CDA przydzieliło akcje. CwMedia zebrało w sumie 0,85 mln zł z planowanych 5,5 mln zł | StrefaInwestorow.pl

 Publiczna oferta obligacji PCC Rokita

Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
19 gru 2017, 16:00

CDA przydzieliło akcje. CwMedia zebrało w sumie 0,85 mln zł z planowanych 5,5 mln zł

CwMedia, właściciel serwisu CDA.pl poinformował o przydzieleniu 154.645 akcji w cenie 5,50 zł. Spółka zamierzała pozyskać środki  na rozwój oferty Video on Demand. Pozyskała z rynku 850 tys.zł z planowanych 5,5 mln zł. Mimo to zamierza kontynuować proces IPO i wejść na NewConnect.

Zmiana strategii CDA.pl

Model biznesowy, który dotychczas dominował w serwisie, zakładał monetyzację poprzez emitowanie reklam na stronach z publikowaną treścią. Od początku 2016 r. nastąpiła zmiana w strategii. Obecnie spółka skupia się przede wszystkim na rozwijaniu CDA Premium. Jest to sekcja Video on Demand (VOD) zawierająca materiały dostarczane przez oficjalnych i zweryfikowanych dystrybutorów filmowych.

Właśnie na marketing i rozwój serwisu miały zostać przeznaczone pozyskane środki.

Niski poziom zapisów

Sam proces przeprowadzenia oferty był nietypowy. Spółka nie wyznaczyła podziału na transze dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Nie przeznaczono też czasu w harmonogramie na book building i road show. Cena była z góry ustalona i narzucona przez CwMedia. Same zaś zapisy zostały przedłużone do 8 grudnia. Początkowo miały zakończyć się trzy dni wcześniej.

CwMedia planował pozyskać ok. 5,5 mln zł z emisji nowych akcji. Większościowi akcjonariusze nie oferowali własnych akcji do sprzedaży. Ostatecznie spółka dokonała przydziału 154.645 akcji w cenie 5,50 zł, czyli pozyskała środki w wysokości 850 tys. zł brutto. Mimo to, według zapowiedzi spółki, realizacja głównego celu emisji akcji - marketingu platformy Video on Demand - nie jest zagrożona. CwMedia podtrzymuje deklaracje i zamiary zarówno te związane z rozwojem CDA.pl jako platformy społecznościowo-hostingowej, jak i płatnego kanalu VOD jakim jest usługa CDA Premium:

- Spodziewaliśmy się lepszego wyniku, ale w planach spółki nic się nie zmienia. Projekty związane z rozwojem serwisu oraz usługi CDA Premium będą realizowane na bieżąco. Spółka ma stabilną sytuacje finansową, a liczba użytkowników CDA Premium stale rośnie, dlatego w naszej strategii nie będzie żadnych korekt - powiedział Wolfgang Laskowski, rzecznik prasowy CwMedia.

Zobacz także: Debiut CwMedia właściciela serwisu CDA.pl, analiza IPO. Czy warto zainteresować się publiczną ofertą akcji?

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.