Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Twitter wprowadza nowe produkty i zamierza podwoić przychody do 2023 roku

Udostępnij

Twitter ma ambitne plany na najbliższe lata. Do 2023 roku chce podwoić swoje przychody oraz zwiększyć bazę użytkowników do 315 mln osób. Spółka niedawno rozpoczęła testowanie nowej usługi abonamentowej Twitter Blue.

Kilka tygodni temu Twitter ogłosił wprowadzenie usługi Twitter Blue, która będzie niczym innym, jak abonamentem dla chętnych użytkowników. Aktualnie użytkownicy z Kanady oraz Australii mają już dostęp do usługi. Nowa funkcjonalność, która ma kosztować 3 USD miesięcznie pozwoli posiadaczom modelu subskrypcyjnego na dodatkowe opcje personalizacji swojego konta czy edycję wcześniej wysłanych tweetów (do 30 sekund po publikacji).

Aktualnie reklamy są największą częścią przychodów Twittera, które stanowią ponad 80% całkowitych przychodów. Dlatego spółka chce dywersyfikować swoją działalność poprzez wprowadzanie nowych produktów. Jak podaje CNBC, firma zamierza podwoić swoje przychody do 2023 roku oraz zwiększyć liczbę dziennych użytkowników do 315 mln osób.

Notowania Twittera – 1 rok

notowania Twitter

Źródło: Trading Economics

Twitter stawia na rozwój nowych produktów

W I kwartale 2021 roku Twitter odnotował przychody na poziomie 1,04 mld USD, co oznaczało wzrost o 28% rdr. Same przychody z reklam wyniosły w tym okresie 899 mln USD i był to wzrost o 32% rdr. Spółka poinformowała również, że w II kwartale br. oczekuje osiągnięcia przychodów na poziomie 980 mln USD a 1,08 mld USD. Dlatego firma decyduje się na wprowadzenie nowych produktów, aby dywersyfikować źródło przychodów.

Jednym z nich jest wspomniany Twitter Blue, czyli model subskrypcyjny za 3 USD miesięcznie. Został on już przetestowany i udostępniony w Kanadzie oraz Australii. Niebawem usługa abonamentowa powinna pojawić się również w USA. Cena w Polsce ma wynosić 13,99 zł, jednak nie wiadomo, kiedy polscy twitterowcy będą mogli skorzystać z subskrypcji. Jedną z najważniejszych funkcjonalności będzie możliwość edycji wysłanego tweeta, jednak tylko do 30 sekund od publikacji.

Na początku maja br. Twitter poinformował również o nowej usłudze Tip Jar, czyli jak sama nazwa wskazuje możliwość wpłaty napiwków za tweeta. Ma to ułatwić wspieranie „ważnych głosów” w mediach społecznościowych. Na razie z Tip Jar może korzystać ograniczona liczba osób korzystają z aplikacji w języku angielskim. Kolejną nową funkcjonalnością ma być Twitter Super Follows. Użytkownicy będą mogli pobierać opłaty od swoich obserwujących za dodatkowe materiały.

Jakby tego było mało, Twitter tworzy konkurencję dla popularnego ostatnio Clubhouse, do którego dostęp można otrzymać jedynie za pośrednictwem zaproszenia od innego znajomego. Odpowiedzią na tę aplikację ma być Ticketed Spaces dla ograniczonej liczby użytkowników. Osoby będą mogły udostępniać materiały jedynie wybranej grupie, które zapłacą za nie. 80% opłaty trafi do gospodarza, natomiast 20% należy do Twittera.

To może być dopiero początek rewolucji na Twitterze, a firma może prezentować nowe funkcjonalności w kolejnych miesiącach. Czekamy aż będą one dostępne również w Polsce.

Zobacz także: Akcje spółki Tesla są przewartościowane, a Amazon niedowartościowane - analitycy Morningstar oceniają gwiazdy hossy

Udostępnij