Producent gier wideo 1C Entertainment wybiera się na GPW
Grupa 1C Entertainment, prowadząca działalność w segmentach produkcji gier wideo, dystrybucji oraz specjalistycznych usług świadczonych na rzecz niezależnych studiów deweloperskich, złożyła prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. Wśród kluczowych tytułów grupy są tak popularne gry jak Men of War, King’s Bounty i IL-2 Sturmovik. Do grupy 1C Entertainment należy między innymi znany dystrybutor gier "Cenega". Spółka planuje ofertę publiczną jeszcze w tym roku.
IPO jeszcze w tym roku
W komunikacie spółka poinformowała o chęci przeprowadzenia oferty publicznej na jesieni. W planach na następne lata 1C Entertainment ma wydawanie kontynuacji najlepiej sprzedających się tytułów oraz prace nad zupełnie nowymi projektami.
- Wejście na giełdę traktujemy jako kolejny etap rozwoju. Z branżą gier wideo jesteśmy związani od ponad 20 lat. Mamy bogate doświadczenie, jeśli chodzi o ich produkcję i sprzedaż, co przełożyło się na ugruntowaną pozycję Grupy na rynkach międzynarodowych. Współpracujemy z najważniejszymi światowymi graczami. Planujemy przyspieszyć rozwój działalności deweloperskiej i wydawniczej Grupy, które mają być głównym, choć nie wyłącznym, motorem jej wzrostu - poinformował Nikolay Baryshnikov, Prezes Zarządu spółki 1C Entertainment.
Najważniejsze spółki Grupy 1C Entertainment to Cenega zajmująca się dystrybucją gier wideo, produkcją i sprzedażą odzieży i gadżetów związanych z filmami i grami, Muve świadcząca usługi cyfrowej dystrybucji gier, prowadząca sklepy internetowe z grami i gadżetami, Qloc, światowej klasy firma oferująca specjalistyczne usługi dla branży gier wideo (takie jak usługi programistyczne, testy i lokalizacja) i 1C Online Games, wydawca i producent gier przeznaczonych na wszystkie platformy.
W 2017 roku przychody Grupy wyniosły 208,6 mln zł, a wynik EBITDA około 30 mln zł.
Trzy segmenty działalności 1C Entertainment
1C Entertainment, prowadząca działalność w segmentach produkcji gier wideo, dystrybucji oraz specjalistycznych usług świadczonych na rzecz niezależnych studiów deweloperskich.
Produkcja gier wideo
Spółka skupia się na produkcji gier wideo na PC, konsole i platformy mobilne oraz działalności wydawniczej tytułów wyprodukowanych przez zewnętrzne podmioty i deweloperów niezależnych. Grupa intensywnie rozwija działalność związaną z produkcją własnych gier wideo przeznaczonych na wszystkie popularne platformy. Aktualnie prowadzone projekty obejmują zarówno gry wideo stanowiące kontynuacje istniejących serii (Men of War oraz King’s Bounty) jak również nową inicjatywę z gatunku Free-to-play MMO. Dodatkowo, poza produkcją gier wideo na urządzenia stacjonarne, Grupa rozwija działalność związaną z tworzeniem gier mobilnych.
Do najistotniejszych serii wydawniczych, do których grupa posiada prawa autorskie, należą między innymi Men of War, King’s Bounty oraz Il 2 Sturmovik, które dotychczas sprzedały się w wielu milionach egzemplarzy.
Dystrybucja cyfrowa i fizyczna
Grupa (poprzez firmę Cenega) jest największym niezależnym dystrybutorem gier wideo w regionie Europy Środkowo-Wschodniej z udziałem rynkowym w dystrybucji fizycznej wynoszącym około 25%. Dystrybucja obejmuje cztery rynki geograficzne: Polskę, Czechy, Słowację oraz Węgry, na których odbiorcami grupy są największe sieci handlowe i inni odbiorcy komercyjni.
W ramach segmentu dystrybucyjnego Grupa rozwija Platformę Muve, która jako pierwsza w Polsce oferowała usługę cyfrowej sprzedaży gier wideo na istotną skalę i obecnie jest wiodącym podmiotem w regionie świadczącym ten rodzaj usługi dla klientów B2B, posiadającym katalog obejmujący ponad 3 300 gier.
Usługi dla branży gier wideo
Oferta segmentu specjalistycznych usług Grupy 1C Entertainment, świadczona poprzez spółkę Qloc, jest odpowiedzią na rosnącą liczbę zleceń ze strony wydawców i deweloperów w obszarach takich jak usługi programistyczne, przeprowadzanie testów czy lokalizacja gier. Rosnąca potrzeba outsourcingu jest powiązana ze znaczącym poziomem nakładów wymaganych do przygotowania produkcji spełniającej wysokie oczekiwania graczy. Producenci coraz częściej koncentrują się głównie na warstwie kreatywnej związanej z przygotowaniem fabuły gry oraz koordynacji prac zewnętrznych dostawców.