Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Gaming Factory przygotowane na premierę JDM: Japanese Drift Mastera

Udostępnij

21 maja na rynku zadebiutuje wyścigowa gra giełdowego studia. Twórcy liczą, że do momentu premiery liczba osób z grą na swojej liście życzeń Steam zwiększy się o 50 tys.

Produkcja pojawi się na rynku w maju po tym, jak kilkukrotnie ją przełożono ze względu na chęć dopracowania rozgrywki. Twórcy do premiery są nastawieni optymistycznie i liczą, że JDM stanie się long sellerem (grą z wieloletnią sprzedażą – red.).

JDM: Japanese Drift Master na ostatniej prostej do premiery

Nauka na błędach

Aktualnie JDM jest na 49 pozycji w rankingu gier z największą wishlistą na Steam, a liczba obserwujących zwiększyła się do 49 tys. Od środy pojawiają się pierwsze materiały z produkcji, a twórcy liczą, że do momentu premiery do swojej listy życzeń doda tytuł około 50 tys. osób. Aktualnie wishlista opiewa na 730 tys. Studio zamierza wyciągnąć wnioski z udostępnionej wcześniej wersji demo oraz prologa. Nacisk położono przede wszystkim na poprawę jakości technicznej oraz optymalizację kierownic.

Ranking polskich gier z największą listą życzeń na Steam

Źródło: Gaminganalytics.info

„Pod kątem testów zrobiliśmy wszystko, co możliwe. Aktualnie rozgrywkę testują także inni twórcy, od których otrzymujemy informacje i dokonujemy bieżących poprawek. Co do kierownic, opracowaliśmy wsparcie dla 20 najbardziej popularnych produktów na Steam, dlatego nie obawiamy się oceny graczy z nich korzystających. Jednocześnie w momencie premiery ruszy dział wsparcia klienta, który pomoże graczom z potencjalnymi problemami technicznymi, z jakimi mogą się zmagać” stwierdził podczas spotkania z mediami prezes Gaming Factory Mateusz Adamkiewicz.

Warto dodać, że od momentu premiery dostępne będą dwa tryby rozgrywki: simcade i arcade. Pierwszy dedykowany jest dla graczy, którzy najbardziej chcą skupić się na realnych odczuciach z jazdy. Drugi zaś stworzony jest z myślą o niedzielnych graczach i zawierać będzie m.in. liczne wspomagania jazdy.

Przypomnijmy, że jeszcze w zeszłym roku Adamkiewicz szacował, że w rok od premiery sprzedaż JDM może sięgnąć 700-800 tys. egzemplarzy, tyle co wishlista tytułu. Teraz podkreśla, że bardzo satysfakcjonujący byłby rezultat sprzedanych 0,5 mln kopii w rok.

„Liczymy przede wszystkim na to, że JDM będzie long sellerem. Gdybym miał do wyboru albo osiągnięcie peaku graczy na poziomie 20 tys. w dniu premiery, a później roczną sprzedaż na poziomie 0,5 mln egzemplarzy, albo peak 5 tys. i sprzedaż 1 mln kopii, wybrałbym drugą opcję” podkreślił Adamkiewicz.

Gaming Factory prezentuje fabułę i rozbudowany gameplay JDM: Japanese Drift Master

Walka o zainteresowanie

Cenę gry, która ostatecznie stworzona została w oparciu o Unreal Engine 5, ustalono na 35 dolarów. Tym samym będzie ona o 5 dolarów wyższa względem poprzednich planów. Zarząd tłumaczy ten ruch przede wszystkim większą zawartością gry względem konkurencji, która ustaliła próg na poziomie 30 dolarów. Budżet produkcji podskoczył z pierwotnie zakładanych 7-8 mln zł do 11 mln zł w momencie premiery. Nad JDM pracować ma zespół 40 osób.
 


„Liczymy na to, że zainteresowanie JDM będzie rosło w najbliższych dniach do momentu premiery. Patrząc na rosnącą liczbę obserwujących oraz to, jak kształtowała się lista życzeń w ostatnim roku, nie widzimy zagrożenia z tytułu „przestarzałej” wishlisty” uzupełnił Adamkiewicz.

Wraz z debiutem JDM, Gaming Factory przedstawi plan rozwoju gry w najbliższych 12 miesiącach. Zgodnie z przewidywaniami, po 12 miesiącach JDM ma zaoferować możliwość gry z podzielonym ekranem do czterech osób. Dalej niż za rok pojawić się może tryb multiplayer, jednak nie zaoferuje on gry w otwartym świecie, a raczej rywalizację na specjalnych arenach.

Ubiegły rok Gaming Factory zakończyło wypracowując 3,4 mln zł przychodów oraz stratą netto na poziomie 9,2 mln zł. Prezes podkreślił, że nie ma planów zmian warunków bądź przedłużania aktualnego programu motywacyjnego na lata 2024-2025. „Dopiero po jego zakończeniu oraz premierze JDM podejmiemy decyzje dotyczące kolejnego programu. Zapadną już one w zupełnie innej rzeczywistości niż obecnie” skwitował Adamkiewicz.

Notowania Gaming Factory w ciągu ostatnich 12 miesięcy

110 mln odbiorców Japanese Drift Master w marcu. Gaming Factory podaje statystyki przed premierą

Udostępnij