Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Steam wprowadza nowe prowizje od dystrybucji gier, na których zyskają CD PROJEKT i 11 bit studios

Udostępnij

W weekend pojawiła się informacja, że Steam zamierza wprowadzić rewolucyjne zmiany w naliczaniu prowizji od sprzedaży gier, za pośrednictwem platformy. Dotychczas obowiązująca święta zasada cyfrowej dystrybucji gier, która polegała na tym, że 30% przychodu ze sprzedaży gier trafia do platformy przestanie obowiązywać. Valve Corporation, właściciel platformy Steam poinformowało, że według nowej polityki wielkość prowizji będzie zależeć od wygenerowanej przez grę sprzedaży i zmniejszać się wraz z jej wzrostem.

Reakcja Steam na brak premier największych gier

Decyzja Valve Corporation to z najprawdopodobniej odpowiedź na brak premier największych tytułów gier na ich platformie. Pisaliśmy o tym, że w branży dystrybucji rozpoczęła się rewolucja. Tylko w trakcie ostatnich kilku tygodni na Steamie nie zostały udostępnione, z różnych powodów, takie hity jak Call of Duty Black Ops 4, Red Dead Redemption 2, Fallout 76 czy Battlefield 5, Nawet polskie studio CD PROJEKT nie udostępniło w dniu premiery gry Thronebreaker bezpośrednio na Steam. Produkcja w wersji na PC najpierw zadebiutowała na macierzystej platformie CD PROJEKT GOG Galaxy, a dopiero później na Steamie. Na Steamie nie zagramy też w inną produkcję CD PROJEKT, czyli grę GWINT.
 

Top 10 najlepiej sprzedających się obecnie gier na Steam

Bestsellery Steam

Zobacz także: Co premiera Call of Duty Black Ops 4 mówi o przyszłości branży gier

Nowe prowizje od dystrybucji na platformie Steam

Według doniesień mediów gamingowych nowa polityka prowizyjna platformy Valve ma wspierać zaangażowanych sprzedawców, którzy generują znaczące przychody. W tej chwili Steam pobiera około 30 procent od ceny sprzedaży gry za pośrednictwem swojej platformy. To takie same wartości jak za sprzedaż gier pobiera Nintendo, PlayStation czy XBOX. W przyszłości ma się to jednak zmienić. W przypadku kiedy gra zarobi co najmniej 10 mln USD prowizja od jej sprzedaży spadnie do 25%. Do przychodów włączać się będą zarówno przychody z podstawowej gry, dodatków, mikropłatności. W przypadku, gdy przychody z gry przekroczą 50 mln USD prowizja spadnie do 20%.

Zmiany korzystne dla CD PROJEKT i 11 bit studios

Wprowadzone przez Valve zmiany na pewno sprzyjać będą największym producentom gier notowanym na GPW, którzy wydają swoje gry w wersji na PC. W tej chwili spółkami, które dysponują produkcjami, które mają potencjał przekroczenia chociażby pierwszego progu przychodów, po którym spada prowizja od dystrybucji gier na platformie Steam, są CD PROJEKT oraz 11 bit studios. Z doniesień w mediach wynika, że nowe zasady będą obowiązywać już obecne na platformie gry. To by oznaczało, że prowizje jakie teraz platforma Valve będzie pobierać od takich gier jak WIedźmin, czy Frostpunk będą mniejsze. Kursy akcji obydwu spółek w tej chwili zyskują znacząco na wartości. Akcje CD PROJEKT rosną o prawie 7%, a kurs 11 bit studios o 5,5%. 

Zobacz także: CD PROJEKT z okazji 100 lat Niepodległości promuje polskie gry. Tyle, że sprzedaż na GOG Galaxy nie rośnie i to się raczej nie zmieni

Udostępnij