Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Forever Entertainment rozczarowuje wynikami, ale wysokie nakłady inwestycyjne powinny przynieść wzrosty już w 2022 roku oceniają analitycy DM BDM

Udostępnij

Forever Entertainment to producent i wydawca gier na wszystkie dostępne platformy (czołowy wydawca na Nintendo Switch), który od 2011 roku jest notowany na rynku NewConnect. Spółka wypracowała w 4Q21 5,2 mln PLN przychodu. Jest to ponad 27% więcej niż analogicznie w poprzednim kwartale. Mimo to, wyniki spółki są znacznie poniżej oczekiwań analityków DM BDM, którzy pokrywają spółkę w ramach giełdowego programu wsparcia pokrycia analitycznego GPW 3.0.

Aby na bieżąco otrzymywać raporty analityczne, zapisz się do newslettera Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW.

Większość przychodów Forever Entertainment pochodzi ze starego portfolio

Za 88% wygenerowanych przychodów ze sprzedaży odpowiadają gry, które miały premierę przed 2021 rokiem jak Cooking Simulator, Thief Simulator, Panzer Dragoon: Remake czy Green Hell. Spółka w swoim portfolio posiada ponad 150 wydanych tytułów, około 37 produkcji własnych na różnych platformach oraz ponad 134 z portingu. Po rekordowym 2020 roku pod względem wyników finansowych, w 2021 roku Forever Entertainment kładła nacisk na wzrost jakości wydawanych gier głównie na konsole Nintendo Switch.

W całym 2021 r. spółka wygenerowała 25,8 mln PLN przychodów (-5,4% r/r), 2,2 mln PLN EBITDA (-76,0% r/r) oraz 1,6 mln PLN zysku netto (-89,0% r/r). Rok 2021 był dla Forever Entertainment czasem wzmożonych inwestycji w gry o budżetach produkcyjnych większych od realizowanych w poprzednim roku. W ramach tych inwestycji spółka zwiększyła zatrudnienie o 40% w ubiegłym roku obrotowym. Wzrost zatrudnienia w spółce oraz wynagrodzeń, wpłynęły na wzrost kosztów wynagrodzeń do 5,2 mln PLN, tj. o +54% za 2021 rok w porównaniu do 2020 roku. Ponadto, w ubiegłym roku na rynku NewConnect zadebiutowała spółka zależna, MegaPixel Studio.
 

forever entertaiment

Zobacz także: XTB notuje dynamiczny wzrost klientów. DM Trigon podnosi cenę docelową dla akcji brokera

Wysokie nakłady inwestycyjne nadzieją na wzrosty przychodów

Spółka, pomimo wzrostu nakładów na nowe tytuły o większych budżetach, które będą miały premiery po 2021 roku, prowadzenia inwestycji w kolejne podmioty i w działalność sklepu Forever Limited, zwiększyła wartość posiadanych środków pieniężnych o 0,8 mln PLN r/r do kwoty 4,8 mln PLN na koniec 2021 roku (vs 3,2 mln PLN w 3Q’21).

Zarząd spółki oczekuje, że znaczny wzrost nakładów w 2021 roku na przygotowanie nowych istotnych tytułów, które będą miały premiery w 2022 roku i później, przełoży się na wzrost przychodów ze sprzedaży w kolejnych latach, a także na dynamiczny wzrost zysków operacyjnych i wpływów pieniężnych do spółki.
 

FOREVER E AKCJE


Wyniki Forever Entertainment są poniżej naszych oczekiwań, jednak w związku z faktem iż był to „przejściowy” okres bez ważnych premier i wciąż czekamy na najważniejsze debiuty (już 7.04.2022 r. – „The House of the Dead: Remake”) odbieramy je lekko negatywnie. W 4Q’21 spółka na poziomie przychodów wypracowała 5,2 mln PLN (+27,9% r/r), co jest zgodne z naszymi oczekiwaniami. Liczymy, że 2022 r. będzie czasem wielu ważnych premier dla spółki, co istotnie przełoży się na osiągane przez nią wyniki w kolejnych okresach. Jeszcze raz przypominamy, że debiut długo wyczekiwanego tytułu THotD będzie miał miejsce już 7 kwietnia 2022r. - napisał analityk Krzysztof Tkocz z DM BDM.

Już 7 kwietnia na konsolach Nintendo Switch zadebiutuje kolejna gra w ramach powrotu do wydawania remake'ów. Do graczy trafi THE HOUSE OF THE DEAD: Remake. W planach na ten rok w kolejce są kolejne gry z gatunku remake'ów jak kolejna część Panzer Dragoon czy Front Mission 1st. Kalendarz premier Forever Entertainment dostępny jest TUTAJ

Zobacz także: Enter Air z optymizmem patrzy na 2022 rok, pomimo wysokich cen ropy i wojny w Ukrainie

Udostępnij