Skarb Państwa wydał 5 mln zł na promocję obligacji 500+ i zebrał w sumie 783 tys. zł | StrefaInwestorow.pl
Emisja Obligacji PCC Rokita Lipiec 2017
Obrazek użytkownika Paweł Biedrzycki
22 lis 2016, 12:13

Skarb Państwa wydał 5 mln zł na promocję obligacji 500+ i zebrał w sumie 783 tys. zł

Kampania promocyjna obligacji Skarbu Państwa skierowanych do beneficjentów programu 500+ zakończyła się całkowita klapą. Oferowane za pośrednictwem PKO produkty inwestycyjne nie spotkały się z zainteresowaniem odbiorców. Gigantyczna kampania promocyjna dla 12 i 6-letnich Rodzinnych Obligacji Skarbowych, która kosztowała 5 mln zł nie przyniosła oczekiwanych skutków. W sumie zapisy w październiku wyniosły 783 tys. zł.

Informację o tym podał Bartek Godusławski, redaktor Pulsu Biznesu
 

Rodzinne Obligacje Skarbowe

Oferowane obligacje były reklamowane jako produkty, które pozwolą zabezpieczyć przyszłość dzieci. Do wyboru były dwa rodzaje obligacji:

  • Sześcioletnie obligacje w pierwszym roku oprocentowane na poziomie 2,60 proc. W kolejnych rocznych okresach odsetkowych oprocentowanie miało być obliczane jako suma inflacji i marży w wysokości 1,75 proc.
  • Dwunastoletnie obligacje w pierwszym roku oprocentowane na poziomie 3,00 proc. W kolejnych rocznych okresach odsetkowych oprocentowanie będzie obliczane jako suma inflacji i marży w wysokości 2,00 proc.

Wszystkie obligacje dawały możliwość wcześniejszego ich wykupu, wiązało się to jedynie ze zmniejszeniem naliczonego oprocentowania.

Na koniec warto dodać, że obligacje będą dalej oferowane. Ciekawe ile na dalszą ich promocję i reklamę planuje wydać Skarb Państwa, bo na razie to interes życia dla mediów.

Zapisz się na darmowy newsletter na temat obligacji, aby otrzymywać informacje o najnowszych artykułach

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.