Przejdź do treści

udostępnij:

R22 przejmuje dostawcę aplikacji dla hoteli Profitroom. To trzeci podmiot oferujący usługi w formule SaaS w portfelu grupy

Udostępnij

R22 zakupiło ponad 30% udziałów dostawcy aplikacji dla hoteli i apartamentów Profitroom. To trzecia spółka oferująca swoje usługi w formule SaaS w portfelu R22. Polska spółka technologiczna kupuje w ten sposób przyszły wzrost z ekspansji zagranicznej podmiotów. Oprócz dostawcy aplikacji dla hoteli i apartamentów Profitroom, R22 posiada w portfelu jeszcze narzędzie do tworzenia i prowadzenia e-sklepów Blugento oraz narzędzie marketing automation User.com.

Polski lider w dostarczaniu aplikacji dla hoteli i apartamentów w portfelu R22

Za ponad 30% udziałów w Profitroom poznańska spółka zapłaci 30 mln zł. Profitroom to absolutny lider w dostarczaniu aplikacji dla hoteli i apartamentów w formule abonamentowej na terenie Polski. Spółka działa od 10 lat, jest rentowna, a w 2019 roku osiągnęła ponad 28 mln zł przychodów. Pracuje w niej około 180 osób i z jej oprogramowania korzysta ponad 2 tys. klientów głównie w Polsce.

Zobacz także: 7 spółek z polskiej giełdy, które mogą pozytywnie zaskoczyć w 2020 roku

- Zakup ponad 30% udziałów w Profitroom to korzystna transakcja zarówno dla R22 jak i dotychczasowych akcjonariuszy spółki. My kupujemy przyszłościowy i wzrostowy biznes SaaS, który jest niemal monopolistą na rynku polskim. Profitroom już korzysta z innych naszych rozwiązań technologicznych, a dodatkowo wesprzemy ją w procesie ekspansji zagranicznej oraz związanymi z tym ewentualnymi akwizycjami. Mamy duże doświadczenie w prowadzeniu takich procesów i organizowaniu finansowania - mówi prezes R22 Jakub Dwernicki

Profitroom dysponuje unikalną technologią ułatwiającą hotelom zarządzanie procesem rezerwacji pokoi, ich sprzedaży przez internet oraz zarządzaniem relacjami z klientami. Spółka swoje rozwiązanie rozwija od 10 lat i jest absolutnym liderem na rynku polskim z 70% penetracją w segmencie niezależnych sieci hoteli czterogwiazdkowych. Rozwiązanie przynosi hotelom oszczędności kadrowe oraz zwiększa sprzedaż własną pokoi, ograniczając konieczność korzystania z zewnętrznych platform rezerwacyjnych i dzielenia się w związku z tym prowizją.
 

Liczba aktywnych obiektów w podziale na oferowane moduły Profitroom

Liczba aktywnych obiektów


Profitroom rozwija się w tempie ponad 40%, a średnie ARPU od klienta wynosi 1000 zł i cały czas rośnie. Spółka rozwija funkcjonalności, a coraz więcej klientów decyduje się na korzystanie z wszystkich oferowanych przez nią usług.

Już teraz firma posiada klientów poza Polską i ma klientów z Europy Zachodniej oraz pojedynczych z Azji, Afryki oraz Ameryki Południowej. W 2020 roku Profitroom planuje zintensyfikować ekspansję zagraniczną. Już została założona spółka w Niemczech, która będzie odpowiadać za rozwój na tamtym rynku. To idealny rynek dla firmy ze względu na dużą liczbę niezależnych hoteli. Prezes R22 nie wyklucza przejęcia podmiotu z tamtego rynku z dużym długiem technologicznym, ale z listą klientów z branży hotelowej. Taka transakcja skokowo zwiększyć sprzedaż usług Profitroom na rynku niemieckim.

Zobacz także: R22 notuje mocny wzrost przychodów z akwizycji i rozwoju organicznego, a kurs akcji atakuje historyczne szczyty

Trzecia spółka z usługami SaaS w grupie R22

Zgodnie z zapowiedziami w trakcie IPO R22 konsekwentnie rozwija się poprzez akwizycje. Polska spółka technologiczna przejmuje zarówno spółki hostingowe, dzięki czemu osiąga coraz silniejszą pozycję oraz efekt skali w kluczowym obszarze prowadzonej przez siebie działalności, ale też bardziej innowacyjne przedsięwzięcia. Strategia spółki zakłada wspieranie obecności firm w internecie. Dlatego też przyszły wzrost R22 ma gwarantować działalność produktowa w obszarze SaaS, która wpisuje się w strategię grupy. Profitroom to trzecia spółka oferująca swoje rozwiązania technologiczne w formule SaaS, która należy do R22.

- W tej chwili posiadamy w portfelu już trzy spółki wspierające obecność firm w internecie, które sprzedają swoje usługi w typowej formule SaaS. Oprócz Profitroom jest to narzędzie do tworzenia i prowadzenia e-sklepów Blugento oraz narzędzie marketing automation User.com. W dłuższej perspektywie nie wykluczamy dalszych przejęć tego rodzaju spółek bo wierzymy, że w ten sposób kupujemy przyszły wzrost – mówi Jakub Dwernicki.

Ekspansja zagraniczna na nowe rynki hostingowe naszego regionu oraz wzrost sprzedaży produktów w formule SaaS ma zapewnić dalszy wzrost działalności całej grupy.

Zobacz także: Dziś ostatni dzień, aby otrzymać pierwszą dywidendę R22

Wzrost i dywidenda z R22

W 2019 roku R22 wypłaciło swoim akcjonariuszom po raz pierwszy dywidendę. Spółka wypłaciła 0,30 zł dywidendy na akcję i planuje podtrzymać tą politykę w przyszłych latach, nie zwalniając jednocześnie tempa w zakresie dalszej ekspansji poprzez akwizycje.

- Zgodnie z zapowiedzią nie przewidujemy w tym roku żadnej emisji akcji R22. Rozglądamy się natomiast za kolejnymi spółkami do przejęcia. Umowy kredytowe pozwalają nam na wypłacanie dywidendy akcjonariuszom, podtrzymujemy naszą politykę dywidendową. Konsekwentnie realizujemy strategię zapowiedzianą w trakcie IPO i w tym zakresie nic się nie zmienia. - dodaje Dwernicki.

Kurs akcji R22 od IPO lata 2018 - 2020

R22

Kurs akcji R22 wzrósł od ceny emisyjnej z IPO, przeprowadzonego pod koniec 2017, roku o 42%. Notowania spółki przełamały w ostatnim czasie bardzo ważny opór w postaci maksimów z debiutu notowań spółki. Raportowane przez spółkę przychody za ostatnie 4 kwartały wzrosły z 93 mln zł pod koniec 2017 roku do 159 mln zł za ostatnie cztery kwartały. Wyniki finansowe grupy napędza rosnąca sprzedaż porównywalna oraz wzrost sprzedaży z akwizycji.

Zobacz także: Debiut R22: Analiza IPO. Czy warto kupić akcje spółki?

Udostępnij