Akcje R22 najwyżej w historii. Integracja marek w jeden brand cyber_Folks ma wynieść spółkę na nowe poziomy
cyber_Folks to nowa marka R22, która integruje w jeden brand ponad 15 marek hostingowych i domenowych grupy. Zarząd zapewnia, że nowy brand ma być docelowo wart 1 mld zł i ma to nastąpić stosunkowo szybko.
Grupa R22 w swoim kluczowym obecnie obszarze działalności związanym z domenami, hostingiem i certyfikatami SSL obsługuje ponad 260 tys. klientów w trzech krajach. Spółka jest numerem jeden w Rumunii, numerem 2 w Chorwacji i znajduje się w top 3 spółek w Polsce. Do tej pory wszyscy klienci korzystali z usług ponad 15 marek grupy R22, ale od teraz to się zmienia.
Marka cyber_Folks ma być warta ponad 1 mld zł
Wiele mniejszych marek hostingowych w portfelu produktowym R22 było efektem realizowanej od lat przez spółkę strategii. W obszarze hostingu i domen, Grupa R22 rozwijała się od lat poprzez przejęcia. W ostatnich dwóch latach polska spółka przejęła w Rumunii 6 spółek i stała się numerem jeden na tamtejszym rynku. Oprócz tego R22 realizowała przejęcia w Chorwacji oraz na rynku polskim. Integracja marek na wszystkich rynkach w jeden europejski brand ma przynieść spółce efekt skali i zwiększyć wartość dysponowanych przez spółkę aktywów.
W trakcie Capital Market Week Online prezes spółki R22, Jakub Dwernicki zapowiedział, że marka cyber_Folks ma się wyróżniać od konkurencji aby grupa nie musiała konkurować ceną i móc dalej zwiększać ARPU z posiadanych ponad 260 tys. klientów.
- Zmiana nazwy to nie tylko rebranding, a strategiczna zmiana komunikacji usług hostingowych, sprzedaży domen i wsparcia firm w obecności i sprzedaży online. cyber_Folks to marka tworzona przez ludzi dla ludzi, dlatego w jej centrum jest właśnie człowiek – klient korzystający z naszych usług i nasz zespół, jako jego przyjaciel i specjalista, który zapewni mu najlepsze wsparcie. Do tej pory mieliśmy już bardzo dobry produkt, wyróżniający się jakością techniczną i podejściem do klienta. Wierzymy, że taki produkt zasługuje na najlepsze opakowanie, czytelnie komunikujące kim jesteśmy. Opakowanie oddające ducha naszej relacji z rynkiem. To dlatego stworzyliśmy markę cyber_Folks – komentuje Jakub Dwernicki, prezes R22.
Wycena rynkowa R22 oraz wskaźnik EV/EBITDA na tle konkurencji
Źródło: prezentacja R22
Według danych publikowanych przez R22 oraz prognoz analityków, grupa jest wciąż wyceniana dosyć nisko w stosunku do największych konkurentów, zwłaszcza na zachodzie. Integracja webhostingowych usług w jedną markę i osiągnięcie docelowo statusu lidera Europy Centralnej ma zniwelować ten dystans.
Zobacz także: R22 notuje mocny wzrost przychodów z akwizycji i rozwoju organicznego, a kurs akcji atakuje historyczne szczyty
Kurs akcji R22 najwyżej w historii
Notowania R22 w szybkim tempie odrobiły wszystkie straty wywołane pogorszeniem nastrojów rynkowych związanych z epidemią koronawirusa.
Kurs akcji R22 od początku 2019 roku
Przejęcia oraz integracja marek w jeden brand cyber_Folks to jeden z silników wzrostu spółki R22. Oprócz tego spółka rozwija coraz silniejsze ramię usług sprzedawanych w formule SaaS w skład których wchodzi platforma do marketingu User.Com, system do rejestracji hotelowej Profitroom oraz platforma e-commerce Blugento.