Capital Market Week relacja - „Nie istotne jest jak wielka jest wishlista, ale ile kosztował jeden zapis na nią”
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
03 gru 2020, 08:00

„Nie istotne jest jak wielka jest wishlista, ale ile kosztował jeden zapis na nią" – relacja z 2 dnia Capital Market Week

Będziemy mogli pochwalić się wielokrotnie większym zyskiem i wielokrotnie wyższą dywidendą - powiedział Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games w czasie 2 dnia CMW Online. Bardzo mocno podążamy drogą PlayWay, ale wprowadzamy swoje zmiany - podkreślił prezes CreativeForge Games, Piotr Karbowski. Chcemy realizować gry w budżetach takich, które dadzą radę się szybko spłacić - stwierdził prezes Road Studio, Maciej Nowak. Gas Station do dziś utrzymuje się w najlepszych demach na Steam – zwrócił uwagę Lucjan Mikociak, szef studia DRAGO entertainment. Cieszy nas, że wszystkie nasze pomysły spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem - powiedział prezes Forestlight Games, Tomasz Mazur. Jako spółka nie przepalamy środków finansowych, co jest dosyć ważne w branży, gdzie produkcja jednego tytułu potrafi trwać 2-3 lata - stwierdził prezes Gaming Factory, Mateusz Adamkiewicz. Zapraszamy do relacji z drugiego dnia Capital Market Week Online.

2 grudnia odbył się drugi z 7 dni Capital Market Week Santa Claus Rally. Mogliśmy posłuchać prezentacji Piotra Karbowskiego (CreativeForge Games), Mateusza Wcześniaka (Movie Games), Macieja Nowaka (Road Studio), Joanny Tynor i Lucjana Mikociaka (DRAGO entertainment), Tomasza Mazura (Forestlight Games) oraz Mateusza Adamkiewicza (Gaming Factory). W wydarzeniu wzięło udział blisko 1200 inwestorów.

Karbowski: Bardzo mocno wykorzystujemy drogę PlayWay, ale wprowadzamy swoje zmiany

W pierwszej prezentacji drugiego dnia Capital Market Week, Piotr Karbowski ocenił potencjał trzech kluczowych projektów CreativeForge Games na 2021 r.

„House Flipper City, Builders Of Greece i Aircraft Carier Survival nie są to gry, które przypadkowo zostały wprowadzone do produkcji. Każda z nich jest w segmencie, który osiągnęł duży sukces w grupie” - powiedział Karbowski.

Dodał, że CreativeForge Games dąży do poszerzania swojego portfolio o coraz większe projekty. Podkreślił, że spółka na obecnie prowadzone prace ma w pełni zabezpieczone finansowanie i nie planuje emisji akcji. Odniósł się też do braku wypłat dywidendy.

„Bardzo chciałbym uchwalić politykę dywidendową. Będziemy iść w tym kierunku, ale obecnie nie jest to odpowiedni moment w spółce, ponieważ reinwestujemy środki i chcemy mieć zagwarantowane finansowanie na lata 2021 – 2023” - wyjaśnił Karbowski.

Karbowski podkreślił też, że Creative Forge Games w nowej odsłonie to tak naprawdę trzy segmenty działalności. Gry realizowane w pełni na własny rachunek, finansowane przez zagranicznego wydawcę i szeroko pojęte projekty, których wydawcą jest CFG. Taki model działalności sprawia, że spółka jest w stanie realizować tyle projektów równolegle.

Zobacz także: „Bieżące przychody z obecnie sprzedawanego portfolio zapewniają finansowanie produkcji nowych tytułów” - relacja z czatu z prezesem CreativeForge Games

Wcześniak: Nie istotne jest jak wielka jest wishlista, ale ile kosztował jeden zapis na nią

Podczas prezentacji spółki Movie Games, Mateusz Wcześniak podkreślił dynamiczny rozwój grupy w 2020 r. Obecnie liczy ona 9 podmiotów wyspecjalizowanych w osobnych segmentach działalności. Prezes podkreślił, że istotne dla niego jest, żeby spółki zależne jak najszybciej zaczęły być notowane na giełdzie.

„Chcemy, by Movie Games kojarzyło się z gamedevem plus z dynamicznym działaniem biznesowym gwarantującym możliwość płynności akcji spółek zależnych” - powiedział prezes.

Zwrócił uwagę na ostatnie wydarzenie, czyli dołączenie do grupy spółki Brave Lamb Studio, która ma realizować pierwszą , dużą produkcję indie premium w ramach Movie Games.

„To jest o tyle wyjątkowe wydarzenie, że my ze strony spółki nie widzieliśmy możliwości wykreowania w bezpieczny i szybki sposób zespołu, który mógłby realizować tego typu produkcję od zera. Natomiast ten zespół się do nas zgłosił chciał współpracować. Jest to 14 bardzo uzdolnionych twórców gier z doświadczeniem m.in po Techlandzie. Już wcześniej tworzyli razem gry” - wyjaśnił Wcześniak.
 

Movie


Prezes podkreślił, że Movie Games zamierza być długoterminową spółką dywidendową. Jest w stanie dzielić się zyskiem jednocześnie nie spowalniając rozwoju grupy.

„Będziemy mogli pochwalić się wielokrotnie większym zyskiem i wielokrotnie wyższą dywidendą” - dodał.

Zobacz także: Brave Lamb Studio od Movie Games zamierza wejść na NewConnect. Co warto wiedzieć o spółce?

Nowak: Chcemy realizować gry w budżetach takich, które dadzą radę się szybko spłacić

Maciej Nowak, prezes Road Studio podkreślił, że spółka ma ambicję wydawać jeden tytuł na kwartał. Obecnie ma dwie produkcje z bardzo wysokim poziomem wishlist.

„Chcemy realizować gry w budżetach takich, które dadzą radę się szybko spłacić” - podkreślił Nowak.

Prezes zapowiedział po raz pierwszy nowy, bardo duży tytułu studia. Będzie to European Motorcycle Simulator”. Gra jest już w preprodukcji.

„Gra pozwoli graczowi przenieść się motocyklem do krajów Europy w tym Polski” - wyjaśnił prezes.

Road Studio może zadebiutować na NewConnect do połowy przyszłego roku. Wcześniej, w połowie stycznia, zamierza przeprowadzić ofertę akcji w postaci crowdfundingu na platformie Crowdconnect.

Tynor: Czynnikiem który nas wyróżnia, to fakt, że prowadzimy spółkę od początku jej istnienia, od prawie 20 lat

Prezes DRAGO entertainment, Joanna Tynor zwróciła uwagę na przełomowy moment, w którym jest obecnie spółka. Jeszcze w grudniu szykują się dwie premiery Treasure Hunter na PlayStation i Xbox.

„Jesteśmy przekonani, że kolejny rok i wydanie tytułów pokryją wydatki które ponieśliśmy w tym roku” - podkreśliła Tynor.

Z kolei szef studia, Lucjan Mikociak podkreślił sukces dema Gas Station Simulator.

„Myślę, że najlepszym podsumowaniem zainteresowania Gas Station jest to, że do dziś utrzymuje się w najlepszych demach na Steam. Wiedzieliśmy, że mamy dobrą grę, ale jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni odbiorem graczy” - powiedział Mikociak.

Spółka planuje wydać prolog gry na początku roku, a sama gra zostanie wydana w II kwartale 2021 r.

DRAGO entertainment, po zmianie strategii i przejściu na realizacje własnych tytułów, przeprowadził dwie kampanie crowdfundingowe. Teraz wybiera się na NewConnect. Zarząd liczy na debiut na początku 2021 r.
 

Drago

Mazur: Poszukujemy pomysłów świeżych, ale też zrozumiałych dla szerokiego grona osób

W prezentacji spółki Forestligt Games, prezes Tomasz Mazur opowiedział o wszystkich projektach studia, których większość jest już w produkcji.

„Większość jest we wczesnej fazie produkcji. Cieszy nas, że wszystkie nasze pomysły spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem” - powiedział Mazur.

Forestligt Games specjalizuje się w gatunku symulatorów 2.0 będących połączeniem gier symulacyjnych z dodatkiem wciągającej fabuły.

„Robimy symulatory. Nazwaliśmy je 2.0, czyli to nie jest klasyczny symulator. Mamy w środku też inne gatunki gier” - wyjaśnił Mazur.

Spółka jest obecnie w trakcie przekształcenia w spółkę akcyjną. Proces ten zakończyć ma się jeszcze w tym roku. Forestlight Games może zadebiutować na NewConnect w II kwartale 2021 r.

Zobacz także: Weterani branży gier szturmują warszawską giełdę. Miąsik, Pantoła, Mikociak i Mazur przygotowują spółki do debiutu na NC

Adamkiewicz: Aktualnie mamy ponad 30 tytułów własnych przeznaczonych do sprzedaży w najbliższych latach

W ostatniej prezentacji w drugim dniu Capital Market Week Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory podkreślił stabilność modelu biznesowego studia.

„W tym roku Gaming Factory wydał ponad 45 gier na Nintendo Switch i 6 gier na Xbox i stąd biorą się nasze przychody. Jest to 250 tys. zł w kwartale - i to jest powtarzalny wynik jeśli chodzi o zysk netto, który w zasadzie opiera się tylko i wyłącznie na działalności portingowej” - zauważył Adamkiewicz.

Jak zauważył, inwestorzy oczekują rozwoju autorskich produktów, ale właśnie stabilne źródło przychodu pozwala je tworzyć bez przeszkód.

„Jako spółka nie przepalamy środków finansowych, co jest dosyć ważne w branży, gdzie produkcja jednego tytułu potrafi trwać 2-3 lata, a mimo to systematycznie spółka jest zyskowna, co jest dla nas ważne” - wyjaśnił.

Spółka planuje wydanie minimum 12 projektów w 2021 r i kolejnych co najmniej 12 projektów w 2022 r. W przyszłości spółka zamierza ograniczyć liczbę pozyskiwanych tytułów i skoncentrować się na większych projektach.

Zapraszamy na trzeci dzień Capital Market Week

Jutro zaprezentują się w transmisji na żywo spółki The Dust, Game Island, Detalion Games, Live Motion Games i Noobz from Poland. Będzie można każdemu uczestnikowi zadać pytania.

Zapraszamy na transmisję live z trzeciego dnia Capital Market Week, we czwartek 3 grudnia.

Punktualnie o 10:00 rozpocznie się prezentacja Jakuba Wolfa z The Dust. Następnie będziemy mogli posłuchać wykładu Michała Ojrzyńskiego z Game Island, a po nim wystąpienia Aleksandry Cwalina z Detalion Games. Na koniec zaprezentują spółki Michał Kaczmarek z Live Motion Games i Jarosław Kotowski z Noobz from Poland.

Link do strony wydarzenia: Capital Market Week Santa Claus Rally

  • 10:00 – 10:45 The Dust S.A. - Jakub Wolff, Prezes Zarządu
  • 10:45 – 11:30 Game Island S.A. - Michał Ojrzyński, Prezes Zarządu
  • 11:30 – 12:15 Detalion Games S.A. - Aleksandra Cwalina, Prezes Zarządu
  • 12:15 – 13:00 Live Motion Games S.A. - Michał Kaczmarek, CEO
  • 13:00 – 13:45 Noobz from Poland S.A. - Jarosław Kotowski, Prezes Zarządu

W dniach 1-9 grudnia br., podczas kolejnej edycji Capital Market Week, spółki z kilku sektorów zaprezentują swoje modele biznesowe, przedstawią plany oraz perspektywy rozwoju, a następnie odpowiedzą na pytania inwestorów. Udział w evencie jest całkowicie bezpłatny.

W wydarzeniu udział wezmą następujące firmy: R22, Grupa INC, Grupa PlayWay, UNIMOT, Ekopol Górnośląski Holding, Movie Games, Quercus TFI, Columbus, Grupa Recykl, Ultimate Games, CreativeForge Games, Cherrypick Games, Road Studio, DRAGO entertainment, Immersion Games, Noobz from Poland, Pixel Crow, Forestlight Games, Genomtec, Medinice, Holo4Labs, Sunday Energy, DeGenerals, Plantwear, Earot Energy, ELQ, Skriware, MedApp, Noctiluca, Ryvu Therapeutics, Selvita, Gaming Factory, Skinwallet, The Dust, Game Island, Arena.pl, Passus, Detalion Games, Live Motion Games.

Wydarzenie skierowane jest przede wszystkim do inwestorów indywidualnych oraz przedstawicieli TFI, VC, PE, domów maklerskich. Organizatorami eventu są agencja relacji inwestorskich Inner Value oraz Strefa Inwestorów.

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.