Spectral Games coraz bliżej premiery pierwszego tytułu. Debiut giełdowy stoi pod znakiem zapytania
Spectral Games, której znaczącym akcjonariuszem jest Render Cube szlifuje swój flagowy produkt, czyli grę Medieval Dynasty New Settlement. Podobnie jak w przypadku łódzkiego studia, twórcy będą stawiać na sprzedaż gry w długim terminie.
W ostatnich dniach Render Cube podało, że sprzedaż Medievala Dynasty na wszystkich platformach przekroczyła 1,75 mln kopii. W osiągnięciu wspomnianego rezultatu pomogło przede wszystkim wdrożenie do rozgrywki trybu kooperacyjnego. Wieloletnie prace nad produkcją dają nadzieję na to, że sukces uda się powtórzyć spółce Spectral Games przy produkcji Medieval Dynasty New Settlement.
Zobacz także: Render Cube przekroczył poziom 1,75 mln sprzedanych egzemplarzy gry Medieval Dynasty
Prace na wykończeniu
Zgodnie z ostatnimi informacjami, premiera spin-offu Medievala Dynasty na VR powinna nastąpić w I półroczu.
„Aktualnie zakończyliśmy prace nad zawartością gry, pracujemy nad jej doszlifowaniem. Przy pracy pomocne są też opinie testerów. Cała produkcja przebiega zgodnie z planem i wszystko jest na dobrej drodze, by tytuł ukazał się w I półroczu 2024 r.” mówi dla Strefy Inwestorów Łukasz Tywoniak, odpowiedzialny za prace studia Spectral Games.
|
Trzeba jednak zauważyć, że termin oddania gry był kilkukrotnie przekładany. Jak słyszymy, wpływ na ten stan rzeczy miały zarówno kwestie właścicielskie, jak i techniczne.
„Po przejęciu Incuvo, naszego głównego inwestora, przez People Can Fly, podjęto decyzję o sprzedaży pakietu udziałów w naszym podmiocie. Poszukiwanie nowego inwestora stało się kluczowe. W tym czasie prace produkcyjne nad Medieval Dynasty New Settlement znacząco zwolniły. Na szczęście dla nas proces ten nie trwał długo, a duży pakiet udziałów w spółce nabył Render Cube – twórca Medieval Dynasty” dodaje Paweł Sobik, prezes Spectral Games.
Nadchodząca produkcja Spectral Games zaoferuje graczom otwarty świat, co czyni ją unikalną na tym rynku. Z tego też powodu twórcy musieli odpowiednio zbalansować możliwości techniczne gogli VR z własną koncepcją tego, jak ma wyglądać rozgrywka.
„Medieval Dynasty New Settlement jest projektem zupełnie nowym, choć osadzonym w uniwersum znanym z hitu Render Cube. Dotychczas na rynku VR nie powstała inna gra, która ją przypomina. Większość dostępnych produkcji jest dość prosta i nie ma rozbudowanej fabuły. Tymczasem w naszym tytule mamy do czynienia z otwartym światem. Oznacza to, że musieliśmy dostosować grę do technicznych możliwości Oculusa 2 i odpowiednio zbalansować jakość, jaką chcemy osiągnąć, z możliwościami sprzętu. Warto dodać, że tryb kampanii w Medieval Dynasty New Settlement będzie trwać około 20 godzin – to bardzo długo na grę VR-ową.” uzupełnia Tywoniak.
Zobacz także: Spectral Games ujawnia tytuł VR-owej wersji Medieval Dynasty i publikuje w sklepie Mety pierwszy zwiastun gry
Szeroko zakrojone plany
Przypomnijmy, że gra ukaże się w sklepie Meta oraz otrzyma wsparcie marketingowe amerykańskiego giganta. Spółka podjęła już pierwsze działania, publikując w grudniu pierwszy zwiastun.
„W najbliższym czasie rozpoczniemy pre-ordery i wtedy też wystartuje wsparcie marketingowe naszego amerykańskiego partnera - Mety. Pomaga nam także Render Cube, prowadząc promocję Medieval Dynasty New Settlement m.in. na swoich kanałach social media. Choć analitykę na platformie Oculusa trudno zmierzyć, to widzimy dobry wskaźnik konwersji zainteresowania naszą grą. Około 25 proc. osób, które weszły na stronę naszej gry na sklepie Mety, dodaje grę do swojej wishlisty” zauważa prezes Spectral Games.
Twórcy mają także pomysły na to, jak rozwijać produkcję po premierze. Gracze mogą spodziewać się m.in. dodatków i nowych mechanik.
„Postrzegamy Medievala jako projekt długoterminowy. Po premierze podstawowej wersji rozpoczniemy prace nad dodatkami oraz nowymi mechanikami. W planach jest także udostępnienie graczom trybu kooperacji. Dodatkowo, aby pozostać transparentnym, po premierze zaprezentujemy road mapę, na której wskażemy, jak dalej będzie wyglądał rozwój tytułu” skomentował dyrektor studia.
W następnych latach Spectral Games myśli także nad stworzeniem innych gier. Metoda działania ma być podobna jak w przypadku Medievala Dynasty, czyli zamiast zwykłego portu produkcji, stworzenie spin-offu tytułu w oparciu o oryginalną wersję. Jak mówi nam prezes Sobik, pewne rozmowy w tej kwestii już się toczą, ale nabiorą prawdziwego rozpędu już po premierze Medievala Dynasty. Wtedy też może wyjaśnić się kwestia giełdowego debiutu.
„Nie wykluczamy debiutu giełdowego, na pewno będzie to temat ważny po premierze Medievala Dynasty. Póki co pozostajemy otwarci na różne opcje” podsumowuje prezes.
Notowania Render Cube w ciągu ostatnich 12 miesięcy