Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Prace nad StarRupture idą zgodnie z planem. Jesienna premiera gry Creepy Jar niezagrożona

Udostępnij

Biorąc pod uwagę aktualny etap zaawansowania projektu, studio nie widzi zagrożenia dla jesiennej daty premiery wczesnego dostępu StarRupture. Najnowsza produkcja kosztować będzie około 35 mln zł.

Od początku roku cena akcji Creepy Jar podskoczyła o ponad 44%. Inwestorzy coraz większe nadzieje pokładają w nowym tytule marki, który zyskuje popularność wśród graczy platformy Steam.

Creepy Jar szacuje, że w 2024 r. miał 15,9 mln zł zysku netto, spadek o 13 proc. rdr (opis)

Termin niezagrożony

Podczas ostatniego miesiąca StarRupture podskoczyło o kilkadziesiąt pozycji w rankingu gier z największą listą życzeń na platformie Steam, zbliżając się do pierwszej setki. Za gwałtowną zmianą stała publikacja nowego trailera, przedstawiającego kolejne mechaniki rozgrywki. Jak słyszymy, aktualnie nowy termin premiery jesienią 2025 r. jest podtrzymany.
 


„Prace posuwają się do przodu, z tygodnia na tydzień widzimy postępy w produkcji. Planujemy content lock na koniec czerwca, później czeka nas jeszcze dużo pracy związanej z bug fixingiem, balansowaniem rozgrywki i wydajnością. Robimy wszystko, żeby StarRupture było gotowe na premierę early access jesienią 2025 r. Na ten moment nic nie wskazuje na konieczność wydłużenia czasu produkcji” mówi Strefie Inwestorów Katarzyna Konieckiewicz, odpowiedzialna za relacje inwestorskie w Creepy Jar.

21% Rocznie 355 EXTRA | Podcast | Jak inwestować - Diagnostyka, CCC, Synektik, Creepy Jar, Votum, Asseco, Creotech

Trwa szlifowanie gry

W tym momencie spółka dopracowuje kilka elementów jednocześnie. Zgodnie z harmonogramem, zawartość wersji wczesnego dostępu będzie gotowa do końca czerwca. Później deweloperzy skupią się na optymalizacji technicznej.

10 polskich gier z największą wishlistą na Steam

Źródło: Gaminganalytics.info

„Na tym etapie dopracowujemy wiele elementów produkcji jednocześnie. Dodajemy nowe bronie, szlifujemy postacie, pracujemy nad obroną bazy, poprawiamy animacje przeciwników i dodajemy VFX (efekty wizualne – red.). Pracujemy nad progresją budowania i rozwoju bazy, dopracowujemy funkcjonalności systemu dronów. Wykańczamy też elementy środowiska w różnych regionach na mapie, a także dbamy o parametryzację zasobów (zarówno surowców, jak i elementów otoczenia np. odrastania roślinności). Pracujemy również nad samouczkiem dla graczy. Cały czas prowadzimy też prace optymalizacyjne, choć najbardziej będziemy się na tym koncentrować po content locku w czerwcu. Podsumowując - mamy w grze wszystkie mechaniki, które założyliśmy do EA. Teraz koncentrujemy się na doprowadzeniu ich do odpowiedniej jakości, szczególnie, że wiele mechanik czy systemów naturalnie się ze sobą łączy” dodaje Konieckiewicz.

Creepy Jar pokazał pierwszy gameplay StarRupture. Prace nad wersją early access zakończą się w tym roku

Niewielkie koszty marketingu

Nad tworzeniem StarRupture aktualnie pracuje około 60 osób i firma nie ma planów jego zwiększenia. Szacowany na 35 mln zł budżet produkcyjny nie uwzględnia kosztów marketingu. Te jednak nie będą zbyt duże.

„Na koniec III kw. 2024 r. łączne nakłady na produkcję StarRupture wyniosły 23,5 mln zł. Poziom nakładów na produkcję jest względnie stały i nie odbiega od poprzednich kwartałów – szczegółowe informacje przekażemy w raporcie rocznym. Planowany budżet na premierę early access StarRupture wynosi ok. 35 mln zł. Większość działań promocyjnych realizujemy wewnętrznie, dlatego nie będą to znaczące kwoty w kontekście całkowitych wydatków na produkcję gry” podsumowuje przedstawicielka Creepy Jar.

Notowania Creepy Jar w ciągu ostatnich 12 miesięcy

Premiera StarRupture możliwa jeszcze w tym roku. Studio już myśli nad druga odsłoną Green Hell, mówi zarząd Creepy Jar

Udostępnij