We wtorek, 19 maja odbył się webinar z zarządem Grupy R22. Prezes zarządu, Jakub Dwernicki oraz wiceprezes zarządu, Robert Stasik opowiedzieli inwestorom o wynikach finansowych spółki za I kwartał 2020 roku oraz planach rozwoju marki cyber_Folks.
I kwartał 2020 roku był dla Grupy R22 rekordowy. Spółka odnotowała wzrost przychodów o 33%, do 49,5 mln zł oraz znormalizowanej EBITDA o 30%, do 13,9 mln zł. Zysk netto wyniósł 5,3 mln zł. Ponadto, w wyniku pandemii COVID-19, grupa widzi znaczny wzrost zainteresowania klientów rozwiązaniami wspierającymi komunikację online. Obecnie R22 obsługuje 260 tys. klientów.
Spółka planuje utrzymać politykę dywidendową na poziomie 30% zysku netto. W tym roku zakłada wypłatę dywidendy, która ma być wyższa niż w ubiegłym roku. W dłuższej perspektywie Grupa R22 pracuje również nad kolejnymi przejęciami.
cyber_Folks nową marką Grupy R22
W kwietniu uruchomiono markę cyber_Folks, która docelowo ma scalać wszystkie marki hostingowe należące do Grupy R22. Podczas webinaru prezes spółki podkreślił, że jedna marka usprawni działania marketingowe. Wcześniejsza oferta składająca się z wielu brandów miała różnorodną ofertę reklam i promocji, a teraz działania spółki skupią się na jednej marce.
„cyber_Folks to marka tworzona przez ludzi, dla ludzi. W jej centrum jest człowiek, zarówno klient korzystający z naszych usług, jak i nasz zespół, który jako jego przyjaciel i specjalista, zapewnia mu najlepsze wsparcie. Uruchomienie nowej marki to krok milowy w unifikacji marek hostingowych na wszystkich rynkach. To również element kompleksowej zmiany komunikacji usług hostingowych, sprzedaży domen i wsparcia firm w obecności i sprzedaży online” – powiedział Jakub Dwernicki, prezes R22.
Nowa marka skupia w centrum uwagi klienta - cyber to technologia, a folks to ludzie pracujący dla ludzi. W ostatnim czasie Grupa R22 zaobserwowała wzmożone zainteresowanie usługami, a wpływ na tę sytuację ma obecna pandemia. W średnim i długim terminie wzrost liczby klientów przełoży się na zwiększone zainteresowanie rozwiązaniami w obszarze automatyzacji i cyfryzacji procesów biznesowych.
Zobacz także: Akcje R22 najwyżej w historii. Integracja marek w jeden brand cyber_Folks ma wynieść spółkę na nowe poziomy
Perspektywy rozwoju R22
Grupa R22 rozwija się w trzech obszarach – hosting, omnichannel oraz SaaS. W pierwszym z nich najważniejszym jest rozwój marki cyber_Folks. Spółka chce zbudować pozycję lidera na rynku CEE. Ponadto, prowadzi proces integracji spółek rumuńskich.
W ocenie zarządu spółki SaaS mają największy potencjał dynamicznego rozwoju, ponieważ to właśnie w nim spodziewany jest kilkudziesięcioprocentowy wzrost przychodów rok do roku.
- W segmencie SaaS możemy się spodziewać kilkudziesięcioprocentowych wzrostów. Potencjał wzrostu tych biznesów wynika zarówno ze zdobywania rynku, jak i niskiej jeszcze bazy. Spodziewamy się też wzrostu w omnichannel oraz w segmencie hostingu. Zauważmy, że usługi, które procentowo rosną wolniej, rosną szybciej w liczbach bezwzględnych. Robimy wszystko, by stabilnie stać na wszystkich trzech nogach biznesu.” - dodał Jakub Dwernicki.