Nadchodzą ważne premiery od Creativeforge Games. Kluczowym celem na ten rok wzmocnienie finansowe spółki
W lutym na rynku pojawią się dwa tytuły notowanego na NewConnect wydawcy – Colonize oraz Builders of Greece. Obecna sytuacja finansowa Creativeforge Games (CFG) ma pozwalać na poszukiwanie nowych projektów.
Przypomnijmy, że wspomniane gry nie będą pierwszymi tegorocznymi premierami wydawcy. 10 stycznia na rynku pojawił się Beer Factory, który mimo kiepskich recenzji graczy, już przynosi spółce zyski.
Zobacz także: Premiery polskich gier w lutym 2024. Do graczy trafi sześć produkcji od spółek notowanych na giełdzie
Intensywny czas
Jak słyszymy w ostatnim materiale prezesa CFG Piotra Karbowskiego, sprzedaż Beer Factory sięga około 21 tys. egzemplarzy. Trzeba jednak dodać, że jedynie 57 proc. z 853 recenzji jest pozytywnych.
„Jestem bardzo zadowolony z premiery, sprzedaż wciąż się utrzymuje, a deweloper pracuje nad poprawkami. Gdybyśmy mieli każdą taką premierę w studiu, sądzę, że CFG byłoby jedną z najlepiej działających firm w Polsce. Wynika to głównie ze zwrotu inwestycji, niskich poniesionych kosztów i dużej marży” komentuje dla Strefy Inwestorów Karbowski.
Aktualny miesiąc będzie dla wydawcy, którego głównym akcjonariuszem jest PlayWay, jeszcze bardziej intensywny. 15 lutego nadchodzi premiera Colonize, a 27 lutego – Builders of Greece. Obie gry pojawią się na rynku w trybie early access (wczesny dostęp do jeszcze nieukończonego tytułu – red.). O wspomnianych debiutach więcej można przeczytać w materiale z początku lutego.
„Moim zdaniem „Builders of Greece” może być bardziej dopracowany niż „Colonize”, dlatego oba tytuły zostaną wydane w formie early access - po to jest taka forma, aby z niej korzystać. Jedno jest pewne, dla spółki kolejne premiery oznaczają dodatkowe fundusze, a na tle wielu przykładów z poprzedniego roku, jest to raczej zjawisko pożądane bardziej niż wysokie oceny” dodaje prezes CFG.
Zobacz także: Rusza Steam Next Festival. Oto jakie gry pokażą producenci gier z GPW i NewConnect
Trwają poszukiwania nowych projektów
Po pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 r. przychody spółki skurczyły się o ponad 70 proc. do niespełna 0,9 mln zł. Strata netto pogłębiła się z 0,2 mln zł do 0,4 mln zł, a środki pieniężne na koniec września stopniały z 0,5 mln zł do 0,2 mln zł. Nadchodzące premiery mają przynieść jednak zastrzyk gotówki, umożliwiający dalsze wyszukiwanie zespołów i gier.
„Środki pieniężne w Creativeforge Games pozwalają nam na rozpoczęcie kolejnych projektów lub też przejęcia. Jest to również powiązane z naszą polityką i dlatego wydajemy niebawem kolejne tytuły. Co więcej, zaczynamy zatrudniać małe zespoły lub też ich szukamy do realizacji kolejnych produkcji” mówi nam prezes CFG. Trzeba też zauważyć, że wydawca dobrze ocenia współpracę z PlayWay.
Ważnym celem na ten rok ma być wzmocnienie pozycji finansowej firmy. „W 2024 r. chcemy skupić się na wzmocnieniu finansowym spółki, dokończeniu rozpoczętych projektów i pozyskaniu ciekawych, a przede wszystkim przemyślanych nowych produkcji zarówno własnych, jak i wydawniczych” podsumowuje Karbowski.
Notowania Creativefogre Games w ciągu ostatnich 12 miesięcy
Od końca 2022 r. notowania Creativeforge Games poruszają się w trendzie bocznym. Kapitalizacja wydawcy sięga 27,7 mln zł.