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Nie wykluczamy kolejnych przejęć

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy wynik kooperacji z Patriotic (odzież) jest zadowalający i czy planowane są kolejne podobne przedsięwzięcia, a może jeszcze coś zupełnie innego?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Wynik jest zadowalający. Nie wykluczamy kolejnych podobnych przedsięwzięć kooperacyjnych

Obrazek użytkownika Anonim
neuromachine

Jaki był powód przeprowadzenia emisji bez rozpromowania jej i ewidentne skierowanie do większych inwestorów poprzez stosunkowo wysoką minimalną kwotę nabycia akcji?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Kwota emisji nie była wysoka i jednocześnie natychmiast po ogłoszeniu spotkała się z dużym zainteresowaniem inwestorów instytucjonalnych. Stąd także sukces emisji. Było to jednocześnie intencją Zarządu, aby w akcjonariacie Spółki znaleźli się długoterminowi inwestorzy instytucjonalni, których do tej pory w akcjonariacie nie było.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy jest jakiś przykład spółki (rodzaj, skala etc.), do której chcięlibyście być porównani w przyszłości?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Dobrym przykładem może być tutaj firma Prozis z Portugalii.

Obrazek użytkownika Anonim
Kormoran

Jeśli chodzi o sprzedaż internetową to czy co raz to nowe linie produktów oraz produkty nie powodują spadku konwersji związanej z "rozwadnianiem" uwagi użytkownika co może prowadzić do spadku decyzyjności? Jak reaguje współczynnik kownersji w długim okresie czasowym na poszerzanie oferty?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

W długim okresie nie odnotowaliśmy spadków współczynnika konwersji, a wręcz przeciwnie. Należy przy tym zaznaczyć, że Spółka stale udoskonala swoją platformę sprzedażową m.in poprze poprawę UX co zapewne również wpływa na współczynnik konwersji.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Dzień dobry:) Czy prawdziwe są pogłoski o zamiarze stworzenia ogólnopolskiego cateringu dietetycznego przez SFD?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Na ten moment nie mamy takich planów.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Czy dalej planujecie się dzielić dywidendą? Czy można spodziewać się zaliczki, tak jak w poprzednim roku?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Planujemy kontynuowanie naszej polityki dzielenia się zyskami z akcjonariuszami. Wszystkie decyzje w tym zakresie oczywiście będą niezwłocznie komunikowane odpowiednimi kanałami.

Obrazek użytkownika Anonim
enter

Witam serdecznie,
Czy macie już bliżej dookreślony czas przenosin na GPW czy też "do pierwszej połowy 2022r" pozostaje aktualne?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Na ten moment termin pierwszej połowy 2022 roku pozostaje aktualny.

Obrazek użytkownika Anonim
Longterm

Kiedy ruszacie Państwo na podbój Austrii i Niemiec?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Na niniejsze rynki już teraz sprzedajemy bezpośrednio z wykorzystaniem platformy Amazon a także pośrednio przez dystrybutorów. Nie mamy w najbliższym czasie planów uruchomienia własnego e-commerce na tych rynkach.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Witam,
Czy zapasy dalej będą zwiększane, czy obecny poziom jest wystarczający do obsługi popytu?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Obecne poziomy zapasów są w zupełności wystarczające i nie planujemy jego szybszego powiększania niż aktualny wzrost sprzedaży, a wręcz staramy się je optymalizować usuwając słabo rotujące SKU

Obrazek użytkownika Anonim
neuromachine

Czy nie planujecie nowych twarzy na waszym kanale YouTube? Może warto zwerbować kilka nowych osób i przeprowadzić na przykład relacje z wydarzeń jak gale/konferencje FAME MMA, które przecież sponsorujecie. Obecnie tworzone materiały na YouTube trafiają do ograniczonego grona odbiorców (jest tam dość duży procent łapek w dół). Zrobienie drugiej całkowicie nowej grupy twórców poszerzyłoby zasięgi. Niech dopełniają obecną ekipę. Obecnie do FAME MMA trafiło kilka znanych osobistości medialnych. Może warto nawiązać współpracę i pokazać, że SFD pomogło w ich przemianie (np. Smolasty, Sarius, TheNitroZyniak). Myślę, że materiały z takimi osobami zrobiłyby duże zasięgi.

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Dziękujemy za cenne sugestie. Nasz dział marketingu realizuje wcześniej założoną strategię komunikacji, ale przekażemy powyższe pomysły

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Na kiedy dokładnie planowane jest przejscie na parkiet główny GPW?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

przygotowujemy się do przeniesienia notowań akcji SFD na Rynek Główny, co planowane jest w 1 połowie 2022. Uważamy, że rozmiar naszej działalności i rosnący zasięg sprzedaży będą atrakcyjne dla większych inwestorów instytucjonalnych inwestujących na głównym parkiecie, ale także oczywiście dla szerszej grupy inwestorów indywidualnych.

Obrazek użytkownika Anonim
neuromachine

Czy zbliżające się wejście na główny rynek będzie poprzedzone zintensyfikowanymi działaniami zwiększającymi świadomość marki wśród inwestorów? W ostatnich miesiącach widać znaczną poprawę w tym obszarze.

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Tak planujemy wzmożone działania IR. Tak jak słusznie zauważono, już w ostatnich miesiącach Spółka istotnie zintensyfikowała działania w tym zakresie.

Obrazek użytkownika Anonim
enter

Czy spółka nie obawia się inwestowania w sklepy w galeriach handlowych? Ryzyko dalszego przesunięcia się handlu, m.in z galerii do internetu. Niektóre galerie są super, ale w niektórych trwa od lat zmniejszanie powierzchni handlowej, na rzecz m.in biur (np. Wrocław Renoma czy Sky Tower)

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Oczywiście bierzemy pod uwagę takie ryzyko ale nasze dotychczasowe doświadczenia m.in. rentowność punktów oraz stale zwiększający się jednostkowy udział sprzedaży pokazują, że ten model biznesowy jest przemyślany.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy w skład nowego akcjonariatu poprzez ostatnią emisję akcji wszedł jakiś inwestor instytucjonalny?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Niestety nie możemy dokładnie wskazać kto, natomiast akcje objęli w znacznej większości inwestorzy instytucjonalni.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy obecna powierzchnia magazynowa ma jeszcze potencjał "pomieszczenia" dużej dynamiki wzorstu w najbliższym czasie, czy też będzie to dopiero możliwe z nowym magazynem?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Obecnie mocno ograniczamy ilość nierotujących SKU, co nie będzie miało większego znaczenia dla sprzedaży, a pozwoli nam się nadal dynamicznie rozwijać do uzyskania dodatkowej powierzchni magazynowej

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

W skali 1-10 na drodze rozwoju SFD względem ostatnich lat i ambicji na kolejne lata, gdzie umiejscowilibyście Państwo Spółkę obecnie?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Widzimy jeszcze duży potencjał w sektorze żywności dietetycznej i suplementów pozasportowych - 5-6

Obrazek użytkownika Anonim
enter

Jak Zarząd ocenia, historyczną, pierwszą rekomendację dotyczącą akcji spółki - kupuj z cena docelową 6,50zł (Ipopema)?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Jesteśmy zadowoleni z wyceny i tego, że potencjał Spółki został dostrzeżony.

Obrazek użytkownika Anonim
Nowy

Jako relatywnie młody inwestor (wiekowo i stażowo), zdecydowałem się na zakup akcji gdyż są to produkty, których sam używam i moi znajomi. Wydaje mi się, że państwa działania marketingowe (zwłaszcza współpraca z influencerami) świetnie trafia do grupy wiekowej 18-25. Na mojej siłowni (dosyć sporej) widzę głównie wasze produkty u innych osób. Jak byście opisali Państwo waszą pozycje na tle konkurentów działających w Polsce (np KFD, Olimp) i jak planujecie powiększać przewagę konkurencyjną?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Dziękujemy za zaufanie i docenienie. Nasz dział B+R stale dba o to, aby nasze innowacyjne produkty były zawsze wysokiej jakości. Czujemy się liderem ecommerce i chcielibyśmy utrzymać taką pozycję w przyszłości, a także stale zwiększać przewagę konkurencyjną w każdym zakresie

Obrazek użytkownika Anonim
Gość2

Czy można liczyć na komentarz odnośnie ostatnich nabyć akcji przez p. Wandę ?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Nasza Przewodnicząca RN wierzy w Spółkę, stąd zapewne przedmiotowe nabycia akcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz S

Czy planujecie planujecie udostępnić model franczyzny na rynkach zagranicznych? Lub otwierać tam własne sklepy?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Już obecnie testujemy model franczyzowy z naszym partnerem w Austrii. W przyszłości nie wykluczamy takich działań na szersza skalę.

Obrazek użytkownika Anonim
Janina

Przychody ze sprzedazy spolki wzrosły o 24% do sierpnia włacznie w 2021r. W jakim przedziale może wzrosnąc sprzedaż w całym 2021? Jak wygląda wrzesień?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Sprzedaż za wrzesień zakomunikujemy w raporcie miesięcznym. Utrzymujemy nasze plany w zakresie dwucyfrowej dynamiki wzrostów za 2021 rok

Obrazek użytkownika Anonim
Endrjiu

Jak wygląda stosunek sprzedaży produktów nazwijmy to pod siłownie itp. do słodyczy ?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Suplementy diety - 50%
Żywność dietetyczna - 25%
Odżywki dla sportowców - 25%

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Gdzie będzie SFD za 2-3 lata względem obecnej pozycji i skali działalności?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

liczymy na znaczące zwiększenie udziału w segmencie żywności dietetycznej

Obrazek użytkownika Anonim
enter

Czy planujecie jakiś program dla akcjonariuszy np. w formie stałego kodu rabatowego do sklepu SFD?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

kupujsfdsa - 10% rabatu na cały asortyment :-)

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Jaki jest poziom marż na marce własnej vs sprzedaży produktów innych firm?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

W zależności od kategorii produktowych różnice w marży % pomiędzy markami własnymi a obcymi wynoszą ok. 20-30 punktów procentowych

Obrazek użytkownika Anonim
Janina

Czy spółka kontynuuje współpracę z Decathlonem i Biedronką? Z ktorymi sieciami chcecie wspolpracowac w przyszlosci?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Spółka planuje dalszą współpracę z Decathlonem i Biedronką, a także kolejnymi sieciami np. Lidl. W tym roku w naszych strukturach powołaliśmy do życia komórkę, której celem jest rozwój sprzedaży w kanale nowoczesnym.

Obrazek użytkownika Anonim
Gosia

Ile % sprzedaży stanowi allnutrition w portfolio? Jaką mają Państwo na nim marże?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Aktualny udział sprzedaży marek własnych dochodzi do poziomu 80% w przychodach Spółki. Oczywiście marże na tych produktach są wyższe niż na towarach pozostałych marek

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Dziękujemy i zapraszamy na zakupy ;-)

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.