CwMedia, właściciel serwisu CDA.pl poinformował o przydzieleniu 154.645 akcji w cenie 5,50 zł. Spółka zamierzała pozyskać środki na rozwój oferty Video on Demand. Pozyskała z rynku 850 tys.zł z planowanych 5,5 mln zł. Mimo to zamierza kontynuować proces IPO i wejść na NewConnect.
Zmiana strategii CDA.pl
Model biznesowy, który dotychczas dominował w serwisie, zakładał monetyzację poprzez emitowanie reklam na stronach z publikowaną treścią. Od początku 2016 r. nastąpiła zmiana w strategii. Obecnie spółka skupia się przede wszystkim na rozwijaniu CDA Premium. Jest to sekcja Video on Demand (VOD) zawierająca materiały dostarczane przez oficjalnych i zweryfikowanych dystrybutorów filmowych.
Właśnie na marketing i rozwój serwisu miały zostać przeznaczone pozyskane środki.
Niski poziom zapisów
Sam proces przeprowadzenia oferty był nietypowy. Spółka nie wyznaczyła podziału na transze dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Nie przeznaczono też czasu w harmonogramie na book building i road show. Cena była z góry ustalona i narzucona przez CwMedia. Same zaś zapisy zostały przedłużone do 8 grudnia. Początkowo miały zakończyć się trzy dni wcześniej.
CwMedia planował pozyskać ok. 5,5 mln zł z emisji nowych akcji. Większościowi akcjonariusze nie oferowali własnych akcji do sprzedaży. Ostatecznie spółka dokonała przydziału 154.645 akcji w cenie 5,50 zł, czyli pozyskała środki w wysokości 850 tys. zł brutto. Mimo to, według zapowiedzi spółki, realizacja głównego celu emisji akcji - marketingu platformy Video on Demand - nie jest zagrożona. CwMedia podtrzymuje deklaracje i zamiary zarówno te związane z rozwojem CDA.pl jako platformy społecznościowo-hostingowej, jak i płatnego kanalu VOD jakim jest usługa CDA Premium:
- Spodziewaliśmy się lepszego wyniku, ale w planach spółki nic się nie zmienia. Projekty związane z rozwojem serwisu oraz usługi CDA Premium będą realizowane na bieżąco. Spółka ma stabilną sytuacje finansową, a liczba użytkowników CDA Premium stale rośnie, dlatego w naszej strategii nie będzie żadnych korekt - powiedział Wolfgang Laskowski, rzecznik prasowy CwMedia.
Zobacz także: Debiut CwMedia właściciela serwisu CDA.pl, analiza IPO. Czy warto zainteresować się publiczną ofertą akcji?