Problemy Lords of the Fallen po premierze. Produkcja od CI Games zbiera mieszane oceny, a kurs akcji mocno traci od tygodnia
Premiera Lords of the Fallen nie należała do najlepszych. W pierwszych godzinach polski souls-like zbierał większość negatywnych opinii od graczy. Tylko w ciągu kilku dni kurs akcji CI Games spadł o około 35%.
Choć kilkukrotnie powtarzaliśmy, że gatunek gier jak souls-like nie należy do najłatwiejszych i jest skierowany do wymagających graczy, to polska produkcja nie sprostała pierwszym oczekiwaniom graczy. Na dzień przed premierą Lords of the Fallen, media branżowe opublikowały swoje recenzje. W swoich opiniach niektórzy wskazywali, że polski tytuł wyróżnia się na tle tego gatunku, jednak może mieć problemy z wydajnością, głównie na konsoli PlayStation 5. W dniu premiery gra zbierała w większości negatywne opinie na platformie Steam, a deweloperzy przez weekend starali się dostarczyć usprawnienia, odpowiadając na potrzeby graczy. Jednak użytkownicy konsol Xboxa muszą jeszcze uzbroić się w cierpliwość.
Obecnie na portalu Metacritic, produkcja od CI Games i studia HexWorks otrzymała od mediów branżowych 76 pkt na platformach pecetowych, 73 pkt na PlayStation 5. Natomiast na Steamie, z blisko 8 tys. opinii graczy, Lords of the Fallen ma jedynie 54% pozytywnych ocen. Jednak na starcie polska produkcja miała jedynie około 30% pozytywów na wspomnianej platformie. W weekend peak graczy przekroczył 43 tys. osób grających jednocześnie, przebijając tym samym ostatni souls-like jakim jest Lies of P.
|
Tylko w ciągu kilku dni kurs akcji CI Games spadł o blisko 35% i jest już najniżej od marca br. Obecna kapitalizacja spółki jest na poziomie 570 mln zł.
Notowania CI Games
Zobacz także: Kurs akcji CI Games reaguje nerwowo na pierwsze recenzje Lords of the Fallen. Pojawiły się oceny mediów branżowych
Problemy Lords of the Fallen
Lords of the Fallen, czyli reboot tytułu CI Games z 2014 roku, jest dotychczas największym projektem w portfolio spółki. Jak informowano, budżet produkcyjny oraz marketingowy wyniósł ponad 200 mln zł, a mimo to gra jest zaliczana przez deweloperów do segmentu AAA. Jeszcze przed premierą zapowiadano, że to dopiero początek uniwersum, które będzie rozwijane w kolejnych latach. Jednak pierwsze dni od debiutu Lords of the Fallen wskazują, że tytuł będzie wymagał jeszcze sporo patchy, zanim zadowoli w pełni graczy.
Mimo licznych problemów na starcie, na które już wskazywały opinie mediów branżowych, prezes CI Games raczej nie odnosi się do nich. Zapowiada ogłoszenie danych sprzedażowych pod koniec miesiąca. „Lords of The Fallen zyskało uznanie najważniejszych mediów growych na świecie. DotEsports UK przyznało grze 9,5/10 pkt., GamerSky China – 8,5/10, Eurogamer Polska oraz IGN – 8/10 pkt. Gra osiąga dobre wyniki w sklepach cyfrowych i fizycznych. W nadchodzących dniach ogłosimy kluczowe dane dla Lords of The Fallen – sprzedaż i nakłady inwestycyjne” – mówi Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games.
|
CI Games jeszcze przed premierą wielokrotnie sugerował porównania do największego hitu souls-like jakim jest Elden Ring od japońskiego studia From Software. Wspomniana spółka jest uważana za twórcę tego gatunku gier. CI Games liczyło przy Lords of the Fallen, że tytuł trafi do odbiorców ubiegłorocznego hitu, który w rok od premiery sprzedał się w nakładzie 20 mln egzemplarzy. Jednak w tym przypadku nie można porównywać budżetów, peaku na Steamie czy chociażby ocen na Metacriticu. W końcu peak Elden Ring przekroczył 953 tys. graczy, a w przypadku Lords of the Fallen mowa jedynie o 43 tys. użytkowników.
Źródło: SteamDB
Jeszcze w weekend Lords of the Fallen utrzymywał się na 3. miejscu globalnych bestsellerów platformy Steam. W poniedziałek polski tytuł spadł już na 10 miejsce. Na koniec października Marek Tymiński zapowiedział ogłoszenie oficjalnej sprzedaży. Jeszcze w IV kwartale planowana jest aktualizacja strategii.