Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Budujemy międzynarodowy zespół składający się z kluczowych pracowników AAA” - relacja czatu z CEO Second Chamber

Udostępnij

W środę 19 kwietnia 2023 r. odbył się czat inwestorski z prezesem Second Chamber, Gregiem Ciachem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o planach rozwoju studia na rynku gier. Inwestorzy zadawali również pytania o debiut na rynku NewConnect, pozyskanie finansowania na produkcje oraz współpracę z Movie Games.

W spotkaniu udział wzięło 470 osób, a prezes zarządu odpowiedział na blisko 50 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski ze spółką Second Chamber. Firmę będzie reprezentować CEO firmy, Greg Ciach. Podczas spotkania zostaną omówione plany rozwoju studia na rynku gier.

 

Spotkanie rozpocznie się w środę, 19 kwietnia 2023 r. o godz. 12:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Dzień dobry, witam Państwa na naszym czacie. Zapraszam do zadawania pytań. Postaram się odpowiedzieć na jak największą ich liczbę.

Obrazek użytkownika Anonim
SmakoszKawy

Z jakiego projektu który brał Pan udział jest Pan najbardziej zadowolony chodzi mi o największą satysfakcję ?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Do tej pory najbardziej rozwijająca i satysfakcjonującą była współpraca z legendarnym AMber Studio. Wystarczy wspomnieć, że ta firma pracowała dla: Disney, Rovio, NCSoft, Roblox, Rav Fury, Epic, Unity. Tym bardziej cieszy mnie to, że jej założyciel i jeden z największych akcjonariuszy zdecydował się z nami współpracować o czym komunikowaliśmy dzisiaj w komunikacie ESPI.

Obrazek użytkownika Anonim
Pogodno

Witam. Skąd pozyskacie Państwo to finansowanie produkcji gier ?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

W pierwszej kolejności będą to inwestorzy, których możemy nazwać tzw. smart money, którzy oprócz środków finansowych wnoszą też odpowiednią wiedzę i sieć kontaktów. Informowaliśmy dzisiejszym komunikatem o zaangażowaniu pierwszego z nich. Oprócz tego będziemy korzystali z sieci kontaktów menadżerów i osób wiązanych z Movie Games tj. Mateusz Wcześniak, Piotr Gnyp oraz Kamil Gemra. Mogę też powiedzieć, że ze swojej strony prowadzę wiele rozmów, które rozpoczeły się jeszcze na etapie negocjacji z Movie Games. Natomiast finansowanie w jego największym ciężarze odbędzie się za pośrednictwem inwestora strategicznego/wydawcy.

Obrazek użytkownika Anonim
XXX

Czy spółka będzie ubiegała się o wprowadzenie akcji serii I do obrotu ( NC)?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Tak zamierzamy dopuścić wszystkie akcje jakie są wyemitowane przez spółkę.

Obrazek użytkownika Anonim
Akcjonariusz

seria I - emisja połączeniowa parytet wymiany: 1:283.971 akcji dla akcjonariuszy Pixel Crow sp. z o.o. kiedy te akcje trafią do obrotu na giełdzie???

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Chcielibyśmy ten proces zrealizować w tym roku i będziemy robić wszystko aby tak się stało.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Szanowni Państwo, skąd pomysł na własny gatunek gry, czy nie lepiej trzymać się sprawdzonych na polskim rynku symulatorów.

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Mówimy tu nie o własnym gatunku gry tylko o zdefiniowaniu gatunku gry zbierającego świetne recenzje i olbrzymią liczbę użytkowników. Jest to unikalna okazja by konkurencyjnym świecie gier zostać skojarzonym z konkretnym gatunkiem gier. Naszym papierkiem lakmusowym jest działalność Paradox Interactive i ich gatunku grand strategy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Po co tworzyć nowe studio, zamiast rozwijać już istniejące?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Studio, które realizujemy nie istniało nigdy i jest to ucieleśnienie marzeń moich jak i kadry zorganizowanej wokół mnie, które pragniemy wcielić w życie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy AA to nie za duże ryzyko? Nie lepiej robić jak reszta gry indie

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Dziękujemy za to pytanie, ponieważ jest ono fundamentalne w naszej działalności. Rynek gier indie w cenie 20 dolarów charakteryzuje się duży nasyceniem i konkurencją. To właśnie tych gier wychodzi codziennie tak dużo i to właśnie o tym ryzyku produkcji rozmawiamy najczęściej w Polsce. Gry AA mają znacznie większą grawitację tj. ściągają większa uwagę graczy. Jest ich znacząco mniej, tym samym mają znacznie większą ekspozycję na media jak i influencerów. W kategoriach finansowania są one faktycznie znacznie droższe. Dlatego współfinansowanie takich projektów na naszym rynku może być powierzone wyłącznie wyspecjalizowanym inwestorom strategicznym bądź też wydawcom, z którymi prowadzimy obecnie rozmowy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ponad 300% wzrostu kursu to dość spektakularny sukces. Czy można prosić o jakiś komentarz prezesa?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Jako prezes zarządu skupiam się na budowaniu fundamentów, a nie na aktywnym komentowaniu kursu. Oczywiście będę się komunikował z rynkiem, szczególnie w zakresie produkcji i komercjalizacji naszych gier. Liczę na Państwa zrozumienie i wsparcie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak relacje prezesa z odchodzącą załogą, czy nie będzie tam jakiegoś konfliktu?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Z Maćkiem Miąsikiem znamy się od lat i mamy koleżeńskie relacje. Wspiera on aktywnie proces wskazując i komentując ze swojego wieloletniego doświadczenia mocne i słabe strony. Damiana bardzo cenię za jego zdolności producenckie, ktróe wykazał przy DDS 1 oraz zaangażowanie przy DDS 2. Jesteśmy w stałym kontakcie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kto jest tym tajemniczym 3 inwestorem, kiedy poznamy jego personalia?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Jak państwo wiedzą praca dla dużych firm gamedevowych wiąże się z obowiązkowymi umowami o poufności. W związku z kończącym się procesem wydawniczym jednego z dużych tytułów AAA nie możemy jeszcze zdradzić danych tej osoby. Mam nadzieję, że Państwo to zrozumieją.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy prezes może wymienić swoje poprzednie sukcesy i czego się jakie doświadczenia ma w prowadzeniu spółki gamedev

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Tak jak wspominałem w Amber Polska nauczyłem się kierować dużymi zespołami pracowników oraz co ważne prowadzić rozmowy i negocjacje z dużymi partnerami. Dzięki współpracy z Platige dotknąłem też innych branż niż tylko ta growa. Mój wspólnik Krzysztof Czulec wprowadza za to nieocenione doświadczenie z zakresu procesu wydawniczego i produkcyjnego dużych tytułów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy spółka zamierza zacząć rozmowy z wydawcami i inwestorami. Rozumiem, że za jakiś czas, jak zacznie powstawać pierwsza gra? Ile wam to zajmie?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Już prowadzimy takie rozmowy i pojawiają się pierwsze efekty, czego dowodem jest list intencyjny z jednym z założycieli Amber Studio, o czym informowaliśmy dzisiaj.

Obrazek użytkownika Anonim
Wobec tego

1) Kiedy planujecie debiut na giełdzie?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Spółka jest notowana na rynku NewConnect. Na razie pod nazwą Pixel Crow Games. Planujemy niebawem zmienić nazwę podczas najbliższego WZA.

Obrazek użytkownika Anonim
Wobec tego

2) z czego będzie finansowana produkcja? Planujecie emisję, wsparcie funduszy? Produkcję AA wymagają dużego budżetu.

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Rozpatrujemy to dwuwymiarowo. Są to w pierwszej kolejności wspomnieni wyżej inwestorzy smart money, którego pierwszego reprezentanta można poznać z dzisiejszego ESPI. Natomiast pełne finansowanie projektu pochodzić będzie od globalnego inwestora strategicznego/wydawcy.

Obrazek użytkownika Anonim
Wobec tego

3) na jakim etapie rozwoju jest pierwsza gra studia?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Prowadzimy prace koncepcyjne i produkcję prototypu. W opracowaniu o nabyty wcześniej know how.

Obrazek użytkownika Anonim
Wobec tego

4) jaki jest szacunkowy budżet
pierwszej produkcji?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Szacunkowy budżet nie jest prezentowany. Podlega on negocjacjom z naszymi potencjalnymi wydawcami/inwestorami strategicznymi.

Obrazek użytkownika Anonim
Wobec tego

5) w którym roku przewidziana jest pierwszą premiera i kiedy przewiduje się pierwsze przychody w spółce?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Na tym etapie nie mogę zaprezentować tej informacji. To również jest elementem rozmów i negocjacji.

Obrazek użytkownika Anonim
Qbrc5

1) Kiedy spółka ma zamiar debiutować? Połaczenie Pixel z Patfund nadal trwa. Akcje większości serii nie zostały dopuszczone do obrotu.

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Spółka jest notowana na NewConnect. Będziemy pracowali nad szybkim dopuszczeniem wszystkich akcji do obrotu.

Obrazek użytkownika Anonim
Qbrc5

2) Prośba o szczegółowy opis 3 etapów rozwoju który Państwo zapowiadają

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Podchodzimy do spółki nie z perspektywy jednej produkcji a strategii rozwoju spółki z perspektywy przynajmniej 5 lat. Myślimy, że to będzie istotny wyróżnik spółki przywodzący na myśl zagraniczne projekty, dla których kolejne projekty stanowią kamienie milowe rozwoju studia a nie cel sam w sobie. Dzisiaj jesteśmy na pierwszym etapie, a więc w gronie osób umożliwiających jego realizację. Kiedy ta produkcja będzie zbliżała się do wydania poszerzymy studio tak aby symultanicznie realizować dwa projekty. Zdajemy sobie sprawę, że nasze ambicje co do liczb są duże, ale chcemy je dowieźć poprzez sukcesy naszych projektów. Istotnym projektem jest modularne podejście do produkcji gier w wybranym przez nas gatunku. Trzeci etap to możliwość produkcji symultanicznego na własnym IP bądź IP zewnętrznym e stworzonych wcześniej modułów, co optymalizuje koszty i czas produkcji. Jeżeli ktoś chciałbym osobiście porozmawiać to będę na konferencji Digital Dragons.

Obrazek użytkownika Anonim
Qbrc5

3) Jaki Państwo przyjmują budżet gry AA. Na jakim etapie jest produkcja i kiedy byłby ewentualna premiera?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Wyjaśniałem wyżej, ze na tym etapie nie możemy podać takich danych. Ponadto ostateczny budżet jest wynikiem rozmów z wydawcą/inwestorem strategicznym.

Obrazek użytkownika Anonim
Qbrc5

4) czy mają Państwo lock up na akcje? Jeżeli tak to na jak długo?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Po pierwsze posiadane przez nas akcje są akcjami niedopuszczonymi do obrotu. Podobnie jak pozostałym akcjonariuszom zależy nam na ich szybkim dopuszczeniu do obrotu. Następnie nasze akcje będą podlegały lock-upowi, co jest przedmiotem umowy inwestycyjnej z Movie Games. Zwolenienie z lockupu będzie związane z realizacją przez nas istotnych KPI zapisanych we wspomnianej umowie z Movie Games..

Obrazek użytkownika Anonim
Qbrc5

6) Czy w Spółce istnieją jeszcze jakieś zobowiązania wobec Movie Games, Road Studio lub innych spółek z grupy MG? Jeżeli tak to w jakiej wysokości?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Zachęcam do lektury jednego z komunikatów ESPI, gdzie poprzedni prezes Damiana Gasiński dokonał rozwiązania umowy produkcyjnej ze spółką Lichthund w związku z czym do spółki wrócą znaczące środki, które posłużą do spłaty wspomnianych zobowiązań.

Obrazek użytkownika Anonim
gość

Czy Maciej Miąsik będzie wspierać Was w produkcji gier?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Tak Maciej Miąsik nas wspiera i będzie wspierał.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Na jakim etapie sa projekty których wniesiono prawa majątkowe do spółkę chodzi o produkcje pn. Project Aurora, Project Blizzard, Project Cyclone.

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Project Aurora jest na etapie koncepcyjnym i produkcji prototypu. Pozostałe są na etapie koncepcyjnym.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Jakie gry Pan zrealizował i w jakich wolumenach się sprzedały?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Gry nad którymi pracowali członkowie naszego zespołu pojawiły się w informacji prasowej. Jeżeli chodzi o wolumeny sprzedaży w większości są to tajemnice handlowe, ale istnieją powszechnie znane serwisy branżowe, ktróe dokonują estymacji sprzedażowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Pogodno

Kto jest 3 wspólnikiem spółki?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Wspominałem o tym powyżej, zwracając uwagę na obowiązujące umowy o poufności przy produkcjach AAA.

Obrazek użytkownika Anonim
Pogodno

Nad jaka gra Państwo pracujecie?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Aktualnie testowany prototyp to gra łącząca ze sobą cechy produkcji jak Bannerlord, Control, czy produkcji filmowych takich jak Twin Peaks czy X Files. Z uwagi na dynamiczną fazę koncepcyjną produkcji pewne elementy tej gry mogą wciąż się zmienić. Wyniki focus testów zdecydują o ostatecznym kształcie produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Pogodno

Czy filia Amber studio która powstała w Warszawie będzie z wami współpracować?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Nasza obecna współpraca będzie przebiegała ze współzałożycielem Ambera. Proszę nam dać trochę czasu na negocjacje szczegółów.

Obrazek użytkownika Anonim
Pogodno

Czy zamierzacie Państwo dokupywać akcje które są bardzo tanio na giełdzie?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Zamierzamy skupić się na produkcji gier i rozmowami z partnerami. Komunikację z rynkiem ograniczymy do wyżej wymienionych kwestii.

Obrazek użytkownika Anonim
Po prostu Inwestor

Jaki macie plan działania na ten rok, oprócz pozyskania inwestorów stretegicznych ?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Naszym fundamentalnym planem jest realizacja gry. Produkcja AA to duże wyzwanie, wszystko inne jest służebne wobec tego celu.

Obrazek użytkownika Anonim
Po prostu Inwestor

Kiedy spodziewacie się pierwszych zysków z nowego studia ?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Jest za wcześnie aby odpowiedzieć na to pytanie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gracz

Czy dokupuje span akcje spółki licząc na długoterminowy wzrost wartości lub na takie plany?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Wyżej wspominałem na czym chce się skupić i co chciałbym komunikować na rynku kapitałowym.

Obrazek użytkownika Anonim
Po prostu Inwestor

Jak chcecie pozyskać i stworzyć nowy zespół i czy planujecie program motywacyjny ?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Jak informowaliśmy w informacji prasowej "cicha" rekrutacja trwa już od jakiegoś czasu. Kluczowy personel jest już "po słowie".

Obrazek użytkownika Anonim
Gracz

Czy ten trzeci inwestor to Polak czy zagraniczny CEO?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Pomidor ;)

Obrazek użytkownika Anonim
Po prostu Inwestor

Czy zamierzacie wdrożyć rozwiązania oparte o AI ?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Tak prowadzimy eksplorację tematu wraz z dynamicznym rozwojem generatywnego AI. Tutaj lokujemy silne strony zarówno naszej gry jak i koncepcji biznesowej. Natomiast zaznaczamy jesteśmy spółką gamę dev i to w starej konserwatywnej szkole produkcji gier zrealizujemy nasze tytułu. Generatywne AI będzie pełniło funkcję służebną do procesów kreatywnych zarządzanych przez ludzi.

Obrazek użytkownika Anonim
Gracz

Czy w najbliższym czasie możemy spodziewać się informacji na temat spółki?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Nasz partner Movie Games wysyłam co miesiąc newsletter i zachęcam do zapisania się. W dniu dzisiejszym odbywamy spotkania z kluczowymi uczestniki rynku inwestorskiego w Polsce, co ma na celu przedstawienie projektu i zbudowanie jego wizerunku w oczach inwestorów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gracz

Chcecie namieszać na polskim rynku gamedev, czy przejmujecie pracowników zwalnianych z polskich spółek growych i jak mocno chcecie rozbudować zespół?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Budujemy międzynarodowy zespół składający się z kluczowych pracowników AAA, których to w Polsce jest po prostu bardzo mało. Jest to grono osób znających się, którzy chcą zrealizować marzenie własnej produkcji w naszej firmie.

Obrazek użytkownika Anonim
Po prostu Inwestor

Czy będziecie udostępniali Alpha i Beta testy waszych gier ?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

ALfy i bety nie będą udostępniane publicznie dla graczy. Gra będzie udostępniana testerom naszego przyszłego wydawcy oraz QA Movie Games.

Obrazek użytkownika Anonim
Kolega

Skąd pomysł z giełdą i przejęciem Pixel? Techland trzyma się poza giełdami i dobrze sobie radzi

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Techland zaczął 32 lata temu ;) Jest to trochę inna droga i inna historia, pełna sukcesów co bardzo podziwiamy i doceniamy.

Obrazek użytkownika Anonim
Troszak

Jeśli chodzi o dopuszczenie akcji do obrotu czy pracujecie już nad dokumentem dopuszczającym czy dopiero za jakiś czas macie zamiar ??

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Tak pracujemy nad dokumentem informacyjnym.

Obrazek użytkownika Anonim
Ad

Sprawa współpracy z Movie, jakie wg. Pana korzyści będą dla obu zainteresowanych stron ?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Z perspektywy MG przede wszystkim wpisujemy się w ich model współpracy przy dużych projektach, bazujący na ewolucji a nie rewolucji poprzez kooperację a nie samodzielne tworzenie zespołu. Uważamy, że wniesiemy też dużo know how do całej grupy, zgodnie ze strategią jaką ogłaszało w zeszłym roku Movie Games.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie technologie zamierzacie wykorzystywać do stworzenia pierwszej gry ? Na jakie platformy chcecie ją stworzyć ?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Grę opieramy na najnowszej stabilnej wersji Unreal Engine 5. Naszymi platformami docelowymi są PC i konsole najnowszej generacji.

Obrazek użytkownika Anonim
Gracz

Czy trzeci wspólnik to osoba czy spółka?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Pisałem wyżej, że jest to osoba pracująca przy produkcji AAA.

Obrazek użytkownika Anonim
Mark

Czy w ramach połączeni będzie dodatkowa emisja?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Nie będzie połączeniowej emisji. Akcje posiadane przez nas będą nabyte od MG.

Obrazek użytkownika Anonim
Lord

Co sądzi Pan o Lords od Fallen 2? Gra może osiągnąć duży sukces dzięki silnikowi Unreal Engine 5 czy planujecie skorzystać z tego silnika?

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Jesteśmy przekonani, że gra odniesie sukces nie tylko dzięki technologii, ale zespołowi który tam pracuje i są niesamowici. Wielu z nich znam osobiście i życzę im sukcesów. Trzymam kciuki za udaną premierę!

Obrazek użytkownika Anonim
Programista

Czy pracując u konkurencji możecie zaoferować atrakcyjniejsze warunki współpracy. Jak się do was zgłosić? Krążą już mityczne plotki w środowisku o waszym projekcie.

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Bardzo nam miło i oczywiście można się z nami skontaktować. Zapraszam do kontaktu mailowego - hello@secondchamber.dev

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Dziękuję bardzo za wszystkie pytania. Serdecznie pozdrawiam i w przypadku chęci zapraszam do kontaktu.

Obrazek użytkownika Greg Ciach
Greg Ciach

Tymczasem my wracamy do pracy nad projektem.

Udostępnij