Przejdź do treści

udostępnij:

„Robimy wszystko, aby po tym roku powrócić do wypłaty dywidendy” - relacja czatu z zarządem Grupy UNIMOT

Udostępnij

W czwartek 17 listopada 2022 r. odbył się czat inwestorski z zarządem Grupy UNIMOT: Adamem Sikorskim, prezesem; Robertem Brzozowskim, wiceprezesem zarządu ds. handlowych; Filipem Kuropatwą, wiceprezesem zarządu ds. finansowych. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za III kwartał 2022 roku. Inwestorzy zadawali również pytania o wypłatę dywidendy, Lotos Terminale oraz plany nowej strategii.

W spotkaniu udział wzięło ponad 700 osób, a zarząd odpowiedział na blisko 40 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z zarządem Grupy UNIMOT: prezesem, Adamem Sikorskim; wiceprezesem ds. handlowych, Robertem Brzozowskim oraz wiceprezesem ds. finansowych, Filipem Kuropatwą. Podczas spotkania zostaną omówione wyniki finansowe za III kwartał 2022 roku.

 

Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 17 listopada 2022 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zakończyliśmy wprowadzenie wideo, a teraz Zarząd UNIMOT zaprasza do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Qoqos
Qoqos

Czy mają Państwo informacje jak wyglądają wyniki planowanych do przejęcia aktywów LOTOSU w tym roku? Czy aktualna sytuacja wpłynęła na ich wzrost czy raczej spadek EBITDA?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Na obecną chwilę nie możemy komentować wyników spółki, której nie jesteśmy właścicielem. Spółka Lotos Terminale przechodzi reorganizację. Dołączane są do niej kolejne aktywa (np. 4 terminale paliwowe Orlenu), które zmieniają efektywność finansową tego podmiotu. Po przejęciu spółki Lotos Terminale, Grupa UNIMOT będzie ją konsolidowała w wynikach finansowych, więc zapewniona zostanie pełna transparentność danych.

Obrazek użytkownika Qoqos
Qoqos

W jaki sposób wpłyną ostatnio ogłoszone regulacje cen rynku energii na spółkę Tradea? Czy zapowiada się stracony rok 2023 dla tej spółki?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Grupa UNIMOT podlega obowiązkom wynikającym z ustawy regulującej ceny rynku energii. Na tę chwilę nie jesteśmy w stanie oszacować jej skutków na naszą sytuację finansową, ponieważ jest zbyt wiele niewiadomych rynkowych i wątpliwości interpretacyjnych. Jednak może ona mieć wpływ na zmniejszenie osiąganych w tym segmencie wyników finansowych. Szacujemy i będziemy informować.

Obrazek użytkownika Qoqos
Qoqos

Wodór - czyli "przejściowe" paliwo przyszłości - przejęcie PGNiG przez PKN może przyspieszyć rozwój tego segmentu (obie spółki pracowały nad różnymi rozwiązaniami w kwestii wodoru i teraz może być efekt synergii). Czy Unimot planuje poważniejsze ruchy w tym segmencie, czy w ogóle mają Państwo czas w aktualnych "niecodziennych" warunkach rynkowych, by nad tym tematem się pochylać?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Przejściowe paliwo jest w sferze zainteresowania Grupy UNIMOT, ale bardziej pod postacią zielonego wodoru. Według UNIMOT rozwój tego paliwa w znacznej mierze będzie zależeć od wprowadzenia przepisów promujących wytwarzanie zielonego wodoru i jego wykorzystanie w transporcie.

Obrazek użytkownika Qoqos
Qoqos

Jaki jest aktualnie status Państwa amerykańskiej spółki zajmującej się handlem ropą?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Spółka 3Seas uczestniczy w projektach związanych z rynkiem amerykańskim, np. panele First Solar czy promocja technologii SMR rozwijanej przez NuScale. Obecnie pracujemy nad powrotem do handlu ropą amerykańską. Nie znamy potencjalnych efektów i wpływu na nasz wynik tych działań, gdyż w dużym zakresie są one uzależnione od ostatecznego kształtu sankcji na ropę z Rosji.

Obrazek użytkownika Anonim
Jakub

Dzień dobry,
Premier zapowiedział, nowy podatek od nadzwyczajnych zysków spółek zajmujących się sprzedażą energii elektrycznej i paliw. Czy planowany podatek może objąć również spółkę Unimot? Czy wiecie w jaki sposób będzie naliczany?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Nie komentujemy tego typu zapowiedzi. Nie znamy żadnych założeń ani szczegółów.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Jak wygląda aktualne stopień wykorzystania terminalu do przeładunku oleju napędowego na wyspie? Jakie są plany w perspektywie najbliższych kilku lat?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Terminal w cieśninach duńskich jest na bieżąco wykorzystywany dodatkowo od 5 lutego 2023 zaczynają obowiązywać całkowite sankcje na olej napędowy z Rosji. Powoduje to, iż już obecnie jest bardzo duży popyt na pojemności magazynowe dla oleju napędowego. Z tego powodu, jak informowaliśmy we wczorajszym raporcie, nie czekając na marzec/kwiecień przyszłego roku (zakończenie 1 roku umowy) przedłużyliśmy umowę najmu o kolejny rok.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy zdążycie przejąć aktywa Lotosu do końca roku? Jeśli nie to co może być przyczyną opóźnień?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Liczymy, że tak.

Obrazek użytkownika Anonim
Krzysztof04

Czy spółka uzyskała jakieś przychody z dzierżawy portu przeładunkowego w Dani?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Nie, używamy na własne potrzeby, ale nadal nie wykluczamy w przyszłości współpracy z innymi partnerami.

Obrazek użytkownika Anonim
Krzysztof04

W raporcie jest napisane (str. 48): "Główna pozycja wydatków inwestycyjnych to nabycie rzeczowych aktywów trwałych w wysokości 32,6 mln zł." Co to są dokładnie za aktywa?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Pierwsze partie wagonów (zakup był z własnych środków, ale zamierzamy je refinansować leasingiem) i nakłady inwestycyjne na stacje AVIA.

Obrazek użytkownika Anonim
Krzysztof04

Czy jest zaplanowany kolejny transport oleju napędowego do portu w Dani?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Tak, kolejne dostawy są zaplanowane na przyszły rok.

Obrazek użytkownika Anonim
Dawid

1. Jak idą pracę odnośnie eksportu paliw na rynek Niemiecki

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Prowadzimy rozmowy z partnerami z Niemiec. Liczymy, że pierwsze przychody mogą się pojawić po wejściu sankcji na olej napędowy z Rosji.

Obrazek użytkownika Anonim
Krzysztof04

Czy realizacja instalacji o mocy 690 kWp dla firmy Dino S.A. to jednorazowe zlecenie czy jedno z wielu na Dino? Czy macie również zlecenia na instalacje na marketach Dino? Jakie panele zostaną tam zamontowane z USA czy produkcji AVI Solar?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Jest to zlecenie jednorazowe, bez paneli produkcji AVIA Solar (wymogi zamówień publicznych).

Obrazek użytkownika Anonim
Krzysztof04

Dlaczego przy wzroście wolumenu sprzedaży (KWp) w fotowoltaice na poziomie 183% odnotowaliście spadek przychodów o 75%? Skąd tak duża różnica?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Jako wolumen sprzedaży pokazujemy wielkość już zakontraktowaną, a przychody zostaną rozpoznane w przyszłości.

Obrazek użytkownika Anonim
Krzysztof04

Komu i ile procent skorygowanego zysku netto za 2022r się należy w ramach programu motywacyjnego na zakup akcji? Ile jest czasu na zakup akcji i od kiedy dokładnie jest liczony?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

https://www.unimot.pl/wp-content/uploads/2021/06/system-premiowania-czl-...

Obrazek użytkownika Anonim
Dawid

2. Jak Pan szacuje wpływ przejęcia spółki Olavion na Ebitde skorygowaną

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Między 2-3 mln zł. Takie założenia przyjęliśmy przy wycenie spółki na bazie danych historycznych. Podkreślamy jednak, iż posiadanie zwiększonych zdolności przewozowych wpłynie dodatkowo na EBITDA Grupy UNIMOT.

Obrazek użytkownika Anonim
Dawid

3. Czy w 4 kwartale można się również spodziewać wpływu sprzedaży części zapasu obowiązkowego na wyniki spółki

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Znaczna większość została sprzedana w 3 kwartale, więc wpływ na 4 kwartał będzie ograniczona.

Obrazek użytkownika Anonim
Dawid

4. Kiedy pojawi się strategia spółki na najbliższe lata

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Pracujemy nad strategią, ale zmiany otoczenia oraz wewnątrz Grupy (przejęcie aktywów Lotos Terminale) powodują, że można się spodziewać nowej strategii w przyszłym roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

1. Czy zakładacie przeznaczenie 30% zysku netto z 2022 na dywidendę ?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Tak.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

2. Czy biorąc pod uwagę bieżące - świetne wyniki, istnieje zagrożenie nowej emisji, o której wspominaliście w styczniu 2021 przy okazji podpisania umowy o przejęciu lotos terminale ?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Nie pracujemy obecnie nad emisją.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

4. Jak na dzień dzisiejszy widzicie przejmowany biznes (lotos terminale) ? wydaje się, ze zarówno bazy magazynowe w obecnych zwariowanych czasach ale również asfalty, winny mieć duże wzięcie ?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Fundamenty tego biznesu nie zmieniły się, a wyzwania tego roku pokazały, że jego wartość pozostaje atrakcyjna.

Obrazek użytkownika Anonim
Art

Witam, czy w związku z wieloma akwizycjami/aktywnościami w całej grupie sieć Avia nadal będzie w naszym kraju powiększana? Ile obecnie macie Państwo stacji w Polsce w podziale na własne i franczyzowe?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Na koniec września 105, w tym własne 33 i 72 franczyzy. Sieć będziemy powiększać. Na koniec 2023 chcemy mieć 150.

Obrazek użytkownika Anonim
Krzysztof04

Czy już jest znany całkowity koszt przejęcia aktywów Lotosu?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Nic się nie zmieniło. Nasze całkowite zaangażowanie to 450 mln zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Jan

Co z dywidendą za 2022 rok?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Liczymy na wypłatę. Zgodnie z naszą polityką.

Obrazek użytkownika Anonim
Glokoo

W kontekście przewozu kolejowego dopytam jeśli można ;) Czy mowa tu o przewozie krajowym, a może zagranicznym (trasa: Polska - Ukraina) ?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Mamy inny rozstaw torów, ale mówi się głośno o planach przedłużenia linii europejskiej co najmniej do Lwowa, więc kto wie...

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jeżeli UE chce zniwelować olej napędowy do 2030 na rzecz OZE, elektryki, czy wodór. To jak to może wpłynąć na Unimot?, a także czy jesteście przygotowani na taką zmianę?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Nowe samochody spalinowe będą sprzedawane co najmniej do 2035 r. Termin jest dosyć odległy, a obecna sytuacja na rynku energetycznym nie wyklucza przesunięcia tego terminu - mówi się o tym publicznie coraz głośniej. Oczywiście nie zmienia to długoterminowego trendu na rzecz OZE, ale trochę wody w Wiśle upłynie.

Obrazek użytkownika Anonim
Glokoo

Jak ważnym rynkiem dla Unimot jest Ukraina ? Jaki procent ze sprzedaży / obrotu paliwa jest realizowany właśnie na rynku ukraińskim ?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Zgodnie z naszym sprawozdaniem 11% przychodów w trzech kwartałach br. generował rynek ukraiński.

Obrazek użytkownika Anonim
Marek Muszyński

Jakiego poziomu długu netto spodziewacie się Państwo na koniec roku? Jak wpłyną na to transakcje przejęć?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Za wcześnie na taką deklarację.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Jaki był mechanizm poprawy wyników biznesu paliwowego po rozpoczęciu wojny? Jaka kwestia miała największe znaczenie? Wzrost cen oleju napędowego, wzrost popytu wśród odbiorców ukraińskich, wzrost marży, czy może jakiś inny czynnik?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Tajemnica handlowa Spółki. Przepraszamy.

Obrazek użytkownika Al2022
Al2022

Planują Państwo mocne wejście w handel węglem w 2023r , jak duża to będzie skala sprzedaży? Jak duży udział w sprzedaży za 2023 będzie stanowiła sprzedaż węgla (jakiś szacunek w procentach)?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Jeszcze pracujemy nad business planem. Będziemy informować na bieżąco.

Obrazek użytkownika alutkaa
alutkaa

Czy firma może mieć problemy związane z niestabilnym i niekorzystnym otoczeniem prawnym w naszym kraju ?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Jest to pewne wyzwanie.

Obrazek użytkownika Qoqos
Qoqos

Czy biuro w Szwajcarii rozpoczęło już aktywne zdobywanie klientów/zleceń? Czy są pierwsze, choćby małe, sukcesy, którymi można się pochwalić?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Dzięki kontaktom biura w Genewie nawiązaliśmy relacje z nowymi dostawcami, które będziemy wykorzystywać przy dostawach do duńskiego hubu. Myślimy o wzmocnieniach osobowych tego biura - koncept się sprawdził.

Obrazek użytkownika Anonim
Zainteresowany 007

O co chodzi z wymogami zamówień publicznych przy odpowiedzi o panele produkcji AVIA Solar?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Specyfikacja dla tego przetargu wskazywała konkretne parametry paneli, które ograniczały listę producentów. Na przyszłość liczymy, iż panele AVIA Solar również będą sprzedawane w ramach przetargów publicznych.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz S

Czy obędzie się bez emisji akcj do przejęcia aktywów lotosu?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Nie pracujemy obecnie nad emisją.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz S

Są jakieś kolejne przejęcia w niedalekiej przyszłosci w planach? Gotówka w kasie mocno wzrosła ?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Będziemy informować na bieżąco, ale bardzo rozsądnie podchodzimy do tematów przejęć.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz S

Ile aktualnie jest stacji paliw plus podpisane umowy? jest szansa na 125 stacji do końca roku?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

125 to wyzwanie. Nie chcemy składać deklaracji. Bardziej skupiamy się na celu 2023.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz S

Dzień Dobry jak sytuacja z olejami w Chinach i Tajwanie i azji? ostatnio cicho w tym temacie?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Biuro działa. Polityka covidowa Chin nie wspiera, ale biuro realizuje dla nas inne zadania, z których realizacji jesteśmy zadowoleni. Nie planujemy go zamykać.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Czy i na ile Saudi Aramko będzie teraz Waszym konkurentem/partnerem?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

50/50 :)

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Kończymy nasze spotkanie. Dziękujemy za aktywny udział w czacie i zapraszamy na kolejny po publikacji wyników finansowych za 2022 rok.

 

Zapraszamy również do odwiedzin serwisu relacji inwestorskich Grupy UNIMOT, gdzie znajdą Państwo więcej informacji na temat spółki i jej wyników finansowych: https://www.unimot.pl/relacje-inwestorskie/

Udostępnij