Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Monnari konsekwentnie poprawia swoje wyniki po pandemicznym zastoju. Analitycy DM Banku BPS podnoszą cenę docelową dla akcji spółki

Udostępnij

Monnari SA powoli podnosi się z kolan po 2020 roku. Niedawno opublikowany raport za 2021 pokazuje ponad 11% wzrost przychodów, jednak analitycy wyraźnie podkreślają, że aż tak dobre wyniki za poprzedni rok są w dużej mierze spowodowane postpandemicznym odbiciem oraz jednorazowymi wydarzeniami – sprzedażą części Ogrodów Geyera i umorzeniem pożyczki od PFR – przez co tempo wzrostu może wyhamować w następnych kwartałach.

Mimo tych przeszkód w swoim raporcie aktualizującym wycenę analityk DM Banku BPS Łukasz Bryl podniósł cenę docelową do 5,54 zł za akcję.

Aby na bieżąco otrzymywać raporty analityczne, zapisz się do newslettera Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW.

Pozytywne sygnały w 2021 roku

Spółce wciąż nie udało się powrócić do poziomu sprzedaży sprzed pandemii – była ona o 17,6% niższa niż w 2019. Tę różnicę, zdaniem analityków, uda się odrobić dopiero w 2023 roku. Za to pozytywnym sygnałem jest dodatni wynik netto, który w 2021 wyniósł 20,696 mln zł. Wobec straty z 2020 roku (-30,439 mln zł) pokazuje szybkie odbicie spółki po pandemicznym lockdownie, jednak analitycy wyraźnie podkreślają, że jest to nadal skokowy wzrost wywołany jednorazowymi wydarzeniami.
 

monnari akcje 3

Raport DM Bank BPS w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego prowadzonego przez GPW SA

W 2021 roku spółka sprzedała ponad połowę Ogrodów Geyera – nieruchomości w Łodzi. Ponad to, udało jej się umorzyć pożyczkę od Polskiego Funduszu Rozwoju (w 75%), co skutkowało zwiększeniem pozostałych przychodów operacyjnych o 10,08 mln zł. Te dwa wydarzenia wpłynęły na EBIT, który za rok 2021 wyniósł aż 19,4 mln. Był to poziom wyższy o 45,9% niż w 2019 r.

Efektywna polityka kosztowa pozwoliła zmniejszyć koszty operacyjne o 9,5% r/r. Niestety, w wyniku ataku hakerskiego z sierpnia 2021, spółka musiała ponieść dodatkowe nakłady na rozwój działu IT. To spowodowało 36-procentowy wzrost kosztów zarządu.
 

monnari akcje 1

Raport DM Bank BPS w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego prowadzonego przez GPW SA

Zobacz także: Optymistyczne rekomendacje dla spółek gamingowych - Huuuge Games, Ten Square Games, Vivid Games, CreativeForge Games

Zagrożenie inflacją i słabnącą walutą

Inflacja poważnie zmniejszająca realną wartość dochodów klientów stanowi w ocenie analityków istotny czynnik ryzyka dla spółki. Monnari oferuje odzież w segmencie subpremium, a wciąż rosnące ceny mogą spowodować, że dotychczasowi klienci ograniczą zakupy lub zdecydują się na tańsze odpowiedniki. Dodatkowym problemem dla spółki może okazać się wysoka konkurencja w sektorze marek odzieżowych, ograniczająca możliwości zwiększania cen produktów, a w konsekwencji przerzucania na klientów części rosnących kosztów.
 

monnari akcje 5

Raport DM Bank BPS w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego prowadzonego przez GPW SA

Wśród innych zagrożeń dla spółki analitycy podkreślają ryzyko opóźnienia dostaw produktów z krajów azjatyckich, a także spadek wartości złotego. Ponieważ spółka generuje przychody w polskiej walucie, słabnący złoty będzie oznaczał dla Monnari SA wyższe zobowiązania wobec zagranicznych kontrahentów.

Zobacz także: Wyniki Śnieżki negatywnie zaskoczyły analityków. IPOPEMA Securities rekomenduje „SPRZEDAJ” akcje producenta farb

Nowe kanały dystrybucji

Monnari SA zwiększyła ilość swoich salonów o 10, osiągając liczbę 201 lokali w 2021 roku. Największy wzrost można było zauważyć w segmencie franczyzy, gdzie ilość salonów zwiększyła się 3-krotnie. To sugeruje, że ten kanał dystrybucji zyskał na znaczeniu dla spółki. Analitycy widzą w tym szansę na dalszy rozwój i ekspansję spółki.

monnari akcje 2

Raport DM Bank BPS w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego prowadzonego przez GPW SA

Dodatkowym czynnikiem pozytywnie wpływającym na możliwości rozwoju dla Monnari SA jest wciąż rosnące zainteresowanie zakupami odzieży online w Polsce. Sklep internetowy był odpowiedzialny za 17,6% przychodów w 2021, co stanowi wzrost o 1 %. w stosunku do 2020 roku.

Rozwijający się rynek odzieżowy w Polsce, wciąż silny popyt konsumencki oraz stabilna sytuacja finansowa spółki skłaniają analityków do podwyższenia ceny docelowej za akcję z 5,3 zł do poziomu 5,5 zł, co stanowi ponad 50% potencjał do wzrostu.
 

MONNARI AKCJE GPW

Zobacz także: Nie odejdziemy tak szybko od ropy i gazu, a wśród spółek energetycznych jest wciąż sporo okazji

Udostępnij