Czat z Piotrem Wątruckim, prezesem zarządu ECC Games
Obrazek użytkownika Czaty
11 lut 2019, 16:47

"Chcemy koncentrować się na grach motoryzacyjnych dla wszystkich platform" - relacja z czatu z Piotrem Wątruckim, prezesem zarządu ECC Games

W poniedziałek, 11 lutego 2019 r. zorganizowaliśmy czat inwestorski z prezesem i współzałożycielem spółki ECC Games, Piotrem Wątruckim. Rozmawialiśmy o działalności spółki, jej kluczowym projekcie Drift19, debiucie na rynku NewConnect, który odbędzie się już 12 lutego oraz o perspektywach rozwoju spółki i rynku gamingowego. W spotkaniu, które cieszyło się dużym zainteresowaniem wzięło udział ponad 450 inwestorów. W czasie blisko 2-godzinnego spotkania prezes spółki odpowiedział na niemal 40 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat z prezesem zarządu ECC Games, Piotrem Wątruckim, w czasie, którego porozmawiamy o debiucie spółki na rynku NewConnect i planach rozwoju.

 

Spotkanie rozpocznie się w poniedziałek, 11 lutego 2019 r., o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Dzień dobry,
Witam wszystkich na czacie, zapraszam do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak idą prace nad Drift19? Kiedy przedstawicie date premiery?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Prace idą zgodnie z planem. Projekt jest w zaawansowanym etapie, obecnie polerujemy grę. W najbliższym czasie będziemy komunikować o dacie premiery gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

na co najpierw wyjdzie drift?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Gra tworzona jest dla platform PC Steam, PlayStation 4 oraz Xbox One. W pierwszej kolejności będzie dostępna na platformie PC Steam.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Jakie działania promocyjne w zakresie Drifta Państwo już prowadziliście? Jakiś wishlist, kickstarter, etc., no i kiedy premiera?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Prowadzimy fanpage DRIFT19, który ma już ponad 55 tysięcy fanów. Współpracujemy z wicemistrzem Drift OPEN 2017 roku, Pawłem Groszem, który pomaga nam również przy optymalizacji fizyki gry. Gra posiada podobną grupę docelową, co Car Mechanic Simulator (ten sam wydawca dla Steam - PlayWay), liczymy że ta zależność przełoży się na dobrą sprzedaż produktu. DRIFT19 obecnie jest na 109 miejscu wishlisty Steam globalnie. Głównie działania marketingowe dopiero się rozpoczną.

Obrazek użytkownika Anonim
sdpk73

Jakie są oczekiwania co do liczby sprzedanych kopii Drift19...?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Spółka nie prowadzi prognoz sprzedaży, jednak DRIFT19 jest naszym największym projektem i liczymy na sprzedaż na bardzo wysokim poziomie. Rynek symulatorów jest dużą częścią rynku gamingowego na świecie. Posiadamy unikatowy produkt i liczymy, że zostanie doceniony przez graczy.

Obrazek użytkownika Anonim
sdpk73

Kiedy przewiduje Pan , że Drift19 trafi na Switcha...?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Obecnie skupiamy się na pozostałych platformach. Dla platformy Switch planujemy obecnie wydanie gry Car Mechanic Simulator, której premiera odbędzie się 15 lutego 2019 roku. Doświadczenie zdobyte przy tej grze pozwoli nam w pełni zaplanować premierę gry DRIFT19 dla platformy Nintendo.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciech R.

Jakie plany rozwoju po wydaniu Drift?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Koncentrujmy się w chwili obecnej na projekcie DRFIT19. Nie ukrywamy jednak, że chcemy się specjalizować w grach związanych z motoryzacją.

Obrazek użytkownika Anonim
Zainteresowany IPO

Dzień dobry,
Czy planujecie Państwo w działaniach marketingowych Drift19 "otworzyć się" także na fanów gier typowo wyścigowych (np. Need For Speed itp.)? Czy może skupiają się Państwo wyłącznie na graczach interesujących się driftingiem? Myślę, że choćby najmniejsze działania promocyjne wśród "graczy wyścigowych" mogą przynieść znaczący wpływ na sprzedaż gry

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Kampania marketingowa będzie skierowana dla fanów gier motoryzacyjnych, nie tylko driftu. DRIFT19 to gra, która łączy elementy związane z mechaniką samochodową. Gracz ma możliwość budowy i modyfikacji driftowozu i jego późniejszych testów na torach.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy portem gry drift19 zajmować siębedzie ULG bądz FOR?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Gra od początku planowana była dla wszystkich platform. Wszystkie wersje zostaną przygotowane przez nasz zespół.

Obrazek użytkownika Anonim
ERNST

ile jest osób na wish liście Drifta...?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Jesteśmy obecnie na 109 miejscu "Najlepsze z listy życzeń" globalnie. Przyrost wishlisty jest dynamiczny, ale dokładną liczbę będziemy mogli podać dopiero w komunikacie giełdowym.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam P.

Jakiś czas temu przewidywał Pan sprzedaż DRIFT19 na poziomie 100 tys. sztuk. Czy plan ten nadal jest aktualny czy przewidujecie Państwo nieco wyższy poziom?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Nie prowadzimy prognoz sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że dobrze dobrana grupa docelowa i wsparcie kuponów rabatowych do osób, które kupiły Car Mechanic Simulator, pozwoli osiągnąć bardzo dobry wynik sprzedażowy.

Obrazek użytkownika Anonim
Vaquero

Ile kopii DRIFT musicie sprzedać, żeby gra zaczęła zarabiać?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Budżet gry zaplanowany jest na 3,5-4 mln PLN. Ilość sztuk związana ze zwrotem tej kwoty, będzie uzależniona od ceny produktu, która jest obecnie ustalana z wydawcą. O szczegółach będziemy mogli poinformować w najbliższym czasie.

Obrazek użytkownika MRKrzysztof
MRKrzysztof

Co jest glownym dochodem spolki?
Kiedy premiera gry Drift?
Jaka czesc gier beda stanowily gry free to play?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Głównym dochodem spółki w 2018 roku była gra mobilna Car Mechanic Simulator 18. W 2019 roku spółka zaplanowała premiery:
- Car Mechanic Simulator na Nintendo Switch,
- Car Mechanic Simulator 19 na urządzenia mobilne w formule F2P,
- Ultimate Fishing Simulator 19 na urzadzenia mobilne w formule F2P,
- Drift 19 na platformach PC Steam, PS4 i XBOX ONE.
Staramy się dywersyfikować nasze portfolio wydając gry zarówno w modelu F2P, jak i PREMIUM dla różnych platform.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciech

Czy spółka posiada obecnie jakieś zadłużenie?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Nie posiadamy zobowiązań długoterminowych.

Obrazek użytkownika Anonim
sdpk73

Kiedy szacunki wyników za 2018 rok...?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Publikacja wyników za 2018 rok została zaplanowana na 21 marca 2019 roku. Jesteśmy zadowoleni z efektów pracy naszego zespołu w 4 kwartale 2018 roku. Wyniki za okres 3Q2018 są dostępne w Dokumencie Informacyjnym ECC GAMES.

Obrazek użytkownika Anonim
sdpk73

Jaka prognoza zysku na 2019 rok...?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Nie publikujemy prognoz. Mamy zaplanowane ciekawe premiery na 2019 rok.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry,
Czy spółka finansowała swój rozwój z innego kapitału niż akcjonariuszy np. dotacji?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Do tej pory spółka finansowała się tylko z kapitału akcjonariuszy.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciech

Jaki zespół pracuje w spółce? Ile mniej więcej osób?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Główny zespół liczy około 15 osób, przy projekcie DRIFT19 współpracujemy z około 30 osobami.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciech

Czy zamierzacie w przyszłości wypłacać dywidendę akcjonariuszom?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Jesteśmy na etapie dynamicznego rozwoju, który chcemy utrzymać, w związku z tym środki zamierzamy przeznaczać na nowe projekty.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Na ile czasu jest licencja na tory? Warunki pozwolą wydać kolejne tytuły jeśli drift19 będzie sukcesem?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Standardowo licencje zawierane są na jeden projekt bez ograniczeń czasowych. Po sukcesie DRIFT19 naturalnym będzie stworzenie kontynuacji tego tytułu.

Obrazek użytkownika Anonim
Zainteresowany IPO

Jakie są przewidywane łączne koszty produkcji gry do czasu jej premiery? A także czy koszty produkcji zawierają w sobie koszty licencji dot. wykorzystania torów w grze?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Budżet gry wynosi 3,5-4 mln PLN. Koszty licencji są elementem tajemnicy handlowej.

Obrazek użytkownika MRKrzysztof
MRKrzysztof

Jaka wartość portfela gier stanowią free to play? Jakie korzyści ma spółka na chwile obecna ?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

W 2018 roku osiągaliśmy przychody związane z grami F2P. W 2019 roku struktura przychodów będzie inna i jest to związane z zaplanowanymi premierami.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

W jednym z wywiadów wspominaliście o wsparciu marketingowym wydawcy i o kodzie promocyjnym dla graczy, którzy kupili Car Mechanica - jakie są oczekiwania odnośnie tych kodów, do jakiej liczy graczy zostana wysłane i czy można jakoś określić potencjał tych graczy

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Wydawca planuje wysyłanie kodów rabatowych do wszystkich osób, które kupiły grę Car Mechanic Simulator na platformie Steam. Liczymy, że konwersja będzie na wysokim poziomie, ze względu na podobną tematykę gier.

Obrazek użytkownika Anonim
Vald

Jak długi cykl produkcyjny zakładacie na przyszłość?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Mechanizmy stworzone przy produkcji DRIFT19 pozwolą na szybszą produkcję kolejnych gier motoryzacyjnych, jednak dokładna długość produkcji będzie uzależniona od ostatecznej specyfikacji projektu.

Obrazek użytkownika Anonim
ERNST

a jaka firma wydaje Car Mechanic na Switcha...?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Jesteśmy wydawcą tego tytułu na platformie Nintendo.

Obrazek użytkownika Anonim
A. D.

Czy w 2019 roku możemy spodziewać się zmiany struktury przychodów gdyż teraz niemal cały przychód pochodzi z realizacji usług na zlecenie, a nie tego chyba się można spodziewać się po spółce określającej się jako "deweloper gier"?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

ECC Games odpowiada za pełen development i rozwój gier, które stanowiły przychody spółki w 2018 roku. Sposób prezentacji wyników w sprawozdaniu finansowym wynika z umowy wydawniczej, oraz z faktu, że właścicielem praw autorskich do marki Car Marchanic Simulator jest firma PlayWay. ECC otrzymuje udziały ze sprzedaży tego tytułu.

 

W 2019 roku planowana jest premiera gry DRIFT19, która jest autorskim projektem spółki. Prawa do marki posiada ECC GAMES.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciech

Jak wygląda współpraca z PlayWayem, czy szykujecie coś nowego?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Współpraca z PlayWay przebiega bardzo dobrze. W tym roku przy współpracy z PlayWay wydajemy grę DRIFT19 na platformie Steam oraz kolejną część gry Car Mechanic Simulator dla platform mobilnych.

Obrazek użytkownika Anonim
ERNST

Car Mechanic wchodzi na Switcha, ale ile procent od sprzedaży n aSwitchu trafi do ECC Games...? O tyle pytam, że przecież gra należy do Playwaya...

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Podział zysków ze sprzedaży jest tajemnicą handlową.

Obrazek użytkownika Anonim
Tom

Jakie produkcje własne ma studio obecnie w sprzedaży? Czy generują one jakiś znaczący przychód?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Car Mechanic Simulator 18 dla urządzeń mobilnych jest naszą autorską produkcją opartą o licencję marki Car Mechanic Simulator. Sprzedaż tej gry stanowiła główne źródło przychodów spółki w 2018 roku.

Obrazek użytkownika Anonim
sdpk73

Czy poza Drift19 są plany na 2019 z jakąś ważniejszą grą z punktu widzenia przychodów...?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

DRIFT19 jest naszym głównym produktem. W 2019 roku wydajemy również kolejną część gry Car Mechanic Simulator, której poprzednia wersja gry została pobrana ponad 12 milionów razy i stanowiła główne źródło przychodów. Planujemy również premierę gry Ultimate Fishing Simulator na urządzenia mobilne.

Obrazek użytkownika Anonim
Marek

Na co dokładnie został przeznaczony ten 1 mln zł, który spółka pozyskała z prywatnej emisji akcji. Czy będziecie mieli jakieś inne potrzeby kapitałowe i w związku z tym planujecie jakąś emisję?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Środki z ostatnich emisji przeznaczamy głównie na projekt DRIFT19. Sytuacja finansowa spółki jest dobra, w przypadku pojawienia się dodatkowych możliwości rozwoju nie wykluczamy emisji akcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaka będzie cena akcji ecc games na otwarciu?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Cena odniesienia to 0,70 PLN, została wyznaczona na podstawie ostatniej emisji akcji z lipca 2018 roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

czy dotychczasowi akcjonariusze zamierzaja sprzedawac akcje?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Zarząd wierzy w spółkę i w jej rozwój, w związku z tym aktualnie nie planuje sprzedaży akcji.

Obrazek użytkownika Anonim
sdpk73

Skoro wszystkie akcje są dopuszczone do obrotu, czy to oznacza, że wszystkie są bez lock-up'ów...?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Zgodnie z dokumentem informacyjnym wszystkie akcje są bez lock-up'ów. Zarząd wierzy w spółkę i w jej rozwój, w związku z tym aktualnie nie planuje sprzedaży akcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Mat

Jaki skrót będzie nosić spółka na rynku NewConnect?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

ECC oraz ECCGAMES

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak Pan ocenia zmiany zachodzące w branży gamingowej - fortnite, zmiana prowizji steam, ostatnie wyniki spółek amerykańskich? Czy to oznacza, że najlepsze branża ma już za sobą i nie ma co już liczyć na dynamiczne wzrosty?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Branża nadal rozwija się bardzo dynamicznie. Kluczem do sukcesu jest poszukiwanie odpowiednich nisz na rynku. Skupiamy się na tworzeniu unikatowych produkcji, takie podejście w naszej ocenie jest konieczne do dynamicznego rozwoju. Sukces gier typu Fortnite związany jest z budową społeczności związanej z tą produkcją. Staramy się, aby społeczność gry DRIFT19 była zadowolona z naszej produkcji, bo to ona będzie decydować o sukcesie gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Mat

Jakie kroki są poczynane w celu zapewnienia przyjaznych wrażeń z samej jazdy samochodem. Czy gra jest testowana przez doświadczonych graczy?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Grę testuje Paweł Grosz, wicemistrz Drift OPEN 2017. Planujemy również testy wersji beta, aby rozgrywka była dopasowana do gustów graczy. Sam jestem wielkim fanem gier wyścigowych i prawdziwego driftu. Bardzo zależy mi, aby gra dawała dużo satysfakcji każdemu fanowi motoryzacji.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciech

Jaka jest długoterminowa strategia rozwoju, na jakich grach będziecie się koncentrować, gdzie widzicie szanse na zysk dla spółki i akcjonariuszy?

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Chcemy koncentrować się na grach motoryzacyjnych dla wszystkich platform, zarówno w formule PREMIUM, jak i F2P.

Obrazek użytkownika Piotr Wątrucki
Piotr Wątrucki

Dziękujemy za uczestnictwo w czacie i wszystkie zadane pytania. Serdecznie zapraszamy na jutrzejszy debiut giełdowy oraz śledzenie kolejnych działań spółki. W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail: ir[at]eccgames[dot]com

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.