Forever Entertainment rozczarowuje wynikami, ale wysokie nakłady inwestycyjne powinny przynieść wzrosty już w 2022 roku oceniają analitycy DM BDM
Forever Entertainment to producent i wydawca gier na wszystkie dostępne platformy (czołowy wydawca na Nintendo Switch), który od 2011 roku jest notowany na rynku NewConnect. Spółka wypracowała w 4Q21 5,2 mln PLN przychodu. Jest to ponad 27% więcej niż analogicznie w poprzednim kwartale. Mimo to, wyniki spółki są znacznie poniżej oczekiwań analityków DM BDM, którzy pokrywają spółkę w ramach giełdowego programu wsparcia pokrycia analitycznego GPW 3.0.
Większość przychodów Forever Entertainment pochodzi ze starego portfolio
Za 88% wygenerowanych przychodów ze sprzedaży odpowiadają gry, które miały premierę przed 2021 rokiem jak Cooking Simulator, Thief Simulator, Panzer Dragoon: Remake czy Green Hell. Spółka w swoim portfolio posiada ponad 150 wydanych tytułów, około 37 produkcji własnych na różnych platformach oraz ponad 134 z portingu. Po rekordowym 2020 roku pod względem wyników finansowych, w 2021 roku Forever Entertainment kładła nacisk na wzrost jakości wydawanych gier głównie na konsole Nintendo Switch.
W całym 2021 r. spółka wygenerowała 25,8 mln PLN przychodów (-5,4% r/r), 2,2 mln PLN EBITDA (-76,0% r/r) oraz 1,6 mln PLN zysku netto (-89,0% r/r). Rok 2021 był dla Forever Entertainment czasem wzmożonych inwestycji w gry o budżetach produkcyjnych większych od realizowanych w poprzednim roku. W ramach tych inwestycji spółka zwiększyła zatrudnienie o 40% w ubiegłym roku obrotowym. Wzrost zatrudnienia w spółce oraz wynagrodzeń, wpłynęły na wzrost kosztów wynagrodzeń do 5,2 mln PLN, tj. o +54% za 2021 rok w porównaniu do 2020 roku. Ponadto, w ubiegłym roku na rynku NewConnect zadebiutowała spółka zależna, MegaPixel Studio.
Zobacz także: XTB notuje dynamiczny wzrost klientów. DM Trigon podnosi cenę docelową dla akcji brokera
Wysokie nakłady inwestycyjne nadzieją na wzrosty przychodów
Spółka, pomimo wzrostu nakładów na nowe tytuły o większych budżetach, które będą miały premiery po 2021 roku, prowadzenia inwestycji w kolejne podmioty i w działalność sklepu Forever Limited, zwiększyła wartość posiadanych środków pieniężnych o 0,8 mln PLN r/r do kwoty 4,8 mln PLN na koniec 2021 roku (vs 3,2 mln PLN w 3Q’21).
Zarząd spółki oczekuje, że znaczny wzrost nakładów w 2021 roku na przygotowanie nowych istotnych tytułów, które będą miały premiery w 2022 roku i później, przełoży się na wzrost przychodów ze sprzedaży w kolejnych latach, a także na dynamiczny wzrost zysków operacyjnych i wpływów pieniężnych do spółki.
- Wyniki Forever Entertainment są poniżej naszych oczekiwań, jednak w związku z faktem iż był to „przejściowy” okres bez ważnych premier i wciąż czekamy na najważniejsze debiuty (już 7.04.2022 r. – „The House of the Dead: Remake”) odbieramy je lekko negatywnie. W 4Q’21 spółka na poziomie przychodów wypracowała 5,2 mln PLN (+27,9% r/r), co jest zgodne z naszymi oczekiwaniami. Liczymy, że 2022 r. będzie czasem wielu ważnych premier dla spółki, co istotnie przełoży się na osiągane przez nią wyniki w kolejnych okresach. Jeszcze raz przypominamy, że debiut długo wyczekiwanego tytułu THotD będzie miał miejsce już 7 kwietnia 2022r. - napisał analityk Krzysztof Tkocz z DM BDM.
Już 7 kwietnia na konsolach Nintendo Switch zadebiutuje kolejna gra w ramach powrotu do wydawania remake'ów. Do graczy trafi THE HOUSE OF THE DEAD: Remake. W planach na ten rok w kolejce są kolejne gry z gatunku remake'ów jak kolejna część Panzer Dragoon czy Front Mission 1st. Kalendarz premier Forever Entertainment dostępny jest TUTAJ.