Manufaktura Piwa, Wódki i Wina Janusza Palikota rozpoczyna publiczną ofertę akcji i szykuje debiut na NewConnect
Manufaktura Piwa, Wódki i Wina, spółka Janusza Palikota, rozpoczyna pierwszą ofertę publiczną akcji. W jej ramach chce pozyskać blisko 11 mln zł i następnie zadebiutować na rynku NewConnect.
Jeszcze w lutym br. Manufaktura Piwa, Wódki i Wina zapowiadała rozpoczęcie procesu IPO, które poprzedzi debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chciała sfinalizować włączenie do grupy Przyjaznego Państwa oraz przejęcie firmy Doctor Brew. Aktualnie w skład grupy MPWiW wchodzi już m.in. Tenczynska Okovita. Teraz rozpoczyna się pierwsza oferta publiczna akcji, w ramach której planowane jest pozyskanie do 10,98 mln zł brutto. Finansowanie ma zostać przeznaczone na zwiększenie kapitału obrotowego, a cena emisyjna została ustalona na 54 zł. Debiut natomiast ma nastąpić w II lub III kwartale 2022 roku.
Spółka zaprezentowała podczas dzisiejszej konferencji wyniki finansowe za 2021 rok. Celem na 2022 rok jest ich wielokrotne zwiększenie, a co więcej ekspansja międzynarodowa.
Źródło: Spółka
Zapisy na akcje rozpoczną się we wtorek 26 kwietnia i potrwają do 10 maja. Przydział akcji zaplanowany został na 13 maja.
Zobacz także: 5 spółek, których stopa dywidendy jest wyższa niż inflacja i kolejne 7 z dywidendą przekraczającą 9%
Oferta publiczna akcji spółki Palikota
Dzisiaj Manufaktura Piwa, Wódki i Wina opublikowała memorandum informacyjne w związku z planowaną ofertą publiczną akcji. Od jutra natomiast rozpoczyna się kilkudniowy road show spółki, czyli spotkania z inwestorami instytucjonalnymi. Natomiast od 26 kwietnia rozpoczną się zapisy na akcję spółki, które potrwają do 10 maja. Cena emisyjna została ustalona na 54 zł za akcję, a finansowanie zostanie przeznaczone na zwiększenie kapitału obrotowego. Zarząd został objęty 2-letnim lock-upem. Koordynatorem oferty publicznej jest DM BOŚ.
„Spółka planuje istotne zwiększenie wolumenu sprzedaży swoich produktów w 2022 roku. Realizacja tych zamierzeń wymaga odpowiedniego zwiększenia kapitału obrotowego, dlatego spółka zamierza przeznaczyć 100 proc. środków pozyskanych z oferty, pomniejszonych o koszty jej przeprowadzenia, na ten cel. Środki zostaną wykorzystane zarówno na zwiększenie wolumenu obrotu aktualnie oferowanych produktów, jak również tych, które emitent planuje wprowadzić do swojej oferty w kolejnych miesiącach bieżącego roku” – napisano w memorandum informacyjnym spółki.
W 2021 roku MPWiW mocno rozwinęła sklep online, co stanowiło 80% dystrybucji. W 2022 roku już odnotowano wzrost liczby sklepów z ich świeżym piwem, chcą doprowadzić do ogromnej ekspansji. Na ten moment największym partnerem spółki jest Żabka, ale prowadzą sprzedaż również w Auchan czy Kauflandzie. Aktualnie prowadzą rozmowy z siecią marketów Dino. Dodatkowo, planują wprowadzenie 3 nowych produktów m.in. wódka o smaku popcornu.
Źródło: Spółka
Spółka chce rozpocząć ekspansję międzynarodową. Aktualnie oczekują na zatwierdzenie działalności w USA. W drugiej połowie roku liczą na przyspieszenie eksportu produktów grupy. Interesuje ich zostanie globalną, rozpoznawalną marką.
Harmonogram oferty Manufaktury Piwa, Wódki i Wina
20 kwietnia 2022 | Publikacja Memorandum wraz z ceną (rozpoczęcie Oferty Publicznej) |
21 - 25 kwietnia 2022 | Road Show – spotkania Zarządu z Inwestorami Instytucjonalnymi |
26 kwietnia - 10 maja 2022 | Zapisy na Akcje Oferowane (zarówno w Transzy Detalicznej i Transzy Inwestorów Instytucjonalnych) |
13 maja 2022 | Przydział Akcji Oferowanych |
Memorandum Informacyjne dostępne jest TUTAJ.