Relacja z czatu z zarządem DRAGO entertainment: Dziś koncentrujemy się na produkcji gier, ale docelowo chcemy być także wydawcą
Obrazek użytkownika Czaty
08 lip 2020, 14:00

„Na przyszły rok mamy już ustalone trzy nowe tytuły, które zostaną zapowiedziane jeszcze w tym roku” - relacja z czatu z zarządem DRAGO entertainment

W środę, 8 lipca 2020 r. odbył się czat inwestorski z prezes zarządu DRAGO entertainment, Joanną Tynor oraz szefem studia, Lucjanem Mikociakiem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o planowanym debiucie na NewConnect. Inwestorzy zadawali również pytania o emisję akcji, produkcję symulatorów oraz prace nad tytułem FrostFall. Spotkanie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem - udział wzięło 1150 osób, a zarząd odpowiedział na blisko 50 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezes zarządu DRAGO entertainment, Joanną Tynor oraz szefem studia, Lucjanem Mikociakiem. Podczas spotkania porozmawiamy o planowanym debiucie na NewConnect, przekształceniu w spółkę akcyjną oraz kalendarzu premier.

 

Spotkanie rozpocznie się w środę, 8 lipca 2020 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Dzień dobry, witamy wszystkich uczestników czatu. Zachęcamy do zadawania pytań. Pozostajemy do Państwa dyspozycji do około godz. 11.
Kilka słów o nas: Już na przełomie sierpnia i września tego roku planujemy przeprowadzenie IPO. Szczegóły oferty podamy niebawem. Ponadto w czwartym kwartale br. planujemy debiut na NewConnect.
Aktualnie pracujemy nad kilkoma produkcjami. Dysponujemy środkami pozyskanymi z kampanii crowdfundingowej.
Joanna Tynor i Lucjan Mikociak

Obrazek użytkownika Maciej Dzwonnik
Maciej Dzwonnik

Jak wyglądają postępy w procesie przekształcania w spółkę akcyjną? Ile będzie kosztować debiut na NC i czy koszty te zostaną pokryte ze środków pozyskanych w ramach emisji na platformie Smartfunds?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

W poniedziałek, 6 lipca, odbyło się NWZ i podjęte zostały uchwały o przekształceniu DRAGO w spółkę akcyjną. Z formalnego punktu widzenia czekamy już jedynie na wpis do KRS. Koszty debiutu są objęte tajemnicą handlową więc nie mogę takiej informacji udzielić, zostaną one pokryte ze środków pozyskanych z kampanii SmartFunds, tak jak komunikowaliśmy.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Kiedy można się spodziewać debiutu spółki na NewConnect?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Aktualnie zakończyliśmy proces przekształcenia w spółkę akcyjną. Czekamy jedynie na wpis do KRS. Po tym procesie przeprowadzimy IPO. Następnym krokiem będzie złożenie wniosku w celu rozpoczęcia procedury wprowadzenia akcji spółki na rynek NewConnect. Planujemy, że będzie to Q4.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr M.

Dzień dobry. Jaka będzie cena emisyjna akcji oraz ile akcji trafi do inwestorów indywidualnych?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Dokładne cele i parametry emisji ogłosimy w najbliższym czasie. Jesteśmy na etapie budżetowania 2021 roku i to będzie wyznacznikiem celów emisyjnych. Pozyskane środki będą przeznaczone na produkcje w kolejnym roku. Aktualnie dysponujemy kapitałem pozyskanym z kampanii z ubiegłego roku i na bieżąco realizujemy jej założenia.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego planujecie kolejną emisję, skoro dopiero przeprowadziliście kampanię na SmartFunds ?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Cały czas dysponujemy środkami pozyskanymi z kampanii za pośrednictwem platformy SmartFunds i realizujemy jej założenia. Środki pozyskane w ramach tegorocznego IPO posłużą nam na działania, które będzie realizować w 2021 roku. Ponadto mamy szerokie plany produkcyjne i ciekawe pomysły, którymi będziemy się już niebawem z Państwem dzielić prezentując nowe zapowiedzi gier. Cały czas ciężko pracujemy aby osiągnąć pełną samodzielność i móc produkować projekty ze środków generowanych ze sprzedaży naszych gier. Nie zapominajcie Państwo, że kampania crowdfundingowa zakończyła się w grudniu, natomiast prace nad projektami ruszyły od stycznia br. Staramy się trzymać wcześniej zakładanego harmonogramu, natomiast o wydaniu każdej gry decydującą sprawą jest dla nas zainteresowanie graczy i ich opinie.

Obrazek użytkownika Anonim
Lukasz

W jakich domach maklerskich będą prowadzone zapisy?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Zapisy będą prowadzone za pośrednictwem Domu Maklerskiego INC SA

Obrazek użytkownika Anonim
Kris

Czemu warto zainwestowac, proste a zarazem trudne pytanie ? Proszę podać argumenty za ale tez przeciw żeby nie było kolorowo, np. czynniki ryzyka itp.

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Inwestycja sama w sobie, niezależnie od branży, związana jest z ryzykiem. Nigdy nie można powiedzieć, że dana gra odniesie 100 proc. sukces i sprzeda się w milionach egzemplarzy. Natomiast mogę zapewnić, że w DRAGO robimy wszystko co w naszej mocy, aby przedstawić rynkowi i graczom najlepsze jakościowo produkty, a zainwestowane w naszą spółkę środki przeznaczamy na konkretne cele. Tak było w przypadku kampanii na platformie SmartFunds. Zebrane od inwestorów środki pozwalają nam realizować założenia na ten rok, czyli rozwój autorskich symulatorów. Kilka dni temu zakończyliśmy proces przekształcenia w Spółkę Akcyjną i jesteśmy o krok od realizacji kolejnego celu, jakim jest debiut na NewConnect. Obecnie w produkcji mamy zapowiedziane trzy tytuły, których Wishlisty pięknie nam się budowały (Gas Station Simulator, Food Truck Simulator i Airport Contraband). Zanim dana gra trafi na rynek w pełnej wersji udostępnimy graczom jej prolog. W ten sposób ograniczamy ryzyko, że efekt finalny nie będzie spełniał oczekiwań graczy. Dajemy sobie czas na zebranie możliwie szerokiego feedback-u i na tej podstawie udoskonalamy dany produkt. Korzyści są oczywiste – zadowolony gracz kupi naszą grę, co z kolei przełoży się na przychody spółki i jej inwestorów.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Kiedy emisja i debiut na NC?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Emisję akcji planujemy w drugiej połowie sierpnia, a samo złożenie wniosku o wprowadzenie akcji na NewConnect w czwartym kwartale tego roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam_co_sie_nie_zna

Pytanie od leniwego inwestora: która jedna, konkretna, obiektywnie weryfikowalna rzecz mogłaby mnie przekonać, że Państwa akcje będą sobie radziły na rynku lepiej niż pozostałe, że Państwa firma nie jest tylko jedną z wielu innych spółek growych pojawiających się na fsli sukcesu CDPR.

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Proszę pamiętać, że DRAGO entertainment to jedna z pierwszych firm w Polsce, która działa w branży gier wideo i tworzy ten segment od 20 lat. Mamy zdywersyfikowane portfolio gier, dzięki czemu z jednej strony produkujemy gry z gatunku symulatorów, które skupiają olbrzymie grono graczy, z drugiej – szykujemy średnio-budżetową produkcję, która dedykowana jest zupełnie innemu odbiorcy.

Obrazek użytkownika Anonim
Kris

Ile gotówki w spółce, czy są kredyty?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Spółka nie posiada żadnych kredytów. Dysponujemy kapitałem pozyskanym w zeszłym roku za pośrednictwem kampanii Smartfunds i realizujemy przyjęte wówczas cele.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Data premiery Frostfall?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Obecnie dopracowujemy grywalne demo projektu, na bazie feedbacku jaki zbierzemy po jego publikacji będziemy w stanie podać przybliżoną datę premiery, prawdopodobnie gra trafi do sprzedaży w pierwszej połowie 2021 roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy oprócz FrostFall planujecie w najbliższym czasie kolejną dużą produkcję?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Obecnie koncentrujemy się na FrostFall-u. Ta produkcja wymaga dużego zaangażowania naszego zespołu. Zdecydowaliśmy się na jej rozbudowanie w kilku aspektach, więc z racjonalnego punktu widzenia nie zakładamy w nadchodzącym roku prac nad kolejną takiej wielkości produkcją. Jednocześnie dopracowujemy inne gry z naszego bieżącego portfolio i już niebawem przedstawimy zapowiedzi kolejnych. Dopiero po ukończeniu FF będziemy rozpoczynali kolejną większą produkcję.

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Jaka jest wishlista Frostfall?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Dobre ponad 20 tys. i to bez globalnej zapowiedzi gry, która dopiero nastąpi niebawem wraz z finalną nazwą gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Jakie mechaniki zostały zaimplementowane w Frostfall?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Aktualnie w grze mamy już zaimplementowane mechaniki survival, walki, zbierania, eksploracji, wspinania, craftowania, polowania pułapkami, system umiejętności, system korupcji jak również duże części mechaniki budowania i naprawiania.
Podsumowując, mamy już całą masę mechanik zaimplementowanych w grze, które aktualnie przechodzą przez wewnętrzne testy.

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Jak wygląda system walki w Frostfall?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Bardzo dobrze :) System walki w FrostFall to solidne podejście do walki jaką gracze będą oczekiwali od nowoczesnej gry first person. FrostFall tutaj bynajmniej nie odstaje od światowych produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Jak wygląda system survivalu w Frostfall?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Survival w FrostFall ma głód, pragnienie, zmęczenie, potrzebę snu, mróz jak również kilka pobocznych mechanik jak np. psucie się pożywienia względem czasu i temperatury. To jest dodatkowo wspomagane przez system starzeń i chorób, więc survival w FrostFall jest naprawdę obszerny.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Jaki jest planowany, całkowity budżet” Frostfall”?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

FrostFall został bardzo pozytywnie odebrany przez graczy, gra generuje ogromne zainteresowanie. Planujemy dodać do niego kilka ciekawych featureów oraz zwiększyć świat gry. Oceniam, że budżet gry zamknie się w kwocie 1,5 mln zł.

Obrazek użytkownika Maciej Dzwonnik
Maciej Dzwonnik

Ile godzin rozrywki ma zapewniać FrostFall?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Chcemy by FrostFall zapewnił minimum 14 godz. rozgrywki dla graczy, którzy brną tylko przez story. Dla graczy, którzy również koncentrują się na budowaniu, crafting-u itd. przewidujemy zdecydowanie dłuższy czas gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Ryszard

Czy znajdziemy gdzieś listę Państwa nadchodzących premier?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Zapraszamy na naszą stronę internetową: www.drago-entertainment.com

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr M.

Czy jesli mam pomysl na gre i szczegolowo ją opisze z fabula to moge liczyc na wynagrodzenie typu Sukces fee po wprowadzeniu gry do sprzedazy?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Zapraszamy do kontaktu. Jesteśmy gotowi i otwarci na nowe pomysły.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Ile projektów/gier Państwo planują do 2020r i w roku 2021?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Aktualnie prowadzimy pracę nad Gas Station Simulator, Food Truck Simulator, Airport Contraband i oczywiście FrostFall. Dodatkowo w produkcji jest dalszy tytuł w miejsce Paparazzi Simulatora, którego performance na wishliście nie jest zgodny z naszymi oczekiwaniami. Na przyszły rok już mamy ustalone trzy nowe tytuły, które zostaną zapowiedziane jeszcze w tym roku, pracujemy nad dalszymi dwoma projektami na 2021 rok.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Nad iloma tytułami teraz pracujecie, jaką ilość symulatorów chcecie wypuszczać rocznie?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Aktualnie pracujemy nad Gas Station Simulator, Food Truck Simulator oraz Airport Contraband – już niedługo zostaną do nich bezpłatne prologi, którymi chcemy rozbudować community i oczywiście zwiększyć zainteresowanie. Nie zapominamy oczywiście o tytułach, które mamy w zapowiedzi, czyli Paparazzi Simulator oraz Detective Symulator, jednak w ich przypadku Wishlisty budują się wolniej, dlatego podjęliśmy decyzję, że w ich miejsce zaproponujemy dwa inne tytuły, licząc, że lepiej trafią w gusta odbiorców. Wielokrotnie podkreślamy, że opinie graczy są dla nas najważniejsze i to ich ocena decyduje o losie danego projektu.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Wpomnieliście Państwo o produkcji 3 gier nie wymieniając pośród nich Paparazzi Simulator? Czy to oznacza, że wycofaliście się z produkcji ww. gry?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Nie zapominamy o tym tytule, odpowiedzi udzieliliśmy przed chwilą.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Czy macie w planach wydawanie gier czy tylko produkcje?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Dziś koncentrujemy się na produkcji gier, ale docelowo chcemy być także wydawcą.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy sukces Drug Dealer Simulator od Movie Games wpłynął na działania Waszej spółki?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Obserwujemy to co dzieje się na rynku i bacznie przyglądamy się działaniom innych spółek z branży. Sukces gry Drug Dealer Simulator pokazał nam pewien ciekawy kierunek działań, który stał się inspiracją przy pracy nad jednym z naszych tytułów. Szczegóły przedstawimy już niebawem.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak wyglądają whishlisty gier, które planują Państwo wydać w tym roku?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Bardzo zadowalająco. FrostFall i Gas Station Simulator od samego początku kształtowały się dobrze, teraz Food Truck Simulator i Airport Contraband zaczynają je doganiać. Z zapowiedzianych projektów wszystkie za wyjątkiem Paparazzi Simulator trafiły już dawno na TOP Wishlist.

Obrazek użytkownika daniel.walesiak
daniel.walesiak

Movie Games jest wydawcą kilku ważnych tytułów z Państwa portfela. Czy planujecie przejść na samodzielną działalność wydawniczą? Kto będzie wydawcą gry Frostfall?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Nasza współpraca z Movie Games układa się bardzo dobrze. Jeśli chodzi o wydawanie gier, to wychodzimy z założenia, że wydawcą każdego projektu z gatunku symulatorów będzie Movie Games. Zmiana może nastąpić, jeśli wspólnie uznamy, że będzie to dobra decyzja. W przypadku FrostFall prowadzimy rozmowy, więc jest jeszcze za wcześnie by podawać jakiekolwiek szczegóły.

Obrazek użytkownika Anonim
Prawilny Inwetor

Spółka planuje wydać port gry Treasure Hunter Simulator na pozostałe konsole, czy w związku z tym planowane są aktualizacje do wersji PC? Gra zdobywa coraz gorsze oceny na steam. Czy spółka nie obawia się, że równie negatywny odbiór nie spotka wersji konsolowej?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Decyzja aby poświęcić więcej uwagi wokół Treasure Hunter Simulator została podjęta. W ostatnim czasie zasoby ekipy THS skupione były na nowych projektach. My natomiast mamy już plany na odświeżenie tego projektu i dołożenie DLC do tego tytułu.
Portowana gra jest dostosowywana do konkretnej platformy i przy okazji portu THS będzie podobnie. Przygotowane zostaną niezbędne zmiany i oczywiście liczymy na to, że nasza gra w nowej odsłonie przypadnie do gustu graczom. Staramy się liczyć z każdym zdaniem graczy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Na co dokładnie przeznaczacie środki z kampanii SmartFunds?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Środki pozyskane podczas kampanii przeznaczamy wyłącznie na cele, które podczas kampanii podawaliśmy. Zwiększyliśmy liczebność ekipy DRAGO, aby móc realizować kilka projektów jednocześnie, przeprowadziliśmy procedurę przekształcenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną, dokupiliśmy niezbędny sprzęt, jak również ponieśliśmy koszty samej kampanii. Dookoła tych wszystkich wydatków są jeszcze bieżące koszty, z którymi wszystkie spółki muszą się liczyć prowadząc swoją działalność. W ramach promocji naszych tytułów również korzystamy z płatnych kampanii marketingowych, agencji PR czy agencji stricte branżowych, bez tego wszystkiego ciężko jest uzyskać naprawdę szeroki zasięg, który później przekłada się na sprzedaż tytułów. To co możemy robić we własnym zakresie, oczywiście robimy, bo bardzo patrzymy na koszty i zawsze staramy się je ograniczyć tam, gdzie możemy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy rozważacie wznowienie prac nad GRIMLANDS?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Nie. Grimlands był świetnym projektem, ale nakład dziś konieczny na stworzenie MMORPG jest z naszego punktu widzenia zbyt wysoki i zbyt ryzykowny.
Nie zapomnijmy również, że Grimlands był tak dawno temu, że wszystko trzeba by było stworzyć od nowa.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Czy poza symulatorami i jednym FPS-em planujecie produkować inne gatunki gier?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Na chwilę obecną są to projekty na których się skupiamy, ale cały czas obserwujemy rynek i będziemy podejmować odpowiednie decyzje, aby jak najtrafniej odpowiedzieć na jego zapotrzebowanie.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Ile osób liczy firma?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

25 osób

Obrazek użytkownika Anonim
Tadeusz Michrowski

Rynek "prostych" gier, szczególnie symulatorów, wydaje się przesycać. Są je w stanie tworzyć nawet małe, początkujące zespoły - przez co w tym sektorze rynku operuje bardzo dużo studiów. Czy dostrzegają Państwo ten problem? Co, Państwa zdaniem, zadecyduje o sukcesie Drago w tym sektorze? Czy symulatory to tylko "etap", czy planujecie Państwo zostać w nich na dłużej?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Owszem, obserwujemy wysyp gier z tego gatunku, jednak nie sztuką jest tytuł zapowiedzieć, a wyprodukować go i wydać. Małe zespoły mogą sobie poradzić z produkcją, początkujące mogą mieć już z tym problem. Produkcja symulatorów została w mediach sprowadzona do stosunkowo banalnej czynności, a tak nie jest. Za tymi wszystkimi projektami muszą stać osoby, które wiedzą co robią.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr M.

Czy jesli Frostfall stanie sie hitem sprzedazowym, planujecie DLC i kolejna czesc gry. Jak w przypadku DDS ze stajni Movie Games?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Jak najbardziej. Mamy już bardzo konkretne pomysły, dot. tego co DLC mógłby zawierać i jak rozwijać storyline poprzez dalsze rozdziały czy DLC.

Obrazek użytkownika Anonim
Prawilny Inwestor

Spółka chwali się bogatym doświadczeniem branżowym oraz zapewnia o stawianiu na jakość swoich produktów, natomiast ostatnie tytuły jak Otherland, czy Treasure Hunter Simulator mają fatalne oceny na steam. Wspomniane również zostało budowanie silnych społeczności wokół produkowanych tytułów, a jednym z zarzutów ze strony graczy jest to, że firma porzuca swoje gry nie wprowadzając nawet kluczowych poprawek. Jak zarząd się z tym skonfrontuje?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Istniejemy na rynku w zasadzie od początku powstania branży gier w Polsce, a początki dla każdej firmy są różne. Wiele lat temu dopiero uczyliśmy się branży i nie uniknęliśmy błędów. Na szczęście wyciągnęliśmy wnioski i dziś rozwijamy spółkę mądrzej, jesteśmy dużo bardziej doświadczeni. Tak jak wielokrotnie mówiliśmy, w momencie „przejęcia” przez nas gry Otherland, tytuł ten był już na rynku od kilku lat i miał swoją historię. Zadania, które nam przypadły były jasno skonkretyzowane i to co było do zrealizowania po naszej stronie zostało wykonane. Na pozostałe aspekty dookoła nie mieliśmy wpływu. Na pewno to doświadczenie dało nam olbrzymie możliwości do nauki i rozwoju, z którego czerpiemy do dziś.
Zarząd każdej spółki musi priorytetyzować działania. W pewnym momencie zdecydowaliśmy, że chcemy tworzyć autorskie projekty, na które mamy wpływ od początku do końca i taki model obecnie realizujemy.

Obrazek użytkownika Anonim
Jacek

Czy nie uważa Pan, że symulatory nie przejadły się graczom? Ja jako gracz komputerowy i inwestor giełdowy unikam symulatorów - w produkcjach do których sięgam szukam przygody, emocji i lubię przenieść się do innego świata. Z perspektywy inwestora widzę obecnie masę spółek, które idą w symulatory.

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Nadal obserwujemy duże zainteresowanie grami z tego gatunku, więc zdecydowanie jeszcze się nie przejadły. Obecnie widzimy tendencję, że gracze zaczynają potrzebować czegoś nowego w symulatorach, aby w kółko nie tylko powtarzać te same czynności. Teraz patrzymy bardziej na hybrydy symulatora z innymi gatunkami gdzie mamy story, interakcje z postaciami, eventy, rankingi, tryby karier i masę innych elementów. Tutaj te gry coraz bardziej starają się wciągnąć gracza w daną tematykę pozostawiając elementy czysto symulatorowe często na drugim planie.

Obrazek użytkownika Anonim
Jakub

Właśnie wspomnieli Państwo o tym, że zamiast Paparazzi Simulator planowana jest zastępcza gra. Zatem ponawiam pytanie: wycofali się Państwo z prac nad Paparazzi Simulator?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Nie wycofaliśmy się z Paparazzi Simulatora, ale na chwilę obecną przesunęliśmy zasoby do innych projektów. Nasze podejście do produkcji się nie zmieniło: jeśli tytuł w danym okresie czasowym nie trafia na top wishlistę, na nowo ewaluujemy projekt. W przypadku Paparazzi wydaje nam się że docelowo tam dotrze, ale na dziś tak wygląda status tego projektu.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr M.

Czy jest szansa dolaczyc oprocz INC jeszcze dom maklerski np. mbank, mam tam rachunek i wiekszosc spolek nabywam przez oferte publiczna. Podobna mozliwosc dal GF przy ostatniej emisji, nie korzystal z jednego podmiotu tylko kilku domow maklerskich.

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Tak jak komunikowaliśmy, szczegóły dotyczące emisji i jej warunków podamy niebawem.

Obrazek użytkownika daniel.walesiak
daniel.walesiak

Czy Frostfall ma szansę na sukces sprzedażowy zbliżony do Green Hell od Creepy Jar? Czy jest to podobna grupa docelowa?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Jak najbardziej. Grupa docelowa jest bardzo podobna i obydwie gry oferują graczowi masę ciekawego contentu. FrostFall dostanie wkrótce kilka zmian i ulepszeń, które zapowiemy jeszcze w tym miesiącu, myślimy, że zdecydowanie zwiększą szanse na sukces naszej gry.

Obrazek użytkownika admu
admu

W którym kwartale prawdopodobnie zostaną wydane symulatory w tym roku? Jest to bardziej 3 kwartał, 4 czy może 1 kwartał przyszłego roku? Pytam o prawdopodobieństwo.

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Prologi do dwóch tytułów będą gotowe w Q3 i Q4 tego roku, o dokładnych terminach ich publikacji będziemy informowali na bieżąco. Od prologu do wydania gry musimy założyć odpowiedni przedział czasu, aby zebrać możliwie najszerszy feedback od graczy i dostarczyć im produkt na który czekają. Proszę pamiętać, że koniec roku nie jest dla mniejszych/średnich studiów dobrym momentem na wydawanie gier, gdyż to czas kiedy swoje gry wydają najwięksi producenci. Publikacja prologów oraz wydanie gier będzie ściśle ustalane z wydawcą, tak aby zmaksymalizować potencjał sprzedaży.

Obrazek użytkownika wojciechmusial
wojciechmusial

Czy któraś gra będzie miała premierę przed debiutem na NC? Jeśli tak to która?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Nie możemy na dziś jednoznacznie odpowiedzieć. Patrząc jak dobrze prologi działają u naszych partnerów, podjęliśmy decyzję, aby przed premierą wydać darmowe prologi każdej z gier w celu zbadania zainteresowania i zwiększenia potencjału sprzedaży. Na ile i czy wpłynie na ewentualne przesunięcia publikacji gier - okaże się wkrótce.

Obrazek użytkownika Nika
Nika

Dzień dobry. Czy korzystają Państwo z testerów grupy PLAYWAY?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Nie. Aktualnie testujemy gry we własnym zakresie, zaczynamy również testowanie z alternatywną grupą testerów, ale nie są to testerzy PlayWay-a.

Obrazek użytkownika Maciej Dzwonnik
Maciej Dzwonnik

Piszecie Państwo, że prace nad projektami ruszyły od stycznia, a podczas kampanii w grudniu twierdziliście, że przynajmniej 2 symulatory są już na zaawansowanym etapie produkcji? Do tego widzieliśmy fragment Frost Falla. To jak to w końcu jest?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Gas Station Simulator i Food Truck Simulator są na etapie play-testingu grywalnych wersji, więc zbliżamy się ku końcu produkcji, tak jak planowaliśmy. Airport Contraband jest jeszcze w dość wczesnym etapie produkcyjnym, jego produkcja zaczęła się - zgodnie z planem - później niż powyższe. Dodatkowo pandemia opóźniła proces rekrutacyjny zespołu, który miał pracować przy tym projekcie.
FrostFall zaś jest już na etapie feedbacku co do pojedynczych wersji, poprawek i ulepszeń.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr M.

Czy firma planuje utrzymywac stala relacje inwestorami oraz na bierzaco informowac rynek, jak to ma miejsce do tej pory?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Oczywiście, jak najbardziej nie planujemy nic w tym zakresie zmieniać. Staramy się na bieżąco informować o naszych działaniach, ale równocześnie nie zasypujemy “każdą” informacją, aby jednak zachować przejrzystość w komunikatach.

Obrazek użytkownika daniel.walesiak
daniel.walesiak

Jaki udział w Państwa kapitale zakładowym ma Movie Games? Czy po wejściu na giełdę ten udział ulegnie zmianie?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Wszelkie informacje dostępne do wiadomości publicznej znaleźć można na stronie internetowej Movie Games.

Obrazek użytkownika piotr_p
piotr_p

Czy akcje zostaną przekazana na nasze rachunku maklerskie przed IPO na NewConnect?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Tego typu informacje będziemy przekazywali wraz z dalszymi komunikatami dotyczącymi emisji.

Obrazek użytkownika daniel.walesiak
daniel.walesiak

Czy w przyszłości Państwa strategicznym partnerem pozostanie Movie Games, a więc pośrednio Playway? Czy raczej chcielibyście maksymalnie uniezależnić się od Playway-a?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Jesteśmy bardzo zadowoleni z współpracy z Movie Games i nie planujemy tutaj zmian.

Obrazek użytkownika Anonim
Szymon Kubisiak

Czy inwestorzy/akcjonariusze mogą liczyć na zniżki w zakupie gier Drago?

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Prawdopodobnie nie. Bynajmniej nie przez brak chęci, pomysł jak najbardziej ciekawy i rozsądny, ale tutaj ograniczeniem może być platforma dystrybucji.

Obrazek użytkownika DRAGO entertainment
DRAGO entertainment

Bardzo dziękujemy za liczne pytania i obecność na czacie inwestorskim. Mamy nadzieję, że przekazane odpowiedzi były dla Państwa wyczerpujące. Zachęcamy do kontaktu przez nasza stronę internetową: www.drago-entertainment.com Życzymy miłego dnia :)

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.