Cloud Technologies rozwija sprzedaż reklamy w internecie i zakłada nową spółkę zależną w Wielkiej Brytanii
Obrazek użytkownika Wioletta Hass
28 kwi 2021, 06:56

Cloud Technologies zakłada nową spółkę zależną w UK, aby rozwinąć obszar działalności związany ze sprzedażą powierzchni reklamowej

Kilka dni temu zarząd Cloud Technologies poinformował o planie powstania nowej spółki w Wielkiej Brytanii. Nowy podmiot ma być odpowiedzialny za komercjalizację platformy, która umożliwi zautomatyzowany zakup powierzchni reklamowej. 

Sprzedaż takiej technologii to sposób aby spółka dotarła do większego grona odbiorców, co przełoży się na wzrost przychodów. Cloud Technologies to firma z segmentu nowych technologii, która dostarcza anonimowe, cyfrowe dane dotyczące internautów. Dziennie spółka jest w stanie przetworzyć 4,5 mld informacji pochodzących z internetu.

„Wszystko wskazuje na to, że reklama internetowa będzie dalej szybko rosnąć. Model programatyczny, do którego głównie wykorzystuje się gromadzone przez nas dane, odpowiada już za ponad 70% globalnych wydatków na reklamy odsłonowe. Dlatego wkrótce planujemy skomercjalizować technologię DSP, umożliwiającą zakup powierzchni reklamowej w tym dominującym modelu w reklamie online. Pracujemy nad stworzeniem nowego brandu i platformy, która - poza rozszerzeniem naszej oferty technologicznej - będzie stanowić kolejne źródło dystrybucji naszych danych do kampanii internetowych” - mówi Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

Spółka Cloud Technologies jest notowana na rynku NewConnect od 2012 roku. Aktualna kapitalizacja firmy technologicznej wynosi ponad 100 mln zł, a kurs akcji w ostatnich dniach rośnie o kilkanaście procent.
 

Notowania Cloud Technologies

Cloud Technologies

Czym zajmuje się Cloud Technologies?

Cloud Technologies to globalna spółka, która dostarcza anonimowe, cyfrowe informacje o internautach. Kluczowym filarem grupy jest „data enrichment”, która obejmuje on monetyzację danych oraz technologię do ich przetwarzania. Ten model biznesowy ma za zadanie zwiększyć przychody, również na arenie międzynarodowej.

W połowie kwietnia, podczas otwartego dnia dla inwestorów, spółka ogłosiła plany założenia spółki zależnej w Wielkiej Brytanii. Nowy podmiot w Grupie Cloud Technologies ma być odpowiedzialny za komercjalizacje platformy, która umożliwia automatyczny zakup powierzchni reklamowej. Dzięki temu spółka z NewConnect poszerzy potencjalne grono swoich klientów, co przełoży się na wzrost przychodów.

Spółka nie wyklucza również w najbliższym czasie akwizycji. Cloud Technologies w tym celu ma skupić się na największych rynkach reklamy, czyli USA oraz Europie Zachodniej.

„Przyglądamy się firmom o mniejszej skali działania niż nasza, które posiadają własne integracje z platformami sprzedażowymi i sieć dystrybucji. Dzięki temu chcemy szybko trafić do nowych nabywców naszych danych. Ewentualne transakcje zostaną przeprowadzone z wykorzystaniem akcji własnych lub gotówki, bez wykorzystania długu. W pierwszym kroku skupiamy się na zakupie pakietu mniejszościowego, z opcją zwiększenia zaangażowania, w przypadku zadowalającego rozwoju skali współpracy .Wysoka skalowalność naszego modelu biznesowego umożliwia nam zwiększanie przychodów w segmencie biznesowym, obejmującym sprzedaż danych i technologii. Transformacja naszego biznesu i ukierunkowanie na globalizację i sprzedaż danych zaowocowały dobrymi wynikami za 2020 rok, w którym przychody zwiększyliśmy o 7,4 mln PLN, a wskaźnik EBITDA o 6,9 mln PLN. Pozytywny dla nas trend wzrostowy widać również w pierwszych dwóch miesiącach 2021 roku. Większy popyt na dane to jeden czynnik wzrostu, innym jest rozszerzanie sieci dystrybucyjnej, włączając w to akwizycje” - mówi Piotr Soleniec, CFO Cloud Technologies.

Zobacz także: Cloud Technologies rozwija segment - Data enrichmen

Popyt na cyfrowe informacje

Cloud Technologies od marca br. publikuje raporty, które potwierdzają rosnący popyt na cyfrowe informacje. Jak podaje spółka, miesięczna dynamika sprzedaży danych do kluczowych klientów Grupy w segmencie Data enrichment w styczniu sięgnęła 98% r/r, a w lutym przyspieszyła do 164% r/r. „Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych akcjonariuszy, podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu regularnej publikacji wskaźnika, który w naszej opinii odzwierciedla rzeczywiste tempo rozwoju biznesu oraz oddaje aktualną koniunkturę rynkową. Wraz z pierwszym raportem, przedstawiamy jego procentową dynamikę także za każdy z ostatnich 12 miesięcy” – tłumaczy prezes zarządu Cloud Technologies.

„Rynek reklamy internetowej, do której dostarczamy dane, rośnie w szybkim tempie, a jej rozwój dodatkowo przyspieszyła pandemia, która wpłynęła na przeniesienie naszych aktywności do świata cyfrowego. Według szacunków agencji Zenith, w zeszłym roku już ponad połowa światowych wydatków reklamowych trafiła do kanału online, a raport OnAudience.com wskazuje, że w tym roku marketerzy wydadzą globalnie na dane ponad 52 mld USD. Dlatego rozwijamy naszą sieć dystrybucyjną, a w rozważanych akwizycjach skupiamy się na największych rynkach: USA i Europy Zachodniej, gdzie wydatki reklamowe są najwyższe na świecie” - wyjaśnia Piotr Prajsnar.

Warto dodać, że spółka w 2020 roku osiągnęła 50,1 mln zł przychodów, tym samym zwiększając zysk spółki netto o 5,6 mln zł. 30 kwietnia Cloud Technologies planuje opublikować raport roczny.

Zobacz także: Cloud Technologies podwoiło sprzedaż danych w styczniu 2021 r.

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.