Rośnie poważny konkurent dla Tesli. Li Auto z rekomendacją Goldman Sachs „Kupuj”
Goldman Sachs dodał do swojej listy najlepszych pomysłów inwestycyjnych spółkę producenta samochodów elektrycznych – Li Auto. Napięcia handlowe między Chinami, a USA nie powstrzymują chińskich spółek przed debiutami na amerykańskich parkietach. Li Auto zebrał 1,1 mld USD dzięki debiutowi na Nasdaq w czwartek, a chwilę później Goldman Sachs wystawił swoją rekomendację „Kupuj”.
Li Auto powtórzy komercyjny sukces Tesli
Chiński producent samochodów elektrycznych kieruje swój produkt do rosnącej chińskiej klasy średniej, która chce jeździć ekologicznymi oraz inteligentnymi pojazdami. Pierwszy model Li ONE SU to sześciomiejscowy, elektryczny SUV, którego sprzedaż rozpoczęła się pod koniec ubiegłego roku, a cena za elektryka to 328 tys. juanów (46 800 USD).
Li ONE SUV, jest wyposażony w generator gazu, który może ładować akumulatory i zwiększać zasięg. Produkt okazał się sukcesem, a Li sprzedaje obecnie tyle samo pojazdów miesięcznie, co inne nowe chińskie firmy z branży EV – Xpeng i NIO.
Zdjęcia z prezentacji samochodu przez producenta.
Zobacz także: „Chińska Tesla” notuje dynamiczny wzrost przychodów. NIO rozpycha się na rynku samochodów elektrycznych
IPO Li Auto nastąpiło w momencie wzrostu zainteresowania inwestorów producentami samochodów elektrycznych, gdzie w tym czasie akcje Tesli szybowały w górę bijąc rekordy wyceny.
Li Auto jest poważną konkurencją dla dwóch innych chińskich spółek z branży EV – Xpeng oraz Nio. Roczny przychód spółki składa się głównie z dwóch gałęzi: sprzedaż samochodów oraz z usług takich jak stacje ładowania. Firma w zeszłym roku zanotowała 40,4 mln USD przychodu, co jest niewielkim ułamkiem 1,12 mld USD przychodu Nio. Dla porównania Tesla jest rentowna już cztery kwartały z rzędu.
Główni inwestorzy Li Auto są głęboko przekonani, że chiński startup EV dorówna komercyjnemu sukcesowi Tesli. „Li Auto jest pierwszą firmą w Chinach, która z powodzeniem wprowadziła na rynek pojazdy elektryczne o zwiększonym zasięgu, rozwiązując problemy związane z nieodpowiednią infrastrukturą ładowania i ograniczeniami technologicznymi dotyczącymi akumulatorów" - zapewnia Huang. „Firma jest w stanie uzyskać dodatnią marżę brutto przy sprzedaży pierwszej partii pojazdów, a zatem wraz ze wzrostem wielkości sprzedaży, jej marża brutto była znacznie wyższa od konkurentów i może żyć wystarczająco długo, aby stać się firmą wartą dziesięć miliardów dolarów z tym zdrowym modelem biznesowym" - powiedział Guo.
Cena docelowa Goldman Sachs dla akcji notowanych w Hong Kongu i akcji notowanych w Stanach Zjednoczonych jest zasadniczo taka sama, z jednym zastrzeżeniem. Cena docelowa akcji w Hong Kongu wynosi 240 dolarów hongkońskich, czyli około 30,86 USD za akcję. Cel analityków dla ADR-ów jest prawie dwukrotnie wyższy i wynosi 62 USD za ADR-a. Ale jeden ADR w USA odpowiada dwóm akcjom zwykłym, więc wszystko się zgadza. Obie ceny docelowe oznaczają zyski przekraczające 100%.
„Li Auto wyróżnia się na tle całego chińskiego przemysłu motoryzacyjnego poprzez tworzenie wizji i doświadczeń konsumentów związanych z samochodami elektrycznymi" – pisze Fang, analityk GS. „I wykazując gotowość do podjęcia ryzyka związanego z niekonwencjonalnymi technologiami i innowacyjnymi działaniami".
Większość analityków wydaje się zgadzać z Fangiem. Ponad 80% analityków zajmujących się akcjami Li ocenia je jako „Kupuj". Średni wskaźnik kupna dla akcji z indeksu S&P 500 wynosi około 55%. Jednak średnia cena docelowa dla analityków nie jest tak wysoka i wynosi około 41 USD za akcję.
Li Auto jest najlepiej radzącym sobie z głównych notowanych w USA chińskich akcji EV. Akcje Li wzrosły o około 7% w czwartek, podczas gdy akcje NIO spadły o około 10%, a akcje XPeng o około 1%. Wszystkie te spółki w ujęciu rok do roku pozostają w tyle za indeksami S&P 500 i Dow Jones Industrial Average, które zyskują odpowiednio 18% i 16%.