Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

"Biorąc pod uwagę mocne jak dotąd wyniki tego roku, można się spodziewać wyższej dywidendy niż w bieżącym roku" - relacja czatu z dyrektorką finansową Benefit Systems

Udostępnij

W środę, 22 listopada 2023 r. odbył się czat inwestorski z dyrektorką finansową spółki Benefit Systems, Małgorzatą Kloką. Tematem przewodnim spotkania były wyniki Grupy za III kwartał 2023 r.

W spotkaniu wzięło udział ponad 200 osób, a przedstawicielka spółki odpowiedziała na prawie 30 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z dyrektorką finansową Benefit Systems, na którym rozmawiać będziemy o wynikach finansowych spółki za III kwartał 2023 roku.

 

Spotkanie rozpocznie się w środę, 22 listopada 2023 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Dzień dobry, witam Państwa! Dziękujemy za zainteresowanie spółką i zapraszam do zadawania pytań

Obrazek użytkownika Anonim
Wojtek W.

Witam, jak państwo się zapatrujecie wstępnie na wyniki 4 kwartału po upływie 1,5 miesiące? Czy widać poprawę wyników względem 3 kwartału czy raczej można się spodziewać podobnych wyników? I jakie są plany spółki na rok 2024 jeśli chodzi o zysk netto?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Nie komentujemy szczegółowo wyników – natomiast wskazaliśmy jak zapatrujemy się na wyniki całego roku: +45% wzrosty sprzedaży rdr przy marży operacyjnej na poziomie ok 18%. W kontekście samego czwartego kwartału wskazałabym tylko, że sezonowo zwykle nie jest on tak dobry jak najlepszy dla nas 3Q na poziomie wyników operacyjnych. W przyszłym roku spodziewamy się poprawy zysku operacyjnego (bez uwzględnienia wpływu PM) w wyniku wzrostu przychodów i utrzymania marży EBIT.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Planujecie przyśpieszenie liczby siłowni zagranicą - w jakich miastach?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Przede wszystkim na naszych największych rynkach – w Pradze oraz Sofii, ale także na mniejszych rynkach jak w Bratysławie oraz Zagrzebiu

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie są plany co do podwyżek cen w przyszłym roku?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Spodziewamy się, że w Polsce oraz zagranicą ARPU naszych produktów wzrośnie o wysokie kilka punktów procentowych. Szczegóły dotyczące naszych polityk cenowych są jeszcze w trakcie ustalania.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy spodziewany jest wzrost dywidendy? Ile spółka może wypłacić?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Nasza polityka dywidendowa zakłada wypłatę na poziomie m.in. 60% zysku netto. Biorąc pod uwagę mocne jak dotąd wyniki tego roku, można się spodziewać wyższej dywidendy niż w bieżącym roku. Ostateczna decyzja będzie oczywiście należała do akcjonariuszy na WZA.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy widzicie wpływ recesji na liczbę benefitów w firmach?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Nie widzimy takich sygnałów od naszych klientów, również opracowania rynkowe wskazują, że liczba benefitów (w tym kart sportowych) w ofertach pracy pozostaje na wysokim poziomie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

jest jakaś konkurencyjna karta zagranicą?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Na ten moment na naszych rykach zagranicznych nie ma istotnych konkurentów.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Jak wysoki capex spółka szacuje na 2024 rok względem 2023, który miał być w granicach 110-130 mln zł?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Przy okazji wyników za 3Q23 podnieśliśmy prognozę capex na rok bieżący do 150-160mln. Jeśli chodzi o przyszły rok capex będzie w dużej mierze determinowany liczbą otwarć. Bazując na naszym bazowym planie powinniśmy się spodziewać około 35 otwarć w Grupie, na każde należy liczyć ok. 5,5-6 mln zł. Do tego dochodzą wydatki odtworzeniowe w klubach, które powinny być zbliżone do tegorocznych (ok. 30 mln zł), natomiast w kontekście wydatków na IT i technologię (czyli WNiPy) spodziewamy się ich zwiększenia – głównie w obszarach MyBenefit oraz MultiLife, ale także na systemy operacyjne ogólnofirmowe.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy jest przestrzeń do podniesienia cen na zagranicznych rynkach i czy zarząd planuje taki ruch?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Tak, oczekujemy wzrostu ARPU w lokalnych walutach o wysokie kilka procent. Cały czas mamy przekonanie że wartość karty dla użytkowników rośnie i to przekłada się na możliwość bardziej swobodnego zarządzania polityką cenową.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzien dobry
mam pytanie dotyczące planów przejęć innych firm. Czy są takie ruchy planowane w tym lub następnym kwartale i jeśli tak, to jak to będzie finansowane?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Z oczywistych względów nie chciałabym się odnosić do naszych planów M&A, natomiast niezmiennie analizujemy rynek pod kątem możliwości inwestycyjnych. Co do finansowania, to mamy obecnie mocną pozycję gotówkową, która pozwala nam na takie wydatki. Proszę pamiętać, że interesujące nas podmioty to w większości małe sieci fitness albo start-upy z obszaru well-beingu.

Obrazek użytkownika Anonim
E. T.

Jak Pani widzi perspektywy dla rynku po wyborach i czy jakieś proponowane rozwiązania rządu mogą wpłynąć na biznes spółki, czy są jakieś zagrożenia lub szanse na horyzoncie?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Na ten moment nie widzimy bezpośredniego wpływu na nasz biznes. Otoczenie rynkowe było dla nas bardzo korzystne w ostatnich kwartałach i spodziewamy się, że to się utrzyma. Oczywiście wszelkie zmiany, które będą wspierały gospodarkę i firmy – czyli naszych klientów, mogą być dla nas korzystne, ale na ten moment trudno to kwantyfikować.

Obrazek użytkownika Anonim
Darek

Czy sieć własnych kluby fitness będzie rozwijana za granicą i gdzie jest największy potencjał

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Tak. Dziś mamy na rynkach zagranicznych 26 klubów fitness, do końca roku planujemy kilka otwarć a w przyszłym roku chcielibyśmy otworzyć przynajmniej 20 nowych klubów. Jeśli chodzi o rynki, na których jesteśmy już od wielu lat, to niezmiennie w Czechach i Bułgarii widzimy największy potencjał z uwagi na rozmiar populacji tych krajów, co nie znaczy, że ograniczamy się do tych rynków – kluby planujemy w 2024 otwierać również w Chorwacji i na Słowacji.

Obrazek użytkownika Anonim
Darek

Które kierunki zagraniczne są brane pod uwagę pod kątem nowych rynków?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Na ten moment koncentrujemy się na Turcji i istniejących rynkach, w bazowym scenariuszu nie planujemy wejścia na nowy rynek w 2024 r.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak oceniacie zagrożenie ze strony dość agresywnego zdobywania rynku przez Medicover Sport i czy działania tej konkurencji są znaczące i zauważalne z waszego punktu widzenia?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Za nami bardzo dobre 11 miesięcy, jeśli chodzi o sprzedaż kart MultiSport w Polsce – dodaliśmy 221 tysięcy kart. Do tego dwucyfrowo wzrasta nam ARPU. Zatem z tej perspektywy nie widzimy istotnego wpływu na nasz biznes. Oczywiście z uwagą obserwujemy działania konkurenta oraz wzrost sieci jego klubów fitness; natomiast na tym polu również jesteśmy bardzo aktywni – od początku roku nasz sieć urosła o 38 lokalizacji – z czego praktycznie wszystkie w kluczowych dla nas miastach. Koncentrujemy się, aby dostarczać naszym klientom i użytkownikom jak najlepsze usługi.

Obrazek użytkownika Anonim
Darek

Czy w Polsce są rozważane nowe lokalizacje klubów w mniejszych miejscowościach?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Koncentrujemy się na największych miastach. Zdarza nam się otwierać czy kupować kluby poza aglomeracjami, jeśli są w miejscach z dużym potencjałem B2C czy kart MultiSport. Nasz główny focus to jednak największe miasta.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Jak umocnienie złotego wobec Euro wpływać będzie na wyniki IV kw.

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Jeśli 4Q zakończy się z umocnieniem PLN vs. EUR to wpłynie to pozytywnie na nasz zysk netto poprzez linie różnic FX (różnice kursowe związane z wyceną zobowiązania pod MSSF16)

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy widzicie trend rezygnacji niektórych klientów ze względu na optymalizacje kosztowe? Czy to jest jakieś istotne ryzyko, zwłaszcza w obecnej sytuacji rynkowej?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Nie widzimy takiego trendu. Takie ryzyko oczywiście zawsze istnieje, choć na ten moment nie oceniamy go jako wysokie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy gromadzenie gotówki świadczyć ma o jakiś konkretnych planach akwizycyjnych?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Wysoki poziom gotówki jest związany z bardzo wysoka generacją cashu z podstawowego biznesu połączoną z umiarkowanymi w ostatnich kwartałach wydatkami inwestycyjnymi. W przyszłym roku planujemy przyspieszyć z inwestycjami organicznymi, więc na to chcemy mieć zabezpieczone środki. Jeśli chodzi o akwizycje – to ważny element naszej polityki inwestycyjnej, niezmiennie analizujemy rynek pod kątem ciekawych podmiotów, ale nie komentujemy naszych planów w tym zakresie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry, czy Benefit Systems planuje zmiany w polityce dywidendowej, np. wzrost stopy dywidendy? Czy można inwestować w BFT z nadzieją, że będzie to spółka wpisująca się w długoterminową strategię inwestycyjną jako spółka dywidendowa?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Polityka dywidendy ogłoszona w grudniu ubiegłego roku obejmuje 3 lata; nie planujemy jej zmiany także można spodziewać się, że będziemy rekomendować wypłatę min. 60% zysku jako dywidenda. Ostateczna decyzja będzie oczywiście należała do akcjonariuszy na WZA.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy widzicie przestrzeń do optymalizacji kosztowej po stronie usług siłowni zewnętrznych dostępnych w ramach karty?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Chcemy, żeby nasze stawki były fair i rynkowe. Wierzymy, że wraz z naszymi partnerami tworzymy ekosystem usług atrakcyjny dla klientów i użytkowników. Chcemy, żeby jakoś usług świadczonych przez obiekty partnerskie była jak najlepsza, dlatego nie jest to obszar, gdzie chcemy optymalizować koszty

Obrazek użytkownika Anonim
Jan Kędzierski

Skoro nie zakładają państwo ekspansji na nowe rynki w 2024 r. to na jakim celu rozwojowym będzie opierać się strategia działania w przyszłym roku?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Otwarcia nowych klubów – w Polsce i na rynkach zagranicznych, przyspieszenie z rozwojem w Turcji, „dowiezienie” ambitnych celów jeśli chodzi o wzrost kart (150 tysięcy w Polsce, 100 tysięcy na rynkach zagranicznych) oraz dalsza poprawa efektywności obszaru klubów fitness.

Obrazek użytkownika Anonim
Jan Kędzierski

Czy przewidywane inwestycje w rozwój organiczny nie będzie kłócić się z chęcią wypłaty dywidendy na poziomie polityki dywidendowej?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Nie. Mamy bardzo mocny bilans, dobre wyniki oraz wysoką konwersję EBITDA na cash. W związku z tym oczekujemy, że możemy równolegle realizować program inwestycyjny oraz dzielić się zyskiem z akcjonariuszami przy utrzymaniu rozsądnego poziomu zalewarowania. 

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy na start 2024, najważniejszy miesiąc, czyli styczeń, macie przygotowane jakieś specjalne działania marketingowe?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Nie chcemy zdradzać szczegółów  – prosimy śledzić nasze media społecznościowe.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie działania są zaplanowane na ten kwartał i przyszły rok by zwiększyć ARPU?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

W tym roku nie planujemy już istotnych działań w tym obszarze - ARPU powinno jednak rosnąć w 4Q23 (w ujęciu rok do roku) w oparciu o podwyżki ARPU wprowadzone w 2Q23. Jeśli chodzi o przyszły rok to planujemy kontynuację polityki cenowej z ostatnich dwóch lat (opartej o podwyżki o wskaźnik inflacji), choć oczywiście będziemy brać pod uwagę warunki rynkowo, otoczenie makro itp. w tym procesie. O jego ostatecznym kształcie zdecydujemy za początku przyszłego roku. Podobnie będzie na rynkach zagranicznych, choć tu nasze podejście nieco różni pomiędzy krajami.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego skupiacie się na rozwoju w stosunkowo mniejszych krajach, a nie na Zachodzie?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Rynki zachodnie w dużej mierze są skonsolidowane, jeśli chodzi o rynek fitness – zwykle mamy kilku bardzo dużych graczy, którzy często mają własną sprzedaż B2B. My szukamy krajów charakteryzujących się dużym rozdrobnieniem na rynku obiektów sportowym, bo to najlepsze środowisko do rozwoju MS i obszar, w którym możemy dodać wartość

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy zamierzacie rozwijać się w nowych obszarach produktowych w ramach benefitów pracowniczych, np. żywność funkcjonalna, turystyka specjalistyczna, organizacja imprez okolicznościowych itp.?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Nasz główny cel rozwojowy poza sportem to well-being, czyli MultiLife. W ramach tego produkty chcemy adresować potrzeby związane m.in. z dietą, psychologią czy rozwojem osobistym. Niezmiennie też pracujemy na poszerzaniem naszej oferty na platformie kafeteryjnej MyBenefit – dodajemy tam nowe usługi również w obszarze turystyki.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak zmienił się rynek pod względem obecności konkurencji i jej działań w tym roku?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Nie obserwujemy dużej zmiany w tym obszarze w tym roku w porównaniu z 2022 czy 2021. Koncentrujemy się na wzroście organicznym oraz na wzmocnieniu naszej sieci fitness – tak, aby infrastruktura własna podążała za rozwojem kart. Perspektywy średnio- i długoterminowe oceniamy jako bardzo dobre, widzimy potencjał kart na rynku polskim na 2,5-2,8mln kart i koncentrujemy się na tym, aby ten potencjał jak najlepiej zaadresować. 

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy przewidywany jest wzrost zadłużenia na rzecz inwestycji?

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Na ten moment spółka posiada silną pozycję gotówkową, która, wsparta gotówką generowaną z biznesu, powinna pozwolić na pokrycie potrzeb inwestycyjnych bez istotnego wzrostu salda kredytów. 

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Nudna spółka, rosnąca, rozwijająca się organicznie, płacąca dywidendy - czy jednak coś planujecie - bo mam nadzieję że nie :)

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Czyli „nudna” to komplement? Super - dziękujemy za uznanie i koncentrujemy się na tym, co robimy dobrze. Nasze plany komunikujemy otwarcie co kwartał, zatem mogą je Państwo na bieżąco śledzić. 

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dziękuję za odpowiedzi, robicie dobrą robotę i tak trzymajcie!

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Dziękujemy za miłe słowa :)

Obrazek użytkownika Małgorzata Kloka
Małgorzata Kloka

Dziękujemy wszystkim uczestnikom czatu, w razie dalszych pytań zapraszamy na naszą stronę https://www.benefitsystems.pl/dla-inwestora/

Udostępnij