Kryptowaluty rozkwitają dzięki reklamom w AdWords. Google nie pozwoli ci reklamować fajerwerków, ale swoje ICO jak najbardziej tak | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Anna Mazurek
24 paź 2017, 10:51

Kryptowaluty rozkwitają dzięki reklamom w AdWords. Google nie pozwoli ci reklamować fajerwerków, ale swoje ICO jak najbardziej tak

ICO to aktualnie gorący temat rynku kryptowalut. Coraz więcej startupów, i nie tylko, próbuje pozyskać w ten sposób kapitał na dalszy rozwój działalności. Aktywnie szukają oni głodnych zysków fundatorów, nie bojących się dużego ryzyka. Dlatego w sieci można zauważyć ogłoszenia o trwających ICO. Pojawiły się nawet reklamy ICO w AdWords, a firmy aktywnie poszukują specjalistów z tej dziedziny.

Regularnie obserwujemy to, co się dzieje na rynku kryptowalut. ICO powoli staje się alternatywnym, do tradycyjnych sposobów, źródłem finansowania działalności. Interesują się tym także polskie spółki z giełdy. Sukces Ethereum pokazuje, że może to być całkiem intratny biznes. Dzisiaj kurs za jeden token Ethereum waha się w granicach 320 dolarów.

Lista trwających i przyszłych ICO jest coraz dłuższa bo każdy chce coś uszczknąć dla siebie. Konkurencja rośnie. Nic więc dziwnego, że autorzy poszczególnych projektów muszą coraz mocniej zabiegać o nowych fundatorów i inwestorów. Podaż już jest. Czas zwiększyć popyt. Konkurencja skłania do inwestowania w reklamę. Jednym z powszechniejszych i łatwo dostępnych narzędzi reklamowych jest właśnie Google AdWords, który trafia do nieograniczonej liczby użytkowników przeglądarki Google.

ICO nie jest legalne w każdym kraju

ICO nie jest prawnie uregulowane w większości krajów. Dlatego często występuje problem gdy dochodzi do oszustwa lub ataku hakerskiego. Takich historii jest nie mało. Niestety fundatorzy tylko w ograniczonym zakresie mogą sprawdzić wiarygodność autorów projektów ICO.

W niektórych krajach ICO zostało oficjalnie zakazane np. Chiny czy Korea Południowa. A inne państwa coraz bardziej przyglądają się uważnie, co się dzieje na rynku kryptowalut.

Zobacz także: Korea i Chiny zakazują ICO. Amerykanie zaczynają się poważnie przyglądać

Dlatego reklama ICO powinna być poddana szczególnej weryfikacji tak, aby nie narazić inwestorów i fundatorów na straty. Tymczasem Google nie ma kłopotu z reklamowaniem tego rodzaju usług i najwyraźniej nie widzi w tym problemu.

Dlaczego to jest ważne?

Naturalne dla spółek jest przede wszystkim pozyskiwanie środków na rozwój z rynku kapitałowego. Jeśli potrzebne jest duże finansowanie, to przedsiębiorcy, aby pozyskać kapitał, decydują się zazwyczaj na przeprowadzenie IPO na giełdzie. Muszą spełnić wtedy szereg warunków formalnych i przede wszystkim jasno sprecyzować na jaki cel pozyskują od inwestorów kapitał. Ewentualnie można zdecydować się na ofertę prywatną, skierowaną do maksymalnie 149 osób. Jednak w obu przypadkach występuje nadzór KNF, co chroni inwestorów przed nadużyciami i oszustwami. Przynajmniej w określonym zakresie.

W przypadku reklamowania ICO w Google AdWords, pozyskiwanie finansowania jest o wiele prostsze. Autorzy projektu nie muszą spełniać żadnych szczególnych warunków. Nikt przeprowadzonych ofert, ani osób za nimi stojących, nie weryfikuje. I co więcej, reklama trafia do nieograniczonej liczby użytkowników Google. Pozostaje tylko pytanie, kto zweryfikuje wiarygodność całego projektu ICO oraz prowadzonego biznesu przez jego autorów? Niestety tutaj należy stwierdzić, że raczej nikt.

Co można reklamować w Adwords?

Jeśli chcesz skorzystać z reklamy za pomocą AdWords musisz spełnić określone warunki. Przede wszystkim reklama nie może wprowadzać w błąd jego odbiorcy. Hasło reklamowe powinno być sformułowane jasno i precyzyjnie ze wskazaniem konkretnego produktu.

Centrum zasad AdWords sformułowało 4 kategorie zasad reklamowych:

  • niedozwolona treść
  • niedozwolone praktyki
  • treści podlegające ograniczeniom
  • wymagania redakcyjne i techniczne

W każdej kategorii wskazano przykłady nieprawidłowej reklamy, która w ogóle nie zostanie dopuszczona do AdWords lub będzie opublikowana w okrojonej wersji. Przykładowo, zakazana jest reklama broni, narkotyków, alkoholu, produktów tytoniowych, treści erotycznych, gier czy hazardu.

Oprócz enumeratywnej listy zakazanych lub ograniczonych treści reklamowych, do zastosowania przez AdWords pozostaje szczególna kategoria: Inna działalność podlegająca ograniczeniom.

Chcemy mieć pewność, że użytkownicy, którzy klikają Twoje reklamy, nie zostaną wykorzystani ani oszukani. Nie zezwalamy reklamodawcom na promowanie niewiarygodnych sposobów prowadzenia działalności. (...) W oparciu o stałą kontrolę środowiska online i informacje zwrotne od użytkowników i urzędów ochrony konsumentów od czasu do czasu określamy listę produktów i usług, które są podatne na nadużycia przez niewiarygodne osoby. Jeśli naszym zdaniem określony rodzaj działalności stwarza nieuzasadnione ryzyko dla bezpieczeństwa użytkowników lub ich wygody, możemy z ostrożności zatrzymać wyświetlanie powiązanych reklam - czytamy w Centrum zasad AdWords - Pomoc

Czy Google Adwords powinno pozwalać na reklamę ICO?

Treści podlegające ograniczeniom muszą przejść szczególną procedurę zatwierdzenia przez AdWords. Konieczne jest uzyskanie specjalnego certyfikatu. W ten sposób dodatkowo zostaje potwierdzona wiarygodność firm. Ze względu na brak regulacji oraz istniejące ryzyko oszustwa wydaje się, że ICO można uznać za treść, która powinna być szczególnie sprawdzona przez Centrum zasad AdWords. Google odmówiło nam oficjalnego komentarza w sprawie tego jak dokładnie weryfikuje oferty ICO, które są reklamowane za ich pośrednictwem..

Reklama ICO w Google Adwords to nowe wyzwanie dla reklamodawców i Google. Trudno jest zatem jasno wskazać, kiedy reklama ICO będzie zatwierdzona przez system AdWords, a kiedy nie. - powiedziała nam pragnąca zachować anonimowość osoba z branży reklamowej

Widocznie przy zastosowaniu odpowiednich technik i spełnieniu bardziej restrykcyjnych warunków, reklama ICO przechodzi pomyślnie proces weryfikacji. Dowodem na to są przecież pojawiające się reklamy ICO w Google.

Zatwierdzenie reklamy ICO przez Google Adwords różnić się może w poszczególnych krajach ze względu na inne przepisy prawne. Prawdopodobnie w krajach, gdzie ICO jest zakazane, nie będzie można go również reklamować w Google. Jednak w większości państw ICO nie jest w ogóle uregulowane. Być może wtedy działa zasada: co niezabronione, to dozwolone.

Specjaliści od reklamy w AdWords i ICO coraz bardziej poszukiwani

Firmy i startupy organizujące ICO przy reklamie w AdWords coraz częściej chcą skorzystać z pomocy specjalisty. Cały proces zatwierdzania reklamy musi być szybki i sprawny. Lepiej gdy od razu zostanie wyrażona zgoda na reklamę w AdWords. W innym razie firmy muszą zmierzać się z ciągłymi poprawkami i dostosowywaniem treści do właściwego wzorca. A to znacznie wydłuża cały proces.

W internecie zaczęły pojawiać się ogłoszenia o poszukiwaniu specjalisty od AdWords. Organizatorzy danego projektu wyraźnie zaznaczają, że musi być to osoba, która wie na czym polega proces ICO.

Na portalach takich jak freelancer czy upwork można znaleźć następujące ogłoszenia: Stwórz reklamę AdWords dla procesu ICO lub Specjalista od AdWords poszukiwany na nadchodzące ICO.

Trzeba przyznać, że chętnych specjalistów nie brakuje. W odpowiedzi na ogłoszenia gwarantują szybkie wykonanie pracy. Zapewniają także, że specjalizują się konkretnie w reklamie ICO w AdWords. Stawki za wykonanie zlecenia sięgają kilkuset dolarów i mieszczą się w przedziale 250-800 dolarów.

To kolejny dowód, że ICO staje się coraz powszechniejsze. Dzięki reklamom istotnie może zwiększyć swój zasięg i zainteresować projektem nowych inwestorów. Istnieje jednak ryzyko, że zwabieni reklamą odbiorcy, nie będą w pełni świadomi występujących zagrożeń związanych z ICO. Dlatego reklama ICO w AdWords powinna być szczególnie sprawdzona, a wiarygodność organizatorów dobrze zweryfikowana.

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.