CD PROJEKT nie musi wydać drugiej gry AAA do 2021 roku aby zrealizować program motywacyjny, który dzisiaj jest warty ponad 1 mld zł
Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
06 wrz 2018, 08:44

Program motywacyjny pracowników CD PROJEKT jest obecnie warty ponad 1 miliard złotych, a spółka nie musi do 2021 roku wydać drugiej gry AAA, aby go zrealizować

Wartość programu motywacyjnego w CD PROJEKT może sięgnąć blisko 1 mld zł, a producent Wiedźmina jest na dobrej drodze aby spełnić jego warunki. Poprzedni udało się zrealizować z nawiązką. To może być największy pod względem wartości program motywacyjny w historii polskiej giełdy, a do kluczowych pracowników spółki trafią akcje o znacznej wartości. Co ciekawe, z jego założeń wynika, że wydanie kolejnej gry AAA po Cyberpunk 2077 do 2021 roku wcale nie musi nastąpić aby został rozliczony.


W maju 2016 r. Walne Zgromadzenie CD PROJEKT uchwaliło nowy program motywacyjny na lata 2016-2021. Najprawdopodobniej nieliczne wówczas osoby zakładały, aż tak pozytywny scenariusz wzrostu kapitalizacji spółki. Warunki programu motywacyjnego przy obecnym kursie akcji gamingowej spółki, dają szansę do zarobienia olbrzymich pieniędzy dla najważniejszych osób kierujących firmą. Część założonych w programie motywacyjnym warunków CD PROJEKT spełni bez większych problemów.

cyberpunk2077_gotta_know_where_to_look_rgb-1024x576

Zobacz także: CD PROJEKT zrobił ukłon w stronę graczy i pokazał światu gameplay gry Cyberpunk 2077

Jakie warunku musi spełnić CD PROJEKT, aby do pracowników trafiło ponad 1 mld zł?

Realizacja programu motywacyjnego jest uzależniona od spełnienia dwóch określonych kryteriów. Pierwszym jest kryterium wynikowe. Najważniejszym celem finansowym jest osiągnięcie łącznie 1,1 mld zł (dokładnie 1 092 649 tys. zł) skonsolidowanego zysku netto w latach 2016-2021 przez spółkę.

Jak dotąd, po 10 kwartałach (licząc od I kwartału 2016 r. do II kwartału 2018 roku) Grupa CD PROJEKT zarobiła netto 503,2 mln zł. W świetle nadchodzącej premiery gry Cyberpunk i perspektyw monetyzacji Gwinta, oraz premiery Thronebreakera chyba mało kto wątpi, by nie udało się zarobić brakującej kwoty (ok. 0,6 mld zł) do wypełnienia kryterium finansowego.

Drugie kryterium rynkowe, zakłada wzrost kursu akcji CD PROJEKT o 100 punktów procentowych powyżej zmiany notowań indeksu WIG licząc od końca 2015 roku. Aktualnie wzrost indeksu WIG jest około 28% powyżej poziomów sprzed uchwalenia programu, co oznacza spełnienie tego kryterium po przekroczeniu ceny akcji CD PROJEKT poziomu około 52 zł. Widać zatem, że prawdopodobieństwo niewypełnienia obydwu kryteriów na dzień dzisiejszy jest bardzo niewielkie, bo perspektyw wielkiej hossy na szerokim, polskim rynku nikt się na razie nie spodziewa.

Zobacz także: CD PROJEKT planuje do końca roku restart gry GWINT. Ma on nastąpić wraz z premierą dodatku Thronebreaker

6 mln akcji dla pracowników CD PROJEKT

Nagrodą, lub jak kto woli premią, za przywiązanie do spółki kluczowych pracowników, jest możliwość objęcia części z 6 mln akcji przeznaczonych dla osób objętych programem motywacyjnym. Zarząd ma dużą elastyczność w podejmowaniu decyzji komu będą należeć się w spółce akcje z programu. Mają one jednak trafić do nie więcej niż 149 praconików. Beneficjenci po spełnieniu kryteriów, będą mogli objąć akcje po preferencyjnej cenie, która została ustalona w zapisach przyjętego programu w 2016 roku. Wynosi ona, uwaga uwaga, 25,7 zł, co oznacza, że kluczowi pracownicy będą mogli objąć pakiet 6 mln akcji o rynkowej wartości 1,2 mld zł (przy cenie 200 zł za akcję) płacąc „zaledwie” 154,2 mln zł.

Jest jeszcze wariant bardziej optymistyczny dla pracowników. W programie wskazano, że jeżeli spółka wykaże w krótszym okresie lub jeszcze wyższy zysk skonsolidowany niż wskazane 1,1 mld zł – a mianowicie 1,33 mld zł w latach 2016-2021, to cena objęcia akcji wyniesie 22,35 zł. Wówczas cena nabycia 6 mln akcji przez pracowników będzie jeszcze niższa i wyniesie 134,1 mln zł. Z programu motywacyjnego CD PROJEKT jasno jednak wynika, że do 2021 roku spółka może, ale nie musi wydać kolejnej gry AAA po Cyberpunk 2077 zapisanej strategii aby go zrealizować bo kluczowe są dwa kryteria wynikowe i rynkowe.

Zobacz także: To wygląda na globalną zadyszkę branży gier wideo. Akcje producentów gier spadają w Polsce i na świecie

Problem z realizacją programu może mieć GOG

Nie wszyscy pracownicy będą mogli cieszyć się z tak obfitej nagrody za pracę i wyniki w ramach Grupy CD PROJEKT. Dla osób odpowiadających za segment GOG.COM w programie motywacyjnym wyznaczono bowiem następujące cele do osiągnięcia:

  • za lata 2016-2019 suma zysku netto segmentu nie mniej niż 73,2 mln zł
  • za lata 2016-2020 suma zysku netto segmentu nie mniej niż 105,2 mln zł
  • za lata 2016-2021 suma zysku netto segmentu nie mniej niż 145,8 mln zł

Licząc od 2016 r. do końca I półrocza 2018 r., zysk segmentu GOG wyniósł 19,6 mln zł. Warto zaznaczyć, że tylko w 2017 roku segment ten przyniósł wyraźne zyski netto, a dokładnie było to 16 mln zł. Z kolei I półrocze 2018 r. pokazało, że rozwój GOG-a się zatrzymał, gdyż osiągnął on stratę w wysokości 1,2 mln zł. Tym samym osiągnięcie zakładanych w programie zysków przez segment sprzedaży gier online będzie niemałym wyzwaniem.

Perspektywa realizacji programu motywacyjnego w CD Projekt jest jeszcze odległa, gdyż sięga 2021 roku. W tym czasie na tak dynamicznym rynku producentów gier video może się jeszcze wiele wydarzyć. Pamiętajmy, że nadal nie są znane żadne szczegóły dotyczące drugiej gry kategorii AAA, którą CD PROJEKT ma wpisaną w swojej strategii. Jeżeli wszystko będzie szło zgodnie z planem nie koniecznie szybko możemy je poznać. Bo CD PROJEKT do 2021 roku wcale nie musi wydać 2 gier AAA, aby do pracowników spółki trafiła rekordowa w historii GPW nagroda za wyniki.

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.