Tesla po raz pierwszy w historii wyceniona przez analityka na 1,6 biliona USD i to mimo że traci udział w chińskim rynku
We wtorek, Elon Musk, poinformował na swoim Twitterze, że Tesla akceptuje płatności Dogecoinem, uzasadniając, że cyfrowa moneta stworzona jako „głupi żart” jest lepiej przystosowana do transakcji niż Bitcoin. „Wolumen transakcji Bitcoina jest niski, a koszt jednej transakcji jest wysoki, natomiast Dogecoin zachęcia ludzi do wydawania pieniędzy, a nie gromadzenia ich jako magazynu wartości”, uzasadnia szef Tesli. Lider rynku EV ma przed sobą topniejącą pozycję na chińskim rynku.
Tesla z mocnym „Kupuj”
Analityk z New Street Research, Pierre Ferragu to wieloletni byk na gigancie pojazdów elektrycznych, czyli Tesli. Jeszcze w 2019 roku, kiedy cena Tesli była poniżej 300 USD, Pierre rekomendował cenę docelową 500 USD. To było przed splitem akcji 5:1 i wartość spółki Elona Muska oscylowała w okolicach 60 mld USD.
Tesla will make some merch buyable with Doge & see how it goes
— Elon Musk (@elonmusk) December 14, 2021
Ferragu wciąż pozostaje byczo nastawiony nawet kiedy inni analitycy zmieniają swoje noty na niższe. Najwyższa cena docelowa 1485 USD dla Tesli pochodziła od analita Zhu Yue z China Securities. Według matematyki rynkowej, wskazuje, że wartość docelowa Tesli jest na poziomie około 1,5 bln USD. Tesla ma około 1 mld akcji w obrocie, nie licząc opcji na akcje zarządu, które prawdopodobnie staną się akcjami.
Ferragu jednak przebija cenę docelową akcji Zhu i wskazuje na poziom 1580 USD z 1298 USD. Nowa rekomendacja, która wycenia firmę na około 1,6 bln USD.
Podwyżki w rekomendacjach jednak nie są impulsem wzrostowym dla akcji tak jakby chciały tego akcjonariusze spółki. Ferragu w swoim środowym raporcie spodziewa się, że Tesla dostarczy około 283 tys. pojazdów. Wall Street natomiast przewiduje około 266 tys. Co więcej, Ferragu spodziewa się około 1,5 mln sprzedanych pojazdów przez Teslę w 2022 roku. Obecne szacunki Wall Street dotyczące dostaw w 2022 roku wahają się od około 1,3 do 1,4 mln sztuk. Dużym wsparciem są nowe fabryki w Teksasie i Niemczech. „Pomimo dwóch dodatkowych fabryk, oczekujemy, że marże będą się zwiększać." - dodał analityk. Ferragu spodziewa się, że zyski brutto przekroczą 30% do końca 2022 roku, z obecnych średnich 20%.
Wskaźnik rekomendacji „Kupna” akcji Tesli na Wall Street nie zmienił się wraz z nowym celem Ferragu. Ogólnie rzecz biorąc, 48% z około 50 analityków oceniających akcje Tesli na „Kupuj”. Średni wskaźnik rekomendacji kupuj dla akcji z indeksu S&P 500 wynosi około 55%.
Zobacz także: Akcje CD PROJEKT zyskują na wartości po informacji, że spółka zawarła korzystną ugodę z inwestorami z USA
Tesla traci na chińskim rynku
Fabryka samochodów Tesli w Szanghaju nadal produkuje pojazdy w imponującym tempie, ale udział Tesli w chińskim rynku wciąż spada. Wygląda na to, że Tesla potrzebuje większych mocy produkcyjnych, aby obronić swoje udziały w największym na świecie rynku pojazdów elektrycznych. Od początku roku chiński udział Tesli w sprzedaży pojazdów elektrycznych na baterie - z wyłączeniem pojazdów hybrydowych typu plug-in - wynosi około 10%.
Tesla China November numbers were as follows:
— Troy Teslike (@TroyTeslike) December 8, 2021
• China Deliveries: 31,732
• Exports: 21,127
• Total: 52,859
Source https://t.co/bZYVCSqSZ1
The numbers are OK but exports were lower than I expected. However, we need to wait for production numbers
• Production: TBD 13-20 Dec
Zobacz także: Serwis Reddit znany inwestorom z forum WallStreetBets idzie na giełdę
Chiński dostawca danych motoryzacyjnych, CPCA, opublikował w środę listopadowe liczby EV. W Chinach Tesla wyprodukowała w listopadzie prawie 53 000 pojazdów. Firma sprzedała około 32 000 w kraju, a reszta pojazdów poszła na eksport. Wall Street i serwisy informacyjne zazwyczaj opierają się na danych CPCA dotyczących produkcji Tesli w Szanghaju oraz sprzedaży krajowej w Chinach, tworząc rekomendacje i analizy.
Przez ostatnie trzy miesiące zakład Tesli w Szanghaju pracował w tempie produkcji około 55 000 samochodów miesięcznie. We wrześniu zakład odnotował rekordową produkcję na poziomie około 56 000 pojazdów. Ten średni miesięczny wskaźnik produkcji wzrósł o prawie 100% w porównaniu z pierwszą połową 2021 roku.
Pomimo solidnej produkcji, udział Tesli w rynku EV w Chinach kurczy się. W drugiej połowie 2021 r. udział Tesli w chińskim rynku pojazdów elektrycznych na baterie i plug-in wyniesie około 7%, co oznacza spadek z 9% w pierwszej połowie roku. Firma musi wysyłać samochody z Chin do Europy, aby zaspokoić popyt również na starym kontynencie. To sprawia, że dane dotyczące udziału w rynku z jednego miesiąca nie mają znaczenia. W 2021 roku Tesla wyeksportowała z Chin około 190 000 pojazdów.
Średnia miesięczna zdolność produkcyjna Tesli w Szanghaju wzrosła o około 100% w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Patrząc na drugą połowę 2021 roku, moce produkcyjne w Szanghaju wzrosły o około 70% w porównaniu z pierwszą połową 2021 roku. Chińska sprzedaż EV wzrasta średnio o około 60% miesięcznie w drugiej połowie, w porównaniu z pierwszą połową 2021 roku. Konieczność eksportu kosztuję Teslę udział w chińskim rynku.
Zobacz także: Fed wywoła bessę na giełdzie albo wyrządzi trwałe szkody w gospodarce USA - uważa coraz więcej inwestorów i analityków