Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

GAMIVO chce wyjść z ofertą poza branżę gier. Skup akcji nie wpływa na rozwój platformy

Udostępnij

Spółka oferująca dobra cyfrowe w internecie, mimo zmiany strategii, systematycznie zwiększa zyski. Po wdrożeniu produktów dotyczących gier mobilnych, do końca roku pojawić ma się nowość skierowana do zupełnie nowej grupy klientów.

Pierwsze trzy kwartały przynoszą GAMIVO znaczący spadek przychodów, będący konsekwencją wyłączenia z konsolidacji wyników spółki Gamivo.com Limited, przy jednoczesnej poprawie zysków. Możliwość pracy nad nowościami, bez generowania dodatkowych nakładów, przyczynia się do wzrostu środków pieniężnych.

GAMIVO: stabilny poziom EBITDA i wzrost zysku netto w III kwartale br.

Czas na systematyczność

W III kw. przychody GAMIVO skurczyły się względem analogicznego okresu 2023 r. o ponad 60% do 4 mln zł. EBITDA skorygowana o odpis ujemnej wartości firmy wzrosła zaś o 7% do niemal 1,6 mln zł, a skorygowany zysk netto – o 133% do prawie 1 mln zł.

Wyniki GAMIVO w III kw. 2024 r.

Źródło: Spółka

„Konsekwentnie realizujemy naszą strategię, co jest widoczne w wynikach finansowych. Jeśli spojrzymy na nasze ostatnie trzy kwartały, to notujemy powtarzalny wzrost zysku netto, a EBITDA pozostaje na stabilnym poziomie. Wyniki, które osiągnęliśmy pokazują, że nasza strategia rozwoju platformy daje efekt. Trzeba pamiętać, że sytuacja na rynku gier w ostatnich kwartałach była pełna wyzwań, a mimo to potrafiliśmy osiągnąć zadowalający poziom wyników. Rezultaty GAMIVO są stabilne i bardziej przewidywalne” komentuje Mateusz Śmieżewski, prezes GAMIVO.

GAMIVO poprawia rentowność i zwiększa przychody do 4 mln zł w II kwartale 2024 roku

Gotówka pęcznieje

Na koniec września w kasie spółki było 2,6 mln zł, podczas gdy w lipcu było to 1,6 mln zł. Przypomnijmy, że w ramach ogłoszonego w czerwcu skupu akcji, firma nabyła 80 tys. walorów za kwotę 8 mln zł. Jak słyszymy, przeprowadzenie transakcji nie wpływa na potencjał do wypuszczania nowych projektów.

„Chcieliśmy podziękować inwestorom za zaufanie, dlatego rekomendowaliśmy podział wypracowanego zysku, a akcjonariusze zdecydowali, by odbyło się to w formie skupu akcji. Środki te na żadnym etapie nie były brane pod uwagę jako źródło finansowania rozwoju platformy, ponieważ dzięki obecnej strategii nasze zespoły mogą pracować nad ambitnymi przedsięwzięciami bez generowania dodatkowych nakładów” dodaje Śmieżewski.

Wyniki GAMIVO napędzane nową strategią, 1,3 mln zł EBITDA w I kwartale 2024 roku

Nowa strategia dała wolność

Zarząd GAMIVO dobrze ocenia pierwsze kwartały nowej strategii. Oddelegowanie obowiązków bieżącego zarządzania platformą pozwoliło skupić się na wdrażaniu nowości.

„Zmiana strategii dała nam o wiele więcej swobody operacyjnej. Wdrożyliśmy ją pod koniec ubiegłego roku i z punktu widzenia klientów nic się nie zmieniło, natomiast my – dzięki oddaniu codziennej obsługi transakcji w ręce operatora platformy – możemy skupić się na rozwoju technologii oraz oferowanych przez GAMIVO usług. Oceniamy tę zmianę bardzo pozytywnie. Dodatkowo zmiana umożliwia nam ekspansję na nowe rynki i poszerzenie oferty, co jest ważne w kontekście długofalowych planów” mówi nam prezes GAMIVO.

Pierwsze owoce tej zmiany już widać. Od września platforma oferuje produkty dla graczy mobilnych.

„Zdecydowaliśmy się dołączyć do gamy dostępnych na GAMIVO produktów doładowania do gier oraz aplikacji mobilnych. Pozwalają one klientom na pozyskanie kryształów, złota, monet czy też innych przedmiotów dostępnych za pomocą mikropłatności. Dzięki naszemu modelowi biznesowemu gracze mogą kupić je nawet do 30% taniej, co pozwala na spore oszczędności i czerpanie jeszcze większej frajdy z ulubionego tytułu. Nowa kategoria została udostępniona klientom we wrześniu. Spotkała się z ciepłym przyjęciem, a zainteresowanie nią nieustannie rośnie” zauważa Śmieżewski. W kolejce mają być także kolejne nowości, które rynek pozna jeszcze w tym roku. Co ciekawe, produkt nie będzie skierowany wyłącznie do graczy.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy notowania GAMIVO zjechały o przeszło 60%. Kapitalizacja platformy opiewa na 28 mln zł.

Notowania Gamivo w ciągu ostatnich 12 miesięcy

GAMIVO wdrożyło nową strategię i planuje wypłatę dywidendy za 2023 r.

Udostępnij