Creepy Jar z rekordowymi wynikami i dywidendą za 2022 rok. Kampania marketingowa projektu Chimera rozpocznie się w tym kwartale
Green Hell napędza wyniki finansowe Creepy Jar do rekordowych poziomów. Przychody spółki w 2022 roku wyniosły 54,9 mln zł, natomiast zysk netto przekroczył 36,4 mln zł. Zarząd już rekomendował podział zysku z akcjonariuszami za miniony rok, a teraz zapowiada, że przeznaczy na dywidendę 27,97 mln zł.
Green Hell to nadal jedyna produkcja w portfolio Creepy Jar, ale za to z jakim sukcesem. Spółka od kilku lat rozwija swój flagowy produkt, wydając kolejne DLC oraz poszerzając liczbę sprzętów, na których jest dostępny survival w amazońskiej dżungli. Według nowej roadmapy, Green Hell otrzyma na platformie Steam kolejne 3 bezpłatne dodatki, natomiast na konsole trafią dwa poprzednie (Animal Husbandry i Building Update). Jednocześnie większość zespołu skupia się na produkcji Chimery, a rynek od dłuższego czasu wyczekuje pierwszych materiałów marketingowych.
Opierając się jedynie na sukcesie Green Hella, spółka może zaliczyć 2022 rok zdecydowanie do udanych. Przychody w omawianym okresie wyniosły 54,9 mln zł względem 46,1 mln zł w 2021 roku, a zysk netto był wyższy o 25% rdr i był na poziomie 36,5 mln zł. Oficjalne wyniki są zbliżone do tych szacunkowych, opublikowanych jeszcze na koniec lutego. Już wtedy zarząd zapowiadał, że zamierza po raz kolejny wypłacić dywidendę, na co przeznaczy co najmniej 50% zysku netto. Teraz chce przeznaczyć 27,97 mln zł na dywidendę. Proponowany dzień dywidendy to 29 sierpnia, a termin wypłaty to 4 września 2023 roku.
Notowania Creepy Jar
Zobacz także: Zwolnienia grupowe w Ten Square Games. Spółka zamyka dwa projekty i skupi się na rozwoju kluczowych gier
Rozwój Green Hell i produkcja Chimery
To dwa kluczowe punkty działalności spółki Creepy Jar. Niedawno zaprezentowano nową roadmapę dla gry Green Hell, według której zostaną wydane kolejne, bezpłatne dodatki na platformie Steam. Będą to Storage & Transportation, Combat Update oraz New Animals. Pierwszy z nich wprowadzi nowe możliwości przechowywania i transportu zasobów, drugi udoskonali obecny system walki, natomiast dzięki ostatniemu rozszerzeniu pojawią się nowe zwierzęta. Natomiast dodatki Animal Husbandry oraz Building Update trafią na konsole.
Green Hell jest rozwijany już od kilku lat, natomiast od końca 2019 roku trwają prace nad kolejnym projektem, znanym bliżej jako Chimera. Do tej pory spółka wciąż nie zaprezentowała pierwszych materiałów z gry, a rynek coraz bardziej wyczekuje tego momentu, gdyż premiera może zbliżać się wielkimi krokami. Creepy Jar, podobnie jak było w przypadku Green Hella, planuje najpierw udostępnić grę w trybie wczesnego dostępu. Jednak tym razem już na starcie nowy produkt będzie zawierać tryb kooperacyjny. Start marketingu został zapowiedziany na ten kwartał, a budżet został zwiększony z 10 mln zł do 17 mln zł.
„W tym roku nasze działania będą skoncentrowane na kontynuacji prac nad Chimerą, w tym rozpoczęciu działań marketingowych związanych z tą produkcją, oraz rozszerzeniu Green Hell o kolejne aktualizacje zarówno w wersji na PC/Steam, jak i na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Liczymy, że regularnie rozwijany i wzbogacany o nowy kontent Green Hell pozwoli nam w 2023 roku w dalszym ciągu osiągać satysfakcjonującą sprzedaż i wyniki finansowe” - napisano w liście do akcjonariuszy.
Spółka jeszcze pod koniec lutego opublikowała szacunkowe wyniki, dlatego oficjalny raport finansowy za 2022 rok nie powinien być zaskoczeniem. Przychody w minionym roku były na poziomie 54,9 mln zł, co oznacza wzrost o 19% w rdr. Zysk netto wyniósł 36,5 mln zł wobec 29,1 mln zł wypracowanego w 2021 roku. Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku Creepy Jar podzielił się zyskiem z akcjonariuszami i wypłacił dywidendę w wysokości 21,50 zł na akcję. W tym roku zapowiedziano, że na podział zostanie przeznaczone 27,97 mln zł.
Źródło: Creepy Jar
W połowie grudnia 2022 roku spółka informowała o przekroczeniu 4 mln sprzedanych egzemplarzy Green Hella na wszystkich platformach, do których spółka posiada prawa. W ten wynik nie są wliczone kopie tytułu sprzedane w wersji VR-owej. Są one rozwijane przez spółkę Incuvo, która do 2025 roku zamierza wydać tryb kooperacyjny, dodać trzy DLC oraz wydać grę na inne platformy VR.
#CRJ_watch no to mamy raport @creepy_jar za 2022 rok! Najciekawsze rzeczy podzielone na sekcje
— Zofia Gambetti (@ZofiaGambetti) April 19, 2023
--DANE FINANSOWE--
◾️ przychody ze sprzedaży: 54.9 mln PLN (19% więcej niż w 2021)
◾️ zysk netto: 36.5 mln PLN (25% więcej niż w 2021)
◾️ nakłady i koszty produkcji gier: 6.9 mln… pic.twitter.com/DcR1rHwLXB
Rekomendacja dla Creepy Jar
Pod koniec marca DM BDM obniżył cenę docelową dla Creepy Jar i podtrzymał rekomendację „kupuj”. W dokumencie podkreślono, że w kolejnych miesiącach można spodziewać się już spadku monetyzacji Green Hella. Wzrost notowań może być napędzany w kolejnych miesiącach planami zapowiedzi, a następnie premiery projektu Chimera. DM BDM zakłada, że premiera odbędzie się w II kwartale 2024 roku.
„W związku ze spodziewaną dalszą dobrą sprzedażą gry Green Hell jak i zbliżającą się dużymi krokami premierą projektu Chimera oczekujemy, że spółka w 2024 r. wejdzie na nowy poziom wynikowy. W omawianym roku prognozujemy 115,7 mln PLN przychodów, z czego za 28% będzie odpowiadało IP GH, a za 72% Chimery (w naszym modelu zakładamy premierę w 2Q’24). Na poziomie skoryg. EBITDA szacujemy 95,3 mln PLN (+214% r/r). Według naszych prognoz na przestrzeni 2024-25 r. spółka wypracuje odpowiednio 86,7/89,4 mln PLN skorygowanego zysku netto, co przełoży się na wskaźnik P/E na atrakcyjnym poziomie 7x” – napisano w rekomendacji.
Ponadto, w rekomendacji DM BDM podkreślono, że spółka nie planuje w najbliższym czasie powiększać studia o kolejne zespoły. Dlatego też spodziewają się, że Creepy Jar będzie kontynuować dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami w kolejnych latach.