Buty Gino Rossi zalały sklepy CCC. Dostępne jest 80 modeli marki, a ich liczba będzie rosła
Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
25 wrz 2019, 07:01

Buty Gino Rossi masowo zalały sklepy stacjonarne CCC. To ważny element strategii, która ma uniezależnić wyniki spółki od pogody

Kolekcja jesienno-zimowa na dobre zagościła w sklepach stacjonarnych CCC. Największą nowością jest obuwie marki Gino Rossi, które po raz pierwszy w sieci stacjonarnej zagościło na półkach. Obecności marki Gino Rossi w sklepach CCC towarzyszy wizerunkowa kampania reklamowa marki w telewizji i online. CCC ma bardzo duże plany związane z przejętą siecią Gino Rossi, które stanowią trzon działań, który ma docelowo uniezależnić wyniki finansowe spółki od pogody.

Marka Gino Rossi w sklepach CCC

Do tej pory buty Gino Rossi były dostępne jedynie w ofercie internetowego eobuwia. W sklepach stacjonarnych CCC pierwsze modele Gino Rossi zaczęły pojawiać się na początku września tego roku. Początkowo było to kilka – kilkanaście modeli. Z biegiem czasu zatowarowanie sklepów kolekcją Gino Rossi systematycznie wzrastało. Obecnie marka Gino Rossi jest już silnie widoczna i eksponowana na witrynach sklepowych w miejsce marki DeeZee w czasie kolekcji wiosenno-letniej.

Wsparciem nowej kolekcji Gino Rossi jest trwająca od 13 września tego roku (do 13 października br.) kampania telewizyjna (pierwsza od dłuższego czasu) i towarzysząca jej wizerunkowa kampania online. W sklepach CCC na blendach zakasowych, witrynach oraz na ekranach LED eksponowane są materiały promujące markę, które zostały zrealizowanej podczas głównej sesji zdjęciowej w Toskanii. Dodatkowo planowana jest tzw. aktywacja online, współpraca z influencerami oraz pełna komunikacja w kanałach social media.

80 modeli Gino Rossi w sprzedaży

Liczba modeli butów Gino Rossi obecnie kształtuje się w okolicy 80, z czego to oferta skierowana do kobiet stanowi ok. 50 modeli. Aktualną ofertę sklepową można sprawdzić na nowo uruchomionym sklepie internetowym CCC.EU, który odwzorowuje ofertę sklepów stacjonarnych.

Produkty Gino Rossi wyróżniają się z dotychczasowej oferty CCC wysoką jakością wykonania i są skierowane do bardziej wymagającego klienta. Przedział cenowy tej marki należy do najwyższego segmentu cenowego w sklepach CCC i wynosi między 300 a 500 zł. Jest to wyższy poziom od marki Lasocki, która mieściła się do poziomu ok. 250 zł. Po przejęciu i dołączeniu Gino Rossi do grupy CCC, marka ta jest obecnie dla firmy z Polkowic tzw. private label. Można wnioskować z tego, że powinna charakteryzować się wyższą marżą wobec produktów innych marek nienależących do spółki. CCC poprzez dostępność marki z segmentu premium, zamierza pozyskać nową grupę klientów skłonną do zakupów droższego obuwia i w ten sposób stopniowo uniezależniać osiągane wyniki od warunków pogodowych. Może to mieć wpływ na zmianę postrzegania sklepów CCC. Nowe formaty sklepów oraz dostępność obuwia sportowego renomowanych producentów, również mogą tworzyć wizerunek sklepów z wyższego segmentu.

Zgodnie z wypowiedzią prezesa CCC Marcina Czyczerskiego, łączna ilość obuwia Gino Rossi w sklepach spółki będzie wynosić ok. 600 tys. Będzie ono sprzedawane w 18 krajach w 650 sklepach grupy kapitałowej, co jest bardzo dużym skokiem wobec wcześniejszych lat funkcjonowania Gino Rossi. Przewodniczący rady nadzorczej CCC Dariusz Miłek dodał, że jego ambicją jest sprzedaż 2 mln par obuwia Gino Rossi w perspektywie czasu. Zapowiedział też zwiększenie udziału butów Gino Rossi w kolekcji wiosennej oraz nową linię produktową obejmującą obuwie dziecięce.

Notowania CCC lata 2018 - 2019

CCC

Zobacz także: Wyprzedaż na akcjach CCC zatrzymana. Wyniki finansowe mocno zaskoczyły inwestorów

Gino Rossi trafia do CCC

Przypomnijmy, że proces przejmowania spółki Gino Rossi przez firmę z Polkowic, obejmował lata 2017-2019 roku. Pełna konsolidacja wyników finansowych nastąpiła od 25 lutego 2019 roku. CCC wykupiło obligacyjny dług Gino Rossi i zasiliło jej płynność finansową. Można spodziewać się, że kolejnym etap będzie uproszczenie struktury organizacyjnej przejętej firmy m.in. poprzez centralizację procesów operacyjnych i jej restrukturyzację. Sieć własna sklepów Gino Rossi na koniec czerwca 2019 roku składała się z 72 lokali (ok. 8 tys. m2).

Są to sklepy butikowe – o wiele mniejsze od sklepów CCC. Zgodnie ze słowami Dariusza Miłka w trakcie ostatniej konferencji wynikowej, można spodziewać się redukcji powierzchni handlowej do 5 tys. m2, ale sklepy Gino Rossi na razie nie znikną. Główny akcjonariusz CCC przyznał, że fabryka była istotnym aktywem Gino Rossi (obok marki i zapasów o dużej wartości), co było ważnym czynnikiem podczas podejmowania decyzji o przejęciu tej firmy. CCC zamierza utrzymywać potencjał produkcyjny fabryki, której zdolności produkcyjne wynoszą ok. 0,5 mln par butów rocznie. Jest to jednak niewielka ilość z punktu widzenia grupy kapitałowej, która sprzedała ok. 50 mln par butów w 2018 roku i z dużą pewnością sprzeda ich więcej w roku bieżącym. Jednak z punktu widzenia spółki, własna produkcja butów skórzanych z najwyższej półki cenowej podnosi wizerunek zarówno spółki oraz marki, co jest pozytywnie postrzegane przez klienta.

Zobacz także: Po okresie robienia masy, czas na rzeźbę. Oto 10 najważniejszych deklaracji przedstawicieli CCC, które mogą zakończyć trend spadkowy na akcjach

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.