Render Cube przygotowuje się do premiery trybu kooperacyjnego Medieval Dynasty i nie wyklucza produkcji sequela
Zespół Render Cube intensyfikuje prace nad trybem kooperacyjnym do gry Medieval Dynasty i planuje premierę jeszcze w tym roku. W planach jest również wydanie wersji VR w ramach współpracy ze Spectral Games, a niewykluczony jest w przyszłości sequel gry.
Render Cube znany jest na rynku gier z produkcji Medieval Dynasty zrealizowanej na zlecenie niemieckiego wydawcy, Toplitz Productions. Już pod koniec listopada 2022 roku łódzkie studio wykupiło pełne prawa do gry, dzięki czemu w przyszłości może samodzielnie realizować sequel tytułu czy też przygotowywać kolejne dodatki. Obecnie spółka skupia się finalizacji prac nad trybem kooperacyjnym, które trwają od ubiegłego roku. W najbliższym czasie planowane są beta testy, a premiera powinna odbyć się jeszcze w tym roku.
„Zrobiliśmy już pierwszy krok (przyp. red. road mapy), czyli wersja na starsze generacje konsol. Teraz przed nami najważniejszy milestone, najważniejszy krok milowy dla samej gry, czyli coop mode, który chcemy, aby ukazał się w tym roku i robimy wszystko, żeby się to odbyło. (…) Mamy jeszcze parę pomysłów, jak rozwijać tę grę w przyszłości, wszystko zależy od tego jak coop wyjdzie i jak dobrze się sprzeda” – powiedział Damian Szymański, prezes Render Cube podczas webinaru w Strefie Inwestorów.
W tym roku, drugim ważnym wydarzeniem dla spółki będzie przeniesienie notowań z NewConnect na główny rynek GPW. Jak zapowiedział prezes Damian Szymański, prospekt powinien zostać złożony do końca czerwca, a przejście odbędzie się bez emisji akcji. Obecnie Render Cube wyceniane jest na około 170 mln zł.
Notowania Render Cube
Zobacz także: Premiery gier Frostpunk 2 i The Alters w pierwszej połowie 2024 roku. W tym roku 11 bit studios stawia na portfolio wydawnicze
Tryb kooperacyjny Medieval Dynasty
To właśnie dodanie trybu coop do gry Medieval Dynasty będzie dla Render Cube najważniejszym wydarzeniem w tym roku. Prace trwają już od 2022 roku, a implementacja gry dla wielu osób odkryje dodatkowo przed graczami wiele nowości. Premiera jest zapowiadana jeszcze na ten rok, a Damian Szymański pytany o obawy związane z trudnym oknem wydawniczym w III i IV kwartale zapewnił, że gra ma ogromne community, a pełna wersja tytułu również była wydawana we wrześniu.
Termin premiery będzie zależeć od przeprowadzonych beta testów, które planowane są w najbliższym czasie. Z racji tego, że tryb kooperacyjny wprowadzi sporo nowości, rozważana będzie podwyżka cena podstawowej wersji gry, jednak nie jest to na razie pewne. Na ten moment nie jest planowane dodane nowego trybu w wersji na konsole starej generacji, choć niewykluczone, że zostanie zaimplementowane na wersję w wirtualnej rzeczywistości.
W wyniku wykupienia pełni praw do gry Medieval Dynasty od wydawcy, Render Cube może teraz samodzielnie zrealizować ewentualny sequel tytułu. Koszty marketingu trybu kooperacyjnego są dzielone na pół, jednak już produkcyjnie Render Cube ponosi wszelkie koszty. W przypadku podziału zysku przy sprzedaży Medieval Dynasty, nadal obowiązuje podział 50/50. Poniżej przedstawiamy dotychczasowy rozwój flagowego tytułu łódzkiego studia.
Źródło: Render Cube
Dalsze plany Render Cube
Oprócz prac nad trybem kooperacyjnym, spółka Spectral Games pracuje nad wersją VR tytułu. Jak poinformowano na webinarze, produkcja jest już na zaawansowanym etapie i niebawem zaprezentują więcej. Obecnie prowadzone są rozmowy z dużymi podmiotami z rynku VR.
Po premierze trybu kooperacyjnego, część zespołu będzie skoncentrowana na dalszym rozwoju Medieval Dynasty, natomiast inni skupią się na pracy nad nowym projektem. Render Cube chce pozostać w obszarze RPG.
Ważnym wydarzeniem jeszcze w tym roku będzie przeniesienie notowań z rynku NewConnect na główny rynek GPW. Render Cube debiutował na rynku alternatywnym jeszcze w 2021 roku. Przejście planowane jest bez emisji akcji.
„Planujemy debiut na głównym rynku GPW. Jesteśmy w trakcie kończenia prospektu, mam nadzieję, że jeszcze się to odbędzie nawet w tym miesiącu (…) Chcemy zadebiutować w tym roku, dlatego nie możemy mieć błędów, jeśli chodzi o prace nad prospektem, dlatego sporo czas zajmuje nam analiza i sprawdzenie tego. Debiut, jeśli wszystko się uda, to powinien być jeszcze w drugiej połowie tego roku. Nie planujemy żadnych emisji na tę chwilę” – podkreślił Damian Szymański.