"Mamy większą elastyczność niż przez ostatnie kilka lat" - relacja z czatu z Markiem Tymińskim, CI Games | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Czaty
21 lut 2018, 16:53

"Mamy większą elastyczność niż przez ostatnie kilka lat" - relacja z czatu z Markiem Tymińskim, CI Games

W środę, 21 lutego 2018 r. zorganizowaliśmy czat inwestorski z prezesem zarządu CI Games, Markiem Tymińskim. W czasie dyskusji prezes spółki odpowiadał na pytania dotyczące realizacji obecnych projektów m.in. gry Lords of the Fallen 2, nowego projektu tactical shooter, sytuacji finansowej spółki oraz perspektyw rozwoju studia. W spotkaniu, które cieszyło się dużym zainteresowaniem, wzięło udział blisko 900 inwestorów. Prezes spółki odpowiedział na 40 pytań. Zapraszamy do lektury całego zapisu czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat z prezesem i założycielem CI Games, Markiem Tymińskim, w trakcie którego nasz gość będzie odpowiadał na pytania dotyczące sytuacji finansowej spółki, realizacji strategii oraz perspektyw rozwoju branży gamingowej.

 

Spotkanie rozpocznie się w środę, 21 lutego 2018 r., o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Zapraszam do zadawania pytań. Będziemy na nie odpowiadać w środę, 21 lutego 2018 r., od godz. 11:00.

 
Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Witam serdecznie na czacie inwestorskim. Zapraszam do zadawania pytań, w ciągu najbliższej godziny postaram się odpowiedzieć na jak najwięcej z nich

Obrazek użytkownika Maciej Dzwonnik
Maciej Dzwonnik

Jaki jest dalszy pomysł na rozwój spółki? Pojawiały się informacje, że ostatni Sniper był ostatnią grą spółki z kategorii AAA, a skoro tak to co przywróci spółce świetność? Nad jakimi projektami obecnie pracujecie?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Rozwijamy się zgodnie z opublikowaną w czerwcu 2017 strategią. Pracujemy i będziemy pracować nad grami zarówno w różnych kategoriach cenowych. Zależy nam na jakości wszystkich naszych przyszłych projektów. Obecnie, do pół roku, pracujemy nad grą tactical shooter. Obecny okrojony zespół ma bardzo mocne kompetencje, to naprawdę mocne studio deweloperskie. Na dzień dzisiejszy planujemy gry w kategorii A, AA, oraz AA z aspiracjami.

Obrazek użytkownika Anonim
Kam

Jakimi siłami CI Games chce realizować zapowiadane przez prezesa do 2020 trzy projekty, w szczególności Lords of the Fallen 2?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Tactical shooter to około 30 osób core team oraz kilkudziesięciu kontraktorów. Lords of the Fallen 2 oraz inne gry planujemy zrealizować oddając prace do sprawdzonych i doświadczonych studiów deweloperskich. Rozmawiamy z wieloma firmami z Europy, Ameryki Północnej oraz Azji.

Obrazek użytkownika Anonim
Bax

Czy wydanie tactical-shootera planowane jest na 2018 rok? Kiedy możemy się spodziewać prezentacji pierwszych materiałów z gry?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Na dzień dzisiejszy nie podajemy żadnej daty dotyczących premier naszych gier, w tym tactical shootera.

Obrazek użytkownika Anonim
Misiek

Czy spółka, za posiadane aktualnie środki jest w stanie zrealizować kolejny projekt (wydać kolejną grę)?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Tak, jest w stanie zrealizować kilka projektów, zgodnie z tym o czym informowaliśmy wcześniej, uwzględniając posiadane środki oraz linie kredytową

Obrazek użytkownika Anonim
pdusp

Czy zostanie wypłacona symboliczna dywidenda akcjonariuszom CIGAMES? Dzięki temu poprawią się humory osób które uwierzyły w CIGAMES a spółka trafi do elitarnej grupy, więc warto....

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Na dzień dzisiejszy nie planujemy dywidendy

Obrazek użytkownika Anonim
Dusman

Obcinajac tak drastycznie zespol deweloperow, chce Pan glownie zajac sie wydawaniem obcych produktow? I jezeli tak, jakie widzi Pan szanse na pozyskanie obiecujacych gier? Patrzac na branze jest to raczej bardzo trudne.

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Byliśmy, jesteśmy i będziemy wydawcą. Widzę duże szanse na pozyskanie interesujących gier.

Obrazek użytkownika Anonim
Xrn-o

Czy tak radykalna zmiana strategi, nie niesie ze soba ryzyka, ze finansujacy nowe produkty bank nie bedzie chcial w nich dalej uczestniczyc?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

W strategii nic się nie zmieniło. Bank nadal finansuje projekty, na które umówił się z nami podpisując umowę kredytową.

Obrazek użytkownika Anonim
Gosc

Czy spolka planuje w najblizszym czasie emisje akcji?

 

Jakie sa miesieczne koszty pozostalego zespolu, nie liczac Zarzadu.

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Nie planujemy emisji akcji

Obrazek użytkownika Anonim
Przemek

Jakie jest obecne zadluzenie spolki i jaki przewiduje Pan bezpieczny poziom zadluzenia przez nastepne 3 lata?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Obecne zadłużenie spółki to 0 złotych. Maksymalny poziom zadłużenia jest spójny z pozyskanym kredytem w wysokości 35 mln zł

Obrazek użytkownika Anonim
zielonyjak

Czy po zwolnieniu większości kadry uważa Pan sytuację firmy za stabilną ?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Sytuację firmy uważam za bardziej stabilną niż jeszcze kilka tygodni temu, a i tak była stabilna

Obrazek użytkownika Anonim
obserwator

Gdyby mógł Pan wysłać jeden sms Markowi Tymińskiemu dokładnie rok temu, to co by to było?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Mimo, że masz zaufanie do swojego działu QA, ostatecznie przed premierą sprawdź szczegółowo grę przez zewnętrzny zespół QA.

Obrazek użytkownika Anonim
obserwator

Czy ma Pan, nawet w bardzo odległych planach powrót do marki Sniper i wydanie kolejnej, lepszej wersji?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Absolutnie tego nie wykluczam

Obrazek użytkownika Anonim
Janecki

Witam Panie Prezesie,
1) Ile kosztowało stworzenie dodatku multiplayer do Snajpera 3?
2) Czy w/w koszty były rozliczane na bieżąco i będą ujęte w bilansie za 2017 rok, czy dopiero za pierwszy kwartał 2018 roku?
3) Czy koszty stworzenia dodatku multiplayer zwróciły się lub czy spółka przewiduje, że się zwrócą?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

O wszystkich ważnych wydarzeniach będziemy sukcesywnie informować inwestorów, mamy ambitne plany. Mamy większa elastyczność niż przez ostatnie kilka lat, dlatego, że w tym momencie możemy inwestować w kilka projektów jednocześnie i nie ma sytuacji, że jeden projekt jest dominujący finansowo, jak było to w przypadku SGW3.

Obrazek użytkownika Anonim
Janecki

1) Czy liczba 30 osób, które pozostały w spółce po restrukturyzacji dotyczy wyłącznie teamu developerskiego, czy obejmuje również działy zarządu/administracji/księgowości/etc?
2) Czy osoby, które pozostały w spółce są osobami z nowej rekrutacji, czy mają doświadczenie, czy też są to osoby dłużej związane ze spółką, a jeżeli tak, to za co dotychczas odpowiadały?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

30 osób to core team projektu tactical shooter, a cała spółka to blisko 60 osób.

Obrazek użytkownika Anonim
Janecki

1) Czy jest Pan ogólnie usatysfakcjonowany tym, co spółka zdołała osiągnąć wydając Snajpera 3? Czy gra osiągnęła cele, jakie wyznaczała sobie spółka przed premierą gry?
2) Czy spółka planuje jeszcze jakieś emisje w ramach programu motywacyjnego?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

SGW3 nie osiągnął celów sprzedażowych, które postawiliśmy przed tą grą.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry Panie Marku, czy my jako inwestorzy powinniśmy obawiać się informacji, które przenikają do mediów o rzekomym odsunięciu CI Games od twórczości deweloperskiej i skupieniu się na wydawnictwie?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Absolutnie nie ma się czego obawiać. Teraz spółka ma duże szanse na mocne pójście do przodu.

Obrazek użytkownika Anonim
francuz

Działalność wydawnicza ma być pełnoprawną częścią biznesu – jak będzie zorganizowana i kiedy możliwe są pierwsze przychody?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Potencjalnie pierwsze przychody ze stricte działalności wydawniczej możliwe są już nawet w tym roku, ale niczego nie możemy jeszcze potwierdzić.

Obrazek użytkownika Anonim
shortterm

Bardzo dobry ruch z ograniczeniem zespołu, jak duże oszczędności w kosztach w związku z tym oczekujecie?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Krótkoterminowo jest to duże kilkaset tysięcy złotych, natomiast w średnim terminie te pieniądze zainwestujemy w rozszerzenie współpracy z partnerami zewnętrznymi.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Panie Prezesie jak Pan widzi przyszłość Spółki czy bez SGW jest ona w stanie osiągać przychody jak do tej pory?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

W najbliższych latach mamy szansę nawet na wyższe przychody i wyższą marże niż w ubiegłym roku. Z punktu widzenia przychodów jesteśmy w ścisłej czołówce polskich firm produkujących gry.

Obrazek użytkownika Anonim
nasdac

From Software po wydaniu Dark Souls 3 ogłosiło że to ich ostatni "souls" (choć fani liczą nadal na Bloodborne 2) co wkrótce spowoduje powstaniem luki w niszy gier typu "souls". Czy zatem Cigames nie powinno całych sił skierować w stronę Lord of the Fallen 2 i uczynić z niego priorytetu na najbliższe lata ?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Lords of the Fallen 2 jest absolutnie naszym priorytetem i ma bardzo duży potencjał.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

4 lata temu wydawać by się mogło, że CDPR i CIG mogą dziś być w tym samym miejscu. Jak jest widzimy. Co powiem Pan długoterminowym inwestorom. Gdzie za kolejne 4 lata będzie CIG a gdzie CDPR?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

CD Projekt z Wiedźminem 3 odniósł ogromny sukces i osobiście im gratulowałem. Mamy ambicję iść własną, niezależną drogą. Wierzę, że za kilka lat spółka będzie w zupełnie innym miejscu.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Co dzieje się teraz z byłymi ludźmi z CI Games?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

CI Games wywiązuje się ze wszystkich umów i zobowiązań wobec byłych współpracowników i pracowników. Z drugiej strony na poziomie zarządu podejmujemy działania, aby ułatwić znalezienie ich nowej pracy, jesteśmy w kontakcie z kilkoma znaczącymi studiami w Polsce. Z wieloma byłymi współpracownikami jesteśmy w ciągłym kontakcie.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Poinformował Pan że do 2020 Spółka chce zrealizować projekty za łączną kwotę około 100 mln zł. Skąd Spółka pozyska brakujące środki?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Spółka pozyskała już finansowanie z mBanku i planuje realizację projektów z własnych środków, finansowania bankowego, przychodów z wydanych gier w najbliższych latach. Inwestycje w projekty będą realizowane systematycznie przez kolejne 3 lata.

Obrazek użytkownika Anonim
armazi

jak skomentuje Pan to co się dzieje z akcjami Cigames na GPW

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Wygląda na to, że decyzje o zmianę kształtu wewnętrznego studia deweloperskiego inwestorzy przyjęli ze zrozumieniem.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Czy Spółka planuje stworzyć jeszcze kiedyś flagową grę jaką do tej pory był SGW a w przypadku np. CD PROJEKT RED Wiedźmin?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Taką gra może być np. Lords of the Fallen 2

Obrazek użytkownika Anonim
Greg

Czy nie uważa Pan, że studio popełniło błąd i powinno pójść za ciosem i na fai sukcesu LOTF od razu rozpocząć pracę z partnerami nad LOTF 2? Co w takim razie poszło nie tak? Czy taka była strategia żeby potem skupić się na popularnej serii Sniper, a Lords of The Fallen odłożyć na późniejszy termin?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Z perspektywy czasu było błędem nie przystąpienie do realizacji LotF2 wcześniej. Jednocześnie nasze wewnętrzne studio nie miało kompetencji do pracy nad tego typu grą, ale mogliśmy już wtedy podpisać umowę z zewnętrznym studiem.

Obrazek użytkownika Anonim
Bartek

Mając na uwadze wcześniejsze zapowiedzi wysokiej jakości SGW 3 i późniejsze kłopoty po premierze gry jakie dokładnie kroki zostały podjęte w celu zapewnienia wyeliminowania podobnej sytuacji przy przyszłych produktach i kolejnych zaplanowanych premierach?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Spółka każdorazowo przed wydaniem gry będzie wnikliwie testowała grę przez zewnętrzne, niezależne zespoły testujące gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Jaco

Czy ma Pan świadomość, że wydanie SGW3 w delikatnie rzecz ujmując niedopracowanej wersji skutkowało gorszym niż zakładano wynikiem finansowym? Skąd pośpiech z wydaniem gry, która po wydaniu wszystkich poprawek jest dużo lepsza? Reasumując, czy nie można było przesunąć premiery o pół roku do roku?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Zarząd podjął decyzję o wydaniu gry w terminie koniec kwietnia 2017 na podstawie błędnych informacji pochodzących z wewnętrznego działu QA. Jednocześnie nie mieliśmy presji, ani finansowej ani od inwestorów, aby wydać grę w tym terminie i z tej perspektywy mogliśmy przesunąć premierę gry o kolejne miesiące. Wyciągnęliśmy wnioski jak usprawnić proces dopuszczenia gry do jej wydania i tego typu sytuacja się już więcej nie powtórzy.

Obrazek użytkownika Anonim
Bobik

Skoro finansowo jest tak dobrze to dlaczego spolka w styczniu musiala pozyskac dodatkowy kredyt na 5 mln zlotych na bierzaca dzialalnosc ?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Mamy 10 mln zł w kasie spółki i kredyt jest zupełnie nie wykorzystany, w kolejnych kwartałach oczekujemy również przychodów ze sprzedaży całego portfolio naszych gier, w tym głównie SGW3 i Lords of the Fallen.

Obrazek użytkownika Anonim
Gamer

Pisze Pan bardzo ogólnie odnośnie projektów A/AA/AAA. Trzeba być szczerym - SGW3 okazał się być relatywnym niewypałem (średnia na meta 56/100), pomimo wysokiego budżetu. Dodatkowo teraz zespól liczy 30 osob . Czy nie lepiej spojrzeć w stronę gier indie/retro z tańszą produkcją wspartą Kickstarterem?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Po premierze średni czas grania w grę przez użytkowników Steam wynosił 6-7 godzin. Zaraz przed premiera multiplayer średnio użytkownicy grali około 20 godzin, dłużej niż np. Sniper Elite 4. To moim zdaniem pokazuje, że mimo wczesnych negatywnych recenzji, gra obecnie podoba się graczom.
Nie wykluczamy inwestycji z budżetem nawet kilkuset tysięcy złotych, ale nie jest to nasz priorytet.

Obrazek użytkownika Anonim
pytek21

Przy przychodach 100mln za 2017 rok, jakiego zysku można się spodziewać? Powyżej konsensusu?

 

I drugie pytanie, czy działalność wydawnicza jest bardziej opłacalna niż produkcja gier w dłuższej perspektywie? Kiedy będzie coś więcej wiadomo w tym temacie?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Obie działalności mogą być bardzo opłacalne, szczególnie jeśli łączyć je razem.

Obrazek użytkownika Anonim
www.KrajowyRejestr.pl

skąd wobec tego taka padaka na GPW? nam jako akcjonariuszom zależy na godziwej wycenie i powrocie na 3zł. Według mojej opinii firma padła ofiarą troli internetowych którzy dołują ją pod każdym względem.

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Dobrze Pan zauważył, że fora internetowe nie są wiarygodnym źródłem informacji dla inwestorów.

Obrazek użytkownika Anonim
Rade999

Od pół roku pracujecie nad nowym projektem. Czy tajemnicą jest w jakiej fazie znajduje się projekt? Czy jest już chociaż jakiś zarys fabuły?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Tactical shooter jest jeszcze tajemnicą i nie udostępniamy żadnych informacji na jego temat, choć dużo do gry zostało już zrobione.

Obrazek użytkownika Anonim
Gracjan

Co pana motywuje do dalszej pracy?!

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Nowa strategia, nowe możliwości i wyzwania stojące przed CI Games.

Obrazek użytkownika Anonim
Pam

Może Pan podać przykłady firm stosujących aktualną strategię z sukcesem?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Nasza strategia nie jest absolutnie odkryciem ameryk, wiele globalnych spółek ma podobną strategię. Sukces zależy m.in. od umiejętnego doboru produktów, doświadczenia przy produkcji gier oraz kompetencji w wydawaniu i dystrybucji gier na rynkach globalnych. SGW3 pokazał, ze mimo przeciętnych ocen prasy growej, sprzedał się już w ponad 1 milionie egzemplarzy. Biorąc pod uwagę te dwie rzeczy jest to spore osiągniecie.

Obrazek użytkownika Anonim
Brutus

Wyglada na to ze rynek gier mobilnych rozwija sie szybko. czy sa plany na kolejne gry mobilne?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Obecnie spółka nie planuje istotnych inwestycji w gry mobilne. Uważamy, że jest to segment bardzo konkurencyjny, gdzie ściga się ze sobą tysiące zespołów, a największe firmy mobilne mają dużą przewagę w stosunku do mniejszych studiów.

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Dziękuję wszystkim inwestorom za wzięcie udziału w dzisiejszym czacie. Pozdrawiam!

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.