Platige Image przyznaje, że wciąż nie wie co będzie robił przy serialu o Wiedźminie dla Netflix
Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
10 sie 2018, 10:40

Notowania Platige Image znów pną się w górę. Wciąż nie wiadomo jednak co z realizacją serialu o Wiedźminie dla Netflix

Od informacji o tym, że Platige Image będzie realizował serial na temat Wiedźmina mija już ponad rok. Po początkowej euforii przyszło otrzeźwienie. Dzisiaj notowania spółki są w okolicy poziomów sprzed tamtej informacji. Nic dziwnego. W ostatnim raporcie finansowym spółka dała do zrozumienia, że wciąż nie jest w stanie przekazać informacji o tym jak będzie wyglądać współpraca z Netflixem i jak przełoży się ona na wynik operacyjne spółki. Są jednak inne informacje, które napędzają powrót kursu akcji do wzrostów. Pozytywnie zaskakuje rozwój działalności Platige Events i umowa z TVP.

Notowania Platige Image od początku 2017 roku

PlatigeImage

Zobacz także: Akcje Platige Image +36% po informacji, że wraz z Netflixem zrealizują serial o Wiedźminie

Jakie projekty wykonuje obecnie Platige Image?

Platige Image jest studiem specjalizującym się w produkcji i postprodukcji filmowej i reklamowej. Tworzy animacje i efekty specjalne do filmów. Od 2007 roku specjalizuje się też w tworzeniu trailerów i cinematików dla producentów gier. W swoim portfolio ma już produkcje dla: CD Projekt RED (Wiedźmin, Cyberpunk 2077), Ubisoft (Watch Dogs 2, For Honor), SEGA (Total War: Warhammer), Crytek (Ryse: Sons of Rome), Arkane Studios (Prey), IO Interactive (Hitman) czy 11 bit studios (Frostpunk). Od ponad 20 lat studio Platige Image realizuje projekty komercyjne w tym m.in. spoty reklamowe dla m.in. Pepsi, McDonald’s, Samsung, Fiat, Lego, Nike, Microsoft, PKN Orlen czy P&G. Spółkę można kojarzyć jako producenta znanej reklamy piwa pod marką Żubr i Prażubr czy też wersji reżyserskiej filmów dla marki Jaguar.

Kolejnym segmentem działalności Platige Image jest produkcja autorskich filmów krótkometrażowych oraz projektów specjalnych. Do najbardziej znanych tytułów należą: „Katedra”, „Paths of Hate”, „Ambition” czy „Legendy Polskie”. Najnowszym i największym obecnie projektem dla spółki jest film „Another Day Of Life”.

Dział eventów należący do spółki, zorganizował ostatnio ceremonię otwarcia finału Ligi Europy UEFA. Efektem było 6-minutowe show, w którym wystąpiło 180 tancerzy oraz zespół DJ - Ofenbach. Jak się okazuje, spółka zależna Platige Events ma już większe doświadczenie w organizacji tego typu wydarzeń. W ostatnich 3 latach wyprodukowała siedem uroczystości ceremonii poprzedzających finały rozgrywek UEFA.
 

UEFA-Lyon_platige__0003_Layer-0

Źródło: www.Platige.com

Duży wzrost przychodów i zysków w II kw. 2018 r.

O 24% wzrosły w II kw. br. przychody spółki względem tego samego okresu w 2017 roku. Wyższa sprzedaż przełożyła się na zwiększenie zyskowności i to na każdym jej poziomie. Już na zysku na sprzedaży widać pozytywną zmianę o 2,5 mln zł względem porównywalnego kwartału rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 2,1 mln zł wobec straty operacyjnej 0,6 mln zł rok wcześniej. Główną zasługą, obok większych przychodów, jest utrzymanie kosztów w ryzach. Spółka podała, że prowadzi proces ograniczania kosztów stałych zatrudnienia i zwiększa efektywność produkcji. Koszty działalności operacyjnej wzrosły jedynie o 9% wobec 24% dynamiki przychodów.

tys. zł)II kw 2017II kw. 2018
Przychody ze sprzedaży18126,022447,0
Zysk na sprzedaży-657,01890,0
Zysk operacyjny-574,02130,0
Wynik netto-794,0527,0

Platige Image zarobiła na czysto 0,5 mln zł w II kw. tego roku. Rok wcześniej była na minusie 0,8 mln zł. Trzeba jednak podkreślić, że na wynik netto duży, negatywny wpływ miały ujemne różnice kursowe, które wyniosły 1,8 mln zł. Bez tego zdarzenia jednorazowego, zysk netto mógłby być znacznie wyższy. Różnice kursowe w tym przypadku, wynikają z wyceny na ostatni dzień bilansowy otwartych i niezrealizowanych transakcji forward zabezpieczających ryzyko walutowe (dolar umocnił się w ciągu II kw. 2018 r. o ok. 30 groszy). Dzięki nim spółka ma zagwarantowaną sprzedaż dolarów po zabezpieczonym kursie, które otrzyma po zrealizowaniu kontraktów sprzedażowych.

„Another Day of Life”

Największy wpływ na wyniki Platige Image ma produkcja filmu pod tytułem „Another Day of Life”. Polska premiera odbyła się na 18. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Nowe Horyzonty we Wrocławiu. Platige Films – spółka córka i jednocześnie producent filmu, zdobyła już za ten film kilka nagród na zagranicznych festiwalach filmowych. Oficjalna premiera „Another Day of Life” dla widzów w Polsce zaplanowana jest na 2 listopada 2018 roku.

Inne projekty mające wpływ na ostatnie wyniki finansowe

W ostatnim czasie spółka wyprodukowała kilka „dużych” trailerów. Były one dedykowane do gier: „Crossfire HD”, “Skull & Bones”, “Tom Clancy’s: The Division 2”, “For Honor: Marching Fire” oraz specjalny trailer turnieju Mid-Season Invitational 2018 dla gry “League of Legends”. W segmencie animacji, reklamy i postprodukcji powstały projekty dla marek Jaguar, Abarth, Żubr (Mrówki), Prażubr, Kaufland Payback, Media Markt Mundial. Spółka rozpoczęła prace nad 13 odcinkowym serialu „The Monstersi”. Obecnie trwa development oraz poszukiwani są koproducenci.

Realizacja oprawy graficznej dla „Wiadomości” i Ligi Mistrzów

Na początku lipca br. Platige Image podpisała umowę z Telewizją Polską S.A. na kompleksowe zaprojektowanie i wykonanie oprawy graficznej dla „Wiadomości” w oparciu o technologię Vizrt. Spółka ma również wdrożyć i świadczyć usługi serwisu. Umowa została zawarta na 21 miesięcy, a wartość umowy wyniesie ponad 5,5 mln zł, czyli ponad 8% przychodów grupy z 2017 roku. Wcześniej spółka zawarła z Telewizją Polsat kontrakt na produkcję nowoczesnej grafiki telewizyjnej dla rozgrywek piłkarskich – Ligi Mistrzów i Ligi Europy na najbliższe trzy sezony oraz dla Ligi Narodów. Wartość tej umowy jest o połowę niższa i nie przekroczy 4% przychodów za 2017 rok (ok. 2,8 mln zł). Obydwie umowy będą miały wpływ na kolejne wyniki finansowe.

Co z produkcją filmu o Wiedźminie?

Część inwestorów może kojarzyć Platige Image z produkcją filmowej wersji Wiedźmina. Nadal jednak nie ma konkretów w tej sprawie. Przypomnijmy, że w 2017 roku spółka zawarła z Netflix-em tzw. Binding Deal Memorandum. Na tej podstawie prowadzi rozmowy co do swojego zaangażowania w ten projekt. Na dzień publikacji raportu, czyli na koniec czerwca 2018 r., spółka nie mogła określić jaki będzie dokładnie zakres jej zaangażowania, ani jaki będzie jego wpływ na wyniki finansowe firmy.

Zobacz także: BoomBit złożył prospekt emisyjny do KNF i szykuje się na debiut. To może być największe IPO w historii polskiego gamingu

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.