Debiut Sales Intelligence. Co warto wiedzieć o spółce?
Na rynek NewConnect wybiera się spółka z segmentu e-commerce. Sales Intelligence związana z notowaną na giełdzie grupą Hubstyle właśnie rozpoczęła debiut na giełdzie. Co warto wiedzieć o spółce? Jakie ma plany rozwoju? Na co zamierza przeznaczyć środki z emisji? Na te i inne pytania odpowiemy w tym artykule.
Dostawca leadów sprzedażowych
Sales Intelligence jest częścią Hubstyle – spółki notowanej na GPW. Po przyjęciu nowej strategii, struktury odpowiedzialne za e-commerce zostały wydzielone z grupy. Obecnie spółka Hubstyle skupia się na branży odzieżowej, natomiast do Sales Intelligence została przeniesiona część związana z oferowaniem ruchu do sklepów internetowych oraz, między innymi porównywarka cenowa Nokaut.
Sales Intelligence, której trwa IPO, jest dostawcą leadów sprzedażowych dla branży e-commerce. Mówiąc po ludzku, oznacza to dostarczanie klientów dla sklepów internetowych (np. Zalando, RTV Euro AGD, MediaMarkt, Saturn, EObuwie). Sales Intelligence pozyskuje ich z dwóch źródeł: z własnych serwisów (np. z porównywarki Nokaut.pl czy pasażu handlowego Bazarek) oraz we współpracy ze znanymi wydawcami internetowymi (np. Interia, Agora).
Wydawcy publikują treści nawiązujące do określonych produktów umieszczając jednocześnie link prowadzący do sklepu, w którym można je nabyć. Sklep otrzymuje w ten sposób "lead sprzedażowy", czyli klienta skłonnego do zakupu. By można było połączyć setki wydawców z tysiącami sklepów potrzeba do tego dedykowanego systemu – to właśnie dostarcza Sales Intelligence. Spółka zarabia na pośrednictwie w dostarczeniu klienta do sklepu, a prowizją dzieli się z wydawcą.
Ilustracja 1. Schemat działania Sales Intelligence.
Obecnie 85% ruchu generowane jest we współpracy ze znanymi wydawcami. Natomiast pozostałe 15% z ruchu z własnych serwisów, w większości z porównywarki Nokaut. Sama porównywarka odpowiedzialna jest za 20% przychodów.
Cele emisji akcji
W czasie debiutu giełdowego inwestorom zostaną zaoferowane tylko akcje nowej emisji. Stanowić będą one 20% wszystkich akcji po IPO. Pozostałe 80% pozostanie wciąż w posiadaniu jedynego akcjonariusza – spółki Hubstyle. Co istotne, właściciel podpisał półtora roczny lock-up na sprzedaż akcji.
Całość środków pozyskanych na IPO trafi więc do notowanej na giełdzie spółki. Mają być one zainwestowane w większości w zbudowanie systemu do gromadzenia informacji o konsumentach i ich intencjach zakupowych w systemach bigdata. Na podstawie gromadzonych danych, spółka ma otrzymać analizę oraz pomiar efektów działań marketingu dostarczonych rozwiązań. Dzięki temu będzie mogła zaoferować nowe produkty inteligentnego e-commerce.
W ten sposób Sales Intelligence zamierza podnieść przychody z dotychczasowych kanałów sprzedaży, ale też otworzyć się na nowych klientów. Rynek klientów zostanie rozszerzony o przedsiębiorstwa dostarczające produkty na rynek (producenci, dystrybutorzy, importerzy generalni), którym zależy na promowaniu marki oraz zwiększaniu sprzedaży w sieci dystrybucji.
Ilustracja 2. Docelowy schemat działania Sales Intelligence
Mamy plany wykorzystania mechanizmów bigdata. Już teraz miesięcznie miliony intencji zakupowych przechodzi od wydawcy do sklepów. Ale my ich nie przetwarzamy w wystarczający sposób. Teraz chcemy wykorzystać te dane by zwiększyć efektywność naszych produktów. Dodatkowo, dzięki tym informacjom mamy zamiar zaimplementować nasze produkty dla nowych klientów - widzimy potencjał we współpracy z producentami.
Mówi prezes zarządu Dariusz Zaremba.
Polityka dywidendowa
Obecna polityka spółki zakłada niewypłacanie dywidendy. Zarząd zapowiada też, że nie będzie w najbliższej przyszłości rekomendował wypłaty dla akcjonariuszy.
Szanse i czynniki ryzyka
Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na ryzyko związane z podstawowym celem emisyjnym. Spółka zakłada stworzenie mechanizmów do analizy dużych ilości danych pochodzących z ruch klientów. Jednak, jak sama przyznaje w prezentacji dla inwestorów: spółce "brak doświadczeń w zaawansowanym analizowaniu bigdata".
Poza tym, warto zwrócić uwagę na typowe ryzyka dla rynku e-commerce. Czyli, między innymi, na wysoką dynamikę zmian. Podmioty funkcjonujące na tym rynku muszą być gotowe do ciągłego dostosowywania swojej oferty do zmieniającego się otoczenia rynkowego.
Sam rynek jest też wysoce konkurencyjny. Z drugiej strony, jest to też rynek bardzo szybko rosnący. Średni roczny wzrost ilości sklepów internetowych w Polsce jest szacowany na 12% rocznie do 2020 r. Zaś wzrost obrotów ma sięgnąć aż 24% rocznie.
Ilustracja 3. Dynamika rozwoju rynku e-commerce w Polsce.
Jeśli spojrzymy na kraje Europy Zachodniej, to mamy dużo do nadrobienia. Przykładowo w Wielkiej Brytanii średni koszyk zakupowy jest pięć razy więcej warty niż w Polsce - mówi prezes zarządu Dariusz Zaremba.
Sales Intelligence jest przygotowany na potencjalny wzrost. Obecnie stosowana technologia w spółce jest skalowalna:
Możemy zwiększyć dwu-trzykrotnie wolumen obrotów bez większych nakładów finansowych – dodaje prezes.
Dane finansowe
Spółka przedstawiła wyniki finansowe za 2015, 2016 oraz za pierwsze półrocze 2017 r. Za ten okres, średnie roczne przychody ze sprzedaży sięgają 10 mln zł. Natomiast w pozycjach zysk operacyjny i zysk netto spółka wykazuje stratę.
Sales Intelligence w memorandum informacyjnym opublikowała prognozy finansowe. Przychody ze sprzedaży do w 2020 r. maja wynieść 22 230 tys. zł, a wynik EBITDA 8 370 tys. zł (Tabela 1).
Tabela 1. Prognozy finansowe Sales Intelligence w tys. zł.
Wyszczególnienie | 2017F | 2018F | 2019F | 2020F |
---|---|---|---|---|
Przychody netto ze sprzedaży produktów | 9 040 | 10 040 | 16 580 | 22 230 |
EBITDA | 340 | 680 | 4 740 | 8 370 |
Takie wzrosty mają być możliwe dzięki pozyskanym środkom z emisji akcji. Spółka zakłada realizację planów wdrożenia wysokomarżowych produktów, dzięki którym będzie zwiększała swój udział w rynku e-commerce. Zamierza też rozwinąć nowe kanały pozyskiwania klientów i skupić się na wzroście efektywności oraz zachowaniu dyscypliny kosztowej.
Harmonogram i przydatne odnośniki:
Tabela 2. Harmonogram oferty Sales Intelligence.
Data | Etap |
---|---|
19 października 2017 r. | Publikacja memorandum informacyjnego |
19 października 2017 r. | Publikacja ceny emisyjnej akcji |
od 19 do 26 października 2017 r. (do godz. 18:00) | Przyjmowanie zapisów i wpłat na akcje |
do 31 października 2017 r. | Przydział akcji |
- Czat inwestorski z prezesem Sales Intelligence: Zadaj pytanie
- Prezentacja spółki
- Informacje o spółce
- Memorandum informacyjne
Zobacz także: Lista spółek, które zadebiutowały na GPW w 2017 roku
---
Wszystkie treści zawarte w artykule mają wyłącznie charakter informacyjny i edukacyjny. Decyzje inwestycyjne podjęte na ich podstawie podejmowane są na wyłączną odpowiedzialność Użytkownika Serwisu.
Zawarte w artykule dane, opracowania, informacje, analizy zostały przygotowane wyłącznie w celach informacyjnych, są tylko i wyłącznie subiektywnymi opiniami autorów i nie są rekomendacjami zawarcia transakcji w rozumieniu § 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów lub wystawców m. in. nie opierają się na żadnej metodzie wyceny walorów oraz nie określają ryzyka inwestycyjnego, nie zawierają bezpośrednich zaleceń podjęcia określonych działań inwestycyjnych, przez co nie mogą być traktowane jako doradztwo finansowe, prawne, podatkowe czy też jakiekolwiek inne doradztwo inwestycyjne w rozumieniu art.76 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Zgodnie z powyższym autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podejmowane na podstawie treści zawartych w artykule albowiem nie jest intencją Usługodawcy dokonywanie bezpośrednich porad inwestycyjnych.