Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Działania marketingowe oraz publikacja dema Japanese Drift Master na festiwalu okazały się sukcesem” - relacja czatu z zarządem Gaming Factory

Udostępnij

W czwartek 19 października 2023 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Gaming Factory, Mateuszem Adamkiewiczem oraz wiceprezesem, Marcinem Przymusem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o sukcesie demo Japanese Drift Master. Inwestorzy zadawali również pytania o strategię na kolejne gry oraz potencjalną emisję akcji.

W spotkaniu udział wzięło 400 osób, a zarząd odpowiedział na ponad 50 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z zarządem Gaming Factory: prezesem, Mateuszem Adamkiewiczem oraz wiceprezesem, Marcinem Przymusem. Podczas spotkania zostanie omówiona produkcja gry Japanese Drift Master oraz dalsze plany rozwoju.

 

Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 19 października 2023 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Dzień dobry, witam wszystkich na czacie inwestorskim Gaming Factory. Zachęcamy do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Dlaczego dla zbliżającej się potencjalnej emisji akcji wskazaliście cenę minimalną 10 zł a nie cenę z debiutu czyli 15,50zł?, takie posunięcie jest niesprawiedliwe dla akcjonariuszy, którzy nabyli akcje w dniu debiutu i zgodnie z informacją mają być pozbawieni jeszcze praw poboru po proponowanej nowej cenie, która ma być ustalona na min. 10 zł

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Biorąc pod uwagę potencjalną emisję musieliśmy brać pod uwagę interes spółki i obecną sytuację rynkową. Ogłaszanie emisji z ceną 15,50 przy kursie giełdowym 10 zł raczej nie miałoby większego sensu, ponieważ nikt nie wziąłby w niej udziału. Od szczytu covidowej hossy indeks WIG Games spadł z poziomu 34 000 do około 17 000 obecnie, zatem można śmiało powiedzieć, że sentyment wokół branży, a co za tym idzie wyceny, uległy znacznemu pogorszeniu. Prawdopodobnie będziemy powtarzać to podczas tego czatu wielokrotnie, natomiast póki co rozmawiamy dopiero o propozycji uchwały na NWZA, która musi jeszcze zostać przegłosowana, a o tym czy emisja w ogóle dojdzie do skutku, kiedy i po jakiej cenie będzie decydował zarząd. Cena 10 czy 12 złoty jest jedynie ceną minimalną, a nie maksymalną.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

dlaczego przy programie motywacyjnym wpisujecie tak niski cel np. zysk z działalności operacyjnej 2mln, nie planujecie się rozwijać i przy tak niskiej motywacji chcecie dodrukowywać i przekazywać za 10 groszy akcje?

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

Ustalamy taki cel, który jest mierzalny i osiągalny oraz pobudza wyobraźnię, a realizacja programu oparta jest na wyznaczonych progach. W wielu firmach program motywacyjny ma mało wspólnego z motywacją, gdyż cele realizacji jego założeń podlegają wielu demotywującym czynnikom. Przed nami na ten moment najważniejsze dwa lata, z których najbliższe miesiące są absolutnie kluczowe. Chcę, aby zespół zmierzał w stronę celu, który niesie ze sobą poczucie spełnienia, a nie iluzję gratyfikacji, która nigdy nie nastąpi.

 

Mateusz Adamkiewicz: Co do samej formy programu to jest on ułożony w sposób nieodbiegających od standardów rynkowych, akcje mają być nabywane po cenie nominalnej, ale będą objęte umowami lock-up na rok od momentu wprowadzenia na rynek. Przez 2 lata spółka może maksymalnie wyemitować mniej niż 2 proc. obecnego kapitału, a można powiedzieć, że już teraz sama propozycja takiego programu spotkała się z entuzjazmem w firmie i podniosła morale w tym kluczowym okresie. Co EBITDY to 2 miliony w roku 2024 i 3 miliony w 2025 to cel minimum dla zarządu, natomiast aby sięgnąć po pełną pulę trzeba będzie wypracować odpowiednio 5 i 6 milionów złotych, a to już całkiem konkretne wartości, które powinny przełożyć się na lepszą kapitalizację spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

Dlaczego podaliście espi od dodruku akcji przed festiwalem steam gdzie był prezentowany jdm? to celowe działanie, czy wymuszone przez potencjalnego odbiorcę czyli tzw. fundusz? tak by zatrzymać ruch wzrostowy akcji

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Naszą intencją na pewno nie było blokowanie wzrostu kursu akcji, natomiast w takich kwestiach trudno o właściwy timing. Gdybyśmy puścili taki komunikat po wzrostach to prawdopodobnie także musielibyśmy mierzyć się z krytyką. Proszę jednak o zaufanie, działamy przede wszystkim w długoterminowym interesie spółki. Gdyby w naszym akcjonariacie pojawiły się fundusze to prawdopodobnie obroty na giełdzie byłyby większe, a dodatkowo inwestorzy instytucjonalni dają pewną stabilizację. Cały czas będę podkreślał jednak, że temat potencjalnej emisji wcale nie jest przesądzony.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Czy jesteście przygotowani mentalnie, osobowo, technicznie do prowadzenia projektu JDM? Czy może planujecie go sprzedać do profesjonalnego wydawcy?

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

Może zacznę od tego, że projekt JDM, w obecnej formie, jest efektem jakości i standardów pracy jakie prezentuje GIF, a nie odwrotnie. My nie musimy dostosowywać się do potencjału gry, ponieważ sami ten potencjał tworzymy. Przygotowania do podjęcia tak ambitnego wyzwania trwały już wcześniej. Reorganizacja struktury firmy, skompletowanie właściwego personelu oraz implementacja standardów pracy pozwoliły nam uzyskać zdolności do zrealizowania potencjału jaki posiada w sobie JDM, na najwyższym poziomie. Proszę pamiętać, że za sukces produkcji odpowiada nie tylko zespół developerski, ale również management związany z produkcją, jakość wewnętrznych testów oraz doskonale przygotowany marketing. Na ten moment mogę powiedzieć: tak, jesteśmy gotowi pod każdym względem. Tym projektem reprezentujemy naszą jakość. Nie szukamy globalnego wydawcy, zakładam, że po jego wydaniu to inni będą szukali nas jako wydawcy dla swoich projektów.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

Pytanie trochę w stylu TVP (długie i z tezą) ale chciałbym poruszyć kilka spraw za jednym razem: Mając na uwadze ogromny sukces JDM podczas dobiegającego końca festiwalu Steam czy spółka nie powinna pomyśleć o zaktualizowaniu swojej strategii na lata 2024-25 ?
Obecnie uważam, że każda złotówka zainwestowana w JDM przyniesie o wiele większy zwrot z inwestycji niż dopiero powstające i niesprawdzone produkcje.
Czy w związku z tym, mając oczywiście na uwadze zapisy niektórych umów wydawniczych, GIF nie powinien ponownie przeanalizować wspierane produkcje i sprzedać lub zamrozić część z nich?
Środki studia są ograniczone i uważam, że lepszym pomysłem byłoby rozpoczęcie pracy nad portami na PS5 i Xbox Series X, dopracowanie optymalizacji, a także implementowanie multiplayaera od pierwszego dnia niż rozdzielanie sił i pracą nad Dinos Reborn czy dalsze próby dokończenia niektórych projektów Asmodev.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Faktycznie jest to ciekawe pytanie natomiast jako zarząd będziemy starali się zapewnić finansowanie wszystkich istotnych produkcji, od dłuższego czasu nie rozglądamy się już nad nowymi projektami i chcemy ukończyć te gry, w których widzimy potencjał. Część tematów, jak Celebrity Life jest aktualnie wstrzymane, aby skoncentrować się na kluczowych dla nas produkcjach. Co do stawiania wszystkiego na jedną kartę to mimo nasza strategia w tej kwestii nie ulegnie zmianie, ponieważ branża jest stosunkowo nieprzewidywalna i warto mieć kilka projektów, które będą miały szanse na sukces. Docelowo chcemy mieć dwie gry tworzone przez zespoły wewnętrzne i 3-4 produkcje, gdzie pełnimy rolę wydawcy.
Dodatkowo proszę pamiętać o tym, że w gamedev największym kapitałem są ludzie i aby aktualnie mieć 3-4 zespoły zewnętrzne, z którymi pracuje się dobrze, jakościowo i mamy wspólną wizję projektów, musieliśmy “przerobić” kilka czy kilkanaście zespołów, które już z nami nie pracują. Rezygnacja z pracy z dobrymi studiami spowodowałaby, że te firmy znalazłyby sobie innych wydawców, a nam w przyszłości brakowałoby podmiotów do realizacji nowych projektów.
Na koniec wspomnę jeszcze o naszych ambicjach firmowych – nie chcemy poprzestać na jednym sukcesie, chcemy aby ta firma rozwijała się w kolejnych latach i dogoniła czołówkę polskiego gamingu.

Obrazek użytkownika Anonim
hg

W jakich okolicznosciach spolka stala sie wlascicielem JDM? Ile kosztowalo przejecie projektu?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie mogę odpowiedzieć wprost na to pytanie ze względu na tajemnicę handlową, natomiast mogę powiedzieć, tyle że ja osobiście znałem projekt od dłuższego czasu i kiedy pojawiła się szansa na jego przejęcie podjęliśmy w tej kwestii odpowiednie kroki i wykupiliśmy licencję od poprzedniego wydawcy. Jako Gaming Factory zaczęliśmy finansowanie i rozwój tej gry około dwa lata temu, a od ponad roku zespół został przez nas całkowicie przejęty, przeprowadziliśmy szereg dodatkowych rekrutacji i wszyscy wspólnie doprowadziliśmy do zmiany wizji prowadzenia projektu. Sama gra jest tworzona mniej więcej od 4 lat, natomiast to dopiero my uwierzyliśmy w ten projekt i daliśmy zespołowi komfortowe warunki do pracy. Teraz oczywiście sukces ma wielu ojców i docierają do mnie komentarze, że coś nam się “trafiło”, natomiast z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że gdyby nie nasze działania w tej kwestii, JDM nie ujrzałby światła dziennego, a praca niesamowicie ambitnego zespołu poszłaby na marne i zakończyła się dwa lata temu.

Obrazek użytkownika Anonim
mario

"Cena 10 czy 12 złoty jest jedynie ceną minimalną, a nie maksymalną." Ok, ale już możemy uznać za pewnik, ze 12 to minimalna cena w razie emisji?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

NWZA odbędzie się 7 listopada i wtedy akcjonariusze zadecydują o minimalnej cenie potencjalnej emisji. Natomiast jako główny akcjonariusz i prezes GIF, przychylam się do tego, że biorąc pod uwagę nasz wynik podczas festiwalu Steam powinien wpłynąć na cenę minimalną, zatem osobiście będę głosował za ceną 12 zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ostatnie premiery gier spółek z GPW pokazują, że coraz lepiej radzimy sobie z marketingiem, jednak problemem pozostaje dowiezienie jakości, co potem sprawia, że gra nie osiąga w czasie kilku godzin i dni od premiery takiego potencjału, jakby mogła. Jak zamierzacie się przed tym zabezpieczyć w przypadku JDM? Czy myślicie o dodatkowych testach, a może lepiej opóźnić premierę o kilka tygodni i dać sobie ten dodatkowy czas na solidne dopracowanie gry, nawet kosztem tych dodatkowych kilkudziesięciu tysięcy złotych kosztów, które jednak przełożą się na może kilkaset tysięcy albo najlepiej milionów przychodów, jak dobra gra zaskoczy w algorytmach?

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

Nie chcemy oceniać innych podmiotów, możemy mówić jedynie za siebie. Problem z jakością na świecie jest ostatnio bardzo widoczny. My nie poszliśmy takim kierunkiem, że wydajemy grę miesiąc od ukazania się dema tylko daliśmy sobie czas aby wydać produkt dojrzały zgodny z oczekiwaniami graczy. Sztuką jest oddać produkt w pełni dowieziony. Po każdej fazie sprintowej gra trafia bezpośrednio do naszego wewnętrznego działu QA i przechodzi fazę testów. W chwili obecnej po wydaniu dema dysponujemy jeszcze większą bazą materiału do analizy i do prowadzenia testów.

Obrazek użytkownika Anonim
hg

Czy do spolki zglaszali sie juz jacys wydawcy po debiucie demo Japanese Drift Master? Czy dalej podtrzymujecie self-publishing czy będzie to zalezalo od oferty ktora pojawi sie na stole?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Szczerze przyznam, że tych kontaktów w ostatnim czasie było bardzo dużo i potencjalne propozycje opiewają na dosyć duże kwoty, natomiast w tym momencie wydawcy przychodzą niejako na gotowe, ponieważ to my wykonaliśmy olbrzymią pracę marketingową, która doprowadziła do dużej rozpoznawalności tytułu. W obliczu naszej pracy przez ostatnie miesiące wiemy, że jesteśmy sami w stanie podołać promocji tytułu, natomiast wydawca azjatycki pozostaje dla nas ciekawym kierunkiem, pod warunkiem, że pozostaniemy głównym wydawcą globalnym.

Obrazek użytkownika Anonim
hg

Jaki % wishlisty JDM to USA i Japonia?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Te dwa rynki to łącznie ponad 20% wishlisty z czego USA są na pierwszym miejscu.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Czy planujecie zmienić silnik w JDM?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Gra jest tworzona na silniku Unreal, zatem nie ma potrzeby jego zmiany, natomiast planujemy przejście na jego 5 wersję. Jest to jednak dosyć czasochłonny proces, który mógłby wpłynąć na termin premiery, zatem nie ma ostatecznej decyzji czy takie działanie wykonamy przed sprzedażą gry, czy już jako aktualizację.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Czy planujecie zakup licencji na samochody w JDM?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Mogę potwierdzić, że prowadzimy w tym zakresie rozmowy i uważam, że prędzej czy później te licencje uzyskamy. Nie możemy natomiast z całą pewnością powiedzieć czy będą one dostępne na premierę gry czy dopiero w formie DLC.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Czy planujecie czerpać korzyści od reklamodawców na waszych projekcjach, gdyż JDM ma potężne zasięgi?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Od przyszłego tygodnia zaczynamy aktywne działania w tym temacie. Celowo czekaliśmy na Festiwal Steam, aby móc pokazać potencjalnym partnerom liczby i zasięgi idące za marką JDM. Myślę, że w tym momencie szanse na pozyskanie umów sponsoringowych znacząco wzrosły.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Jak idzie sprzedaż electrica na epicgame?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Sprzedaż tak naprawdę dopiero się rozpoczęła, ale w pierwszych miesiącach stanowiła ona około 10-20 procent przychodów ze Steam w analogicznym okresie. Warto jednak podkreślić, że poza Epic Store jesteśmy już obecni także na GOG i kilkudziesięciu mniejszych sklepach. Na ten moment nie są to wielkie przychody, ale budujemy efekt skali, co będzie procentowało przy kolejnych tytułach i w kolejnych latach.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Mam pytanie za jaką cześć firmy odpowiada Wiceprezes i czy po roku działalności są widoczne korzyści jego pozyskania? po wynikach finansowych tego nie widzimy, może jakieś nowe projekty?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Myślę, że rola Marcina w transformacji firmy jest nie do przecenienia i znajduje swoje odzwierciedlenie w zainteresowaniu naszą spółką wśród mediów, graczy, a także inwestorów.
Przy okazji odświeżenia strategii w ubiegłym roku podkreślałem, że będziemy stawiać na rozwój zespołów wewnętrznych, a Marcin odpowiada bezpośrednio za rekrutację, motywację i nadzór pracowników. To między innymi w efekcie jego działań udało się nam pozyskać z rynku doświadczonych managerów i pracowników, którzy na ten moment tworzą naszą firmę i są jej główną wartością. Z dzisiejszej perspektywy możemy stwierdzić, że działania marketingowe czy publikacja dema JDM na festiwalu okazały się sukcesem, natomiast dowiezienie tego wszystkiego w tak wysokiej jakości w takiej jakości wcale nie było łatwe i wiązało się z dużym poświęceniem wszystkich osób zaangażowanych w produkcję, marketing czy testy gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Dawid

Jakie gry obecnie są w produkcji GIF, poza fenomenalnym i viralowym JDM?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Większość naszych produkcji można sprawdzić w harmonogramie na naszej stronie, mamy natomiast pewne produkcje, które nie są jeszcze oficjalnie zapowiedziane.

Obrazek użytkownika Anonim
Snoop

Biorąc pod uwagę sukces dema/ilość użytkowników na wishlist steam, plany wydawnicze dotyczące multiplayer or innych platnform, chyba śmiało można założyć wielomilionową sprzedaż gry w najbliższych latach?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Na pewno dołożymy wszelkich starań, aby tak się stało, a dotychczasowe wyniki przez nas osiągane sprawiają, że możemy celować w wysokie liczby.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Ile osób liczy Gaming Factory i jaki jest to przyrost do roku 2022

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Na ten moment firma posiada ponad 30 pracowników wewnętrznych, co oznacza ponad trzykrotny wzrost względem poprzedniego roku. Postawiliśmy na własny dział QA, marketingu i produkcji i myślę, że ta zmiana strategii znajduje już odzwierciedlenie w naszych produkcjach i rozpoznawalności Gaming Factory. Trudno w tym miejscu nie podkreślić zasług Marcina, ponieważ to On odpowiada za proces rekrutacyjny w naszej firmie.
Szacunkowo przy naszych produkcjach zewnętrznych pracuje dodatkowe 30-40 osób.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Czy jesteście zaskoczeniu pularnością JDM?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie jesteśmy zaskoczeni tym, że gra spotkała się z dobrym odbiorem, ponieważ od początku wierzyliśmy w zespół, w ten projekt, a także wykonaliśmy w tym zakresie ogrom pracy produkcyjnej, testerskiej i marketingowej, natomiast liczby i zasięgi przekroczyły oczekiwania nawet największych optymistów.

Obrazek użytkownika Anonim
Snoop

Wasza spółka, o kapitalizacji 70 mln, wydaje się być notowana ze znacznym dyskontem do konkurencji, biorąc pod uwagę potencjał JDM. Jak jest tego powód?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Myślę, że przyczyną ewentualnego “dyskonta” jest nasz rachunek zysków i strat, gdzie dotychczas nie widać wielkich sukcesów. Oczywiście teraz mamy wiele argumentów po naszej stronie, firma przeszła wielką transformację i mamy produkt z wielką szansą na sukces, ale równocześnie podchodzimy z pokorą do naszych działań i staramy się cały czas pracować na odbudowę zaufania wśród inwestorów.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Czy planujecie skup akcji własnych na poczet programów motywacyjnych? jak tak to kiedy i przy jakich założeniach, chodzi mi np po jdm ale jak osiągnie ona sprzedaż ...?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Aktualnie proponowany program motywacyjny na lata 2024-2025 nie zakłada skupu akcji, ze względu na to, że nadal mamy wiele niedokończonych produkcji i ciągle jesteśmy firmą rozwijającą się, a nie odcinającą kupony ze starych produkcji. W przyszłości jest to kwestia otwarta, natomiast mówimy tutaj o dosyć odległej perspektywie.

Obrazek użytkownika Anonim
hg

jakie uwagi otrzymaliście od graczy odnośnie JDM, na co najczęściej narzekają?

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

Wypuszczenie dema dało nam więcej niż ostatnie miesiące testów. Takiego feedbecku nie bylibyśmy w stanie kupić. Ścisła współpraca z community pomaga nam na bieżąco monitorować sytuacje projektu. Proszę pamiętać, że ponad 300 tyś graczy zagrało w tę grę. Gracze zgłaszali pewne problemy optymalizacyjne co wpływało na spadki fps ów, mimo tak dobrego działu QA nie bylibyśmy w stanie sprawdzić gry na takiej ilości urządzeń. Wielu graczy uruchamiało grę na sprzętach będących poniżej wymagań minimalnych. W trakcie festiwalu dołożyliśmy komunikat systemowy jakie są wymagania sprzętowe. Podkreślam, że ponad 300 tyś graczy to taka sama ilość potencjalnych problemów softwerowych lub hardwerowych. Na podstawie tej bazy jesteśmy w stanie jeszcze szybciej rozwiązać potencjalne problemy, aby lepiej przygotować tytuł przed premierą. Przykład ostatnich kilku nieudanych premier światowych pokazał jak ważna dla graczy jest optymalizacja. Mając to na uwadze nie zamierzamy popełnić tych błędów.

Obrazek użytkownika Anonim
takeit

Czy planujecie jeszcze jakieś wspólne projekty z Take It Studio ?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie potwierdzam, nie zaprzeczam 

Obrazek użytkownika Anonim
hg

w jaki przedział cenowy celujecie z JDM?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

30-35 USD.

Obrazek użytkownika Anonim
Carlos_Rocca

czy premiera JDM na konsole również w 2024r?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Na razie zakładamy, że premiera konsolowa może nastąpić około pół roku po premierze PC, aby nie przesuwać dat, zatem bardziej prawdopodobna będzie połowa 2025 roku. Natomiast w tym momencie skupiamy się w 100 % na dopracowaniu wersji PC, zatem nie mamy jeszcze konkretnego harmonogramu produkcji wersji konsolowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Carlos_Rocca

W której grze po JDM widzicie największy potencjał sprzedażowy?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Na ten moment zakładamy, że będzie to nasza druga wewnętrzna produkcja lub Dinos Reborn, natomiast to się może radykalnie zmienić po kolejnych akcjach marketingowych czy publikacji wersji demonstracyjnych poszczególnych gier.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy przed premierą JDM będzie wypuszczony jeszcze prolog?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Na pewno chcemy odświeżyć zainteresowanie grą przed samą premierą i wrócić do graczy z bezpłatnym, ulepszonym contentem.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy po ewidentnym sukcesie dema, jeżeli odezwie się do Pana sam Microsoft. Czy bierze Pan pod uwagę współpracę (współwydanie)? Co jak co, ale JDM po demie przebił wishlistę Forzy na premierę!

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Zakładam, że w pierwszej kolejności to my odezwiemy się do nich, a także do ich konkurencji, aby wybadać zainteresowanie naszym tytułem. Od dawna mamy takie działanie zaplanowane, natomiast chcieliśmy poczekam na festiwal, aby zaprezentować się już z konkretnymi liczbami idącymi za naszym tytułem.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kto posiada licencję do Electrician Simulator i do kogo należy decyzja, czy powstanie kolejna część?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Właścicielem IP do gry jest Gaming Factory.

Obrazek użytkownika Anonim
Orzeł

będzie od razu full release, czy najpier early access? Kiedy EA/ FR zostanie wydany? 1. czy 2. połowa 2024?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie ma jeszcze ostatecznej decyzji w tej sprawie, natomiast sama nazwa produktu na premierę nie jest najważniejsza, a sprawą kluczową jest to, żeby gracze już na start zobaczyli konkretną roadmapę z dwuletnim planem wsparcia. Na pewno mówimy tu o drugiej połowie roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Snoop

W ilu procentach gra jest skończona na dzień dzisiejszy?

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

Gra jest w bardzo zaawansowanym stanie, myślę, że moglibyśmy wydać ją już teraz - wiele osób zresztą myślało, że mają przed sobą early access. Natomiast chodzi o zawartość nad którą pracujemy: eventy samochody itd. Do tego nie chcemy popełnić błędów jakościowych innych wydawców i koncentrujemy się na bazie feedbacku otrzymanego po demie tak aby wprowadzić optymalizacje i dostarczyć dla graczy produkt, na który czekają w jakości której oczekują.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Gry typu jdm nie wybaczają błędów technicznych gdyż te potrafią zniszczyć produkt i zniechęcić graczy zaraz po premierze. JAK zamierzacie tego uniknąć?

Obrazek użytkownika Wiceprezes Marcin Przymus
Wiceprezes Marcin Przymus

Gdy rozpoczynaliśmy reorganizację firmy dopasowaną do nowej strategii, jednym z priorytetów było oparcie układu struktury spółki o stworzenie wewnętrznego, kompletnego zespołu QA. Dzięki temu nie jesteśmy narażeni na to, że korzystając z podmiotów zewnętrznych gra testowana jest w określonych momentach produkcji, bo nasz dział QA właściwie cały czas zabezpiecza jakościowo postęp prac. Dodatkowo szef działu testów pełni w naszej strukturze również rolę Release Menagera, a to ogromna odpowiedzialność. DLC Elektryka oraz odbiór jakości dema JDM przez community, jasno pokazało jakim potencjałem testów dysponujemy i jak potrafimy go użyć. Do tego cały czas jesteśmy wrażliwi na oczekiwania graczy oraz wychwytywane ewentualne błędy. Reagujemy szybko, kontrolując proces poprawy zawartości, którą dostarczamy.

Obrazek użytkownika Anonim
Ryszard

witam,

 

czy spółka planuje wydanie następnych odsłon JDM zlokalizowanych w Japoni JDM 2 np. JDM Tokyo? gra ma potencjał być rozwijana jako wieloodcinkowa saga na wzór Forza Horizon albo Wiedźmin.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie ukrywam, że jest to naszym celem, nawet mamy już pomysły na kolejne części. Natomiast oczywiście wiele będzie zależało od przyjęcia przez graczy pierwszej części, zatem nasze działania są absolutnie skoncentrowane na tym co wydarzy się w kolejnych miesiącach.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Jak wyglądają postępy przy realizacji waszych kluczowych projektów mowa tu o Dinos Reborn, Siege of Irdor i Human Farm? są to wasze zapowiedzi z dnia debiutu? W ubiegłym roku była mowa że wszystkie wasze gry są opłacone w min 50%

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie dysponujemy na ten moment wskaźnikiem opłacenia naszych projektów, ponieważ coraz odważniej stawiamy na jakość i zakres planowanych prac często ulega zwiększeniu, natomiast można potwierdzić, że zdecydowana większość projektów jest już ukończona w ponad 50 proc. Co do Siege of Irdor to zgodnie z przekazanymi informacjami tytuł otrzymał nową nazwę roboczą i pracuje nad nim nasz zespół wewnętrzny, a gra będzie gotowa do wydania w 2024 lub 2025 roku w zależności od tego czy podejmiemy współpracę z zagranicznym wydawcą. Dinos po zmianie zespołu nabiera bardzo fajnych kształtów i stawiam, że będzie do druga lub trzecia najważniejsza dla nas gra. Co do Human Farm to tutaj również rozwijamy koncepcję wspólnie z Asmodev, natomiast w tym momencie priorytetem było dla nas zakończenie Booze Master.

Obrazek użytkownika Anonim
Orzeł

Jaki macie pomysł na utrzymanie zainteresowania demem po festiwalu i tym samym utrzymanie / wzrosty pozycji na wishlist?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Mamy ułożony bardzo dobry plan do premiery gry, a także na długo po jej wydaniu. Będziemy wypuszczać kolejne materiały z gry, robić regularne transmisje i sesje QA z zespołem, planujemy wypuszczenie drugiej wersji demonstracyjnej przed premierą, a przy premierze gracze dostaną od nas konkretną road mapę z planowanym rozwojem gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Max

Czy to jest absolutnie pewne, że Japanese Drift Master zostanie wydany w 2024 roku?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nasz plan produkcyjny nie zakłada innego scenariusza, natomiast nie używałbym słowa absolutnie. W przyszłym tygodniu zamierzamy odezwać się do potentatów konsolowych z zapytaniem czy nie chcieliby wesprzeć naszego projektu. Zakładam, że gdyby ktoś Redmond zdecydował się nas wesprzeć to zapewne chciałby, aby premiera PC odbyła się równocześnie z ich urządzeniem, co mogłoby wpłynąć na termin wydania. Natomiast zakładam, że to jest tego rodzaju problem, który chcielibyśmy mieć.

Obrazek użytkownika Anonim
Max

Czy widzicie jakieś zagrożenia braku środków na ukończenie tej gry?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie ma takiej możliwości, prawdopodobnie środki, które posiadamy na rachunkach i w lokatach byłyby wystarczające do przeprowadzenia tej premiery, a także kontynuacji wszystkich innych projektów. Natomiast chcemy mieć kilka opcji finansowania na stole, aby ostatecznie wybrać tę najlepszą, aby jeszcze bardziej zmaksymalizować nasze szanse na sukces.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

Koncepcja wydania JDM ciągle się zmienia c zrozumiałe. Najpierw miała to być gra single player teraz planuje się multiplayer oraz nie wyklucza się portu na konsole. NA początku była też koncepcja wydania gry w formule early access. Czy dalej są takie plany ?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nasza koncepcja na wydanie tego tytułu zasadniczo nie uległa zmianie, natomiast urosły oczekiwania graczy i staramy się im wyjść naprzeciw. Dodatkowo jest to kwestia budowania napięcia i zarządzania informacją, mamy jeszcze wiele niespodzianek i asów w rękawie.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

Kiedy możemy spodziewać się wejścia do akcjonariatu funduszu inwestycyjnego ?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Gdyby emisja faktycznie doszła do skutku, to wtedy będzie wszystko jasne, natomiast jeśli fundusz skupuje lub będzie skupował nasze akcje na rynku, to dowiemy się o tym dopiero w momencie przekroczenia progu lub ewentualnie ze sprawozdań takiego podmiotu.

Obrazek użytkownika Anonim
Zawajdos

Panie Mateuszu, ile % zysku z JDM trafi potencjalnie do GIF? Jaki jest podział procentowy zysków?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Aktualnie jesteśmy jedynym wydawcą i producentem tej gry, zatem można powiedzieć, że 100 proc. Natomiast dla zespołu jest przewidziane success fee po zwrocie wszystkich kosztów i oscyluje ono w granicy 10 proc.

Obrazek użytkownika Anonim
NikodemWawa

Czy w planach jest obecnie konkurowanie z największymi tytułami gier w formule Motosportu takimi jak Forza, onegdaj Need for Speed itp. Czy śledzicie trendy w realnym rynku Motosportu?
Gra zbiera dobre opinie, może być przełomem w grach tego typu z racji na fizykę pojazdu. Sport driftingu to ułamek kibiców względem np. WRC, jesteście chętni na ten kawałek branży?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Odbiór dema, rzeczywiście prowokuje nas do bycia świadomym, że możemy być traktowani w kategoriach konkurencji dla niektórych tytułów. Bardzo nas to stymuluje do cięższej pracy, ale zachowujemy pokorę i chłodne głowy. Chcemy, aby nasza gra była alternatywą w rozrywce dla największych tytułów.

Obrazek użytkownika Anonim
Zbyszek

Skąd tak duże zainteresowanie grą, czym wyróżnia się na tle podobnych tego typu produkcji, co sprawia że była tak chętnie ogrywana?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Myślę, że udało nam się trafić w niszę. Społeczność bardzo tęskniła za światem Japonii. Ponadto gra posiada niesamowitą i wyróżniającą się na tle innych produkcji fizykę mechaniki jazdy. Tytuł budzi emocje i co najważniejsze pozwala spełniać fantazje.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Jak planujecie promować tytuł Booze Master by polepszyć wishlistę na steam?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Gra była promowana podczas Steam Next Fest, także poprzez kartę JDM. Poza tym planujemy tradycyjne działania z influencerami i mediami bezpośrednio przed premierą gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Co sądzicie o ASMODEV, wydaje dobrze oceniane gry ale brak jest zasięgu i dobrej reklamy lub dobrego wydawcy z zasięgiem, czy planujecie jakieś ruch w tym temacie jako znaczący akcjonariusz?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Asmodev cały czas ma nasze wsparcie. Liczymy, że Human Farm mógłby być przełomową grą w tej kwestii.

Obrazek użytkownika Anonim
Orzeł

tryb multiplayer z pewnością bardzo podbije wynik sprzedaży. Na ile pewni jesteście wprowadzenia tego trybu przy full release? Nie jest to łatwa sztuka, macie te kompetencje?

 

Emisja przy posiadanych środkach na koncie wydaje się nieuzasadniona. Jaki jest jej cel. Biorąc pod uwagę potencjał gry JDM cena 10, 11 czy nawet 15 zł w emisji wydaje się zbyt niska. 

 

Jaki macie pomysł na utrzymanie zainteresowania demem po festiwalu i tym samym utrzymanie / wzrosty pozycji na wishlist?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Odnosząc się do trybu multiplayer to mamy w zespole osoby, które są doświadczone w tym temacie, wiemy także jakie rozwiązania technologiczne chcemy w tym zakresie zastosować, natomiast wprowadzenie takiego trybu do gry wiąże się z ogromem pracy programistycznej i testerskiej, zatem trudno powiedzieć czy już przy premierze gracze otrzymają taki tryb.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

Co zamierzacie robić z grą lesson lenard? ostatnio mówiliście że prowadzicie rozmowy z jakim wydawcą, jak wyglądają te rozmowy jest bliżej czy dalej rozstrzygnięcia czy może już z nimi nie rozmawiacie ?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Rozmowy w tym zakresie nadal są prowadzone, natomiast jeśli nie przyniosą one efektu to zamierzamy wydać tytuł samodzielnie w marcu/kwietniu przyszłego roku na PC, Xbox oraz Switch.

Obrazek użytkownika Anonim
Gabrysia

Czy rzeczywiście potrzeby kapitałowe spolki są aż tak pilne by teraz robić emisję akcji? Czy nie można jakoś inaczej pozyskać środków? Np pożyczka lub kredyt w banku? Przecież po premierze JDM w early access pieniędzy będzie aż nadto by dokończyć prace nad grą.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Jeszcze raz podkreślam, że w tym temacie nic nie jest przesądzone, a jedynie chcemy mieć opcje do działania w przypadku większych potrzeb kapitałowych.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

Czy myślicie nad sprzedażą gadżetów (bluz, kubków, breloczków itp.) wraz z premierą JDM ?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie wykluczamy promocji naszego tytułu poprzez produkcję gadżetów, natomiast my musimy skupiać się na produkcji gry, nadal jesteśmy stosunkowo niewielką firmą, która nie zatrudnia setek osób i wolałbym abyśmy nasz czas poświęcali na konkretne działania przynoszące nam największe korzyści. Podobne podejście mamy do targów - oczywiście fajnie pojechać sobie do USA, Niemiec czy Japonii i spotkać się z graczami, natomiast tego rodzaju działania mają większe znaczenie wizerunkowe niż sprzedażowe. Wolimy poświęcić tygodnie pracy organizacyjnej i dziesiątki czy setki tysięcy złotych, z którymi wiążą się takie wyjazdy na konkretne działania w sieci, która nie ma ograniczonego zasięgu. Myślę, że patrząc na nasze wyniki przy JDM czy wcześniej przy Elektryku, taka strategia jest zasadna.

Obrazek użytkownika Anonim
Dorian

Jak poradził sobie Booze Master na festiwalu?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Myślę, że całkiem dobrze, przybyło nam kilka tysięcy wishlisty, opinie graczy były w większości pozytywne, a dodatkowo mamy pewne bezcenne uwagi, które możemy wprowadzić do pełnej wersji.

Obrazek użytkownika Anonim
ostatni mohikanin

Czy w przypadku braku dobrego odbioru gry „Booze Master” będzie warzyła się przyszłość innych produkcji ze studia Asmodev ?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Human Farm mocno różni się pod każdym względem od Booze Master, zatem tej produkcji nie będzie miał wpływu na kontynuację HF.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Jakie ma Pan prezes ambicje? Za 1.5 roku wejście do wig games? Zostanie największą (pod względem kapitalizacji) spółką wig-gry (bez spółek wig games)?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie chciałbym publicznie odnosić się do moich czy naszych ambicji, natomiast zapewniam, że są one duże i nie zamierzamy jako firma nawet na chwile zwalniać. W tej chwili mamy produkt, który budzi wielkie zainteresowanie wśród graczy, ale musimy go maksymalnie dopracować na premierę, aby zamienić ten potencjał w realny wynik. Dodatkowo mamy jeszcze kilka innych istotnych produkcji, do których również podchodzimy z maksymalnym zaangażowaniem.
Co do samej wyceny spółki, to jako główny akcjonariusz również chciałbym, aby znalazła się ona dużo wyżej, dlatego podejmujemy szereg działań mających na celu poprawę wizerunku naszej firmy. Aktualnie wróciliśmy z poziomu 5 zł na 13, ale na pewno nie jest to nasze ostatnie słowo i nikt nie otwiera szampana. Rozumiem, że informacja o emisji mogła zostać odebrana negatywnie, natomiast gdyby do czegoś takiego doszło to te środki zostałyby zainwestowane w rozwój naszych tytułów, a inwestorzy instytucjonalni na pokładzie mogliby stanowić długoterminowe wsparcie dla notowań spółki.
Powiem jeszcze więcej - i myślę, że jest to dosyć istotne: jako główni akcjonariusze spółki mieliśmy wiele ofert zakupu naszych akcji w ostatnich tygodniach i za każdym razem odmawialiśmy. Kierujemy się długoterminowym interesem spółki, a także wierzymy w to co robimy, dlatego bez wahania odrzuciliśmy milionowe oferty, które wpłynęłyby bezpośrednio na nasze konta, a nie do firmy. Zatem proszę wierzyć, że gdyby ewentualnie miało dojść do emisji to będziemy kierować się interesem spółki, a także długoterminowym wzrostem wartości Gaming Factory. Jestem nie tylko prezesem tej firmy, ale także jej głównym akcjonariuszem, zatem myślę, że mam z Państwem dosyć zbieżne interesy.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Dziękujemy za duże zainteresowane czatem inwestorskim z naszym udziałem. Zachęcamy do kontaktu. Miłego dnia.

Udostępnij