Przejdź do treści

udostępnij:

lords_of_the_fallen 2
Kategorie

Pierwszy gameplay Lords of the Fallen II pojawi się jeszcze w tym roku, mówi Marek Tymiński

Udostępnij

CI Games stawia na rozwój w gatunku action RPG. Prezes Marek Tymiński w rozmowie ze Strefą Inwestorów zapowiada, że po mocnym odbiciu sprzedaży pierwszych „Lordsów” w II kwartale 2025 r. (po premierze wersji 2.0) cała uwaga zespołu jest dziś skupiona na „Lords of the Fallen II”, którego pierwszy gameplay pojawi się jeszcze w tym roku.


Prace nad kontynuacją “Lords of the Fallen” są „zaawansowane”. „Mamy wystarczająco dużo czasu, aby dopracować najnowszą grę. Pierwszy gameplay pokażemy jeszcze w tym roku” – mówi Tymiński. CEO akcentuje, że „gra działa sprawnie technicznie i cały czas jest optymalizowana”. Plan pokazu gameplayu jest więc potwierdzony, a priorytetem pozostaje jakość.

Znacząca skala

Na targach Gamescom studio prezentowało grę na opening night i za zamkniętymi drzwiami. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z odbioru. Nasi klienci, obecni i potencjalni partnerzy są bardzo zainteresowani naszą grą” – relacjonuje prezes. Kolejnym dużym kamieniem milowym marketingowym ma być właśnie pierwsza publiczna prezentacja rozgrywki.

Decyzja o czasowej ekskluzywności na Epic Games Store wywołała w sieci mieszane reakcje, ale CEO CI Games uzasadnia ją twardymi korzyściami. „Epic jest naszym strategicznym partnerem, który nie tylko zainwestował dużą kwotę w formie umowy wydawniczej na PC, ale również wspiera nas technologicznie – praktycznie jakbyśmy byli ich studiem. To przełoży się na końcową jakość gry oraz pomoże w realizacji długoterminowej wizji” – wyjaśnia Tymiński.

Skala projektu jest znacząca. „Budżet produkcyjny oraz marketing łącznie szacuję dziś na ok. 160 mln zł” – mówi prezes. Jednocześnie spółka planuje podnieść zadłużenie o „20+ mln zł”, prowadząc rozmowy z bankami z celem domknięcia finansowania do końca roku.

Choć w portfolio CI Games pozostają Sniper Ghost Warrior oraz wydawnictwo United Label, ich rola jest komplementarna. „Wszystkie nasze inne gry, większe i mniejsze, to wsparcie do naszej głównej wizji rozwoju opartej na budowie wiodącego studia w gatunku RPG akcji. Bez żadnej przesady to CI Games w wersji 2.0. Aspirujemy do bycia jednym z najlepszych globalnych studiów tworzących gry RPG akcji” – podkreślił Tymiński.

Wysoka stawka

CI Games akcentuje silny, skoncentrowany core działalności z przejrzystą strategia „Action RPG-first”, co ogranicza rozproszenie i ułatwia alokację kapitału oraz talentów. Wygląda na to, że studio osiągnęło momentum produktowe z odbiciem sprzedaży „Lords of the Fallen” po wersji 2.0, co potwierdza trwanie popytu na markę i wartość inwestycji w jakość „post-launch”. Partnerstwo z Epic Games dało zastrzyk kapitału i wsparcie technologiczne. To może skrócić czas iteracji, poprawić stabilność techniczną i obniżyć ryzyko produkcyjne kontynuacji "Lordsów". 

CEO CI Games podał wyraźne kamienie milowe – po Gamescom zapowiedział pierwszy gameplay jeszcze w 2025 r., co daje klarowny kalendarz impulsów marketingowych. Tymiński wspomniał także, że studio „wykorzystuje w ogromnym stopniu to, co udało się wypracować przy poprzedniej wersji gry”, co może poprawić relację koszt–jakość “Lords of the Fallen II”.

Co producenci gier z GPW pokazali na Gamescom 2025 - zwiastuny, gameplaye, zapowiedzi i terminy premier

Z drugiej strony ok. 160 mln zł nakłady produkcyjno - marketingowe na grę to wciąż spora stawka jak na studio, a zwrot zależny będzie od trafienia w oczekiwania fanów soulslike/RPG. Ekskluzywność na Epic Games Store krótkoterminowo może ograniczyć dostęp do części społeczności PC (brak Steam w dniu premiery). Już wywołało to szum reputacyjny. Choć równoważony finansowaniem i wsparciem Epic to jednak CEO i studio część czasu i narracji poświęcają na wyjaśnianie zalet takiej formuły. Tymiński podkreśla tezę „CI Games 2.0” wskazując na wejście studia na nowy poziom, ale oczekiwania rosną i dowiezienie jakości od premiery będzie bardzo istotne.
 

Kurs akcji CI Games od 2024 roku


W kolejnych miesiącach warto śledzić: jakość i odbiór pierwszego gameplayu (tone of voice prasy/YouTube, watchtime), finalizację finansowania bankowego oraz parametry kosztu długu, komunikację dotyczącą okna ekskluzywności Epic i ewentualnych planów wydania na inne platformy PC, a następnie roadmapę i tempo aktualizacji pierwszych „Lordsów” jako sygnał o kondycji live-ops i pipeline’u technologicznego.

CI Games weszło w “fazę 2.0” tworząc wysokobudżetowy Action RPG z mocnym partnerem wydawniczo-technicznym i jednoznaczną narracją „quality first”. To układ podwyższonego ryzyka, ale i potencjalnie nadzwyczajnej nagrody. Sukces „Lords of the Fallen II” może scementować pozycję spółki w światowym segmencie Action RPG. Najbliższy test – publiczny gameplay w 2025 r. – zdefiniuje krzywą oczekiwań na premierę i wiarygodność tezy „CI Games 2.0”.

Valor Mortis rozpala wyobraźnię graczy i inwestorów. Akcje One More Level najwyżej od dwóch lat
 

Udostępnij