Data premiery Silent Hill 2 remake ustalona. Bloober Team rozpoczął przedsprzedaż tytułu
Podczas piątkowego pokazu PlayStation State of Play, polskie studio zaprezentowało gameplay nadchodzącego horroru i zapowiedziało premierę tytułu na 8 października. Dzięki przedpremierowej możliwości zakupu, jest to aktualnie najlepiej sprzedająca się polska gra.
Ogłoszenie wyczekiwanej daty premiery remake Silent Hill 2, prezentacja kolejnych materiałów z gry oraz dobra sprzedaż nie przełożyły się na wzrost kursu Bloober Team, który w piątek przed południem spada o ponad 5%. Inwestorzy mogli wystraszyć się wycofania z realizacji Projektu C przez zagranicznego wydawcę, czyli Take-Two Interactive, które dla spółki zaskoczeniem jednak nie było.
Zobacz także: Prace nad Silent Hill 2 dobiegają końca. Pojawiają się podmioty chętne do inwestycji w Bloober Team
Premiera jesienią
Remake Silent Hill 2, którego deweloperem jest Bloober Team, a wydawcą Konami, pojawi się na rynku 8 października. Cenę wersji standardowej ustalono na 70 dolarów, a wersji deluxe na 80 dolarów. W dniu premiery gra dostępna będzie na konsolach PlayStation 5 oraz PC.
Wraz z ujawnieniem daty produkcji, przedstawiono kilkunastominutowy gameplay remake Silent Hill 2, który został znacznie lepiej odebrany od tego zaprezentowanego kilka miesięcy temu. Komentujący wskazują na m.in. dobre odzwierciedlenie głównego bohatera, ładną oprawę graficzną oraz dobre dostosowanie rozgrywki do dzisiejszych standardów. Entuzjazm graczy znajduje także potwierdzenie w danych dotyczących sprzedaży. Aktualnie remake Silent Hill 2 jest najlepiej sprzedającą się polską grą, okupując jednocześnie 43 lokatę na liście bestsellerów Steam.
Lista 10 najlepiej sprzedających się polskich gier
Źródło: Gaminganalytics.info
Zobacz także: Trailer Silent Hill 2 remake rozczarował inwestorów. Trwa mocna przecena akcji Bloober Team
Take-Two wypowiada umowy
Dzień przed ogłoszeniem daty premiery remake Silent Hill 2, Bloober Team podał informację o wycofaniu się z realizacji Projektu C jego wydawcy, czyli Take-Two Interactive, do którego należy borykające się z problemami Private Division. Polskie studio zaznaczyło jednocześnie, że było przygotowane na taki scenariusz, dzięki czemu ma alternatywne rozwiązania tej sytuacji. W tym momencie gra powstaje w modelu self-publishing, jednak spółka nie wyklucza, że w przyszłości nawiąże współpracę z innym wydawcą.
Wspomniane Private Division, specjalizujące się w grach z mniejszym budżetem, w kwietniu musiało zmierzyć się z falą zwolnień. Zgodnie z informacjami Gameindustry.biz, zwolnienia niemal 600 pracowników ogłoszone w kwietniu przez Take-Two Interactive, mocno dotknęły Private Division. Bez pracy miała zostać znaczna liczba osób zatrudnionych w studiach zlokalizowanych w USA oraz Niemczech.
Konsekwencje restrukturyzacji i zmiany podejścia amerykańskiego giganta odczuwa nie tylko Bloober Team. W tym tygodniu o zakończeniu współpracy z Take-Two Interactive poinformował również One More Level. Zagraniczny podmiot finansował nowy tytuł studia o roboczej nazwie Cyber Slash. Zgodnie z wcześniejszymi raportami, miała to być największa gra spółki o dwukrotnie większym budżecie niż w przypadki Ghostrunnera 2.
Notowania One More Level w ciągu ostatnich 12 miesięcy
„Nie spodziewaliśmy się takiego rozwoju wydarzeń, w szczególności mając na uwadze pozytywne przejście istotnego milestone’a dla projektu przed kilkoma miesiącami. Równocześnie dla każdego z naszych projektów staramy się mieć plany rezerwowe, pozwalające ograniczyć wpływ decyzji zewnętrznych podmiotów na działalność firmy. W obecnej sytuacji będziemy kontynuować prace nad grą wykorzystując posiadane oraz należne nam i płatne w najbliższym czasie środki. Niezmiennie wysoko oceniamy potencjał projektu, a w minionych miesiącach, bazując m.in. na wewnętrznych testach utwierdziliśmy się w tym przekonaniu” skomentował Szymon Bryła, prezes One More Level.
W przypadku wymienionego studia sytuacja jest nieco inna, ponieważ spółka rozpoczęła przegląd opcji strategicznych, który ma na celu wyłonienie nowego wydawcy. Możliwe jest również pozyskanie środków na samodzielne wydanie tytułu. Zapowiedziano, że polski podmiot zwróci się do innych spółek, które wcześniej wykazywały zainteresowanie Cyber Slashem.
Zobacz także: Take-Two wypowiedział umowę produkcyjno-wydawniczą spółce Bloober Team
Znaczna poprawa Bloobera w I kw.
Przez pierwsze trzy miesiące roku Bloober Team wypracował 42,4 mln zł przychodów, o 39,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2023 r. Zysk operacyjny wzrósł z 4,4 mln zł do 17,2 mln zł, a zysk netto – z 3,1 mln zł do 15,5 mln zł. Aktualnie, oprócz wspomnianego Silent Hill 2 remake, spółka skupia się na realizacji wspomnianego już Projektu C, czyli nowym własnym IP.
Notowania Bloober Team w ciągu ostatnich 12 miesięcy