Polska gra Idle Coffee podbija Chiny. Akcje jej właściciela BoomBit pną się do góry
Obrazek użytkownika Paweł Biedrzycki
26 sie 2019, 15:03

Idle Coffee podbija Chiny. Gra stworzona przez BoomBit pnie się w rankingach na tamtejszym rynku

Zgodnie z danymi z portalu appannie.com polska gra Idle Coffee Corp jest na 19. miejscu najbardziej popularnych gier mobilnych w Chinach na Iphone’a (w kategorii free2play). Gra mobilna typu clicker zbiera też bardzo dobre oceny. Kurs akcji producenta gry spółki BoomBit znajduje się na najwyższych poziomach od czerwca 2019.

Jest to zestawienie na dzień 25 sierpień 2019 roku. Dzień wcześniej gra zajmowała 23. pozycję. Źródło tego sukcesu może tkwić we wsparciu promocyjnym Douyin, czyli chińskiego TikToka.

Idle Coffee od BoomBit trafia do Chin

Przypomnijmy, że BoomBit wydał grę Idle Coffee Corp 8 maja 2019 roku. W trakcie premiery, produkcja otrzymała wsparcie, czyli tzw. featuring w sklepach Google oraz Apple. Gra należy do tzw. clickerów, a większość przychodów przez nią generowana pochodzi z reklam. Przełożyło się to na dobre przychody z gry w pierwszym miesiącu. Tylko w maju wskaźnik aktywnych użytkowników - MAU (Monthly Active Users) wyniósł 3,1 miliona użytkowników.

Kurs akcji Boombit od debiutu na GPW

Boombit kurs akcji

Niestety po ustaniu featuring-u, popularność gry spadła i w kolejnych miesiącach miała ona już niewielki wpływ na miesięczne przychody raportowane przez BoomBit. 6 sierpnia br. spółka poinformowała, że zawarła umowę z firmą wydawniczą Beijing Ocean Engine Network Technology Co., Ltd z grupy ByteDance na dystrybucję Idle Coffee Corp na terenie Chin. Licencja obejmuje platformy iOS i Android. Była to bardzo ważna informacja, gdyż Byte Dance jest właścicielem m.in. aplikacji TikTok, która cieszy się ogromną popularność w Chinach. Jego liczba dziennych użytkowników (DAU) tylko w Państwie Środka osiągnęła 250 milionów.

Zobacz także: BoomBit zanotował 1 mln pobrań gry Idle Coffee Corp 

Wysokie oceny gry od chińskich i amerykańskich graczy

Idle Coffee Corp zbiera bardzo dobre opinie. Dane portalu Appannie.com prezentują ratingy gry składający się z ocen samych graczy, który aktualnie wskazuje w Chinach ocenę 4,7/5. Taką samą ocenę wystawili amerykańscy gracze. Jest to już dość miarodajny wskaźnik, gdyż jest oparty na kilkutysięcznej ilości oddanych głosów – w Chinach ilość oddanych głosów przekroczyła 3000, a w USA zbliża się do 5000.
 

ratings

Źródło: Appannie.com

Znacznie większą liczbę oceniających Idle Coffee Corp zanotował inny portal – Sensortower.com. Spośród blisko 50 tys. ocen, 70% z nich opiewa na maksymalną liczbę gwiazdek – 5, a czterogwiazdkową ocenę wystawiło blisko 15% głosujących. Jednogwiazdkowo grę oceniło 6% oddających głos.
 

rating usa

Źródło: Sensortower.com

Poprosiliśmy prezesa BoomBit, Marcina Olejarza o komentarz dotyczący perspektyw gry Idle Coffee Corp.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z ostatnich tygodni Idle Coffee Corp. Poza świetnymi wynikami w Chinach, nasza gra otrzymała w ubiegłym tygodniu feature’a w amerykańskim App Store – trafiła do zestawienia Essential Game Picks, co przyczyniło się do wzrostu jej popularności. Obecnie jest w USA na 135 miejscu najpopularniejszych gier F2P.

- Uważam, że gra jest po prostu dobrze zrobiona i wyróżnia się na tle innych „clickerów” m.in. dopracowaną grafiką. Oczywiście dobre wyniki Idle Coffee Corp to także zasługa wsparcia promocyjnego dystrybutorów (featuring) oraz popularności tego gatunku gier mobilnych w Chinach.

- Chiny i Stany Zjednoczone to obecnie dwa największe rynki gier mobilnych na świecie pod względem przychodów. Łączna liczba użytkowników gier mobilnych w tych krajach szacowana jest na ok. 750 mln.

Zobacz także: BoomBit ma umowę na dystrybucję gry "Idle Coffee Corp" w Chinach 

O portalu appannie.com

Appannie.com to funkcjonujący od 2010 roku portal skierowany do segmentu B2B specjalizuje się w analizie danych. Specjalizuje się w dostarczaniu danych. W 2017 roku był w zestawieniu Deloitte’s Fast 500, a rok wcześniej w zestawieniu  Forbes World's Best 100 Cloud Companies List. Sam portal chwali się, że posiada ponad 1 milion użytkowników i jest cytowany m.in. przez Bloomberg, CNBC, Financial Times, The Wall Street Journal czy The New York Times.

Jakie przychody ostatecznie osiągnie BoomBit w sierpniu i czy wysoka pozycja Idle Coffee Corp w chińskim rankingu popularności darmowych gier mobilnych przełoży się na wzrost przychodów spółki? Tego dowiemy się po najbliższym raporcie o przychodach, który spółka opublikuje najprawdopodobniej na początku września.

Zobacz także: Debiut BoomBit: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce 

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.