Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

11 bit studios pomimo braku premier wciąż świetnie zarabia. Spółka w czwartym kwartale przebiła oczekiwania analityków

Udostępnij

11 bit studios opublikowało wyniki finansowe za 2021 rok. Pomimo braku premier w minionym okresie, spółka wypracowała 70,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, a zysk netto był na poziomie 28,6 mln zł.

Tak naprawdę od około 3 lat producent Frostpunka i This War of Mine nie zaliczył pełnoprawnej premiery gry. Ostatni raz wydano tytuł Children of Morta, jeszcze w 2019 roku. Przychody warszawskiej spółki wciąż napędza sprzedaż Frostpunka z 2018 roku. Mimo upływu kilku lat, produkt stał się marką rozpoznawalną na arenie międzynarodowej, a 11 bit studios nieustannie rozwija uniwersum, chociażby poprzez dodatki do tytułu czy wersję planszową gry. W ubiegłym roku najważniejszym wydarzeniem dla spółki była zapowiedź drugiej części Frostpunka (w połowie sierpnia). Po kilku miesiącach tytuł plasuje się już na 7 miejscu w zestawieniu Global Top Wishlist platformy Steam, a aktualna liczba zapisów jest wyższa niż w dniu premiery pierwszej części.

Według opublikowanych wyników finansowych za 2021 rok, 11 bit studios osiągnęło w minionym okresie przychody na poziomie 70,1 mln zł. Jeżeli spojrzymy na zysk netto to wyniósł on 28,6 mln zł. Warto przypomnieć, że warszawska spółka była kilkukrotnie wskazana w tym roku jako „top picks” przez biura maklerskie. Ponadto, producent Frostpunka jako jeden z nielicznych wybronił się podczas spadków kursów akcji spółek z branży gier w ostatnich kilkunastu miesiącach.
 

Notowania 11 bit studios

11 bit studios

Zobacz także: Akcje CD PROJEKT reagują wzrostem na zapowiedź nowej sagi gry w uniwersum Wiedźmin

Frostpunk wciąż napędza wyniki 11 bit studios

Dzisiaj 11 bit studios opublikowało wyniki finansowe za 2021 rok. Jak już wspomnieliśmy, w ubiegłym roku nie odbyła się żadna premiera z portfolio spółki, a mimo to przychody wyniosły 70,1 mln zł. Zysk netto natomiast był na poziomie 28,6 mln zł. Dla porównania, w 2020 roku warszawska spółka wypracowała ponad 87,1 mln zł przychodów, 37,36 mln zł zysku netto, a zasoby finansowe wyniosły 108 mln zł.
 

PAP zebrał konsensus ekonomistów dotyczący wyników finansowych za IV kwartał 2021 roku.

4Q2021 wyniki kons. różnica rdr kdkk YTD 2021 rdr
               
Przychody 20,9 18,1 15,5% 10,3% 55,7% 70,1 -19,5%
EBITDA 13,4 9,8 37,4% 56,5% 131,4% 39,0 -23,7%
EBIT 11,6 7,8 48,3% 104,6% 196,4% 30,0 -26,2%
zysk netto j.d. 11,3 7,4 53,5% 115,4% 175,9% 28,7 -23,2%
               
marża EBITDA 64,1% 45,7% 18,40 18,92 20,97 55,56% -3,08
marża EBIT 55,6% 36,7% 18,88 25,61 26,39 42,84% -3,91
marża netto 54,0% 34,5% 19,53 26,33 23,52 40,92% -1,96

Źródło: PAP Biznes
 

Spółka ma przed sobą intensywny czas. Jeszcze według zapowiedzi z ubiegłego roku, w pipelinie produkcji własnych są 3 projekty. Jeden z nich, jak już wiadomo, to druga część Frostpunka. Dwa pozostałe wciąż nie zostały zapowiedziane, dlatego inwestorzy liczą na uchylenie rąbka tajemnicy jeszcze w tym roku, gdyż kumulacja premier ma nastąpić w latach 2023-2024. Dlatego też spółka była wskazywana jako „top picks” przez biura maklerskie.

Potencjał kolejnej części Frostpunka jest ogromny, a łącznie w 3 projekty własne 11 bit studios ma zainwestować 110 mln zł. Należy pamiętać, że spółka rozwija również portfolio wydawnicze, aby dywersyfikować źródło przychodów. Na więcej szczegółów dotyczących dalszych działań spółki możemy liczyć w czerwcu, podczas dorocznej konferencji organizowanej przez warszawskie studio.

Ostatnio 11 bit studios uaktywniło się również na rynku akwizycji. Na początku marca zakupiono 40% udziałów w firmie Fool’s Theory, która zajmuje się produkcją gier z gatunku RPG. Studia miały już okazję ze sobą współpracować, a teraz 11 bit studios zostanie wydawcą ich kolejnego projektu o roboczej nazwie Vitriol, na który przeznaczy 17 mln zł, czyli zdecydowanie więcej niż wyniósł budżet Frostpunka. W przyszłości możliwe, że i produkcje Bitów zostaną przeniesione do świata RPG.
 


Na koniec warto podkreślić, że 11 bit studios jako pierwsza polska spółka z branży gier zorganizowała zbiórkę na pomoc Ukrainie. Przez kilka dni wszystkie dochody ze sprzedaży gry This War of Mine zostały przekazane na Ukraiński Czerwony Krzyż. Łącznie udało się uzbierać 3,7 mln zł.

Zobacz także: Movie Games zapowiada duże zmiany. Spółka chce mocniej zaangażować się w produkcję gier Indie Premium i przedstawia plan premier

Udostępnij